Gå til innhold
Gjest Magan

Sulten som en ulv

Anbefalte innlegg

Gjest Magan

Nå ordner jeg meg min egen tråd, for nå har jeg vaket rundt på andre sine tråder i et halvt år. Tenkte jeg skulle skrive ned forskjellige ting og tang om dette og hint. Ingenting spesielt altså.....

Apropo tittelen, så ER jeg sulten som en ulv, tenker mat hele tiden. Har blitt bedre etterhvert, men tanken på mat ligger og gnur i bakhodet hele tiden. Begynner å planlegge hva jeg skal ha til middag med det samme jeg slår opp øynene om morgenen. Slitsomt

Ja, ja nå har jeg slanket meg siden september. Gått ned fra 87,6kg til 71,7kg. Brukt laaaang tid, men det er jo det beste for at kuren skal holde, helst resten av livet.

Har stått stille siste 14 dager på grunn av konfirmasjon og noen pils som ramlet innom :) men man skal jo leve litt også, så noe må man jo unne seg. Søtsaker liker jeg ikke noe særlig, men potetgull det er tingen. Saltsnacks :) Oh yes...

Har vært på fjelltur+vanlig gåtur i dag og fikk 5,1 trimpoeng. Brukte også 1010kcal :)

Jeg er så stolt av meg selv atte......Har ikke vært på fjellet på 25 år phu.....ikke rart jeg ble sliten. Har tenkt meg en tur i morgen også. Nå lyver jeg, var en prøvetur tidligere en dag, men den var mye kortere.

Kallenavnet mitt var det en nabo som fant på da vi var tenåringer. Var skrapa tynn.....derfor Magan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Snuppelure

Hei Magan, gøy med ny tråd!!!! Jeg kommer innom deg, jeg.

Jatakk, sulten....

Jeg leste i VG i dag om det å være sulten, at det kanskje var sult etter annet enn mat for noen. At maten fungerte som rus, dempa noen behov som ikke blir dekka. Jeg har hørt det før, og det trigga meg litt. Jeg er også "sulten", kan få en enorm hunger iblant. Trøstespising het det før. Og det er vel et godt ord.

Jeg lurer på, er det noen overvektige som ikke sliter med noe, som ikke har vonde ting i livet sitt i fortid eller nåtid, er det noen som er lykkelige og glade og har gode relasjoner rundt seg over alt og likevel blir overvektige og sultne???

Alle overvektige jeg kjenner bærer ett eller annet. Men på den andre siden, hvem bærer ikke ett eller annet?

Til ettertanke.

Forresten, i kveld er jeg ikke sulten. Bare uvel fordi jeg har velta hele opplegget mitt med pizza. Svak karakter som jeg har.

Hei då.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Flott at du kommer på besøk snuppelure. Der det er hjerterom er det husrom :) Jeg kommer og terroriserer deg på din tråd også, du blir ikke kvitt meg så lett :) gliis....

Det er rart å tenke på at jeg var en tynn bønnestengel en gang. Mutter`n visste ikke sin arme råd, og slet for å få meg til å spise. Ja, ja det var den gang det.....sukk

Vi hadde forresten fisk hele uka til middag og det var jeg ikke så overbegeistra for. Fisk er fisk og kjøtt er mat :) Det var nok en naturlig grunn til at jeg ikke overspiste ja.

Du har nok rett i at mange overvektige bærer på et eller annet. Men som du sier, hvem gjør ikke det. Vi reagerer jo forskjellig. Hvis vi ikke har hatt maten å trøste oss med har vi kanskje tydd til alkohol, hvem vet.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anto

Hei Magan.

Kult at du fikser ny tråd.

Det rare er at jeg tenkte det samme. jeg holder jo liksom liv i frøkens tråd, men den er ikke min, og jeg vet ikke om min skulle hete overvektig heller...

Skal tenke litt på det der.

I mellomtiden kommer jeg hit og "terroriserer deg" som dere sier :-)

Men nå MÅ jeg legge meg...

Nattaklemmer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stjerna85

Jeg er akkurat likedan...Mat er det første jeg tenker på om morgenen og slik fortsetter det hele dagen. Slitsomt? Ja, men det er ikke bare negativt heller! Jeg får da lurt inn noen fornuftige valg i de tankene mine, så planleggingen blir god, og dermed blir måltidene også gode og sunne :)

Jeg trøstespiser sjokolade jeg, i store mengder, uten at jeg vet hva jeg trøstespiser for. Hadde jeg visst det, hadde det vel ikke vært noe behov for å trøstespise muligens. Enda jeg har det så bra, trives kjempegodt som student, og har en hærlig samboer og venner og familie rundt meg som jeg er kjempeglad i. Merkelig. MEN denne uken er jeg faktisk ikke så sulten eller sugen på noe. Første uka på lenge jeg ikke har rørt sjokolade :)

Ha en fin dag da! Nå skal jeg på jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Hallo Starshine, man behøver jo ikke å være et psykotisk tilfelle selv om man er tjukk. En kan f.eks ha en travel hverdag slik at man spiser mye ferdigmat, eller være "sukkeravhengig" en bare MÅ ha sjokkis hver dag. Det tror jeg man kan venne seg på akkurat som røyk, eller man mangler forskjellige stoffer som kroppen vil ha (krom?) Er så glad at jeg ikke liker sukker noe særlig. Hvordan skulle jeg da sett ut, med mine potetgullposer + sjokolade???....huff og huff.

Hei Anto triveligt at sjå dokk. He he bare kom og terroriser meg så mye du vil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Nå har jeg funnet ut hva jeg skal belønne meg selv med når jeg kommer meg under 70-tallet. Kontaktlinser....det er en bra gulerot tror jeg. Må tilstå at jeg har jukset litt

og tatt tingene på forskudd for jeg har allerede bestillt time til optiker. Så nå må jeg henge i stroppa, for jeg skal og vil se 60-tallet snart. ( Det sa jeg vist forrige mandag også.... ups )

Ja også må jeg jo til frisør, jeg har holdt avtalen om ingen potetgull før 17-mai. Spiste forresten ikke potetgull da heller, så nå skal jeg få ny og "sprek" sveis. :)

Satt og så på et slankeprogram på tv i går. En familie...ganske fyldige hele gjengen, måtte legge om kostholdet sitt. Merkelig hvor stor innvirkning mat og trim har på humør og utseende. De drev ikke med noe ekstremtrimming slik som i slankekrigen. Nei vanlig sunn kost og raske spaserturer+ lek med barna i parken. For det første ble de slankere.....selvfølgelig. Vel, hodepine forsvant, munnsår på grunn av for lite B-vitaminer, forsvant. ( Sprekker i munnvikene ) Foreldrene sov bedre og barna la seg i normal tid...frivillig. Det stemmer nok det som sies: "Du er hva du spiser".

Kjenner det forresten selv, jeg blir dorsk og lat av feit og tung mat. Den er nok ikke så dum den grønnsakspise-sangen fra Hakkebakkeskogen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anto

Det der er en tankevekker, ja....

Jeg tenker på sønnen min, som er 18 og slett ikke så flink i matveiene som jeg er, enda her i huset ligger ALT til rette for et veldig sunt og godt kosthold.... Absolutt en tankevekker.

Hvordan snakker man med en 18-åring om sånt?

han er nemlig veldig langt fra tjukk. han er samme pingla somk jeg pleide å være.

Men han er lat, sover dårlig om natta og spiser generelt mye godteri.

jeg tok ham med til en ernæringsfysiolog. tenkte at det kanskje ville hjelpe. Og nå er vi midt i prosessen, så vi får se....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Ja, hva skal man gjøre med ungdommene som ikke liker ditt og ikke liker datt. Poden her i huset vil helst ikke ha annet enn pizza og brus. Han får viljen sin på søndag eller lørdag, alt ettersom. Det er verre når gubben er hjemme, han kjøper brus hver dag. Jeg snakker til veggen føler jeg når jeg prøver og forklare hvor usundt det er, råtne tenner og diabetes f.eks.... men ørene er hermetisk lukket virker det som. Jeg får bare fortsette med grønnsakene og vannet mitt, og satse på eksemplets makt.

Nå mååå det bli bra dette her. Har klippet plen: 2,2 trimpoeng og brukt 443 kcal, enda skal jeg ut på trimturen min, blir et par hundre kcal minus der også. Kontaktlinser, here I come.

Pulsklokke var et fornuftig kjøp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stjerna85
Hallo Starshine' date=' man behøver jo ikke å være et psykotisk tilfelle selv om man er tjukk. [/quote']

Nei, huff, håper da virkelig at jeg ikke fikk det til å høres sånn ut? Skrev bare ned noen tanker rundt det...Egentlig tror jeg bare jeg er forferdelig glad i sjokolade, og alle virkestoffene det har med seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Neida starshine, var bare noen tanker om emnet. Det er skummelt å se hvordan mange nesten begår "selvmord" med kniv og gaffel. Sikter ikke til sjokkisen din, men

folk generelt. Jeg mener.....sånn som meg: Jeg vet at jeg blir tjukk av potetgull, det finnes ikke ett snev av sunn fornuft med å spise flere poser potetgull og ihvertfall ikke på samme dag. Det var bare så sabla godt at jeg måtte ha det, klarte ikke å slutte før alt var tomt. Nå har det heldigvis blitt bedre, savner ikke potetgullet ett sekund. Det jeg mener å si er at ikke ALLE som er tjukk har nerveproblemer. Mange av oss spiser fordi det er godt.

Magan

P.S har det med å overdrive litt for å sette tingene på spissen. Mente ikke å skremme livet av deg.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Nå har jeg vært på møte. Vi hadde enkel servering, brus og kjeks. Ingen skulle ha noe, merkelig, begynner å lure på om de ikke fikk til å spise på grunn av meg. Gjør jo ikke meg noe om de tar seg en kjeks eller brus, jeg liker ikke sånn "mat" uansett.

Har 3,5 trimpoeng i dag. Minus 692kcal. Ble ingen fjelltur, for det blåste noe aldeles ufyselig. Nordavind fra alle kanter. Nei nå må jeg snoke i kjøleskapet, har enda noen kalorier å sette til livs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stjerna85

M-m, skjønner hva du mener nå :) Ble muligens litt satt tilbake av innlegget ved første øyekast.

Kjempebra at du har mer kontroll på potetgull-inntaket nå da! Vi må jo forsake litt, men slike ting som potetgull og sjokolade innebærer igrunn ikke den store forsakelsen - kun nytelsen, og den kan jo tas igjen på andre måter...Jeg tror man bare må bestemme seg og finne ut hvordan man kan klare seg uten. For meg hjelper regelmessige måltider, krom, trening osv osv, slik som hjelper for de fleste andre også. Jeg ønsker deg masse lykke til videre!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Du har helt rett starshine, måltider til faste tider og mye frukt og grønnsaker hjelper, garantert. Og selvfølgelig trim. Etter en tid er man forbi det verste suget. Men saltsnacks er det eneste jeg er redd for å sprekke på. Nå går det bra, men man vet jo aldri. Å sette en potetgullpose foran meg, er som å sette sprit foran en alkoholiker. Nei det beste er å ikke ha det i hus......

Takk for oppmuntringen, lykke til du også d030.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

I dag har jeg vært sprek. Sto opp kl. 7.00 og sendte poden på skole. Så gikk jeg ut og raketopp alt gresset som jeg slo i går og kjørte bort det i trillebår. Også har jeg vært og ridd. Viljen min strittet kraftig imot, men jeg må bare nødt, siden jeg nå engang har hest. Ramla kraftig av engang og etter det er jeg meget skeptisk. Men det gikk bra, hesten er heldigvis lik meg: Veldig rolig og stødig.... Det beste er at jeg allerede har brukt 873kcal, nå må jeg vel gå ned vel....tror jeg .....håper jeg

Skal på jobb snart, ser nok innom en runde i natt. Er jo helt avhengig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Herregud, tittet på "resultater alle uker". Har stått stille i 3 uker. Ned 3,5 kg til st.hans...det skal det bli strevsomt å få til tror jeg. Men men, man vet aldri, forige gang jeg hadde ei skikkelig trimuke gikk jeg ned over 1 kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest galskap

Skulle berre seie at eg er skikkelig misunnelig på deg som har hest! Eg pleide å vere hestegal i mine tenår, og det holdt vekta i sjakk!! Håper du får ridd masse, det er trist å vere engstelig, men du veit sikkert at det einaste som hjelper er å slenge seg i salen.

Stå på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tone32

Gratulerer med ny tråd til deg også, Magan. Jeg følger med dere, selv om jeg ikke alltid rekker å skrive så mye.

Så bra at du kom deg opp på hesteryggen igjen! Skjønner godt den skrekken, jeg er litt der selv. Var også skikkelig hestejente da jeg var ung, men ble både bitt og sparka og ble litt engstelig av det. Men der er skikkelig morsomt å ri! Så ja, jeg misunner deg litt, jeg også. :-)

Har vært på en liten skogs-/fjelltur med pulsklokka mi i dag, og hamstra 800 kcal. Det blir fire fine trimpoeng å henge på treet. Jeg må bare innrømme det - den pulsklokka motiverer meg, enkel psykologi, hehe... Og det høres ut som du har blitt litt inspirert du også, Magan. Snakk om trimming, da gitt. Flotte greier!

Ha en fin kveld, nå er det jammen sengetid.

T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Hallo galskap. Å være hestegal tror jeg er noe man er født med. Og man får trim når man holder på med hest. Gikk på krykker i 3 uker etter det fallet. Var nok modigere da jeg var ung. Nå tenker jeg hele tiden på hva som kan skje, helst de verste senario jeg kan komme på. Skulle kanskje ikke sett filmen "hesteviskeren"...

Men du har rett: Det er bare å slenge seg i salen... :)

Jupp Tone, men jeg skal love deg at jeg tenkte lenge og vel før jeg klatret opp på hesten i dag. Veldig lenge...Vi er så heldige at ingen av hestene her verken biter eller sparker, men jeg forstår godt at du ble engstelig av det. Og morsomt å ri det kan jeg underskrive på at det er.

Pulsklokka er det smarteste jeg har investert i av trimutstyr. Og jeg blir skikkelig inspirert ja. Det er greit med skritteller, men på fjelltur teller den ikke et eneste skritt når man går på myk mose. Det blir jo helt feil. Med pulsmåleren får man med hver eneste brukte kalori uansett ... og fjellturer er rågod trim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anto

Hei.

Magan, du går sikkert snart ned igjen. Jeg stod helt bom stille i 8 (!) uker og holdt på å bli sprø. Og SÅ løsna det! Helt utrolig.

Så heldig du er som kan - og liker - å ri. Det ser så deilig ut... Men jeg liker best å se på hester og ryttere, tror jeg. Det er en estetisk opplevelse, rett og slett. Tror nok du har rett når du sier man nærmest er født til det. Jeg har aldri hatt det i blodet. Men flott å SE på, er det.

Jeg lurer litt på den pulsklokka.... Jeg får ikke min til å slutte å pipe!! Den piper under en viss puls og over en viss puls, og det går jo ikke inne i salen på sats. Å, hallo, der kommer hun som piper igjen, liksom. :) Det er så vrient. Jeg kan jo ikke sitte i garderoben i en halvtime og lese bruksanvisningen for å prøve å finne det ut heller.

OK, jeg skal gi det EN sjanse til. Skal sette meg ned her i helgen og virkelig LÆRE MEG å bruke den. Det må da gå an, det, siden alle andre fikser det! Nå føler jeg meg skikkelig dum, og det må jeg bare gjøre noe med.

:-) Ha en fin dag, da.

Vi er midt i uka allerede - det er helt utrolig hvor fort det går...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magan

Ja jeg regner med at det løsner snart. Men jeg er så innmari sulten for tia. Hadde sånne sultperioder før også, så jeg vet at det går over. En uvane jeg har når jeg er på slanking er å lese kokebøker. Blir jo ikke mindre sulten av det. Det beste er bøker med STORE bilder som jeg kan sikle over. Må legge av det der ellers blir jeg smårar.

Pulsklokka mi piper også i hytt og pine. Jeg leste jo bruksanvisninga (for en gangs skyld) og plottet inn alt etter alle kunstens regler... trodde jeg. Hadde den på da jeg var på den rideturen i går. Hver gang klokka pep, stoppa hesten. Vet ikke hvilket signal den trodde det var, stoppsignal kanskje, he he. Hadde den på jobb igår, brukte 1020kcal. Vent litt.......jeg fant en knott der det står: Beep off, okay da prøver jeg å slå av så kanskje den tier stille. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tone32

Hahaha... Dere er morsomme, altså! Selvfølgelig går det an å slå av pipinga. På min klokke gjør jeg det ved å holde knappen neders til venstre (lys-knappen) inne i et par-tre sekunder. (Klokka er kjøpt her på GR-butikken for et par år siden). Hvis dere ikke har samme modell får dere lese bruksanvisninga, knis...

;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anto

Jada jada?

Joa.. jeg gjorde som du sa.

Det skrudde av pipinga.

Så fort jeg trykket på noe annet, f eks for å se hvor mange kalorier jeg hadde brent til et visst tidspunkt, begynte pipinga igjen. Når jeg DA trykker på den nede til venstre, da resetter jeg hele greia så den begynner å telle på 0.

Og dette er ETTER å ha lest bruksanvisningen.

Så da må jeg altså trene HELE timen eller hva jeg nå trener, før jeg leser av noe som helst?!

OK, jeg har jo ikke alltid behov for å smugtitte, men av og til er det det som er motivasjonsfaktoren for å fortsette økten. So.........

Altså, jeg bare nevner det: jeg PLEIER å være veldig teknisk av meg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tone32

Antonia - teit klokke... Kast den og kjøp en ny!

Neida, jeg tuller selvfølgelig bare. Så vidt jeg vet er det ingen av oss som er millionærer. Men det hørtes merkelig ut, for det er jo meninga man skal kunne følge med på både det ene og det andre underveis? Men hvis du har lest bruksanvisninga, så... Send en mail til produsenten og spør!?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider