Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Yes, 4 trimpoeng tilsammen denne uka ..... Det må være ny rekord hehe og alle har jeg samlet idag på plenklipping og jeg kom meg jaggu ut på en gåtur også mens gubben så fotball på tv.

 

Steike, klokka er ett, nå må jeg legge meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis byttet veiedag fra mandag til torsdag, er så oppblåst at det er ikke morsomt engang. Den som bare hadde fått mensen slik at ting har stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur, 1,6 trimpoeng. Har 49 epler på trimtre nr 2. Angrer på at jeg ikke begynte å føre inn trimpoeng tidligere. Skal prøve å fylle opp treet raskest mulig tenkte jeg. Konkurerer liksom litt med meg selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur' date=' 1,6 trimpoeng. Har 49 epler på trimtre nr 2. Angrer på at jeg ikke begynte å føre inn trimpoeng tidligere. Skal prøve å fylle opp treet raskest mulig tenkte jeg. Konkurerer liksom litt med meg selv da.[/quote']

 

 

Du skal sjå at et blir den eplehausten ;)

 

Får prøve på det eg og, men tåa er noke hoven og eg som skal på fjellet i ferien , hm ikkje bra. Får håpe det går over før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett Rina, samvittigheten er mange kilo lettere etter de siste dagene, for trimmingen har vært på 0-nivå.

 

Krysser alle fingre (og tær) for at tåa skal bli bra til ferien fjellgeita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så varmt det er. 24,6 og overskyet, rart om det ikke blir tordenvær snart. En ting er sikkert, jeg mister ikke matlysten på grunn av varmen ihvertfall, for den er på topp. Kalkun-schnitzel i dag med masse blomkål, brokkoli og gulrot, en liten neve pommes frites (stekt uten fett) og bernaise lett. Og vekta er helt tullerusk, 69 kg forleden dag, 72 i dag. Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er gal nettopp pga varmen.

Drikker vann til den store gullmedaljen og tisser masse, alikevel er beina som tømmerstokker kjennes det ut som...

Hadde jo vært ok å misrte litt matlyst i denne varmen , men er nok dessverre heller ikke plaget med det... ;) Har ikke asærlig lyst på sjokolade i denne varmen, å det er jo bra. Men har mere lyst på salt snacks, men er standhaftig og "står han 'a" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på forholdet mitt til mat i det siste. Jeg har det ikke med å trøstespise, ikke så veldig ihvertfall. Nei, jeg bruker, eller brukte får jeg vel si, mat... helst potetgull som belønning. Belønning når jeg hadde vært flink f.eks vaska hus o.l, da var det veldig godt å sette seg ned med en pose potetgull, spesielt på fredag, ja ikke en pose heller,men tre, var jo ferdig med en hard arbeidsuke så det måtte jo også feires må vite. Nå må jeg si jeg er heldigvis kommet over det med belønning i form av potetgull, kjøper meg heller en sabla god salat som de har bortpå sentret her. Har jo fortsatt veldig lyst på potetgull av og til, men det går heldigvis raskt over og så lenge jeg ikke belønner meg selv på den måten når jeg synes jeg har vært skikkelig flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt belønning kan ein unne seg ein gong i blant,men ikkje var dag :D. Potetgull er ikkje min favoritt, men smakar når det ikkje er anna.

Her har vi hatt litt variert ver idag, litt regn og sol om eit anna. Er på jobbtur og vi fekk servert raspeballar til middag idag, det er godt men ikkje noke sommarmat tykkjer eg då. Lunsjbordet bestod av lasagne og diverse brødmat, kapra meg 2 store skåler med salat. Det gjorde godt.

Ellers har det gått sånn nokelunde rimelig bra i matveien, (trur eg) . Vekta vil no vise det på mandag:D

 

Stille inne her om dagen så det er tydelig at folk er på ferie, eg er inne når eg har litt fritid ;)

 

Snakkes

 

Fjellgeita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Raspeball el potetball....jaja hver sin smak..... Nei blandaball og saltfiskball, det er greier det, med kålrabi, mye meierismør og stekt flesk.... bedre enn biff :D Vekta mi hopper opp og ned som en jojo for tia, synes den kan stå stille på 69-tallet.

 

Hvordan går det med tåa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåa er hoven og varm, veldig redd for at noken skal komme bort i den. Er begynt å bli redd for at eg ikkje kjem meg på fjellet i ferien. Men det må eg, eller rettare sagt skal eg. Skulle nok halde meg meir i ro, men det har eg ikkje vet til å gjere:D

Får finne ut noko lurt å plastre (polstre med).

Har hengt meg fast i 69 tallet eg og, men visst eg ikkje går opp så skal eg ikkje klage. Tok heldigvis med meg ein pakke knekkebrød på jobben, brødet er pyton her og det er oppskåret kvelden før:( Då er Ryvita multi grain god å ha ;) Mange kikker nyskjerrig bort og lurer på kva særing som set der borte med egen niste.

 

Korleis går det ellers med deg då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det med å belønne meg selv med sjokolade... Enda sniker en og annen tanke seg inn, når jeg har gått ned i vekta at jeg kan belønne meg selv med sjokolade. "for jeg har jo vært så flink" Går det an liksom. De fleste gangene klarer jeg å la det være, men noen ganger glipper det.

Men det jeg har opptaget er joa t de kun er de to-tre første bitene av en sjokolade som faktisk er skikkelig godt. Det andre blir spist bare for å spise. Så målet må jo være å nyte de første bitene og la resten være.

Syntes egentlig det har blitt sånn med potetgull også. Litt er godt, men mye blir spist bare for å gjøre det. Så kan man jo lure på hvorfor man spiser sånne ting når det egentlig ikke smaker engang.

Det har nok mye med kosefaktoren for min del:)

Skeier man først ut så er det bare å la det stå til liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg i morges så jeg glemte helt å veie meg, gjør det i morgentidlig istedet tenker jeg. Har forresten fått mensen så oppblåstheten går forhåpentligvis bort snart.

 

Vi har inger`s rugbrød på jobben bl.a og div mageroster så der går det bra med spisinga. De har heldigvis slutta med potetgull ellers hadde vel jeg vært 200kg.... Desverre så smaker potetgull godt helt til siste smule er fortært. Så jeg tør ikke smake på det før det bare er ett par skiver igjen. Har heldigvis kommet over det værste suget etter salt. Takk og pris....

 

Har heldigvis ikke søtsug, så får jeg lyst på sjokkis så tar jeg èn bit og ferdig med det. Der er jeg steika heldig tror jeg. ;)

 

Har du prøvd å tape tåa sammen med nabo-tåa? Legen bruker å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tapa den ilag med nabotåa i begynnelsen ja, no har eg berre laga til polstring inni crogs'n som er dei einaste skoa eg har med på jobbtur. he he.

Blir litt spennande å prøve fjellskoa når eg kjem heimatt, men tåa er fremdeles hoven så dei er sikkert ikkje gode på enno. Skal på Hardangervidda i ferien så eg må berre bli bra i den fordømte tåa,lange dagsetappar i dårlige sko er ikkje å anbefale då. Har forresten bestillt meg sko med vernetå i. Slik er det når ein ikkje kan greie å trå varsomt.

 

Ha ein fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Må bare sei: Hardangervidda er bare best! Og når du kjem ned att er det som å ha vert på spa- rein frisk hud, stor lungekapasitet og minst et par kilo lagt att på stien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sei: Hardangervidda er bare best! Og når du kjem ned att er det som å ha vert på spa- rein frisk hud' date=' stor lungekapasitet og minst et par kilo lagt att på stien. :)[/quote']

 

 

Heilt einig, men spørs om det ligg at noken kiloa på stien. Fjellkost er ikkje akkurat slankemat då, mange flotte turisthytter innover. Kan anbefale ein slik tur på det sterkaste, lett å gå for ein er på "høgda"med ein gong. :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten ut i tube i kveld' date=' kjempekjekt:D[/quote']

 

Hei fjellgeita.

 

Den setningen skjønte ikke jeg.... "ut i tube"?

 

Hvordan gå det med tåa forresten?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fjellgeita.

 

Den setningen skjønte ikke jeg.... "ut i tube"?

 

Hvordan gå det med tåa forresten?

 

anto

 

 

Ut i Tube er at ein båt som går ganske fort dreg ein liten gummi liknande "båt" (kan vere ein badering liknande gjenstand og)etter seg der det er plass til 2. Det går kjempefort og det er kjempekjekt. Ein vannsport med andre ord. Vart du litt klokare.

 

Ungane tykte det var tøft at mamma tørde det der. :)

 

Tåa er hoven enno, håpar den blir bra til eg skal på Hardangervidda på tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.... så varmt det er. Hvis jeg hadde turt, tror jeg nesten jeg hadde slengt meg med deg fjellgeita (og bodd nærmere) på den tubegreia. Har bare sett på, og det ser veldig moro ut.

 

Leste på tråden til anto at hun hadde skrevet om å holde vekten. Det ser det ut til at jeg klarer med glans for tiden. Pendler mellom 69,8 og 70,1. Så klarer jeg å fortsette sånn, er jeg meget fornøyd. Skulle helst sett at jeg stoppet på 69 kg, eller aller helst 68 kg som jeg har som mål, og med litt mere trim så klarer jeg det nok.

 

Og jada.... skulle ikke skrytt så meget om at vi ikke har potetgull i kantina på jobben. Gjett hva som dukket opp i dag.... jo akkurat..potetgull. Ei megadiger skål som sto så lagelig til der jeg skulle gå ut for å få min daglige dose frisk luft ( røyk ). Måtte selvfølgelig bortpå å ta meg ett par skiver hver gang jeg gikk forbi. 110 bortkasta kalorier... faen faen faen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skitt med slike skåler som står så lagelig til, for ein må nett berre smake litt då. Slik er det visst gubben kjøper potetgull her, men heldigvis ei stund sidan han har kjøpt no.

Den tube greia er å anbefale ja, finns sikkert på dine kanter og.

Idag har det vore knallhett her, nesten umulig å sove i den steikheten. Men skal ikkje klage østpå så flyt dei vekk, sjølv om det er me vestlendingar som pleier å ha mest regn.

 

God Natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, så på tv at de har det vanskelig der nede. Akkurat nå sitter vi med alle dører og vinduer åpne for å prøve å avkjøle oss, uvant situasjon her i strøket må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor synes jeg ikke at du skal straffe deg selv så hardt, Magan. Bare ikke gjør det til en hverdagsvane, så kan det da ikke være så farlig med EN gang 110 kcal?

 

Det betyr jo bare at du har tatt ukens fettkvote og komprimert den, og velger du magrere alternativer resten av uka, og dropper samvittigheten, går jo det der helt fint.

 

Jeg mener at litt av poenget med GR-opplegget er å finne balanse og ta kontroll over situasjonen. det innebærer blant annet å legge av seg dårlig samvittighet, og vite at det er VALG vi tar når vi velger å spise visse ting. For du er vel ikke så sløv at du bare putter det i munnen uten å vite hva du gjør? Det er vel et valg du tar? Tror at noe av poenget er bevisstgjøring rundt de valgene vi tar når det gjelder mat. Jeg mener at noe av kontrollen ligger i det å være bevisst at dette er et aktivt valg, og ikke noe vi er passive mottagere av - eller deltagere i.

 

Med andre ord: når du velger å putte 110 kcal i munnen i form av potetgull, da må du bare tilpasse dine øvrige valg til det ene. Da er det jo ikke noe problem. Da har du tatt kontroll. Og så kan du vel klappe deg selv på skulderen fordi du stoppet på 110 og ikke stappet i deg 500? Det skulderklappet er jo med på å øke bevisstheten din i forhold til hva du gjør - denne gangen - og neste gang.

 

Hehe - der tok jeg av igjen. Men jeg tror at dårlig samvittighet bare er med på å forsterke en ond sirkel av bad feelings og spising. Dårlig samvittighet er en bra unnskyldning for å gi slipp på den bevisste kontrollen. Den dårlige samvittigheten skal liksom få folk til å ha medfølelse. Men det er kulere å ta kontroll og være ansvarlig. Sånn i lengden.

 

:) God lørdag

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...