Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Å jeg vet nøyaktig hva jeg putter i munnen, men å ha potetgull i nærheten av meg er som å sette bukken til å passe havresekken. Det er nok viljestyrken som smuldrer bort når jeg er i nærheten av slike fristelser. Derfor kan jeg ikke ha noe slikt i hus, det går galt og det vet jeg av erfaring. Har jeg lyst på en sjokkis er det ingen problem, da kan jeg velge om jeg vil stå over den og heller prioritere noe annet, men ikke med saltsnacks da blir det totalt skjæring.....

 

Grunnen til at jeg er irritert på gårdsdagens utskeielser er at jeg tenkte å bruke de kaloriene på helt andre ting enn potetgull, hadde planer om å hygge meg med en is i varmen. Bruker å kjøpe meg en softis i året og den tenkte jeg at jeg skulle ta i går.

 

Det var nok desverre ikke min fortjeneste at det ble bare 110kcal. Da jeg kom tilbake siste pausen var heldigvis skåla tom.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei og hå, på tirsdag drar gjengen på ferie til Nord-norge, det betyr at jeg blir alene hjemme en ukes tid. :) Da blir det meget enkel bespisning, wokgrønnsaker og mye kylling tenker jeg. Det skal ihvertfall ikke være en potetgullsmule i hus som kan friste meg, det er helt klart. :) DA kanskje jeg klarer å gå ned den siste kiloen, for jeg vet hvorfor jeg står stille for tia. Altfor lite trim og for lite vann...... vet jeg sa jeg skulle trimme mye denne uka, men det ble så varmt at jeg ble helt bedøvd. Får prøve på nytt igjen uka som kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå' date=' på tirsdag drar gjengen på ferie til Nord-norge, det betyr at jeg blir alene hjemme en ukes tid. :) Da blir det meget enkel bespisning, wokgrønnsaker og mye kylling tenker jeg. Det skal ihvertfall ikke være en potetgullsmule i hus som kan friste meg, det er helt klart. :) DA kanskje jeg klarer å gå ned den siste kiloen, for jeg vet hvorfor jeg står stille for tia. Altfor lite trim og for lite vann...... vet jeg sa jeg skulle trimme mye denne uka, men det ble så varmt at jeg ble helt bedøvd. Får prøve på nytt igjen uka som kommer :D[/quote']

 

Godt å ha huset for seg sjølv av og til. Var på vekta idag tidlig, den var gått opp til 70,7 igjen. Syns eg har vore flink forrige veke, noken utskeielser har det blitt men ikkje dei store. Ser ut til at UNDER 70 er vanskelig å halde seg :). Men eg skal ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois...Høres godt ut å ha huset for seg selv gitt...

hadde egentlig mer lyst til det i helga, da jeg er skikkelig plagsom om dagen pga hofta... Har så klart pådratt meg ett brist i bekkenet mener de lærde på sykehuset, så har en del vondt og ikke så godt humør at det gjør noe...

Men de ville jeg skulle være med, skulle få sitte i ro og ikke gjøre noe, jo ræva. Den som ble stående med maten og oppvasken det var meg. Så sier gubben igår" syntes du jeg er lite flink til å hjelpe til?" Hva skal man si, sa svarte rimelig diplomatisk til meg å være da...

 

Men du får ha en fin uke alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rina, det er typisk å bli stående med elendigheten sjøl. Derfor skal jeg pleie meg selv til trengsel. Har funnet ut at grunnen til at gubbene skal ha oss med på ferie er ikke at vi er så hyggelig selskap, men de kan lesse matlaging og div. vasking over på oss, så kan de bare hygge seg å ha ferie selv.

 

Vekta mi er ikke enig med meg heller for tiden, jeg er vel kanskje litt slappere enn jeg bruker å være. Har vært lite trim i det siste så jeg tror nok det er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer meg under 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rina' date=' det er typisk å bli stående med elendigheten sjøl. Derfor skal jeg pleie meg selv til trengsel. Har funnet ut at grunnen til at gubbene skal ha oss med på ferie er ikke at vi er så hyggelig selskap, men de kan lesse matlaging og div. vasking over på oss, så kan de bare hygge seg å ha ferie selv.

 

Vekta mi er ikke enig med meg heller for tiden, jeg er vel kanskje litt slappere enn jeg bruker å være. Har vært lite trim i det siste så jeg tror nok det er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer meg under 70.[/quote']

 

 

Mykje sant det der Magan og derfor er det godt å vere for seg sjølv av og til. Ein skulle bevilge seg ein "kjerring" tur av og til :)

 

Håpar at du kosar deg denne veka Magan, det gjer godt å vere åleine av og til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Magan, nyt "ferieuka" du selv om du er i jobb :-)).

Kunne godt tenke meg ei uke aleine jeg. Da tror jeg jeg skulle fått kontroll på mye. Det skulle i alle fall ikke finnes n oe fristelnde fetende i nærheten.

Ha det flott, både du og Rina (utnytt vel det at du er dårlig, klag vilt og la gubben gjøre ALT :-)). Og fjellgeita, synes du er kjempeflink.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle gjort seg å klage mer enn jeg gjør... For her i huset er han det største "offeret" om jeg kan si det sånn... Synd på han som har ei kjærring som ikke blir frisk, så vi (les han) Kan leve ett normalt liv. For det kommer jo til å gå både vinter og vår ifølge han... Æ blir så forbanna... Er det flere med sånne mannfolk her? håper jo ikke at dette er vanlig, men heller ikke at dette er unikt hos oss..

Men på torsdag da reiser på ferie til søsteren min, om ikke annert skal det bli godt å være kvitt gubben litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige dyr de der mannfolka, vi har ikke tid til å legge oss ned og bli syke, men når DE feiler noe DA er de syke da.....

 

Er litt irritert på gubben min jeg også i kveld, for når jeg kom hjem fra jobb sto alle middagstallerknene rundt omkring, fettflekker på kjøkkenbenken og bordet oppvaskmaskinen full ( kopper og kar som jeg sette inn før jeg dro på jobb i dag). Tenk om han hadde hatt vett til å ta ut av oppvaskmaskina og sette inn tallerknene og tørka av bordet?? Det var han og kompisen som laga seg mat etter at jeg dro, kjøkkenet var strøkent før de begynte å kokkelere.

 

Men neida, han er og fisker han for øyeblikket........ gidder ikke å se på rotet, så det blir vel til at jeg ordner opp som vanlig.... ÅÅÅÅÅÅ så godt det skal bli å bare rydde i mitt eget rot en stund trallalla..... Nei nå skal jeg se på "Hjemsøkt" på discovery.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja disse mannfolka kan drive oss til det glade vanvidd. Men kan være kjekk og ha når: søpla skal bæres ut og regningene skal betales:) (ironisk)

Håper du har en fin dag Magan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er de reist.... er bare jeg og katten som sitter her. Nå skal jeg rydde litt før jeg lager en tidlig middag. Kjøttsaus med spaghetti og MYE grønnsaker. Føler meg slankere allerede .... merkelig....

 

Her øspøser regnet, hvordan er været oppe i nord??? Det er dit gjengen er på tur. Nærmere bestem Nord-Troms. Var med en gang jeg også, vi kjørte 24 timer i strekk....

 

Søpla og regningene ja.... joda ihvertfall regningene. Søpla og tomflaskene er det vel jeg som må få ut av huset ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ustyrtelig flink med maten. Har spist tilsammen 4 skiver brød med jædersylte, og spaghetti-middagen min med grønnsaker. Brukte toro skysaus og tomatpurè til kjøttsaus. Blomkålsuppe til kvelds....

 

Nå har jeg laget ansiktsmaske av eggehvite, og så blir det agurkskiver på øynene, så nå skal det ytre pleies før jeg skal se "Hjemsøkt". ( Elsker å se skrekkfilmer o.l )

 

Godnatt og "Don`t let the bedbugs bite" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det høres ut som om du nyter det gode liv nå Magan. Høres deilig ut med ansiktsmaske og rolig kveld og bare deg selv å ta hensyn til... Digg!

Kos deg resten av uka også. Grådig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rydda støvsuga og vaska og lagt duk til og med på kjøkken benken. Du verden så deilig det skal bli og komme hjem fra jobb i natt til et ryddig hus. O salige....

 

Nå skal jeg ut å gå tur, har montert på pulsmåleren til en forandring, den har ikke vært i sving på en stund, og min samvittighet er helsvart.

 

Det er fremdeles varmt her, 20 grader og duskregn, så jeg tror jeg går i t-skjorte, selv om jeg blir litt våt.

 

Javel, ut på tur aldri sur... Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet hjem fra trimturen: 2,4 trimpoeng. :)) Så nå lyser samvittigheten plettfritt igjen, enn så lenge. :)

 

Matinntaket så langt idag har også vært upåklagelig, frokost: To knekkebrød (wasa havre) med kryddersmøreost og to inger`s rug med mager baconost til lunsj. Så skal jeg kjøpe meg salat på sentret som jeg skal ha i kveld når jeg kommer hjem fra jobb, også blir det vel ett rundstykke med fiskekake og div. frukt på jobben tenker jeg. Da er vel kalori-inntaket for i dag i boks anntar jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens, nå har jeg akkurat kommet inn fra trimturen min... 1,8 trimpoeng i dag. :)

Nå skal jeg spise to skiver inger`s med magerost. To knekkebrød til frokost tidligere i dag. Så blir det vel blomkålsuppe til middag og knekkebrød og frukt på jobb tenker jeg. 69-tallet here I come... :D

 

Ellers er været ganske brukbart, overskya med noen solgløtt innimellom. Rundt 20 grader varmt. Håper på finvær når jeg går på ferie den 19 juli. Har tatt meg fri fredag 20 juli for da skal datter mi gifte seg, så da skal jeg i bryllup. Blir heldigvis bare kaffe og kaker for de skal ikke ha noe gedigent bryllup. Jeg skal bake kake, så da tenkte jeg og finne en litt magrere kakeoppskrift på G.R-sidene uten å si noe om det selvfølgelig. Men jeg må bake Kvæfjord-kaka enten jeg vil eller ikke fikk jeg beskjed om, for den er et" must" på kakebordet, og det er greit, for den er enkel å lage.

 

Har enda ikke sneglet meg avsted for å kjøpe spaser-stokker, får gjøre det på fredag når jeg har fri. Skal bli spennende å se om det blir noe utbytte kalorimessig når jeg går med slike. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

En dame på jobben hos oss går med staver, og hun er helt frelst. Snakker om det hele tiden. Hun gikk faktisk på kurs for å lære å gå riktig med dem, og har nå avansert til videregående. Enkelte rundt lunsj-bordet ler hjertelig av dette, men faktum er at dette funker for henne, og hun mener bestemt at hun brenner flere kalorier av å gjøre dette riktig enn hun ellers ville gjort. Så staver er tydeligvis tingen.

 

Her er været upåklagelig. Det er endelig litt kjøligere, det har jo vært nesten for varmt til å puste ute, og nå er det ca 28 - 30 grader og helt nede i 37% luftfuktighet. Det er kjempedeilig. En mild bris hjelper også godt.

 

Ha en superfin dag :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg, eller ikke helt, har skrevet meg på overtid på lørdag for å få noen ekstra grunker i august. Tror jeg trenger det etter både konfirmasjon og bryllup.

 

Damene på jobben sa at NÅ må jeg slutte og slanke meg for nå har jeg blitt enda tynnere. Kluet er det at jeg har stått stille i ca 5 uker, så det er nok kroppen som lever sitt eget liv når det gjelder å gå sammen eller ikke. Men jeg merker det selv, jeg har beltet ett hakk til inn nå denne siste uka.

 

Æsj, hvis jeg må på kurs for å gå med staver, gidder jeg ikke, jeg har da gått på ski engang så det må vel være samme prinsippet. Trodde nå det jeg da......

 

Det var da trist at dere skal ha det så trasig, Rina og Snuppelure, men jeg var der dere er nå, forrige måned, så jeg håper dere ser en lysning i tunnellen dere også. For meg ble det da de jeg deler postkasse med dro på tur og jeg fikk/får være meg selv.

Kan ikke komme nærmere inn på hvorfor ting var/er helsvart, i tilfelle gubben kommer over denne siden, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må du ikke på kurs for å gå med staver. Hørt sånt tull! :)

Stav i vei. HUN gikk kurs, men det betyr da ikke at DU må det?

 

Staver er gøy, sier hun. Kurs eller ikke kurs.

 

:D anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...