Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Flott Magan!!! Fryder meg! Det er noe med å la folk smake sin egen kake :-)).

Nå har jeg spist nydelig grønnsakgryte som min kjære har laga, uten for mange kalorier i dag. Han er flink kokk, det skal han ha. og når han legger seg i selen kan han få til mye godt uten de fete greiene. Han hadde funnet ut at han hadde fått en liten mage, så plutselig måtte han skjerpe seg i maten sjøl. He he. Jeg ser ikke den magen, men flott viss han skjerper seg på fristelsesmaten og holder en sunn linje.

Nå skal jeg se krimmen på TV. Det er forresten to å velge mellom. Synes det er så utrolig deilig å tømme hodet med å glo på krim (eller lese krim).

I kveld er sofaen min!

Hei då, ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Svarte å, sovna fra både begynnelsen og slutten av Barnabye i går. Det er kanskje ikke så rart siden det ikke blir mer enn 4-5 timers søvn om natta når jeg har kveldsjobbing. Vel vel, ny dag nye muligheter. Skal ihvertfall ut å klippe plen i dag. Får vente litt ellers kommer naboene til å tro det har rabla for meg så tidlig på morgenkvisten. Utrolig hvor fort gresset gror gitt.

 

Du får si til gubben din at han har en liten valk i emning ofte, så blir det bare sunn mat på deg snuppelure.

 

Ha en flott dag, Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 trimpoeng så langt i dag. Plenklipping....11,1 tilsammen denne uka. Dette blir bra til veingen på mandag tror jeg. Så skal jeg ut å gå tur senere i dag, blir ett trimpoeng der også. Har slvfølgelig snikveid meg, opp 1kg, men det er etter 3 flasker imsdal, ørten kopper kaffe og 4 brødskiver. Dette ser bra ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått tur, 3 trimpoeng til i dag. 5 trimpoeng tilsammen. Juhu her går det unna, stolt av meg selv. :) Den pulsklokka den gjør susen. Begynner og se lyst på veinga på mandag. Nå skal jeg smatte på en vaniljekesam med jordbær. (fikk så lyst på det når jeg så at anto hadde det i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det snuppelure, men jeg lurer på om den flinkheten varer. Nå har jeg vært og kikket minst "hundre" ganger på potetgullet til junior. Han har en skål med smågodt også, men den er ikke så spennende. Jeg MÅ klare å holde meg unna, men nå er jeg såååå sulten atte.....

 

Jeg har sett rundt på trådene at folk har problemer med å få i seg nok mat. Jeg har trøbbel med å begrense meg. Eller jeg klarer det fint men er småsulten hele tiden. Før spiste jeg ofte og MYE. Nå spiser jeg ofte og LITE. Å passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene er ikke noe problem det heller. Magen sier fra med store bokstaver når det nærmer seg fòringstid. Skulle tro det ble bedre etter 9mnd med små måltider men .... vel jeg skal ikke lyve, litt bedre har det blitt, men jeg synes at jeg blir så snart sulten igjen etter et måltid, er det flere som har det slik eller? Dere som har trøbbel med å få i dere nok mat, er dere mette hele tiden??? Bare lurer om magen spiller meg et puss, eller om andre har det på samme måte.

 

Hilsen sulten Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Fantastisk saftige skildringer dere har av Snuppelures mor! Jeg morer meg :-) Selv om hele saken er tragisk, selvfølgelig. Er jo ikke første gangen vi har fått høre om denne moren. Når jeg attpåtil tenker på alt du, Snuppelure, har gjennomgått av sykdom, er det enda mer utrolig at hun holder på...

Jeg møtte på tre eldre damer (godt over 70) på toalettet på et kjøpesenter i Bergen. De var små og tynne og stæsja, og stod og fiffet seg foran speilet, og jeg tenkte faktisk på din mor ut fra tidligere beskrivelser.

 

Samtidig ble jeg veldig fascinert over at de fortsatt ønsket å være forfengelige og stilige selv om de var passert 70 (kanskje også 80, hva vet jeg!). De "gamle damene" jeg kjenner har stort sett ufancy klær og bølgeføn, he he.

 

Nå skal jeg legge meg, min kjære sitter og dupper med hodet på skulderen min mens jeg sitter med laptopen i fanget. Så jeg har en vekkejobb å gjøre, og fra i morgen, en slankejobb å gjøre. De 3,5 kiloene til St. Hans ligger det så som så an med, for å si det slik. Egentlig har jeg vel kutta ut det målet, og vil heller fokusere på trening framover. Men jeg drømmer seff om å komme under 70 snart!

 

Gratulerer med tråd, Magan! Kommer selvfølgelig til å følge med her også, selv om jeg fortsatt bor på hybel hos Snuppelure :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ellie, er ikke så sikker på de 3,5kg til st.hans jeg heller. Har stått stille megalenge, men jeg har ikke helt gitt opp håpet. Det er jo en stund til enda da heldigvis. Er "bare" 1,8kg unna, da blir jeg 69,9 og DET er et tall jeg ikke har sett på.....herregud, det må da være 30 år. ALLE sier jeg MÅ slutte og slanke meg. Men det er noen valker igjen enda. Det irriterer meg også litt (utenom at folk absolutt skal trappe i meg mat) De som sier at jeg må være forsiktig, er noen tynne bønnestengler. Hvorfor kan ikke jeg bli like slank som de er?????? Jeg bare spør....

Akkurat som det er FARLIG for meg å være slank, men ikke for dem. Jeg har jo vett til å stoppe når målet er nådd. Har ikke verken anoreksi eller bullemi, selv om det høres ut som mange tror det. Har ei venninne som har hatt begge deler i alle de år, så jeg vet hva det er. (Hun klarer å spise tilnærmet normalt nå) Men hun døde nesten før noen reagerte. Hun har nå levd med sykdommen i 35år. Men hun kan ikke

ta ett kakestykke, da klarer hun ikke å slutte, spiser til hun spyr. Hun kan også glemme å spise. Mora hennes er forresten VELDIG lik snuppelure sin mor, bortsett fra at hun er alkoholiker (er på gammlehjem nå), og hvis hun ikke fikk viljen sin prøvde hun å ta livet av seg. (hun sørget for å kutte pulsåra i nærheten av folk, slik at noen fant henne i tide) Hun var/er også en eldre "fin" dame, pyntet og stæsjet på alle måter. Vi naboene ante ingenting om tingenes tilstand. Trodde alt var bare"fryd i gammen"

 

Nei nå må jeg ut i sola, må forresten gjøre meg ferdig med plena som jeg klippet i går....

 

Snakkes,Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, Ellie, ja jeg ser for meg mora mi på toalettet i byn. Å nei da, hun går ikke på kjøpesenter hun, ikke uten følge av en av døtrene sine, for kanskje hun blir dååårlig, og dessuten må hun jo ha tjenere som kan bære det hun kjøper, de har ALDRI noe pent i butikkene lenger, og de eier ikke smak, de unge skpeditrisene, og det er umulig å få seg klær i byen. Hun elsker å drasse oss med i tusen butikken der alt er æsj og uff og nei noe såååå fælt da dere. Hun hakker på ekspditrisene og er i sitt ess. Og slett ingen antydning til besvimelse eller slikt noe noe, Hun elsker å ha sitt eget tjenerskap å herse med. Fy søren at vi fremdeles gjør det. men sjelden, sjelden for min del nå.

Men det å pynte seg selv om en er gammel og rynkete og grå, det digger jeg. Jeg håper jeg vil være fofengelig så lenge det er pust i meg.

Magan, jeg blir så glad hver gang jeg leser det du skriver. Du er så ekte. Digger deg!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også litt (utenom at folk absolutt skal trappe i meg mat) De som sier at jeg må være forsiktig, er noen tynne bønnestengler. Hvorfor kan ikke jeg bli like slank som de er?????? Jeg bare spør....

Akkurat som det er FARLIG for meg å være slank, men ikke for dem.

 

 

 

Hei Magan, der er du inne på noe vesentlig. Hvorfor skal andre sylfider dytte i oss mat, og gi oss kommentarer som, du kler så godt å være så litt rund, du er jo så blid.

 

Kanskje det rett og slett er en form for misunnelse? At vi har viljestyrke til å endre på noe i livet vårt (ihvertfall innimellom:) ) og det har ikke de....

 

Til de sier jeg at mitt humør sitter ikke i fettet. Det er ikke overvekten som gjør meg glad. Jeg hadde vært mye gladere faktisk, hvis jeg hadde hatt mindre å drasse på.. Nei uvitenhet er et fag skolen burde ta seriøst, og drive litt folkeopplysning, itillegg til folkeskikk..

 

Gratulerer med tråden, forresten. Har ikke fått lest igjennom alt enda, men skal oppdatere meg nå.

 

Ha en super søndag, været her på Østlandet er fantastisk..

 

klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes yes Queen, jeg er faktisk mye blidere nå enn før, og jeg var langt ifra noen surpomp. Anto har ett kjempebra innlegg på tråden sin om viljestyrke.

 

Tjukke folk har bestandig hadd den myten hengende over hodet "blid og rund". Det er nok heller et forsvar, en maske man tar på, om man gråter innvendig av hvordan man ser ut.

 

Her i midtnorge er været også fantastisk, så nå MÅ jeg ut å gjøre noe med den plena jeg hadde så store planer med i morges.

 

Vi snakkes, Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he' date=' Ellie, ja jeg ser for meg mora mi på toalettet i byn. Å nei da, hun går ikke på kjøpesenter hun, ikke uten følge av en av døtrene sine, for kanskje hun blir dååårlig, og dessuten må hun jo ha tjenere som kan bære det hun kjøper, de har ALDRI noe pent i butikkene lenger, og de eier ikke smak, de unge skpeditrisene, og det er umulig å få seg klær i byen. Hun elsker å drasse oss med i tusen butikken der alt er æsj og uff og nei noe såååå fælt da dere. HHeretterun hakker på ekspditrisene og er i sitt ess. Og slett ingen antydning til besvimelse eller slikt noe noe, Hun elsker å ha sitt eget tjenerskap å herse med. Fy søren at vi fremdeles gjør det. men sjelden, sjelden for min del nå.

Men det å pynte seg selv om en er gammel og rynkete og grå, det digger jeg. Jeg håper jeg vil være fofengelig så lenge det er pust i meg.

Magan, jeg blir så glad hver gang jeg leser det du skriver. Du er så ekte. Digger deg!

Ha en flott dag![/quote']

 

Heretter heter mora di Tante Pose.... :) .Og takk for tilliten snuppelure, beste komplimentet jeg har fått tror jeg. Det er bare det at av og til løper kjeften fortere enn vettet. Og da kan det komme mye rart ut. Både saklige og usaklige kommentarer. Jeg er bare en "rednex" fra landet som ikke helt har lært riktig etikette.

 

Okay, 2,6 trimpoeng så langt i dag. 16,7 tilsammen. Vil vente til etterpå når det er mer skygge med å gå tur. Nå skal jeg VIRKELIG slappe av med god samvittighet med føttene på en skammel, kaffen i ei hånd og røyken i den andre.

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he Magan, ser deg med føttene på skammelen og kaffi og røyk...

Jeg har kost meg i hagen. Ingen trimpoeng her nei. Har bare trimma snakketøyet. Det dukka opp to pratsomme venner :-)). Det ble en kjeks til kaffien da, men ellers tror jeg jeg er innenfor kalorimengda jeg skal ha. Har akkurat igjen nok kalorier til en banan litt seinere.

Skal på jobb tidlig i morgen, et stykke å kjøre, så da er det påan igjen. Så nå nyyyyter jeg resten av kvelden. Prøver å overse verken og late som om alt er deilig i sola :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra snuppelure, en trenger litt sosialt samvær og trimme snakketøyet iblant. Så flink du er med kaloriene, det er bra. Blir spennende å høre ved neste veing.

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på veiinga di jeg også, snuppelure.

Du har jo vært veldig flink denne uka, så vidt jeg vet.

Spennende :-)

 

Magan, misunnder deg litt den røyken og kaffen. Husker godt hvor herlig det var å sette seg ned meg en røyk og en kaffe etter endt jobbing i huset. Mmmm.. kjempeherlig. Nå for tiden nøyer jeg meg med duften av nytente sigaretter når kollegaer fyrer opp. synes fortsatt det lukter godt. men jeg kunne jo aldri tenke meg å begynne å røyke igjen, så jeg får heller legge i en femmer innimellom for passiv røyking :)

 

Idag skal jeg legge meg tidligere enn jeg pleier på søndager.

Trenger å være våken og opplagt imorgen.

 

Det er mandag :) Skal gjøre så veldig mye som er gøy på jobben, og etter det skal jeg trene litt, tenkte jeg. Prøve å få opp innsatsen litt sammenlignet med forrige uke som var mye overtid og litt latskap.

 

Nattaklemmer alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal legge meg? Det er nesten synd i det fine været. Men skal opp kl 5.45 i morgen tidlig. Jeg misunner deg Anto, at du har klart å slutte med røyken. Det ser jo helt toskete ut å sitte å patte på en papirlurk med noen planterester inni. Blæh......

 

Godnatt fra Magan (må ta en siste røyk først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe . ja. jeg sluttet med Allen Carr - uten å ha lest boka til Allen Carr, og uten å egentlig vite hva opplegget hans gikk ut på. Ganske snodig.

 

Han hadde sånn 20 spørsmål på sia si, og de svarte jeg på. jeg svarte ja på omtrent alle. Pås lutten stod det: og svaret på alle disse spørsmålene er NEI. Ugh? jeg klødde meg litt i hodet, svarte på alle sprøsmålene en gang til, men denne gangen svarte jeg nei. Og så ble det plutselig bare helt greit å slutte å røyke. hadde satt dato 1. juni, men sluttet 7. april. Dette er nå 3 år siden, og jeg har ikke savnet røyken ett øyeblikk. Det er herlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte, tilgangen til vektklubben klikka, kom meg ikke inn for å legge inn trimpoengene mine før nå. 2,4 poeng i dag.

 

Så på Biggest looser på tv norge i kveld. Fy søren, han som vant hadde gått ned 96 kg. At det går an.............

 

I dag har jeg spist alt for mye, laga meg kjøttsuppe og jeg åt og åt og åt. Klarte bare ikke å stoppe, det var altfor godt. Gammeldags mat for en gangs skyld... Vet ikke helt hvor mange kalorier det ble, vanskelig å beregne med hjemmelaget kjøttsuppe.

 

Kjøpte forresten boka til Allan Carr i dag, så får vi se om det er så enkelt å slutte å røyke som han sier. Har ingen forhåpninger, men har nå lesestoff en stund da, om ikke annet.

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de viktige tingene med Allen Carr er at du må ha en åpen og positiv innstilling. Jeg røyka i 30 år, Magan. Jeg prøvde å slutte En gang før, men herregud.. man må jo ville slutte å røyke ellers sluttter man jo ikke å røyke. Som jeg sa før: du kan ikke slutte bare fordi alle andre vil det, det må komme helt inne fra deg selv.

 

Vet du hva som gjorde at jeg klarte det?

 

Jeg innså at jeg er ikke avhengig av røyk. Den ene setningen klikka inn i hjernen min. Du er ikke avhengig av røyk. For meg ble det sånn at hvis jeg ikke var avhengig, da klunne jeg jo bare slutte, da. Da var det ikke noe problem. Og det var det ikke heller. :-)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men ifølge han trenger man ikke være innstilt på å slutte engang. Men jeg er egentlig en grådigknark, og får vondt i lommeboka mi hver gang jeg kjøper tobakk. (jeg røyker rullings, rednex vet du) Fy søren så dyret det er. Jeg prøver jo allerede å kutte ut i pausene på jobb, det går utrolig bra, så man er vel mest avhengig av vanen tror jeg. Nå må jeg dra på jobb,er sent ute, ups.......

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du trenger ikke å være innstilt på å slutte. Bare ha en åpen og positiv innstilling til at det han sier er riktig. Og så kan du bestemme om du vil forholde deg til det eller ikke etterpå.

 

Håper du rakk jobben.

Ha en glad dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dura inn gjennom dørene akkurat på sekundet...phu Nå har jeg fått linsene mine, ser som en ørn hehe. Så nå MÅ jeg under 70-tallet for jeg har gitt meg belønningen på forhånd. Blir en hard trimuke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...