Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Du og den kaninmaten.... jaja liker man det ikke, så liker man det ikke. Lite med trimturer på meg i det siste, men det skal bli bedre i ferien, skal ta meg sammen. Likevel så går jeg rundt 11000 skritt hver dag på jobb og ellers hjemme uten å trimme bevisst. Har endel å gjøre utendørs også, så jeg får nok rørt på legemet. Må bare ta meg sammen med maten nå så... holder på å ramle tilbake til gamle synder... ikke bra :) (Potetgull)

 

Føler meg sånn for tiden: h040.gif

 

Ingen tropevarme her akkurat, har regnet endel i det siste. Ikke noe sommervær akkurat, for å si det sånn. Men i morgen da er det meldt kjempevær, så da stiger nok temperaturen også.

 

p030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Liten natthilsen! Satt og så TV, og greidde la være å spise før jeg gikk for å legge meg, enda magen uler og roper. Kaninmat til middag i dag. Fatter ikke at folk blir mette av de greiene der, men jeg tvinger det i meg til jeg sprikker. En blir mett en liten halvtime, så uler ulven igjen.

Jammen er det the hard way disse greiene her. Hadde jeg bare blitt slank og smekker av det, men nei da. Får bare tenke på hvor diger jeg hadde blitt uten å passe på.

Og jeg går og går og går og går. Og er begynt å like det.

Sweet dreams!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SofaQueen

Hvordan står det til? Late sommerdager ser det ut som, deilig det.

 

Har så smått begynt å sikte meg inn på de gode vanene igjen etter sommer og mye annet!

 

Formen er igrunnen ganske bra, selvom det har vært slakk på både det ene og det andre i det siste.

 

Snakkes!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, serdeles late sommerdager... skulle egentlig gjøre både ditt og datt i ferien, men det blir ikke til noe omtrent. Holder på å male vinduer for tiden, men det går seint framover. Prøver å ikke skeie ut for mye, men det har sneiet forbi en potetgull i ny og ne her også ja...ikke i slike mengder som før heldigvis, så en viss stø kurs klarer jeg å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Tror vi trenger litt ferie jeg, det er deilig å ikke utrette så mye synes jeg de 3 ukene det varer. Ihvertfall helt andre ting enn til vanlig.

 

Vi har vært i Tyskland og kjøpt bil, og så har vi vært i England på rundtur i 10 dager. Kjørt tog og buss rundt i Wales og bodd på Bed & Breakfast der det passet. Passe slapp ferie - hyggelig å se nye steder.

 

Men det finns bare brun mat i England hvis du skal spise ute på småsteder, derfor er det litt deilig å komme hjem til hjemmelaget grønn mat igjen. Sambo mener han fikk så god helse i England fordi han slapp kaninmaten, han spiste biff og pommes hver dag, men jeg tenker jo mitt. Alle har ansvar for egen helse - jeg gidder ikke å mase - han spiser ellers det jeg lager og det er jo grønt!

 

Lykke til med vinduene!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg er så glad for å ha dere tilbake igjen, Magan og Genialt.

Jeg har innsett at jeg har en livslang kamp mot kiloene, ingen ting kommer gratis til meg. Jeg må bare godta det, og ikke tro at det vil gå av seg selv. Jeg har en skinnmager (unnskyld) venninne, ribb-beina står ut, og hun LIKER bare salater og kaninfor. Viss vi går ut på pizzarestaurant, tre venninner som alltid gå ut sammen, så kaster to av oss laaaange blikk etter pizzaen og unner oss raust, og vi er altså overvektige begge to, hun smaker aldri en bit, hun synes det er ekkelt med slik mat. Hun spiser tomat og agurk og salatblader. Hun orker ikke biffer og den slags ekle ting, hun pirker i noe grönt. Det er bare det hun har lyst på. Snakka om kontraster. Og ikke drikker hun kaffelatte eller slikt heller, bare ren svart kaffi. Ingen av våre andre sine fristelser frister.

Dit kommer jeg ALDRI. Jeg vil aldri bli frista av en salat. jeg velger salat av pur tvang, fordi jeg vet det er sunt. jeg ville aldri aldri aldri velge salat foran pizza viss jeg slapp tenke på kiloene. (Ikke engang da)

Pokkers urettferdig. Men slik er det.

Jeg har forresten fått besök av gubben nå, vi skal ha en uke sammen her, så det blir kanskje ikke så lett å velge lurt nå. Han er så bestemt på at han vet bedre enn Grethe Roede og alle böker.

Jaja, jeg er meg, jeg velger sjöl, jeg må ta ansvar.

Og jeg har det fint.

hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du er glad for å ha oss tilbake Snuppelure! Den kampen mot kiloene strever vi nok med hele livet alle her inne skulle jeg tro. Aberet du sliter med Snuppelure er vel at du ikke for alt i verden liker å spise grønntfor. Da er det nok ikke så greit å slanke seg. Jeg må også innrømme at den maten som er feitest, er bedre på smak. Hvorfor kan ikke grønnsaker med dip smake bedre enn potetgull med dip? Ikke det at jeg ikke liker grønnsaker, for det gjør jeg, med potetgull er bedre. Kebab-pizza med feit saus oppå smaker bedre enn salat.... Man MÅ bare legge om matvanene sine hvis man skal oppnå resultater. Vilje vilje vilje..... Tenk å ikke orke å spise pizza og biff og andre gode greier da gitt, skjønner ikke bæra......

 

Gubbene våre har visst alle sammen en egen mening om hva som er sundt for kroppen. De tror nok at de er usårbar... men bare vent til blodtrykket stiger og kolestrolet blomstrer, da kanskje pipa får en annen låt.

 

Jeg var i Tyskland for leeenge siden. Har fortsatt friskt i minnet de kjempedigre biffene og kotelettene med pommes frites, servert på tallerkener så store som serveringsfat. For ikke å snakke om de digre Bratwurstene med råsterk sennep.... Sukk .... det var tider det.

 

Har fortsatt 1 1/2 uke igjen av ferien som skal brukes til ... ingenting, fortsetter slaraffenlivet med å gjøre null og nix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Sukk, ja, et livsvarig prosjekt ja!!! Men det går jo stort sett, om det burde gått bedre.

Jeg har også en uke til utenom denne, men jeg snikjobber i ferien :-)). med planlegging og den slags. Når jeg slapper av så blomstrer ideene :-)).

Men jeg liker dette sakte livet. Sove lenge om morgenene, gå lange turer (uten oppoverbakker :-)), slöve på verandaen, lese.

Nå kommer dagens utskeielse, gubben har kjöpt ostekake, og ikke pokker om jeg greier la väre å ta et lite stykke. Men jeg har kalorier å gå på. I fölge mine bergeninger har jeg 300 kalorier igjen av dagskvoten. De burde gått til ei god brödskive til kvelds, men skitt. jeg legger meg heller sulten og lykkelig.

Lev vel, flotte jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du har så rett så rett i at det er mye smak i fet mat, men takk og pris for urter og krydder... Har kjøpt Romstad Gårds salatkrydder som heg rører ut i kesam eller yoghurt alt ettersom og det smaker skikkelig digg. Gikk også til anskaffelse av en kanonstekepanne for et av gavekortene fra bryllupet med titanbelegg og avtakbart håndtak så her stekes maten uten fett og gjennomstekes i stekeovnen :)

 

Men kebabeluba er deilig, spesielt den vi har her på 1001 natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

NÅ er det lenge siden jeg har vært her nå.... Her er været guffent, kveldene mørke og morgenene enda mørkere. Trær og planter går i dvale og det har jeg også lyst til å gjøre... Som dere skjønner synes jeg høst med påfølgende vinter er noe dritt....

 

Vel vel, som dere ser surrer jeg rundt her av og til enda, har aldeles ikke glemt dere bare så det er sagt. Vekta står ganske stille, opp en kilo - ned en kilo... Spiser Inger`s (er blitt avhengig) og stapper innpå med grønnsaker, ellers gjør jeg ikke så mye for å holde vekta stabil (iallefall ikke på trimfronten) virker som jeg har funnet den gyldne middelvei.... Veier ikke maten lenger heller, så den stressfaktoren er heldigvis borte for øyeblikket ihvertfall.

 

Nå skal jeg trekke meg tilbake til senga før jeg begynner å angripe kjøleskapet... Godnatt....

 

d015.gif

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å så flott å se deg tilbake, Magan! Du har vært STORT savna!!!!

Må ikke miste hverandre helt da...

Jeg skjønner høsten er finere her hos meg enn hos deg. Sol, klart, nydelige farger. Men snart kommer vel snøen, og da kryper jeg i hi.

Reiser mye, og sliter med vekta, som før.

Jaja, jeg lever!!!

Hei då. Ikke forsvinn helt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magan,

Så deilig å se deg igjen!

Ja, jeg skal med gjerne sende deg noen trimvibber. Jeg trener fast 3 ganger i uka, og det er så superdeilig! Jeg får enerigi, og mitt evt. dårlige humør legger jeg igjen på senteret.

 

Når det gjelder vekta, er jeg ikke flink i det hele tatt, men du er stabil og fin, så bra!!!

 

Men jeg vet oppskrifta, så jeg får bare klype meg selv i mageskinnet og spørre meg selv; skal jeg bli tykk igjen? Får finne fram vekta og målebåndet, og ta til vettet! YESS!!

 

Skal hilse så mye fra Findus, min deilige og trofaste samboer. k040.gif

 

Ha en riktig god lørdag!

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann gjeng. Er så giddalaus for tia... men det er forhåpentligvis bare en forbigående periode. Takk for trimvibber Queen, får se om jeg tar dem i bruk snart.

 

Du får komme og holde foredrag hos oss Snuppelure, der er det IKKE mye mat å få. Siste foredragsholderen fikk ett glass vann og jeg tror hun fikk ett eple også... jeg er ikke sikker, men det var ihvertfall ikke noe mer.

 

Og Fjellgeita, nå er sauene blitt så tamme at vi slipper dem løs utom gjerdet uten at de stikker av. Men den ene har veldig lyst å stange meg i baken (uvisst av hvilken grunn) stor blink tenker han vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, ser for meg deg og sauen Magan :-)).

Og ja takk, gjerne kurs uten kaker og boller og pizza med øl eller vin etterpå.

Jeg kommer!!! Hadde hatt godt av vann og eple.

Men denne uka skal jeg være hjemme og kan ikke skylde på noen andre enn meg selv viss jeg hyler innpå det jeg ikke skal. Fristelsene lager jeg da i så fall selv.

Ikke forsvinn Magan, så lat kan du da ikke blitt at du ikke orker klikke deg inn og hilse på oss :-)).

Trimvibbene har ikke nådd meg queen :-)). Skal skjerpe meg denne uka, lover, lover!!!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag har jeg vært flink å trimme. Fant meg en tursti jeg ikke har visst om med forskjellig terreng, oppover og nedoverbakker, berg og lynghauger. Kjempetrim...også får man en følelse av å gå i fjellet selv om man er nede ved sjøen.

Var ute i flere timer i dag, så nå håper jeg at jeg er i gang igjen.

 

Været har vært ekstremt her i det siste, helsikes med regn som har bøtta ned. Jeg er utrolig glad for at jeg bor i en skråning, med grunnmur i fjell. Det er flere her som har fått kjellerene sine fyllt med vann. Og ikke minst rasfaren rundt omking i distriktet har vært stor. I dag er det litt snø og oppholdsvær og ca 1 minusgrad, veldig fint turvær.

 

Nei nå skal jeg dusje og stæsje meg litt og dra til butikken og handle mat før jeg sulter i hjel.... Trøndersodd med ekstra grønnsaker i dag tenker jeg.

 

See you ...

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svever rundt i kulissene selv om jeg ikke har så mye å skrive om. Holder fortsatt på med Inger`sen og grønnsaksuppene mine jeg. Tar meg en "liten" vin i helgene og litt potetgull når jeg føler for det. Jeg må si jeg har fått et helt annet forhold til mat etter slankingen. Jeg dør jo ikke om jeg ikke spiser meg stappmett. Har forresten skrevet ned det jeg har spist siste uka, og jeg ligger på rundt 1600 kcal. Noe mer i helgene blir det nok, (ca 2000 kcal) men jeg holder meg stabil.

a055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har ikke mye å skryte av her jeg nei, men jeg strever på. Ned to kilo, opp to kilo, ned to kilo...

Egentlig står jeg helt på stedet hvil. Men går i alle fall ikke mer opp. Og det skal bare ørlite slapphet til før det skjer.

Men jeg lever nå, i hektiske laget siste månedene. Men merker jo at jeg trivs når adrenalinet pumper, til kroppen hyler nei. Da angrer jeg på at jeg ikke bremsa litt ned før :-))

Jeg lærer aldri. Andre dyr lærer av erfaring, og tar konsekvenser av sine feil, jeg gjør dem omatt og omatt og omatt.

Men som den juleelseren jeg er, så gleder jeg meg vilt til å få fram julestjerner og nissesamlinga mi og opp med julegardinenen på kjøkkenet.

Sprøtt, for jeg har ikke lykkelige juleminner i min forhistorie, men prøver hele tida å lage dem.

Uforbederlig romantiker inst inne.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått opp julegardinene på kjøkkenet jeg.... vi har satt inn nye vinduer og da gidda jeg ikke å henge opp de vanlige gardinene for ett par dager også ta dem ned igjen.

 

Juletreet pynter jeg på Lillejulaften og hiver det ut igjen før nyttårsaften, sammen med den andre julepynten. Gleder meg vilt til juleribba da, og hjemmebakt julebrød. Også MÅ jeg se "Grevinnen og Hovmesteren" og "Tre nøtter til Askepott". Men det beste av alt er at sola snur den 21. hurra.. da er det vår ... snart. Det er det hele jula handler om for meg, at sola snur. Virkelig verdt en fest med potetgull vin og juleribbe.... og ikke minst laaaang juleferie.

007.GIF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he. Sola snur ja. Jeg sitter og ser ut på alle snøen, det har lava ned i natt så bilen er "forsvunnet" under. Og snøen ligger til mai. Men det er utrolig lyst og fint. Merker jeg er begynt å venne meg til det nå. Det triste med å bo her, er at jeg ikke kjenner en sjel. Og det er for langt "hjemmefra" til at noen gidder reise og besøke meg. Jeg regner med en jul sammen med gubben, og ikke en sjel innfor døra for å se jula vår. Ingen av ungene kommer. Kjenner jeg må jobbe litt med det. Men slik er det.

Å flytte i min alder, det er ikke bare bare. Alle er etablerte i vennskapsforhold. og når jeg ikke har noen jobb der jeg treffer kollegaer til dagen, da blir det ikke den biten heller. Og jeg merker jo, etter å ha bodd borte fra hele nettverket mitt et år, at de gamle vennene blir litt mer distanserte. Jeg er jo ikke med på noe av deres, vi har ingen felles opplevelser, og de knytter seg til de som er nære. Jeg har to venninner jeg ringer ned og skravler hull i hodet på, det er det. Ja, og så har jeg jo alle folka jeg møter på kursa. Men det blir noe annet.

Neida jeg klager ikke, bare jobber med å akseptere fakta. Jeg har tatt valg, og valg har konsekvenser. Og nå er jeg her. og skal lage en så fin jul som jeg bare kan greie. Med julegardiner, og julekaker :-)), og nissesamlinga mi og alt som hører til.

I går lagde jeg grove, sunne rundstykker, som jeg har spist til frokost. Så er det bare å bruke fornuft resten av dagen. Jeg greier aldri aldri venne meg til å telle kalorier. Som jeg skrev sist, jeg har en hjerneskade mot å lære.

Ha en flott søndag.

Her må det vel måkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være at vekta har stabilisert seg, Magan. Ja, vekta mi prøver febrilsk å stabilisere seg den også, men problemet er at vi er ikke enige, vekta mi og jeg. Skal vise den hvem som har makta:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...