Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Spiseponner, den var smart. Men jeg vil vel bli desperat av at det går så seint :-)). Jeg lar deg prøve først :-)).

Ellers må jeg skryte. jeg er gått ned et kilo. Jeg vet at et kilo ned og et kilo opp og et kilo ned, men jeg har uansett GÅTT ned et kilo. Tre kilo til sammen siden jul.

Nå gjelder det!

Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

3 kilo ned siden jul er da råbra det Snuppelure. Jeg har gått ned 2,5 og er strålende fornøyd med det. Man skal ikke gå ned for raskt vet du. Vet ikke helt hvor man får kjøpt spisepinner, men jeg finner det vel ut etter hvert. Det bare må bli bra for jeg sluker maten og kjenner ikke at jeg er mett, men har vent meg til å stoppe før jeg ligger å ruller på gulvet og stønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ja, stå på Magan. Og stå på Snuppelure! For i morgen reiser jeg bort for resten av uka, og det er utfordring det. Når maten står på bordet og roper på meg, og jeg skal være uhøflig og si nei, med blikket hengende lengselsfullt ved godbitene. Går det bra??? Fortsettelse følger til helga, når jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi har fått 4 rockeringer på jobben, så her er det rocking så valkene skvalper. Og jeg har fått tak i spisepinner. Haha jeg prøvde dem her en dag jeg hadde makaronigryte.... èn makaroni om gangen og jeg ble faktisk mett av en liten plett. Supert for en sånn raserspiser som meg. Jeg MÅTTE bare spise seint enten jeg ville eller ikke. Og ikkeno juksing med å bruke gaffel innimellom, jeg er ganske sta sånn, skal jeg så skal jeg (eller skal ikke)... punktum!! I dag blir det et eller annet i wokpanne, så da er det fram med dem igjen, til stor underholdning for resten av familien. Men bare vent, jeg skal vel få dreisen på dem etterhvert.

e060.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, unnskyld at jeg gliser. Ser for meg de to makaroniene på vei i kjeften, og svitsj borte igjen. Men tapper soldat er du Magan. Reserspiser her også, men spisepinner.... Hadde dødd før jeg fikk maten inn, eller fått raserianfall. Tålmodighet har jeg ikke fått utlevert mest av her i verden.

Nyt søndagen, med spisepinner og Tvsport og hva som enn godt er.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he' date=' unnskyld at jeg gliser. Ser for meg de to makaroniene på vei i kjeften, og svitsj borte igjen. Men tapper soldat er du Magan. Reserspiser her også, men spisepinner.... Hadde dødd før jeg fikk maten inn, eller fått raserianfall. Tålmodighet har jeg ikke fått utlevert mest av her i verden.

Nyt søndagen, med spisepinner og Tvsport og hva som enn godt er.

Hei då![/quote']

 

 

Bra, det er fleire enn eg som sluker maten.

Kom nett innat frå ein times tur i sola, kaldt men nydelig her på vestlandet. Men eg fekk forresten vår fornemmelser, fuglande svitrar så fint og istappane raser ned etter fjellsidene pga sola som smeltar dei. Livet er herlig. :P

 

No skal eg ha meg eit stort gals vatn og sette meg i sofaen og slappe av mens potetene kokar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Tok meg en tur ut, jeg også. Men her øst er det ikke noe som ligner på vår. Her snør det og snør det, og er full vinter. Ikke en dryppende isklump noe sted, ikke noen vårlyder. Det er fugler, men de er på besøk i vår fuglerestaurant utfor vinduet. Det beit av kulde i ansiktet, men det gjorde godt å være ute litt.

Jeg gleder meg til vår nå, men det er nok flere måneder fram i tid.

Men, som du sier fjellgeita, livet er godt, det. Det gjelder å nyte øyeblikkene som er her, og ta imot gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt rekord i å spise sakte tror jeg. Ihvertfall personlig rekord... Gikk seint nok med makaroni, men ris... hehe. Men det virker foreløpig, til jeg har lært teknikken. Brukte en halv time på en kyllingfilèt og 250gr grønnsaker med ris. (Som jeg ellers bruker 5 min. på) Passelig mett er jeg også. Så får vi se om det hjelper på vekta om en ukes tid.

 

Kanskje jeg skal bruke spisepinnnene på snacks også? Popkorn f.eks.? I steden for en neve i slengen blir det ett og ett korn...

e025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er fryktelig saltsugen, så er popkorn mye bedre og faktisk litt sunt også fordi man får i seg fiber og da er jo samvittigheten lysere med en gang. Nå er det selvfølgelig ikke slankemat, men man skal da kose seg også av og til.

 

P.S Jeg spiser ikke vaffler...... ( Så at det var noen som hadde gjort det her en dag...hm hm....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, den ene synden eller den andre. Hadde en god venninne som sa en gang at viss hun møtte på noen som ikke røykte og ikke smakte alkohol, da ble hun veldig skeptisk. hvilke laster hadde de da....

Hilsen den som sikkert skeier ut mest i hele gjengen, men som tappert strever videre :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg stått stille i flere uker, ikke et eneste lite gram ned. Gleder meg til sørpeføre forsvinner og det blir skikkelig vår så jeg kan gå tur uten å bli søkkvåt.

 

Naboen har forresten fått to omplasseringshunder, den ene er smellfeit og trenger trim, så den skal jeg låne med meg så blir vi slanke begge to, både jeg og hunden...har jeg bestemt....Men jeg vil har bedre føre her først.

 

Imellomtiden trener jeg på trimrommet vi har på jobben, mye sykling og litt vekter også rockeringen da, selvfølgelig.

 

Prøver også å passe på hva jeg spiser, men det ble litt trøblete nå til helga for det er kommet potetgull med salt og eddik, noe som er kjempegodt... altfor godt desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stått stille i flere uker' date=' ikke et eneste lite gram ned. Gleder meg til sørpeføre forsvinner og det blir skikkelig vår så jeg kan gå tur uten å bli søkkvåt.

 

Naboen har forresten fått to omplasseringshunder, den ene er smellfeit og trenger trim, så den skal jeg låne med meg så blir vi slanke begge to, både jeg og hunden...har jeg bestemt....Men jeg vil har bedre føre her først.

 

Imellomtiden trener jeg på trimrommet vi har på jobben, mye sykling og litt vekter også rockeringen da, selvfølgelig.

 

Prøver også å passe på hva jeg spiser, men det ble litt trøblete nå til helga for det er kommet potetgull med salt og eddik, noe som er kjempegodt... altfor godt desverre![/quote']

 

 

Ja,ja du har no fått deg ein fin jobb då. Det er mykje lettare å slanke seg sjølv enn hunden skal eg seie deg. Vi har ei som er ..... 7 kilo for tung. Det var ho i fjor og, eg greidde å slanke ho slik at ho var slank og "smekker" då eg reiste til fjells i 3 veker. Men tøtta hadde nok vorte dulla med som berre det når eg var vekke. (pina deg like feit, då rann da ut noken saftige glosa skal eg love deg) Nei, hundar er det ikkje lett å slanke,no hadde guttungen kjøpt inn "lett fòr, men ka hjelpe det når "gamlingen" hiv i ho skiver i tillegg, mannfolk over og ....... :o

Må vere streng når ein forar, og som med oss (ofte og lite fòr)

 

Hadde tenkt meg på tur idag, men må ha uhyre på meg, frista ikkje so veldig.

 

Trur eg syr i staden eg :)

 

Potetgull med salt og eddik har eg ikkje sett her, og he, he bra er det.

Nei, denne veka syns eg at eg ha vore rimelig flink, men kvelden gjenstår. Då har dei bestilt tacopizza her, har no tenkt å lage med grov bunn.

 

Forresten kjekt å høyre ifrå deg igjen Magan, lenge sidan no.

 

Ha ein suuuper kveld.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magan,

Rart å tenke på hvor forskjellig vær og føre vi har i dette landet. Her ser vi snart ikke over til naboen, pga all snøen. Godt vi har treningsmuligheter innom hus også.

 

Jeg har planer om å gå på ski, men ikke når det laver ned. Var på elixia og trente i dag. Sykling og styrke. Merker at jeg blir sterkere i kroppen av dette, samt får energi. Og det trenger en sannelig denne vinterstida også.

 

Jeg har forøvrig kvitta meg med rockeringen. Det ble ikke noe særlig sving på den, og da en venn gjerne ville kjøpe, var jeg rask:)

 

Potetgull er også en last jeg har. Det beste er totalt avholdenhet for meg. Sålenge jeg ikke smaker, går det fint selvom feks sønnen min spiser det. Er som alkohol for enkelte..

 

God helg, Magan, og god trimming med hundene.

 

klem k040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der at man får energi av å trene, egentlig skulle man bli klar å trøtt men sånn er det ikke. På jobben har vi fått ny ergometer-sykkel, ny spinning-sykkel og 4 rockeringer. Vektrom og stepmaskiner har vi fra før, og vi fikk også ny tredemølle i sommer. Ledelsen sier at hvis vi er flinke til å bruke trimrommet kan det hende vi får flere apparater også.

 

Potetgull er nok min nemesis ja. Men ... nå har jeg over halve posen igjen enda jeg begynte på den i går... stolt av meg selv. Ja, også tok jeg en rute melkesjokolade til kaffen så det er blitt litt utskeiing her i helga. Laget meg makaronigryte med mye grønnsaker til middag, så samvittigheten er ikke så svart lell.

 

Så at du kom deg ut på tur selv om det regner Fjellgeita, du er tøff...

 

Tacopizza med grov bunn er kjempegodt, kunne tenkt meg det selv jeg i helga. Det blir nok svinefilèt med ris og grønnsaker eller salat i morgen. Salat, tror jeg siden jeg hadde grønnsaker i dag.

 

God helg folkens... k025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vore ute med "rullepølsa"?(hunden). Eg trur det er slik med dyr som det er med folk, dei får meir energi jo meir dei "trimma". Kallen var til fjells med tjukka vår idag og ho sprang og goknurra som berre det. Ho pleier som regel berre lunte etter.

 

Ja, tenk eg kom meg ut sjølv om det regna. Det var godt med ein varm dusj då eg kom innatt, hundane var blaute heile kvelden. Golden tek jo nesten eit døgn å tørke:D Trur eg må sy regnkle te dei, refleksvestane deira held ikkje regnet ute.

 

Nei, no skal eg binge for eg skal opp før fuglane fis.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred altså... nå er jeg så sulten for tiden at det er nummeret før jeg løper etter hesten med kniv og gaffel.... Det knurrer og gnager noe aldeles forskrekkelig i vomma. Skal prøve å dempe tankene om digre hamburgere og kjempepotetgullposer med grønnsaksuppe litt senere. Skal bare uti stallen først og sette inn hestene. ( Uten spisebestikk :) )

 

Ingen forandring på vekta hverken opp eller ned. Har heller ikke trimmet denne uka så "rullepølsa" hviler seg foreløpig i påvente av bedre vær. Er slikt ekkelt sludd-slapsføre så jeg gidder ikke å gå tur. Skal en tur på trimrommet på jobb i morgen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...