Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

I dag har gubben kjøpt biff til middag. Jeg provianterte grønnsaker og div frukt. Skal lage meg en gedigen salat som tilbehør. Gleder meg, holder på å dø av sult, har spist bare to knekkebrød enn så lenge.

 

Blir ingen alkohyler denne helga for jeg skal på jobb i morgen. Da satser jeg på at jeg går ned bittelitt til neste uke. Tror jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben har faktisk begynt å tenke i slankere baner. Han tømte til og med ut fettet som hang med biffen. Og han TENKTE han skulle ta salat til.... så han er i siget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde måne, nå er jeg passe utslitt. Har hatt åpen dag på jobb. Fullt av folk som kom å ville se. Vi hadde nesten ikke tid til å spise, så maten er ikke helt på stell i dag. Så nå er jeg sulten som en ulv og gubben er på tur ut gjennom dørene for å kjøpe grill og grillmat. Vann derimot har jeg drukket i masse av, blir tørr i munnen av å snakke hele tiden. Tror jeg må spise noe salat eller noe slikt ellers kommer jeg vel til å trøkke i trynet masse grillribbe og greier. Må se om gubben har kokt kaffe og så skal jeg ta meg en velfortjent røyk......nemlig...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i morges forresten, nå var vekta på 69 ett eller annet igjen. Håper den holder seg der til neste offisielle veiing for da kan jeg endelig konstantere at jeg har gått ned 18 kg, og da er det bare en kg igjen til jeg er "ferdig". Blir jo aldri ferdig med en slankekur eller livstilsendring da, men kan jo slakke bittelitt på matinntaket.

 

Ei dame som jeg ikke hadde sett på flere år var forresten på omvisningen i dag, og hun kjente meg ikke igjen trallala... hun ble helt i hundre når hun så det var meg, og hvor slank jeg har blitt. Hehe, bedre kompliment skal man vel lete lenge etter.

 

Og i morges trodde gubben jeg var oppstått for han så meg ikke under dyna. Han trodde jeg var ut å gikk tur..... kl 7 om morgenen. Må vel slutte å slanke meg før jeg forsvinner helt. ;) Nei det var nok fordi jeg ikke snorka akkurat da han våkna tenker jeg. Er djevelsk til å snorke sier andre. Det er også en ting som er blitt mye bedre nå, snorker nesten ikke i det hele tatt sier gubben.

 

Dessuten er jeg litt kry av meg selv, vi fikk med hjem potetgullposene som ble til overs... jeg ga min til barnebarnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Gratulerer Magan!!! Du er så kjempeflink.

Jeg tror jeg bare må gi opp hele greie, jeg greier det ikke. Har värt så dårlig i dag, og da blir det ikke styr på noe med maten. Har verkt og verkt og dertil hósta.

Nå er jeg bare drittlei. Frös så jeg hakka tenner da jeg var ute en tur i dag, enda alle andre gikk i tynne sommerklär. Jeg måtte ta på tjukk genser.

Uff, ikke noe fart i meg i kveld.

I morgen er heldigvis en ny dag.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, ikke gi opp nåda snuppelure, legg sakene litt på is til du har vært til lege. PLEASE for din egen skyld ihvertfall. Du er jo så godt igang med turgåingen og maten og alt. Eller er det gubben som motarbeider deg igjen oppå alt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for et flott vær vi har i dag. Skal grille fisk til middag tenkte vi, selv om jeg ikke er noe fiske-menneske kan det jo være godt med litt forandring. Dere får bare unnskylde meg at jeg er en smule opptatt av mat denne uka, men det er bare slik før jeg skal ha mensen. Tenker mat hele tiden. Hadde speilegg til frokost i dag, stekte ett egg og delte det på to skiver brød, ble ikke så ille kalorimessig, 250 kalorier. Reduserte kalorimengden med 100 kcal ved å ta ett egg istedet for to og kutta smøret. Bruker smør på brødet av og til, det klarer jeg ikke kutte helt ut, men regner det inn i kalorinntaket i løpet av dagen så det går bra tenker jeg.

 

Nå skal jeg slå plen, så blir det vel noen trimpoeng der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgangen, vekta kan no ikkje bevege seg så mykje til i morgon. 18 kilo det er jo kjempeflott det. Har enno att noken kilo eg, ca 4 å eg kjem ned på 65 men går eg eit par kilo til ned så er det og heilt ok. Snorke??? He, he, det er det visst fleire som gjere, men det kjem seg etter kvart som kiloa forsvinn.

 

Ha ein fin dag Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først jeg skulle ned til 65 jeg også, men nå ser jeg at jeg begynner å bli en smule dradd i maska og det er ikke pent. Får se senere om jeg tar en kilo eller to til. Får håpe skrukkene jevner seg ut litt når kroppen har vent seg til den nye vekta. ;)

 

Du har ikke mye igjen å gå ned du heller, og det klarer du helt sikkert, fjellgjeit som du er.... :D

 

Klippet plena, og fikk 2,7 trimpoeng, de første på 14 dager. Har vært slapp og sløv i det siste.

 

Nei nå må jeg ut i sola igjen, var her en runde mens jeg spiste to knekkebrød.

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det er med meg og, at når eg kjem under 65 så blir eg og noke skrapa. Kor høg er du forresten?

Har ikkje vorte så mange trimpoeng på meg heller denne veka, såg ikkje meg føre kor eg sette ned foten så merra steig meg på vetletåa, he he. Godt hoven men håpar at det er borte til eg skal på fjelltur i ferien, blir ikkje særlig med gåing viss eg må gå i crogs'n då ;)

 

Får ut i sola eg og no tenkjer eg, godt og varmt her på vestlandet idag. Skal ha biff og fløtegratinertepoteter til middag idag. nam nam

Ventar berre på gubben som er på fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Må bare få skryte litt av meg selv til dere flinke jentene... Er jo redd dere vil forsvinne fra tråden nå dere er blitt så slanke... Men, jeg har altså greidd å gå mine tre kilometer i dag også, enda jeg er ganske dårlig og måtte hyle inn tabletter för jeg gikk.

Er så fornöyd!!! Og yess, Magan, du traff spikeren på hodet. Ikke så lett med han der der du vet nei...

Jeg klorer meg fast så godt jeg kan, men föler jeg strever i motvind.

Ha en flott ettermiddag, både du på vestlandet i sola og du som har hovne tär :-)).

Glad dere er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei, desse mannfolka er nokre rare "dyr", kankje han er redd for at du blir den rypa når du er ferdig slanka.

Forresten vi forsvinn ikkje, vi er her og passar på deg må du skjønne.

Og det er jo ikkje sikkert at vi er ferdig før deg heller;)

Syns du har vore flink heile tida Snuppelure, vi strevar vel litt med motivasjonen alle og ein kvar innimellom. Fristelsane står jo i kø, og det er nok av dei som ikkje taklar at ein seier nei til DEN godisen.

 

Forresten i dag er det eit aldeles nydelig ver på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snuppis, ja jeg skjønte tegninga og la sammen to og to. Så flott at du har vært ut å gått tur i dag å. Hold ut snuppelure vi forsvinner da ikke, det har ihvertfall ikke jeg tenkt å gjøre. Garantert......

 

Været er rart på disse kanter, i formiddag var det ikke sky på himmelen, ettermiddag ble det tordenvær men ikke regn, vi så regnet gå forbi litt lengre bort fjellene her. Nå er det blå himmel og sol igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg tapte kampen om middagen i dag også, men har spart opp kalorier. Bare spist salat för i dag. Litt uggen stemning her, han synes jeg bare er negativ, jeg synes han ikke pröver å forstå mitt forsök på å få oversikt over mat og kalorier og det der... Han sier det bare er prat med meg likevel, og det ser jo ut som han har rett. Jeg sitter her med mine usle to kilo minus på tre måneder, så det er jo helt misslykka alt sammen. Men jeg er i alle fall ikke i pluss, og det hadde jeg värt om jeg ikke hadde passa på. For her er det full hamstring på is og kaker og flöte på jordbäre, og det er jo bare til å trimme så spiller jo ikke det noen rolle. Men det SPILLER noen rolle for meg. Jeg legger på meg bare jeg ser ei kake på andre sida av bordet.

Vil dette opplegge mitt ödelegge hele forholdet her hjemme?

Nå oser steklukta inn til meg. Jeg får dekke bordet.

Hei då. Jeg HAR gått tre kilometer i dag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkar ikkje heilt tam den gubben din Snuppelure, synd at han har så liten forståelse for opplegget ditt. Bit tenna sammen Snuppelure og sei te deg sjølv at dette skal IKKJE han få greie å ødelegge. Ikkje lat han sitte att med den der "ka sa eg". Lat han sitte der med godisane sine, lag dine eigne godisa du og forall del ikkje la han vinne kampen.

 

Eg kjenner at eg blir egentlig eitrande galen inni meg, han hadde sikkert vorte godt høvla viss vi andre hadde fått kloa i han og sagt han noken alvorsord. Han hadde virkelig trengt eit realt spak bak, men det sparket må du gje han i form av ein alvorsprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er jeg som må ta tak i mitt eget liv, men jeg er forbaska feig. jeg er töff som hva det skal väre på andres vegne, og på jobb og slik, men når det kommer til de näre, da legger jeg meg langflat for fredens sak.

Var det ikke en som sa at fred er ei det beste man at en noe vil.

Jeg strever videre. Orker ikke väre "negativ" og ikke ville ha jordbär med flöte, får heller skylle mesteparten av flöten ut etterpå. Mat var liksom den store kosen vår, noe vi nytte sammen, så jeg forstår at noe viktig blir trua når jeg plutselig ikke vil ha samme kosen.

Jeg får balansere så godt jeg kan. Problemet er jo at jeg er en hund etter alt godt, så det koster meg ganske så mye å jobbe med denne omlegginga.

Jaja, jeg får blansere videre.

Takk for stötte. Föler emg ganske så dum som ikke greier få til dette her.

Men, jeg må holde fast på det jeg har greidd denne ferien. Jeg har greidd å gå, ganske mye faktisk. Så det er jo et framskritt.

Neste helg drar vi hjem. Kanskje det blir lettere da????

Ha en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som må ta tak i mitt eget liv' date=' men jeg er forbaska feig. jeg er töff som hva det skal väre på andres vegne, og på jobb og slik, men når det kommer til de näre, da legger jeg meg langflat for fredens sak.

Var det ikke en som sa at fred er ei det beste man at en noe vil.

Jeg strever videre. Orker ikke väre "negativ" og ikke ville ha jordbär med flöte, får heller skylle mesteparten av flöten ut etterpå. Mat var liksom den store kosen vår, noe vi nytte sammen, så jeg forstår at noe viktig blir trua når jeg plutselig ikke vil ha samme kosen.

Jeg får balansere så godt jeg kan. Problemet er jo at jeg er en hund etter alt godt, så det koster meg ganske så mye å jobbe med denne omlegginga.

Jaja, jeg får blansere videre.

Takk for stötte. Föler emg ganske så dum som ikke greier få til dette her.

Men, jeg må holde fast på det jeg har greidd denne ferien. Jeg har greidd å gå, ganske mye faktisk. Så det er jo et framskritt.

Neste helg drar vi hjem. Kanskje det blir lettere da????

Ha en fin natt.[/quote']

 

 

Trur nok dei fleste er sånn som du, vi strekker oss ganske langt for husfredens si skuld. Spesielt når det gjeld dei nære. Du er ikkje feig, du har berre sett ord på følelsane dine til oss, vi kjenner ikkje kvarandre andre plassar enn her og då tørr vi åpne oss meir og.

Du får jobbe med kostomleggingen din, du virkar vertfall som ei stå på jente.

 

Lykke til vidare ;)

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig fjellgeita, skulle gjerne fått tak i den gubben til snuppelure. Men det går an å vri det til, gubben min laget fløtegratinerte poteter og ting med rømme til middag. Og ble dødelig fornærmet når jeg protesterte. Så tenkte jeg .... ja ja da får jeg prøve noe annet. Jeg sa ingenting, men kokte selv MYE grønnsaker, en hel pose brokkoliblanding hadde jeg på tallerkenen min, så tok jeg ett par spiseskjeer av de forskjellige tingene som gubben hadde laget. Han kunne jo ikke si at jeg ikke spiste middagen hans, ikke sant? Kom ikke over kalorigrensen selv om det var steika fetende det som gubben laga. Nå har jaggu han begynt å koke grønnsaker selv uten at jeg ber han om det til og med.... Det går an tror jeg, man må bare finne ut hvordan man skal lure gutta slik at de tror de har kommet på det selv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig fjellgeita' date=' skulle gjerne fått tak i den gubben til snuppelure. Men det går an å vri det til, gubben min laget fløtegratinerte poteter og ting med rømme til middag. Og ble dødelig fornærmet når jeg protesterte. Så tenkte jeg .... ja ja da får jeg prøve noe annet. Jeg sa ingenting, men kokte selv MYE grønnsaker, en hel pose brokkoliblanding hadde jeg på tallerkenen min, så tok jeg ett par spiseskjeer av de forskjellige tingene som gubben hadde laget. Han kunne jo ikke si at jeg ikke spiste middagen hans, ikke sant? Kom ikke over kalorigrensen selv om det var steika fetende det som gubben laga. Nå har jaggu han begynt å koke grønnsaker selv uten at jeg ber han om det til og med.... Det går an tror jeg, man må bare finne ut hvordan man skal lure gutta slik at de tror de har kommet på det selv... :D[/quote']

 

 

Eg lagar fløtegratinerte poteter med melk istaden for fløyte det går heilt supert ;)

Ingen har klaga enno ikkje gubben heller, viss han ikkje et det han får så får han ete det han har med seg. Basta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Šdere flotte jenter. Jeg blir i godt humör av dere :-)).

Natta, i morgen er en ny spennende dag når alt fint kan skje. Dröm vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...