Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

Heisann mine venner... Da fortsetter vi fra forrige tråd med startskudd i dag... og målet er 2. juli, og FERIE med noen kg mindre....:)

 

Mine tall:

 

28/5: 73, 4 kg (- 600 g fra forrige mandag)

4/6:

11/6:

18/6:

25/6:

2/7: 69,9 er ønsket mål...:)

 

Lykke til alle sammen. Vi skal til Sverige i dag og kose oss...shoppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kreps69

etter en helg m håndball blir det fint og få orden på rutiner igjen,det blir litt så som så m det meste når kampene styrer dagen.blir litt tur gåing inni mellom kampene men i dag,regner det og da blir jeg inne til det gir seg.

 

veide meg i til mrg i dag 62 kg!! og 78 rundt livet.

 

isabel,det var artig!så fint at du fikk så god tilbake mld på oppg. din!jeg har måttet omskolere meg til dette pga en nesten prolaps i korsryggen.

 

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er jeg også på plass:)

Gratulerer med vekttapet Isabel, dette går riktig vei:)

Husker ikke helt hva du veide sist kreps, men det går vel rette veien det:D

Slitsomt med slike helger, selv om det er både koslig og sosialt. Kos deg inne med god samvittighet idag! Det skal jeg også gjøre... det regner så det spruter her:(

Idag viser vekta mi 56 kg, og det er jo det som var målet mitt, og jeg skal holde meg mellom 56 og 58 kg.

Litt overraska over at jeg hadde gått ned men det er nok fordi jeg har vært syk siden forrige søndag, og fortsatt henger det i...

 

Energigjengen passer for oss, vi står på, støtter hverandre og gir alt!

 

Kos og klemz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

God mandag, helgen har virkelig gått unna, vi jobber og står på i hagen. Fikk beiset 1 vegg igår... Og satt en del kantstein.. puhh.. Men dette regnet er en liten strek i regninga.. Vi skal ut og jobbe idag også, regnet må bare gi seg litt først...

 

Så bra Isabell, nå har du virkelig fått lønn for strevet.. Både vekt og jobbmessig. Grattis med nedgang og ny jobb.. :))

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

21/5: 72,6

28/5: 72,5

 

Kun -100gr siden forrige mandag. Gikk jo opp nesten 1 kg etter pizzaen på tirsdag, og har slitt med den resten av uka.. Men er jo nedgang da, om ikke annet... :)

 

Kos dere inne i regnværet, jeg ikler meg regntøy og går ut og jobber.

 

VI snakkes.

Klem fra "slankere"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Er dere åpne for nye medlemmer? Hvis så kunne jeg tenke meg å følge med dere herfra, jeg kommer fra en annen tråd som heter "ny start etter påske" som er en fortsettelse fra en annen tråd jeg har fulgt siden september ifjor. Men det har desverre begynt å tynnes ut på tråden som engang var et meget motiverende sted å komme til. Det er fortsatt noen som stikker snuten innom nå og da, men det er nok ikke som det var.

Jeg er veldig motivert til å fortsette å gå ned de siste 4-5 kg, og er derfor på utkikk etter ny tråd! Jeg har lest litt igjennom den første tråden deres, og syns dere ser ut som en god gjeng å slanke seg med. :) Forhåpentligvis får jeg med meg et par-tre stykker fra min gamle tråd.

 

Litt om meg; jeg er en jente på 25 år, student, bor i Oslo. Begynte på 73,7 kg, er nå på ca 67,5. 169 cm høy.

 

Tar dere oss imot? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

skal dere være keltisk! :) Bare koslig at vi blir flere. Som du har sett har vi blitt en 'fast' gjeng her inne, og samholdet er godt. Vi støtter og oppmuntrer hverandre, og dere har sikkert masse positivt å bidra med

 

Du har vel lest om oss, men hvis det kommer noen nye kan vi jo ta det kort igjen...

Jeg bor i nedre telemark, er 38 år, har 6 barn og jobber på en ungdomsskole. Har kommet meg fra 64 til 56 kg siden vi starta opp på nyåret engang, og skal ikke mere ned i vekt nå, men holde meg der... Så lenge vi registrerer hvor mye kalorier og drikke vi får i oss hver dag, og vekta en gang i uka, er det motivasjon nok for meg:p

 

Grattis med nedgang slank, og nedgang er positivt uansett...

Kjedelig med sånt vær når man har planer, men får håpe det bare er idag. Og, så lenge du får gjort noe i det været så er det jo bare å kle seg som du gjør:) Flink som du alltid er...

 

Formen er ikke helt på topp idag heller, men bare slapper av idag, og tar livet med ro...

025.gif

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann...

 

Ja da var denne dagen over... snakk om væromslag... sol og sommer i går... grått, kaldt og regn i dag...:)

 

Jeg har i dag ikke fått trent, og mannen min reiser bort i jobbsammenheng denne uke (eh...de to har ikke så mye sammenheng da... he he. Det blir tøft å lese til eksamen, trene, slanke seg og ha unger og hjem alene...men.... dagens kvinner er rett og slett supre :) he he

 

Kort om meg til de nye (og evt. de gamle som ikke husker.. he he): Jeg er ei dame på 33 år, en hund, to barn og gift. Bor i Hedmark. Jeg er 170 høy, og veier 73,4 kg i dag. Målet er til syvende og sist 68 kg..... noe jeg skal klare.. det bare tar litt tid denne gangen... he he :) Nå har jeg hørt at sent er bedre enn aldri..og at da blir resultatene mer varig også.. he he... forutsatt at jeg går noe ned da *l*

 

Ellers har vi som Merwell nevnte blitt en god, trofast og lojal gjeng... som jeg personlig aldri ville klart meg uten... og ikke vil være uten heller.. og ... blitt veldig glad i alle sammen... vi er ikke " Energigjengen" uten grunn heller... VI GIR ALDRI OPP... og har trening som fokus... (blant annet da.. he he)

 

Nå roper lillegutt.... snakkes senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Flotte resultater Slank, Merwell, Kreps og Keltisk... Er sååå stolt av dere :) Dette får dere til, det er helt sikkert. Må få fettet mitt igang her jeg også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karmosin

Jeg kom nettopp hjem fra ferie, og etter å ha sett feriebildene, ble jeg veldig motivert til å gå ned noen kilo.

Jeg gikk på GR-kurs for noen år siden, og klarte å holde vekten stabil etter det, selv etter første barnefødsel. Men i september kom barn nr 2, og siden det har jeg slitt med noen kilo ekstra. Men nå er det fanken meg nok! Har veldig lyst til å komme inn i gamle sommerklær, og ikke rømme hver gang noen tar frem et kamera.

Litt om meg: Jeg er 34 år, gift og bosatt i Oslo. Er mamma til to skjønne gutter, og i mammaperm ut august. Vitale mål er: 68,3 kilo, 75 cm rundt livet og 165 cm. Første delmål er 62 kilo (også kjent som "bryllupsvekten"), men på sikt vil jeg aller helst ned på femtitallet. Vi får se om jeg orker å holde på så lenge!

 

Hilsen meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Vi har plass til en til Karmosin, så bare heng deg på:) Og, her blir kiloene borte, smått om senn, hehe

 

Isabel, du må huske på å ta det litt med ro, det går i ett, og du må ikke slite deg ut.

 

Lottis, koslig at du er tilbake igjen, gleder meg til å høre hvordan du har hatt det:)

 

Jeg er hjemme med syke barn idag, og ikke frisk selv heller, så kommer innom igjen jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg havna forresten på 1600 kalorier igår og 1,6 liter vann.

 

Ellers grått vær her idag, men opphold og 13 grader. Vært lite trim i det siste for meg, men får først finne formen tror jeg....

 

Ha en flott dag alle sammen

 

c010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Velkommen til dere nye, her skal dere se dere blir avhengige.. :)) Vi deler sorger, frustrasjoner og gleder, og "snakker" om masse annet enn slanking også...

 

Litt om meg også da; Jente på 30år (31 neste måned.. huff).. Bor i Østfold, jobber som sekretær, samboer. Pusser opp hus/hage og føler at vi aldri blir ferdig med det.. hehe.. Godt med litt å henge fingra i.. :)

 

Er 181cm høy, veier 72,5 kg. Var oppi 77,3 rett etter påske. Syns det går så tregt, men når jeg tenker etter er jo 4,8 kg ganske mye da.. (hi.. nå ble jeg fornøyd med meg selv nå..hehe)...

 

Fortsatt god bedring Merwell, til deg og dine. Huff.. kjedelig å være sånn hanglete i formen. Du får kose deg inne i ruskeværet med en god kopp te under pleddet..

 

NÅR skal forresten sommeren komme???? Jeg sitter med høyhalsa genser idag, og er frøsen. Iskald på fingra..

 

Jeg spiste sjokolade igår!!!!!! Hjeeelp.. Ikke smakt det siden 21. april!! Min kjære sambo åpnet en stor konfekteske og jeg bare MÅTTE!!! Klarte å styre meg til 2 biter da... Syntes liksom jeg fortjente det siden jeg holdt på som en sjauer i flere timer...:) Men fy for en dårlig samvittighet etterpå, så vet ikke om det var verdt det egentlig.. Skal prøve å huske det neste gang jeg blir fristet... (som forresten er ganske ofte..)

 

Ha en fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Ser at du er ca. 10 kg. lettere enn høyden din... Det er jeg også. Altså, jeg her 172 cm og ca. 62,63 kg.

Hvor mye mer skal du ned ?

 

Jeg håper på å komme meg ned til 60....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei og velkommen til cafalatte også:)

Når det gjelder vekt og høyde, er høyden min 167 cm, og vekta 56

 

Jeg skal ikke mer ned i vekt nå, men holde meg mellom 56 og 58 kg... Begynte på 64 kg, og er fornøyd

 

Slank, det har har jeg også lurt på... NÅR kommer sommeren egentlig? På tide nå syns jeg....

Når det gjelder sjokolade, har jeg ikke vært flink. Spist det hver dag i det siste, opp til 10 biter:( , og da må jeg spise mindre mat og frukt for å klare å holde kaloriene...men har bestemt meg for at det er slutt! Da kommer vekta til å øke igjen, og det vil jeg ikke. Tror kanskje bare kroppen har trengt noe når jeg ikke er i form?

Men, nå har jeg akkurat spist en fersken, og vært og kjøpt kylling og salat:)

 

n020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg tror jammen jeg skal gjøre det, te og teppe på sofaen:) Høres deilig ut, hehe...

Og du har all grunn til å være stolt av deg selv! Du har vært utrolig flink, vekta har gått mye ned, og i tillegg står du på som bare det:) Og, du er utrolig motiverende å ha her inne! Alltid et godt ord på lur...

 

Ha en flott dag!!

 

c010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

... Caffelatte...:) Jeg har lyst til å komme ned til 70 kg. Det er iallefall utgangspunktet mitt. Så får vi se om det er noe mer krefter igjen til å slanke seg mer.. :) Vet jo hvordan sommeren ofte blir, med grilling, lettvinte middager, is, øl osv osv...

Så forventer nesten å gå litt opp, for så heller å gyve løs igjen til høsten.. :)

 

Lurer på hva det skal bli til middag her idag, kanskje kyllingsalat? Hørtes godt ut?

 

Jeg vil også hjem til sofaen min Merwell.. Men vil jo ikke være syk da.. :) Så får vel være fornøyd med at jeg er frisk og rask.. Er mange rundt meg som sliter med forkjølelse om dagen.. uff.. det er så kjedelig å være syk...

 

Nå skal jeg snart nyyyte en yoplait 0,1% blåbær m/müsli... Syns den er så god.. Og er et kjapt mellommåltid... Syns det er så deilig å ha fått rutiner rundt det å spise 5 ganger om dagen. Selvom det riktignok sklir litt ut når vi holder på hjemme og begynner med en gang vi kommer hjem fra jobben.. Men er så deilig å få "delt opp" arb.dagen litt også. Ser frem imot kl 15-måltidet...

 

Får stupe ned i bunkene mine litt her.. Dagen har gått så fort idag.

Vi hørs.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Kyllingsalat er godt, og høres godt ut:p

Har liggi på sofaen jeg med deilig te og tv, hehe

 

Du skal vel ikke lengre ned enn 70 kg siden du er så høy vel? Det må vel være passe:)

Har ikke prøvd den yoghurten jeg, men kanskje en ide senere...

 

Få ferdig bunken din du så du kommer deg hjem:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

..nå har jeg så lange armer etter mye kantstenbæring og singleskyving at jeg snek meg inn for en kort pause.. hehe.. Gubben er fortsatt i full sving.. Flink han... Best han ikke oppdager meg her jeg sitter ved pc'n... hehe... :)

 

Hvis du liker Go'morgen yoghurt er Yoplait sin variant mye sunnere. 246 kcal mot 93 kcal..?!?!?! Jeg har allerede spist 2 idag jeg...

 

Blir grilling her etterhvert i kveld da, etter ønske fra min kjære. Har kalkunpølser og skinkebiffer.. Sen middag, men bedre sent enn aldri... :)

 

Nei, nå har jeg hatt lang nok pause....

 

Kos dere.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

... er lov å si det ..??!!! Det startet i natt, da min kjære sønn kom oppi senga ved midnatt.. så kl halv ett våkner godjenta opp og skriker av smerter i beinet. Jeg ble så redd.. hun skrek til kl tre... og da ga jeg henne en tablett...og det hjalp.. Stakkars. Her var jeg alene, trøtt og stressa :) Gikk til legen i dag, og hun hadde forstuet/ strekt en lyske- muskel... herregud.. så enkelt, men sååå vondt!!!!

 

så fortsatte dagen med at de var likevel oppe til vanlig tid... trøtte og grinete. Jeg likeså. Gutten har vært så trassig at jeg har hatt lyst til å rømme i dag... her skulle jeg liksom være pedagogisk og tålmodig da jeg egentlig hadde bare lyst å sove.. for å si det mildt: all pedagogikk gikk til helvete!!! :) får tro han overlever en mamma med en dårlig dag... huffameg. oppå alt dette har jeg sååå inn i granskogen mye klær som skulle vært lagt opp, at det snart tyter ut av vinduene...og for ikke å nevne støv... HJELP.

 

ja ja.. vi har likevel klart å ha en hyggelig ettermiddag med en god fotballkamp. Han lyste opp der, og spilte bra.. og mamma passet på å rose MASSE... he he :)

 

Jeg ser at det er flere her som veier godt under sin høyde... og det er klart at ti kg under sin høyde høres for meg mer enn bra nok ut. Vil likevel fremheve at ingen andre kan fortelle deg hvor din egen trivselsvekt er.. bare ikke bli "sykelig", for grensegangene fra å være en sunn slanker.. til å bli syk, KAN være kort (der kom læreren inn .... he he), noe dere seff er klar over:)

 

Ja ja.. da fikk dere litt frustrasjon fra meg om dagen i dag...... MÅ få de i seng nå, snakkes etterpå.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Huff, stakkars deg Isabel!! Skjønner at du har hatt en slitsom dag, og noen dager klarer man bare ikke å være like pedagogisk, og det tror jeg man skal få lov til å tillate seg. Vi er bare vanlige mennesker vi også, som blir slitne. Syns forresten at du tok deg fint inn igjen:)

Håper natta og dagen imorra blir bedre, jeg skal krysse fingrene

Når det gjelder støv og klær, har jeg også mer enn nok, men ingen kommer og tar det for meg, og ikke forsvinner det heller. Får ta litt av gangen, og sånn har de fleste det...(trøster meg selv, hehe)

 

Det er viktig å klare å skille mellom sykelig og passe når det gjelder vekt ja. Man skal kunne vite at når man når den vekta man har som mål (og som man hele tida har visst har vært passe) så er det nok. Ikke fint å bli for tynn heller.

For min del er jeg veldig glad i mat, både sunn og usunn, så jeg har aldri hatt problemer med å kunne klare å passe meg. jeg ser også nå at jeg skal ikke mer ned i vekt. Min BMI ligger på 20 nå, og lavere må den ikke være.

 

Når det gjelder yoghurt er det ikke min store favoritt, men drikker et glass biola hver morgen med 10 gram solsikkekjerner i, og det blir jo noe av det samme, så jeg skal jammen prøve den du nevner:) Greit å ha som et måltid midt på dagen...

 

Ha en fin fin kveld alle sammen, og sove godt i natt

 

Nattaklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Da er dagen over og i dag har jeg trent i en time og ti min,brent 1054 kcal og spist 1348 kcal....og vann....2-3 liter

Jeg føler med deg Isabel. Noen ganger må man bare bite tennene sammen sånn at man ikke åpner vinduet og hiver noe eller noen ut..

Jeg har et himlakjør denne uka. Bursdag til helga med hele 3 selskap for størstejenta som blir 4 år. Lørdag er det barnebursdag med 17 barn....så er det søndag famile med koldtbord og kakebord....så Mandag venner...middag og kaker.

I dag har jeg bakt loff,focaccia,,groverundstykker,speltbrytebrød og havrebrød....I morgen pizzasnurrer og cokkies med smarties..Godt jeg er på slankekur hvis ikke tror jeg at jeg hadde smakt på alt...men nå er det resten av familen som smaker....

Så flinke alle er til å gå ned...jeg står bom fast på 77 kilo. Det er jeg så lei av...7 tallet to ganger. Skal ned til 73 og derfor er det så deilig å få en ny start her under nytt navn:)

 

Legoland var veldig bra!! Barna storkoste seg og det gjorde vi også. Spiste buffet to dager så da valgte jeg de lette variantene og frukt til dessert,men jeg har også kost meg med litt is og vin.. Tørr ikke gå på vekta. har jeg gått opp kommer jeg til å dale så langt ned i kjellern at jeg orker ikke gå på den enda...

 

Nå er det bare å vente på siste brød så skal jeg finne senga.. Håper du får en bedre natt Isabell vennen.

Merwell godt at du nå ser at du er flott og ikke skal mer ned. jeg peser nok masse akkurat nå med vekta mi som står stille, men jeg vet også at 73 er passe for meg. mer vil jeg ikke ned..der skal jeg stablisere meg og nyte sommern og høsten. Har blitt for `gammel`til å ville være mager..blir så dratt i ansiktet.

 

Nå er det snart senga.

Slank30 du er et arbeidsjern....Kunne trengt litt av den motivasjonen til å gjøre ferdig i huset.

 

Sov godt gamle gode og nye høyst velkomne venner!!!

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karmosin

Ville bare si at den første dagen min har gått greit, selv om mannen disket opp med torsketunger stekt i smør til middag. Jepp, jeg er gift med en nordlending. Hvis jeg har regnet riktig, endte jeg opp på ca 1600 kal. I tillegg har jeg trent høy puls og styrke verd 2,4 trimpoeng.

 

Jeg synes du er en flink mamma, Isabel:-)

Og Lottis, du er en domestic goddess!! Da sønnen min ble 4 i april, serverte jeg pølser med lompe og halvfabrikata sjokoladekake + muffins. Jeg skjønner at jeg fremdeles har litt å lære på husmorfronten.

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...