Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Ja så er helga snart over, og været har ikke vært det aller beste. Temperaturen er bra, men det regner litt innimellom. Sola skinner også litt og varmer godt, men det er ikke det helt store sommerværet. Håper det kommer snart:)

 

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Gjest Isabel

Velkommen tilbake fra ferie.. de som er det.. he he... vet jeg har lest det flere ganger nemlig.. hehe :D

 

Jeg er nå alene med ungene en hel uke... og vi skal kose oss. Maten og godisen går ikke noe bedre enn tidligere, så jeg må bare slette all tankegang rundt slanking en periode og leve "normalt"-

 

må komme med en innrømmelse jeg da....... SAVNER DERE FÆLT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Ja.. så var det tilbake i vanlig gjenge igjen for min del.. 1 uke ferie går fort, særlig når man jobber heele tiden.. Men utrolig hvor mye vi har fått gjort på denne uken, dette ville vi brukt ukesvis på hvis vi skulle gjort etter jobben. Men det tar jo litt på da og jobbe så hardt i ferien sin.. 02.30 var det seneste vi holdt på en natt.. puh...

 

I natt har jeg sovet så dårlig og urolig at jeg føler meg litt på felgen idag.. Masse som har hopet seg opp etter 1 uke fri, men jeg skal ikke stresse for å komme meg ajour, det får ta den tiden det tar.. Basta bom!! hehe..

 

Mat; ja.. helt ille hvor fort man ramler tilbake til gamle synder ja...!!! huff.. Skikkelig dårlig samvittighet jeg nå. Vekta idag viste opp 1,2 kg siden forrige mandag.. Ikke verst må jeg si?!??!!? Bruke sååå lang tid på å gå ned noen skarve gram. og så kommer kiloene tilbake i rakettfart.. Men jeg ser jo hvordan det blir når jeg spiser for få måltider og jobber som vi har gjort. Min sambo går da ned i vekt, jeg går opp.. Har gjerne blitt 2 måltider om dagen. Og på lørdag og igår spiste jeg litt potetgull og tacochips.. Hadde tacopai på lørdag... og guuud som jeg har savnet det.. Og MÅTTE jo da ha tacochips og guacemole.. slurrrp.... :)

Har også spist et par is osv osv.. Spist er spist.. Jeg får bare prøve å komme tilbake i vanlige rutiner igjen nå i 3 uker før det er ferie igjen...

 

Så JAAAA Merwel.. :D Jeg skal ha mer ferie... Heldigvis.. hehe... De 2 første i august satser vi nok en gang på fint vær.. Og noen fine turer med båten.. Hvis været blir dårlig kaster vi oss på en sydentur..

 

Lykke til som alenemor en ukes tid da Isabel.. :) Kos at du stikker innom vettu.. Som du skjønner er det ikke bare du som sliter litt om dagen.. hehe.. Så vi får prøve å grave litt etter den berømte motivasjonen og så trår vi til igjen litt senere..

 

Ha en fin dag i regnværet.. Ikke mye til å bli motivert av det heller forresten.. blæh..

 

Knusekos... c")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

... kom til å tenke på 1 ting jeg Isabel. Du lurte på private meldinger her om dagen, tror jeg ga feil oppskrift..

 

Du må klikke på navnet over et innlegg, derfra kan du sende privat melding.. :)

 

Fortsatt fin dag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, koslig å se at det er litt liv her inne:)

Og, isabel, jeg savner dere alle sammen også... må innrømme det, og spisingen går ikke som den skal, både snop og potetgull på meg, og veier idag 57 kg. Altså opp 1,5 kg siden sist for 2 uker siden, men regnet med det etter sydenturen...

Jaja... ikke lett dette her gitt....

 

Skjønner at det er tungt å begynne på jobb igjen slank, men godt du har ferie igjen da:)

 

Kooos deg med ungene isabel, og ha en fiin dag alle sammen!!

 

klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

... Og solen skinner fra en nesten skyfri himmel.. :D

 

Håper alle har det godt og nyter sommeren på SIN måte.. Litt regn innimellom får vi tåle, og vi som ikke er helt ferdigslanket er kanskje glad for å ikke måtte ligge på stranda. hehe.. :) Vi fabler litt om å bestille sydentur i august, men er SÅÅÅ typisk om været virkelig slår til her hjemme da.. Da sitter vi der i varmen og har mest lyst til å være på båten.. tja.. Valgets kvaler..hehe...

 

God helg til alle som er inne og titter, er ille stille på denne tråden om dagen.. Men jeg har det ganske fullbooket om dagen selv, men prøver å svippe innom for å legge inn hva jeg spiser osv. Uten registreringen der mister jeg fort struktur og oversikt..

 

God helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Herlig at sola var her igår ja, men ikke fullt så fint idag. Men, det regner ihvertfall ikke:)

Det hadde vært typisk det slank, at finværet kommer hvis dere skal på tur, men det vet man jo aldri.... Jeg er glad vi skal reise i august til Kroatia, da har vi ihvertfall sol og varme å se frem til... har ikke brukt båten iår vi....

 

Imorra tidlig drar jeg og ungene til Gøteborg på tur, og jeg gleder meg!!!

kanskje mannen min kommer etter onsdag kveld eller torsdag, for da skal han ha fri noen dager, men vi skal ihvertfall kose oss. Håper på oppholdsvær, slik at vi får kost oss ekstra:D

 

Ha en flott sommer videre alle sammen så er jeg innom igjen om en uke:)

 

Sommerklem til dere alle!! f050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. vil bare sørge for at tråden vår holder seg oppe blant de " beste".. :) Vi kommer jo sterkere tilbake over sommeren :) Ikke sant??

 

Jeg for min del er veldig klar for å starte igjen mandag 13. august... og dit går det raskt.... he he. Derifra vil målet mitt igjen være det samme... men da å klare det før 1. Desember... altstå 6- 8 kg før 1.12.07. Det er realistisk.. også for meg.. he he

 

Håper ellers dere alle har det bra... hele "energigjengen" !!! Vi er et team.. som vil ha et "comeback" det bare ryker av... he he

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... på lista altså.. og ja.. på innsats og vektnedgang også... he he :)

 

Kanskje vi skulle ha som mål å melde oss på Oslomaraton+?? så noen andre foreslo det.. da har vi et mål og jobbe mot. Er kun 3 km den korteste løypa..... Jeg for min del skeier helt ut om dagen...... dessverre...:)

 

Fortsatt god sommer til alle som er innom og leser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, ja her har det vært stille.

Kom tilbake fra Gøteborg og gothiacup istad, og vi har hatt en fantastisk tur!!

 

Håper dere andre koser ere også, og med hensyn til vekta har jeg skeiet helt ut:(

Gruer meg til veiing på mandag, men må stramme inn nå. Starter opp for fullt igjen 20 august jeg, da er ferien min over, hehe... men må skjerpe meg saftig nå gitt...

 

Ha en flott helg alle sammen, savner dere:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei til dere som er innom og leser.. :)

Mandag morgen, skrekk og gru.. Var på nippet til å ikke gå på vekta, etter en helg uten mange tanker på slanking.. Men tok mot til meg å snek meg på så varsomt som mulig..

Ble heldigvis positivt overrasket... Har liksom slått meg til ro med at jeg gjennom sommeren skal prøve å holde meg forholdsvis stabilt, for så å gyve løs litt etter ferien igjen..

 

Helgen har gått med til masse kos.. Besøk av famile, venner, båtturer, middag på brygga, grilling hos vennepar i Grebbestad... akk og ve.. Jammen ikke lett å tenke kalorier når man ikke står for kokkinga selv.. Men prøver å redusere skadene best mulig da.. hehe.. Men ikke alltid så lett det heller.. Har spist is, dessert, sjokolade, chips.. Idag er det på han igjen, med knekkis og vann....

 

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

21/5: 72,6

28/5: 72,5

04/6: 72,1

11/6: 72,3

18/6: 70,6

25/6: 70,6

1/7: 70,3

23/7: 70,2

Totalt ned 7,1 siden påske..

 

Gått fryktelig smått siste tida da.. :)

 

Her skal det jobbes ut uken, så er det 2 uker ferie. Vet jo av erfaring at grammene/kiloene kommer snikende på da, men får prøve å gjøre det beste ut av det... Orker ikke lenger tenke slanking døgnet rundt slik det var i begynnelsen.. Fokuset er ikke SÅ klart lenger, men så lenge jeg ikke sklir tilbake til gamle synder sier jeg meg fornøyd jeg.. :)

 

Velkommen tilbake til gamlelandet Merwell, kan tenke meg det er litt godt å komme hjem etter noen dager på cup.. :)

 

Ha en fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Grattis med nedgang slank, du er virkelig flink!! :)

Veide meg ikke idag jeg, glemte helt at det var mandag, det ble litt mye styr her på morran... men har ihvertfall gått opp, det er helt sikkert så lite flink jeg er om dagen:(

Får bare innse at jeg ikke er helt motivert, og i tillegg blir det både alkohol og snop...

 

Godt å være tilbake igjen, men kjedelig vær!! Kunne tenkt meg litt sol og varme, og litt deilig badevann.. gleder meg til vi skal til Kroatia, og er glad vi bestilte den turen. Da er det sol og varme i sikte:)

 

Torsdag reiser jeg og min mann til Seljord på countryfestivalen, og det er årets høydepunkt hvert år! Gleder meg masse, det er utrolig mye liv der, og masse kjentfolk.

 

Ha en fin dag jenter, og slapp og nyt fri og ferie for dem som har det, så kommer vi sterkere tilbake

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Veiing i dag, men jeg får melde inn i morgen. Har ikke hatt tilgang på vekt i dag. Tror heller ikke det er noe særlig forandring. Det går sinnsykt sakte ned kan man vel si. Har gjort unna kurs 3 nå, og slik alt i alt er det ikke så mye nedgang. Merker det på cm og har vel bygd en del muskler pga. trening, men uansett så er det det som vises på vekta som motiverer mest. Skal ta kurs 4 også, men det begynner ikke før 6. september, så da blir det å jobbe på egenhånd en stund. Skal være flink til å skrive ned i bok, og føre trimpoeng for meg selv. Målet er å komme ned i 65 kg. Da blir jeg kjempefornøyd. Men det er igjen minst 6 kg til det.

 

Jeg sliter med å få i meg nok mat. Veilederen min sier jeg skal spise mer for å få opp forbrenningen. Har gått etter meny 2 nå,og har ligget på rundt 1500 kcal, men nå har hun sagt at jeg må øke inntaktet for å få opp forbrenningen. Sier at kroppen min har gått på sparebluss lenge fordi jeg har spist lite over lang tid, og at jeg må spise meg opp til en større forbrenning. Skulle prøve å øke til ca. 1800-1900 kcal nå. Men jeg sliter med å få i meg det. Noen som har erfaring med det samme problemet??

 

Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei på deg Unni:)

 

Jeg har aldri gått noen kurs så jeg har ikke rfaring med det du sier, men jeg tror nok at det stemmer. Du får prøve deg litt frem for å se, og sier de det så stemmer det helt sikkert. Det er jo mange som spiser for lite og ikke tar av.

 

Skjønner at du blir utålmodig, for som du sier, det er vekta vi vil se resultatene på... litt rart, men sant.

De sier jo også at hvis det går sakte ned er det lettere å holde seg der, så se det positive i det:) Du er ihvertfall utrolig flink som ikke gir deg, og som står på!!

Du kommer helt sikkert i mål, selv om det tar litt tid..

Jeg har vært i mål, men tror nok helt sikkert at jeg ikke er det lengre:( Og har bare meg selv å takke.

Klarer det ikke helt nå på sommeren jeg, og om det er bare derfor eller om det er fordi jeg ikke har den støtten her inne som jeg har vent meg til vet jeg ikke... men motivasjonen er liksom ikke helt den samme lengre...

Men, jeg skal klare det igjen jeg, det er ikke snakk om mye, må bare komme meg litt ut i aktivitet igjen så hjelper det seg.

 

Nå skal jeg i dusjen, men a en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unni: vanskelig å si syns jeg... men å spise nesten 2000 kcal om dagen høres da alt for mye ut hvis man ønsker å gå ned i vekt......eller??!!

 

Her på Vinger går alt som vanlig.. og Merwelll.. jeg har også sklidd mer ut en noen sinne... huffameg...

 

Gleder meg til vi starter opp igjen sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, da er nok en helg over, men festiavl siden torsdag og konsert igår kveld... men kanon moro har det vært, og jeg har hatt det helt toppers:)

 

Idag skal jeg skjerpe meg, og har spist salat med reker til frokost... får bare håpe jeg klarer å holde meg til litt sunnere mat og uten snop denne uka, og frem til Kroatia turen vår

 

Nå får jeg snart besøk av min bror og familie, og det er veldig koslig

 

Isabel, vi kommer sterkere tilbake nå når ferien er over, og da tror jeg vi må hjelpe hverandre og være her inne som vi var... ferietid er vanskelig, og med fri og masse kos så er det lett å ty til lettvinte løsninger og snop:(

Men, vi skal klare det vi, og nå blir det en roligere tid for deg også, med 'bare' jobb istedet for store eksamener og studier.... Alt det andre kommer jo i tillegg, men du har virkelig hatt en tøff vår!

Skulle ønske vi kunne fått til å treffes en gang utover høsten, en formiddag om ikke annet, sånn halvveis mellom oss som holder til mest her inne:)

 

 

Klemmer til dere fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Merwell.. he he...... vi får holdet fortet oppe..... he he.

 

I dag har vi vært på sirkus hele familien.. og jeg spiste kun et eple som jeg hadde tatt med hjemmefra...*stolt*. Har hørt at det er viktig å rose seg selv... he he...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sirkus er kjempemoro:) Og sååå flink du var da!! Viktig å rose seg selv, det er helt sikkert. Man tenker ihvertfall altfor mye negativt når ting ikke går som det skal...

 

Idag hadde jeg tenkt meg på stranda siden jeg var hjemme og ordna til bursdag i hele går, men da er det selvsagt overskya:( Typisk min uflaks...

 

Ha en flott dag, så snakkes vi igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...