Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

... Da ser livet litt lysere ut med en gang....

 

Uansett; på jobben idag spiste mine kollegaer følgende til lunsj; hamburger eller løvstek med pommes frites. Og glass-cola!!! Jeg knasket 2 knekkebrød med lett-smøreost, 1 yoghurt og 1 eple. Slo ut håret med en cola light da!! wow.. gærning..hehe.. :) Det er i sånne stunder jeg klapper meg selv på skulderen og syns jeg er kjempeflink. Men i bunn og grunn frister ikke sånn mat klokken tolv på dagen heller da.. Bruskuttingen har gått kjempefint, drikker særdeles lite brus.

 

Kun 3 kvarter igjen av arbeidsdagen, så iler jeg inn til oslo og henter de 2 nusselige tantebarna mine.. Gleder meg sånn. Er jo så glad i barn, og håper jeg kan få mine egne snart.. Men inntil det låner jeg litt her og der. Regner med jeg er kurert for ønske etter barn når denne helgen er over.. hehe...

 

God helg..

Klem K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

Wow, slank! Såååå flink du har vært!! Det var masse ned, grattis så masse!!! Dette var saker:) !

 

Kos deg med tantebarn, og nyt dem! Dine egne kommer etterhvert, og litt sliten må man regne med, men når man får så mye igjen er det verdt det;)

 

Klemmer til dere alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. det var litt av en nedgang.... Hurra for deg :)

 

Jeg har nå vært ute og gått meg en tur på 40 min rask gange... deilig... men kjenner at jeg ikke er helt i hundre ennå... svir litt i hals og bryst.... høres jo ut som jeg er ei døddrukken dame med den hese stemmen... he he :)

 

Nå har vi leid en film... og skal innta sofaen for alvor. Nå er det helg :)

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du på gang:)

 

Jeg har hatt to litt kjedelige dager når det gjelder mat..... men jeg vet at jeg snart er på gang igjen. har ikke spist mye eller noe sånn,men har spist så rart og litt lite noen ganger og litt feil.... Men i morgen skal jeg ut på langtur på treningsfronten og da føles alt mye bedre:)

 

Vi har hatt koselig besøk i kveld:)

Jeg sitter nå å knasker deilige norske plommer:)

 

Ha en deilig kveld!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle en fin lørdag!

Jeg skal til Seljord med ungene på Dyrskun:)

Artig å se litt, og det blir sikkert handla litt også tenker jeg. Dyrt når man har med seg 5 unger gitt...

Men, sola skinner og alt ser flott ut:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig lørdag og anledning til og virkelig slappe av ,nesten.sidenjeg har begynt på pedagogikk må jeg lese litt til neste forelesning.jeg har god tid siden det er annen hver tirsdag men jeg vet åssen det blir og skal gjøre det siden..........

vel en hektiske uke er over og vanlig uke er i sikte.

 

merwell:jeg meldte meg på LHL sin gå kampanje og har fått litt gratis skritt siden jeg går hele tiden på jobben,skolen har flere bygniner.i går hadde de aktivitets dag i det regnværet,72 elever skal gå en strekning som vanligvis tar 45 min de brukte over 1t!var inne og sjekket plaseringen min i dag ,113.hadde 18326 skritt i går.

 

lottis 75 så tråkig m syk unge,håper det blir fort friskt igjen.væske er det viktigste når det kvikner til igjen.litt is kan ofte hjelpe på ønske om mat og drikke,(3 barns mor og hjelpepleier vet du

 

isabel:det var trenings iver til tross for sykdom!!!så flink hadde ikke jeg vært!

lineM:velkommen til oss!!!

 

ha en fin dag i sola,dere som har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps... så spennende at du tar pedagogikk. Det er helt klart mitt favorittfag :) som lærer er det svært viktig og avgjørende for en god undervisning.

 

Nå skal vi hele familien ut på skogstur.... solen skinner og livet er herlig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke like herlig dette livet i dag... spiste så mye god mat og godis i går.... huffa.. ja ja... ny dag igjen i dag... og veiing i mårra kveld... grøss og gru.. Er litt skuffa og sint på meg selv nå... men ikke så lenge da... var mitt eget valg, så da får jeg stå for det...:)

 

Her regner det i dag.. og er grått og trist... så vi er litt usikre hva vi skal finne på enda... men kose oss sammen skal vi :) for som jeg sier til ungene, at været spiller ingen rolle.. men at vi har fri sammen er det som teller...:)

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps, så flink du er! jeg har ikke fått meldt meg på kampanjen, skritt-telleren min er helt borte vekk:( ! Ergelig også....

Men, du er jammen veldig flink!!

 

Isabel, er enig i at pedagogikk er viktig! Uten det er det ikke lett å være en god lærer...

Spist er spist, og det er heldigvis en ny dag idag. Sånt skjer innimellom isabel, og så flink som du er for tida så skader det ikke så mye;)

 

Ha en flott dag alle sammen, herlig med fri, hehe..

Har forresten vært ute og gått trimbingo idag også, sammen med ungene, og jeg vant sjokolade:p

Den ligger i kjøleskapet, og jeg skal IKKE ha den:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen gå tur i dag,brygger på en forkjølelse og er ikke opplagt til noe.kan ikke bli syk nå,skal på data kurs i to dager m jobben!!!

ja jeg syns ped var gøy på barne og ungdom og nå jobber jeg m en m adhd og tenker at skal jeg få større stilling innen skolen MÅ jeg ha ped for og få egne timer,fag lærer i feks mat og helse.vel det er jo noen år dit men jefg må ha et hoved mål.

 

skal sette meg i stolen og se på ffk -brann og høre på regnet som øser ned!ha en fortsattt fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...NÅ har barnevakten gått av vakt.. Og JA jeg er sliten.. De 2 tantebarna på 3 og 5 er nå ute av vårt rede.. :) Slitsomt, men gud så utrolig koselig.. Siden de bor et stykke unna og vi ikke sees "hele tiden" suger jeg til meg de stundene vi har og ønsker å gjøre det extremt stas å være her. Og det tror jeg det har vært også. Igår var vi 4 timer på Eventyrfabrikken, lekeland på 2000kvadratmeter. Barna var helt i ekstase, løp rundt som gale hele tiden.. Ble gode og varme, og trente 10000 ganger mer enn tante og onkel som satt rolig sammen med de andre voksne.. :) Så det var 2 trøtte som sovnet enkelt igår kan du si..

 

Mat i helgen: huff!!! Trenger jeg å si mer??? Har ikke engang hatt tid til å plotte inn hva jeg har spist engang. Og alt har blitt tilrettelagt barna. Taco på fredag, pizza på lørdag. Ikke ofte nok måltider osv osv.. Så veiingen tar jeg helt som den kommer imorgen, la oss si det sånn Isabel.. :) Har ingen planer om å la denne veiingen vippe meg helt av pinnen. Jeg er litt over den perioden hvor jeg målte/veide/vurderte alt jeg putter i munnen. Av erfaring klarer jeg dette fint i perioder, men så går det brått litt skeis som i ferier osv. Og da er det som om jeg skal ta igjen alt det jeg ikke har spist av usunne ting på kortest mulig tid. Så jeg tror at det som må til for min egen del er en mellomting. Har forresten spist is idag, var hos mine foreldre på middag. Var godt assa...hehe..

 

Nå er jeg sulten igjen, siden middagen var ganske tidlig. Er jammen litt klar for det godteriet min kjære har satt på bordet eller den stooore firkløveren som ligger i kjøleskapet. men huff. Får prøve å vise en viss viljestyrke vel??

 

Håper alle har kost seg i helgen. For et trist vær det har vært idag. Fint innevær..:)

 

Stor klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. God bedring Kreps. Kjenner faktisk selv at jeg har noe på gang.. Håper det går over før det blomstrer ut i full forkjølelse. Jeg skal ha jentefest til lørdag. DA skal jeg forresten virkelig slå ut håret og ikke ofre kalorier en eneste tanke.. Skål!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyk på vafler i dag. To store plater uten noen ting. Til middag 3 biter pizza. og litt is til dessert. Nå sitter jeg her og vet at i morgen kommer en ny dag og den er starten på uka som skal bli bra:)

Vi har vært borte hele helgen og da er det ikke like lett å holde seg til kcal tabell.

Men jeg har en konkurranse med en venninne om å gå ned til 72 innen 1 nov og det skal jeg jammen klare:)

 

Så koselig dere har hatt det i helgen allesammen.syke eller ikke syke...Det er deilig med helg:)men det er deilig med mandag og nye muligheter:) Lillejenta er nå nesten frisk og skal være hjemme fra parken i morgen også for å være helt frisk. Vi skal løpe en lang tur. Var ute i lørdag og gikk med staver/løp. I 1 og en halv time og 800 kcal brent...deilig!!!

 

Nå skal jeg kose med mannen,sofaen,tvn og vannflaska.

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slank 30

ja jeg kan nesten ikke unngå å bli det,på den overnattingsturen jeg var,frøs jeg hele tiden og på fredag var det aktivitetsdag og da gikk vi tur i øsene regnvær.!!!!sitter inne i stua m flicejakke og ullgenser under og syns det er kaldt.drikke te m honning og legge meg snart.god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er helga over, og jeg har spist kake og kost meg:(

Huff, imorra har nok vekta gått opp, men sånn blir det når man ikke klarer å la det være...

Kreps, kryp godt under dyna, og så ønsker jeg deg GOD BEDRING!!!

 

Slank, så flink du har vært! Det må være herlig å overlate ungene til deg! De ungene har nok hatt den beste helga på lenge:)

Ikke bli syk du også, pakk deg odt inn, og ta masse c-vitaminer!

 

Lottis, du kan jo virkelig nyte at du spiste 2 vafler idag, du trener jo så keh blir helt grønn av misunnelse her jeg sitter:p Flink er du!! Tar av meg hatten:D

 

Kos dere foran tv'en dere som fortsatt er oppe, hehe

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

 

Huff, dette er 0,5 kg gale veien, men dette visste jeg siden jeg har spist rester av marsipankake hele uke, og fikk ny på fredag da vi feira 18 åringen...

Har rester for hele denne uken også, så det lover ikke bra:(

Marsipankake er vel der verste jeg kan ha i hus, for det er noe av det beste jeg vet...

Jaja... vet jo det at da tar det lengre tid å komme ned i vekt....

 

Lykke til dere andre!!

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Var litt tungt å stå opp idag, pottetett i begge nesebora og sår hals.. Har hamstret Repsils og halslinser så får knaske på det utover dagen. Litt sånn bomullsfølelse i hodet.. Men skal IKKE ha fravær!! Vi får bonus for ikke å ha sykefravær..!!

 

Litt oppsummering av vekta:

 

12/3: 77,1

10/4: 77,3

1/7: 70,3

10/9: 72,7

17/9: 71

 

Helt oki.

 

God mandag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg sykle hjem igjen og skjerpe meg...

17/9-78 blank

Ikke bra!!!! Jeg har litt å jobbe med nå hvis jeg skal klare målet om 72 innen 1 nov.

Jeg føler at jeg ikke helt har klart å kjør emeg inn i sporet enda,men nå er det full fokus:)

 

Ha en fin dag:)

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Pass på å ha dette mens du sykler hjem Lottis. Samt bite tenna sammen, bokstavelig talt.. Særlig når fristelser nærmer seg.. ;)

 

Du har satt deg et friskt mål ja.. Men får du kommet deg inn på riktig spor er det ingen umulighet.. Spennende å følge fortsettelsen på dette!!! :) Vet ikke helt hva som er målet mitt jeg nå, er jo 1 kg fra det jeg opprinnelig satte meg. Men kan fint gå ned et par bonuskg.. Får se..

 

hmmm.. arbeidslysten er litt syk idag den også.. Så jeg får bruke litt tid innpå her idag tror jeg.. heeh.. :)

Må spare litt på kreftene til ettermiddag/kveld. Skal være med min kjære søster på Ikea.. puh.. Men skal IKKE ha noe selv. (bortsett fra litt lys kanskje)..

 

 

Tjodeloooooooo..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så frustrert....men vet jo hva som må gjøres...Trene gjør jeg. ca 4 timer.Jeg spiser ikke mye,men jeg spiser så feil...Litt her og litt der;) Ikke gotteri,men i tidsnød blir det gjerne en bolle til lunsj og litt lenge til middag igjen..

Nå er jeg tilbake på knekkebrød..Blir spennende å se neste mandag:)

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottis, det var ihvertfall ikke oppgang, så da får du bare prøve å være flink denne uka:)

 

Slank, dette var bra!! Kjempenedgang!! Du har jammen vært flink:)

God bedring, og kos deg på Ikea:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,sent ute m rapporten men den viste 61,7 kg i dag.ikke mye gåing i dag siden jeg har sittet på kurs i nesten 6t.i kurs lokalet var så kaldt at forelseren hentet ullpledd til 2 av deltagrene!!!hun satt på 3 oljevarme ovner mens vi var der så etter lunsj ble det bruk bar temperatur.nettopp vært ute på min lille 1/2t tur og det var godt og få" leea"seg litt.ut og handle litt frukt mens ungene gjør lekser.

 

nb er litt bedre i kroppen av verkingen men har hodepine,tjukk hals og nyser men på kurs i morgen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jeg tilbake med super resultat:)

Jeg kunne ikke forstå at resultatet skulle være så dårlig så etter en og en halv times løpetur med barnevogn og 813 kcal brent gikk jeg på vekta igjen.... Og nå ble resultatet litt mer oppløftende....77,1

Jeg har da både spist frokost og lunsj,og i tillegg drukket en liter vann på turen...Jeg kunne virkelig ikke forstå at jeg ikke hadde gått ned noe ting. Derfor veier jeg meg i morgen tidlig og kommer tilbake med tall da. Søndagen inneholdt pizza og vafler og derfor mye hvetemel som er lik mye vann for min del:( Jeg har allikevel veldig laaaaaaaaang vei til målet.

I dag er det laks og masse ovnstekte grønnsaker. en middag som tilsammen ble 320 kcal. og til nå har jeg spist ca 1000 kcal.

kommer tilbake i kveld!!

 

Ha god middag allesammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur på meg selv... og ikke skjønner jeg det helt heller... for på min vekt så viser den akkurat det samme som forrige mandag..!!??

 

Jeg var flink i dag og syklet til kurset, noe som tar 15 til 20 min... hadde bikkja på slep... På kurset sa de at det er dumt å trene til/ eller rett før veiing, for da veier man alltid mer... en mager trøst.. men jeg henger meg på den teorien....:);) I tillegg har jeg muligens liggi litt for lavt tre dager denne uka. Kun 1000 - 1100 kcal.

 

Mine resultater for denne uka er følgende:

 

27/8: 78,1 kg (herregud så flaut å si.....)

3/9: 75,8 kg (- 2,3 kg)

10/9: 74,7 kg (- 1,1kg)

17/9: 76,4 kg (+ 1,7 kg)

24/9:

1/10:

8/10:

15/10:

22/10: Mål: 70 kg

 

Sier ikke mer om dette, men jeg lover å komme sterkere tilbake neste mandag :)

 

Slank: rått resultat !!

Lottis: det var jo ingen oppgang... og kan se ut som nedgang likevel... tvi tvi.

Kreps: husker ikke din forrige vekt (huff så flaut).. men skal sjekke senere om det var oppgang eller nedgang... uansett.. GOD BEDRING :-)

 

Nå skal jeg innta kveldsmaten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...