Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisann, og god helg alle sammen!!

 

Idag skal jeg og minsten på høstmarked, håper de har masse spennende frukt og grønt der:)

 

Kreps, jeg strever også litt med å få i meg nok vann, men prøver å få i meg 2 liter. Kan jeg forresten regne med te som vann? Har begynt å drikke 2 kopper grønn te på jobb... skal visstnok være sunt, hehe... og den er god!

Håper du slapper av i helga kreps, så du ikke tar deg en dusj med saftflaska, hehe:)

 

Kos dere alle sammen, og ha en flott helg!!

Jeg og min mann skal forresten på kino ikveld, og se på tatt av kvinnen:)

 

Klemzer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

merwell:ja det hadde blitt en seig opplevelse!!!nå har jeg landet,prøve og få lest litt ped(agogikk)i dag.skal prøver og få gått en tur snart,merker på den ene buksa jeg får på meg at den sitter litt løsere nå-det har vel m all gåinga på jobben og gjøre vil jeg tro.håper og se 60 tallet til uka!!!!!!!!

 

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, opp med hodet!!

Du har det stritt og tøft hjemme, men stå på, dette skal du klare:) Er glad for at du går på kurs nå, for det tror jeg kan hjelpe deg til å holde motivasjonen oppe...

Men, for å være helt ærlig så sliter jeg også om dagen. Alt er stress og mas, og jeg føler meg helt utslitt og ferdig... Idag har jeg spist ' alt' jeg har kommet over, og gruer meg allerede til vekta på mandag:(

Men, sove godt, nå venter dyna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merwell:hvordag var filmen?deilig m litt voksentid!

isabel:forstår du er sliten,se på alt du gjør!unger ,forberedelser,rettinger mm.

ta fram et plagg du brukte før,ta på deg det-se det har blitt for stort!!!ta på et du bruker nå-se du har gått ned!!!!

 

ha en fortsatt god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kreps, filmen var sånn passe. Terningkast 3, litt kjedelig og ikke så veldig mye handling, men masse humor, og endel bra poeng. Helt ok film, men kommer ikke til å kjøpe den på dvd når den kommer... Mars og Venus var en helt annen film da jeg var på kino og så den. Den var veldig bra!

 

Ellers har jeg våknet med liten lyst til å gjøre noen ting idag, og skulle ønske jeg fikk sove myyye lengre for å få dagen til å gå...

Men, får prøve å komme meg ut litt senere idag, og gå litt... kanskje det hjelper:)

 

Isabel, håper du har sovet godt inatt, og at du får en strålende dag, med ny motivasjon:)

 

Ha en fin dag allle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er støttende i deres uttallelser... takk!! ;)

 

Men, for å være helt ærlig, så hjelper det svært lite å gå på kurs også nå... jeg har i dag vært på fotballcup sammen med ungene hele dagen, og det har gått fint, men jeg spiser jo alt som ikke er lov; pølser, potetgull, brus og sjokolade... føler som deg Merwell, sliten og stressa. Har 60 oppgaver å rette i løpet av helgen... og ikke startet. Vært alene med ungene hele helgen.

 

I går gikk vi 4 km i skogen og hadde med niste og koste oss. Vi ser på vann, kongler. kvister og graver i sand. Herlig:) Døgnet har bare for få timer. Denne tidsklemma (som jeg egentlig er en motstander av, for alt handler om prioriteringer når alt kommer til alt, og i bunn og grunn).

 

Jeg som alltid her full av energi og alltid har full oversikt og glemmer aldri noe... har nå begynt å glemme ting....og føler meg deppa og sliten... jeg gir nok alltid alt for mye av meg selv. Uka har vært tøff, for jeg føler jeg svikter mine barn (elevene mine) der jeg er nå, for etter en elevsamtale og foreldresamtale som jeg hadde tidligere i uka så fikk jeg såå vondt.. jeg gråt masse etterpå. Er en del barn som sliter.. som jeg så gjerne vil gjøre alt for. Mange har det vondt, og mange har foresatte som ikke bryr seg nok. Min mann sa til meg; du kan ikke redde alle!! men jeg mener at jeg kan og vil det!!! Jeg har bare en uke igjen der nå, og så starter jeg her hjemme på Kongsvinger og får nye barn og unge å forholde meg til... noe jeg gleder meg til (men med en liten bismak fordi jeg må "svikte" mine engler der jeg er nå;) (gråter nesten nå når jeg bare skriver det..)).

 

ja ja.. dette ble mye annet enn slankeprat.,... men sånn er det nå om dagen... jeg bryr meg ikke så mye om denne slankinga... men mer om de mellommenneskelige forholdene for tiden... ja ja.... Altså.. jeg er bevisst maten og har tenkt å nå mitt mål som er 68 - 70 kg til jul... men det er faktisk slik i livet at ikke alt handler om kcal, fett, trim og mat, men at den store verdien er barn og unge og de verdiene vi videreformidler til de, og ivaretakelsen og oppfølgingen av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, du sliter, og det tærer på deg. Som din mann sier, du kan ikke redde alle, men du kan ihvertfall redde noen. Sånn er det bare, for du har deg selv, mannen din og barna dine som du også skal sørge for. Skjønner at du vil og føler at du skal redde alle sammen, men noen ganger må du bare gjøre så godt du kan, og itillegg be noen andre om å hjelpe til der du føler at du ikke strekker helt til. Har dere en sosial-lærer på skolen, eller en miljøarbeider kan de sikkert hjelpe til også hvis du ber om det...

 

Er helt enig i at det viktigste ikke er kalorier, mat eller alt det der, men det er å ha det bra!! Ordentlig bra med seg selv:) Og, det får man jo når man ser at andre har det bra, men man må kunne justere ned kravene sine til seg selv, for hvem får det bra hvis du sliter deg helt ut? Ingen av dem..... og ikke du heller...

De du skal 'forlate' får forhåpentligvis noen andre som tar seg av dem og hjelper dem, det må du bare tro på;)

 

Idag har jeg en ordentlig dårlig dag, spiser ikke og føler meg rett og slett tom og deppa.... har krangla litt her hjemme, for jeg føler at jeg gjør alt, noe min mann slett ikke er enig i (selvfølgelig)

Men, for å være helt ærlig så klarer jeg ikke å se hva han gjør som hjelper meg så veldig om dagen....

Han er hjemme om dagen mens jeg jobber (han har lagt ned verkstedet sitt og lurer på å bygge nytt) I Tillegg gjør jeg alt jeg har gjort med ungene og i huset mens han har fri.

 

jaja.... kanskje det hjelper å få det ut, men jegg leder meg ihvertfall til han skal bort noen dager til uka for å jakte.... da får jeg litt tid alene

 

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell: Det er nok helt sikkert flere som kjenner seg igjen på det du føler vedrørende mann og hus/ barn. Jeg er en av dem!! I tillegg så mener mannen min at jeg skal være helt klare og opplagte på soverommet når ungene er i seng... Jammen ikke lite vi skal klare til tider...!! Skjønner ikke helt hva denne Gud tenkte når han skapte mannen og kvinnen som et par.... misunner de lesbiske der... he he... de snakker i hvertfall samme språk... ;)

 

Jeg er helt enig i at jeg må stole på at den som tar over mine engler tar godt vare på dem, og det gjør jeg vel også forsåvidt. Jeg er også helt enig i at ingen er tjent med at jeg sliter meg fullstendig ut.... så jeg må nok jobbe litt mer med å sette egne grenser og kjenne egne begrensninger... og jeg er på riktig vei der... Man vet jo alt dette... men ikke alltid teori og tanker er i samsvar med praksis.. ;) Jeg har brukt miljøarbeideren på skolen, og det har hjulpet. Jeg har også brukt spes. ped. koordinator... som også har hjulpet masse, og som nå er klar over de barna jeg er bekymret for. Har forfattet et brev slik at de ikke skal glemme dem.. he he. Det syns de var meget bra :D

 

Lykke til videre Merwell, og jeg syns det er flott at man kan få sagt at sånn er det i livet. Det går opp og ned, men vi er bare alt for lite flinke til å snakke om nedturene, og desto flinkere til å fremheve oppturene, dessverre. Livet er like mye det du og jeg prater om i dag, for alle;)

 

STORE KLEMMER FRA MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isabel:prøv og tenk på alt hva du HAR gjordt for de,det har hatt en betydning for de ungene.nå tar andre dyktige over der DU har gjordt grunnarbeidet.

tenk hvor heldig dine barn og mann er som har nettopp DEG som mamma og frue.kjenner meg igjen i frustrasjonen deres fra den gang jeg var gift....evig dillema det soverrommet gitt........

 

merwell:skriv ned en liste m tinga du gjør i løpet av dagen også kan han skrive ned de tinga han gjør i løpet av en dag ,da kan du kanskje få litt forståelse.....

 

ellers er vi flere om og spise det vi kommer over........jeg har vært på fotballcup i dag og bursdag etter dette,blir nok ikke 60 tallet denne uka

 

vel har en fin kveld også veier vi inn i morgen med friskt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det har vært litt utblåsning her i dag...Det er deilig og få ut litt frustrasjon.

Man både trenger det og det er utrolig viktig.

Går man å bærer på mange vonde og slitsomme tanker over langtid sliter dette på en selv og på resten av familien:)

Prøv å fokuser på det som er viktig for deg akkurat nå. Rydd plass for tanker som gjør deg godt og som du og familien kan sammen jobbe med. Du virker som en person som har mange følelser for alle menneskene som du har rundt deg.Det er en fantastisk egenskap,men man kan ikke slite seg ut og la alle spise energi fra en. Jeg har faktisk kommet til det at jeg ikke har godt av å ha personer som spiser energi av meg rundt,men heller bruke den energien på de som virkelig betyr noe for meg og som bryr seg om meg....'

 

Når det gjelder slanking synes jeg at du skal prøve å ikke stresse deg opp på dette området. når ting har kommet mer på plass er det også sikkert mer plass til kcal telling og spise riktig.Kvinner i stress setter kroppen i forsvarsposisjon og da tror kroppen at det er mat den trenger,gjerne fet mat med masse karbohydrater..som den lagrer.. Menn derimot går ned i vekt...livet er urettferdig:(

Synes du den uformelle konkurransen vår ble slitsom så kutter vi ut.Den var fra min side ment som ett lite push bak og ikke som et press og stressmoment,men det forsto vel;)

 

Jeg er litt spent på vekta i morgen! Vi har vært på farten hele helgen og lørdag var mannen min og jeg på fest. Jeg gjorde noe så kjedelig som å kjøre for å spare kcal og på bordet var det chips,peanøtt,nonstop,MM,smågodt,twist..OSV. Jeg spiste ikke noe av dette....men det var også satt frem et stort fruktfat og jeg spiste en banan og ett eple. Men jeg har ikke vært flink denne helgen..Spist Grandiosa,bixit,bolle,lettis og i dag en liten Balltop daim is. men har ligget på 1300-1400 kcal hele tiden og da bryr jeg meg ikke

 

Ny uke i morgen og jeg skal sette igang med å male gangen i kjellern.......Det skal bli deilig å få en annen lys farge der.

 

Snakkes i morgen jenter:)

 

Ha en fin kveld!!

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Grunnen til nedgang idag er nok at jeg ikke spiste igår... ble bare knekkebrød og frukt for å få i meg noe... og inatt har jeg nesten ikke sovet heller pga at det er for mange tanker som svirrer rundt.

Men, ny dag og nye muligheter....Isabel, tusen takk for oppmuntrende ord:)

 

Kreps, en sånnl liste kunne vært nyttig, men tro meg, han hadde bare blitt sur, og så hadde vi ikke snakka noe mer om det. har prøvd å forklare ham det nemlig... og han har et annet syn på saken, og tror jeg misunner ham å slappe av....jaja, skal bli deilig å få ham ut av huset noen dager, bare ha meg selv og ungene her, og ikke irritere meg over ham...

 

Idag skal jeg på tur med klassen, i det drittværet:( Men, det passer greit å være ute, så jeg kler på meg jaktdressen min, den er vanntett og bra å gå i:)

 

Lottis, så flink du var på fest!!! Og, ikke så verst med spising heller, noen ganger trenger man noe annet enn det vanlige;)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall 75,6 kg..og ned en kilo.

Jeg er fornøyd med det:)

 

Ha en god tur Merwell,selv i drittvær:)

Vi hadde også en utblåsning i går hjemme.Jeg er lei alt rot som de andre lager. Jeg må også innrømme at jeg nå er driiiiiiiiit lei av å være hjemme. Minstejenta får ikke barnehage og jeg må fortsette å være hjemme. Håper virkelig jeg får gå ut å jobbe i Januar. Vi klarer oss fint på mannen sin lønn,men jeg savner å ha egne penger på konto...

 

Men nå er det mandag og nye muligheter:)

 

Helt ærlig håper jeg på litt regntunge kvelder med stearinlys og kos.

Skal ut å trene nå etter at jeg har levert minstemann i parken.

 

Ha en superdag jenter!!!

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over og jeg har spist som om det var det siste jeg gjorde her i livet.. Lørdag var det klargjøring til fest og da ble det ikke noe mat mellom tidlig frokost og tacopai m/masse tilbehør på kvelden. For ikke å glemme alkoholen da!!! Sier ikke mer jeg..

Annet enn at dagen igår gikk med til å tømme alt som var av godteskåler og mat fra lørdag...

 

SÅ; jeg har ikke vært på vekta idag. Ville meg ikke selv så vondt...

Men hadde det koselig og gøy på lørdag da. Og jeg velger å si at det var verdt det!!!!!!!!!!! ;)

 

Lottis, så kjempebra med -1 kg.. :D Veldig bra Merwel også!! Kreps; jaja.. Bedre lykke neste gang..

 

Ser du har litt motbakke om dagen Isabel, du er virkelig "stå-på-kjærringa" sjøl du!! Men gjør allikevel ikke deg selv til søplekasse for all slags dårlig mat.. Her snakkes det av erfaring.. Man blir iallefall ikke lettere til sinns av elendig mat. Får håpe at når du har fått byttet over til din nye skole og kommet igang der, så hjelper det litt. I tillegg vil du jo også få kortere reisevei.. Det kommer til å bli godt. :)

 

Ser også mannfolka får gjennomgå litt her.. OG DET FORTJENER DEM JAGGU MEG!!!! puh... hehe..

Er også et evig tema i heimen vår, vi er kun 2 stk. Men jeg syns allikevel jeg ikke gjør annet enn å rydde og styre og stelle rundt beina på'n. grrrrrrrrrrrrr.... Vet at jeg kan ta mye av skylda selv, for i utgangspunktet var han ikke verst.. Men jeg syntes det var litt trivelig å skjemme han bort. Og det har straffa seg for å si det sånn.. ;)

 

nå er det lunsj.. jippiiiii..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått veid meg da jeg fortsatt er alene med unga... så jeg får ta det neste mandag. Er forsåvidt like greit... for jeg har virkelig fungert som søppelbøtte for alt jeg har kommet over... ;)

 

NÅ må dere ikke missforstå meg da... for det er ikke slik at jeg har så store problemer at jeg ikke vet mine arme råd... blir ikke lagt inn ennå .. he he ;) Men jeg tror derimot av vi ALLE kan føle det jeg snakker om nå og da.... og at det er helt normalt og en del av livet. Det blir bare ikke prata om... i hvertfall ikke så høyt. Vi skal alle være såååå vellykkede og perfekte i dagens samfunn... og da blir det vanskelig å innrømme sine evt. "svakheter" (sagt i en generell betydning).

 

JA, jeg tar helt klart mye ansvar, men det er slik jeg er. Jeg vet likevel hvor mine begrensninger er og hvor min kompetanse ligger. Men nå er det slik at jeg er både helsepersonell og adjunkt på samme tid, så min omsorgsevne er helt naturlig. Jeg er autorisert helsesekretær, og har jobba som det i mange år før jeg ble lærer.... så omsorg ligger i min fagkrets og natur.

 

Ja ja... nå er det en ny uke og nye muligheter (eh.. den lyder kjent... he he:

 

Lottis: den lille interne kampen vår har ingen betydning i negativ forstand for meg denne uka. Tro meg!! Utrolig bra med 1 kg ned!!! Vil tro du slo meg.. he he.

 

Merwell: går det bedre med deg og "heimen"? Uansett... jeg ønsker deg en bedre uke!! Husk at dette gjelder oss alle... selv om det er en mager trøst. De som aldri klager om noe, tror jeg har de største problemene... eller det er jeg ganske sikker på.. he he. (basert på litt erfaringer fra helsesektoren.. he he)

 

Kreps... flott at du holder følge... og du er med. Moro at du tar ped.!!

 

Slank.... å fungere som søppelbøtte føles helt fantastisk herlig der og da, men helt jævlig etterpå. føler meg som en elefant... !! he he. og JA, mannfolka fortjener virkelig en pekefinger nå og da.... det er helt sikkert.

 

Ha en flott kveld (av det som er igjen.=

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, takk for det, for dette er jo faktisk 1 dagen av resten av vårt liv.

I heimen fikk vi prata endel igår, etter endel krangling. han ga klar beskjed om at han ikke kommer til å gjøre noen av 'mine ting' inne i huset, men at han skulle være flinkere til å rydde ut..... Jaja... ikke så positivt, men vi fikk prata endel og jeg føler meg ihvertfall mye bedre idag. Han har reist på jakt og blir borte denne uka, så nå skal jeg vaske hus, klær, rydde og kose meg:) Har mange timer foran meg siden vi har stort hus, men jeg skal sette musikken på 'full guffe', hehe... og bare begynne...

Så, når det er gjort, har jeg det ryddig og pent resten av uka siden ingen kommer og roter:) Det er bare eldste og minstemann her frem til fredag... og ungene er forresten lettere å få til å hjelpe..

 

Isabel, jeg skjønner at du har full kontroll over deg selv også, for som du sier føler vi alle sammen det du føler nå innimellom, selv om det ikke blir så mye prata om. Man blir rett og slett litt oppgitt og tom, og føler at man ikke strekker til.

Når du får begynt i den nye jobben tror jeg at du får det mye bedre:)

 

Slank, denne uka har visst vært ille for noen og enhver, så denne uka er en ny start. Selv om jeg skal på fest til lørdag, hehe...

 

Lottis, 1 kg!! Grattis, det var virkelig nedgang! Du er utrolig flink, og står på som aldri før:) Håper det ordner seg så du får begynne å jobbe i januar, det å ha sine egne penger er veldig greit, da slipper man på en måte å be om noe... Og, det er klart at man blir lei av og til, og bare rydde opp etter alle andre. Du får bare håpe på at han hjelper deg litt hjemme da, når du også begynner i jobb.

 

Jaja, dette ble langt, men ha en kjempefin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, føler at livet går litt lettere allerede, hehe:)

Vasker og koser meg, og spiller masse høy musikk, stakkars naboer;)

Men, deilig å føle lysten til å gjøre noe fornuftig etter den labre helga jeg har hatt...

Tror jeg har godt av noen dager alene nå, koble ut litt. Kanskje jeg da ikke ser alt rotet ute, hehe...

Problemet med rotet ute er at jeg ser på det som søppel, mens han skal spare på det, for det er ting og deler fra bilverkstedet, og også noen gamle biler. hadde det vært opp til meg, hadde jeg bare 'kasta' alt sammen:p

Men, håper han begynner å kvitte seg med noe av det etterhvert...

 

Jaja, håper alle er glade for at finværet har kommet, og sola som skinner ute på klesvasken:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha fikset og ordnet litt i huset i dag....men sitter her i sofaen og driver dank...litt deilig det også for det gjør jeg virkelig aldri.

 

Til helgen skal mannen og barna fly til farmor og farfar...jeg skal ha jentemiddag med overnatting...6 jenter skal overnatte fra lørdag til søndag. Jeg skal være alene fre-man kveld. Har aldri skjedd før og det skal bli ufattelig deilig:)

 

Merwell-Tusen takk for rosende ord. Deilig å se nye tall som jeg ikke gjorde i vår.75 skal snart bli 74 og 74 skal bli 73 og på 72 gir jeg meg. Da har jeg kvittet meg med 10 kilo og er fornøyd:)

Jeg hopper over vekta på mandag og kommer tilbake uka etter. tror vi gjør oss selv godt når vi ved enkelte tileller skipper den og gir oss selv en sjangs til å komme inn på sporet. Dumt er det å hoppe på den og demotivere oss til videre kamp...Bare sånn en liten tanke;)

 

Håper alle har det bra i dag,jeg skal være alene med barna i kveld. Har en mann som spiller fotball og han trener noen dager i uka og så er det kamper...Han er 38 år og fotsatt gira på den fotballen...flott at han har egne interesser og holder seg i form,men kanskje på tide å gi seg litt.men det må han finne ut selv...jeg kommer aldri til å si noe til han...så lenge det ikke går ut over oss.

 

Ha en super dag;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huset snart ferdig vaska, og har i tillegg beiset en hylle som jeg skal ha i stua:)

Nå skal jeg ha med eldste og minstemann ut for å spise wok, og så er det fotballkamper for minsten...

Ikveld skal jeg vaske vinduer, og så skal jeg strekke meg ut på sofaen og bare nyte livet:)

 

Lottis, du har all grunn til å være fornøyd, du er jo snart i mål:D

Deilig å bare drive dank noen ganger, det er deg vel fortjent! Skal kose seg mens man gjør det også, hehe...

Skjønner at du gleder deg til helga, så herlig å bare være jente og kose seg med venninner:)

La vekta være du, og ta den neste uke, noen ganger er det like lurt!!

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottis... ikke meningen å glemme å gratuler din flotte nedgang!! Jeg skal skjerpe meg !! ;) Ikke nok med flott nedgang... men du slo meg ned i skoa også antagelig.... men det kommer jeg nærmere tilbake til på mandag... har jo ikke fått veid meg på kurset denne uka.

 

Helt enig i at det å ikke stresse med vekta hele tiden og hver uke er lurt, for det viktigste er at vi er bevisste. Høres ut som at du har en herlig helg i vente Lottis. Kan jeg og Merwell få være med?? he he. Kos deg!!

 

Huff... ikke snakk så mye om husstell da... he he... minner meg på alt jeg burde ha gjort.. Nå kom mannen min hjem i dag... og han skal få ta sin del. Her i huset er det faktisk han som tar begge badene, for det liker ikke jeg. Han er flink å vakse klær og henge de opp, og så støvsuger han en del... så jeg kan ikke klage akkurat der...... men mann er han lell... he he... med sine fellesstrekk med andre menn....*s*

 

Nå har jeg vært på spinning i en time og fortært 650 kcal... deilig... var bare en spinning 1... Kul musikk og skikkelig trøkk. Morro.

 

Ha en flott kveld.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi skulle nok ha vært med til helga vi også isabel:) Helt uten mannfolk og greier;)

 

Så flink du har vært til å trene idag Isabel, bra at du får tatt deg tid til det! Huset stikker ikke av, det skal jeg love deg, men godt at mannen din hjelper til!

 

Jeg har rydda og vaska hus i hele dag, og har kost meg. Fått beiset en hylle som jeg har satt inn på stua allerede, så jeg føler at jeg har fått gjort masse idag!! Herlig:)

 

Ha en riktig god natt alle sammen, og sove godt!

 

a035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...