Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

så var det nok en dag på hell,snart foreldremøte.kl 1800.blir veldig ustrukturert og litt på hælen om dagen da det er jobb og møter og skole på kvelden samt en bursdag inni mellom her. prøver og spise til faste tider men det blir tullete for meg på ettermiddagen når trening og skole begynner kl 1700.da blir det hurtig mat,rett i koppen og e banan på skolen kl 19.når en er vel hjemme v 2030 tida da er det tid for og legge unger og klar gjøre for neste dag.

 

i dag måtte jeg kjøpe skriver for all undervisning blir lagt ut på nettet og min skriver tok sitt siste ark i sommer,den har jeg nå installert og prøvd.og gjett hva......udervisningen fra i går er IKKE lagt ut!!!!!!!men skriveren den funker i allefall.

 

orker ikke gå tur i dag-er sliten og lei det meste akkurat nå.skal raske sammen litt mat før jeg gå,er klassekontakt og skal ordne kaffe og kake.

 

ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

Åh.. stå på kreps!! Du er flink syns jeg. Du har mange baller i luften samtidig, og tro meg, det vet jeg godt hvordan er :) Du er pliktoppfyllende og flink i det du gjør, og det syns jeg du skal være stolt over. Hva så om ikke kosten er helt opptimal... ikke så farlig det... for du klarer i hvertfall å holde deg unna godis, og prøver å spise regelmessig... og det er faktisk BRA :)

 

I dag har det gått i ett.. så treninga må vente til i mårra for min del.... :rolleyes:

 

Merwell: ja, jeg er jo fornøyd med at han tar i et tak hjemme... men..jeg må jo ofte minne han på det da... eller be han....... jeg har tenkt mye på det du skreiv forrige gang om at mannen din ikke ville gjøre noe av det han kaller for "dine oppgaver"...... Tror jeg personlig hadde hatt problemer bare med en sånn uttallelse..... så jeg skjønner godt at du ikke føler det hjalp såå mye med den samtalen... jeg tror faktisk jeg hadde blitt sint....!!=??"

 

Nå skal jeg finne sofaen... he he...

 

God kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har ikke gått opp..Denne uka stresser jeg veldig....Hit dit og hit igjen.

Derfor har jeg ikke fått vært så mye her inne..Har ikke fått begynt å tenke enda på hva jeg skal servere på lørdag. Hadde tenkt til å bake brød pg rundstykker...men fortsatt har jeg ikke rukket.

Jeg skal nå brette 100 vis av klær før jeg skal hente minstemann i parken. kommer tilbake:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Jeg er helt på tur om dagen jeg.. Har liksom ikke snev av motivasjon.. Har noen rappa'n tro??? hmmm....

Og typisk for litt hektiske dager; kjappe løsninger!! Dvs. pizza ute igår!!

Min gode kollega (som jeg forresten er altfor snill og hjelpsom mot/han er MANN) ble 30 år igår, jeg hadde laget sjokolademuffins og sjokoladekake!!! Need I say more?????

 

Var helt kvalm etter denne bakerunden på tirsdag, sleika boller og slikkepott som om det var det mest naturlige i verden.. blæh... I tillegg ble det 2 små muffinser igår.. shit....

 

Idag skal vi levere båten, så det er rett ut med den etter jobb. Frykter da også en ugrei middagsvariant..

Har forresten ikke spist lunsj enda heller, vi vil gjerne spise sammen her på jobben og de andre er så opptatte. Og her sitter jeg da!! hihi... Er så sulten at jeg er tappet for krefter.. hehe.. Hørtes dramatisk ut du?? :rolleyes:

 

Disse mannfolka ja.. huff.. Vil vi noengang bli fornøyde?? Min kjære er liksom utrolig flink til å stå på når vi har noen prosjekter på gang og han har kommet inn i en god steam. Men han er ikke i nærheten av å SE at han gjør lite sånn i det daglige.. Syns han er flink han.. !! Så der trenger jeg ikke gjennom gitt. Ble litt "inspirert" etter et par av innlegga her.. hehe.. skummelt.. :)

 

Nei, nå ser det ut som om det er mat, kl.12.57.. huff. litt sent..

 

Ha en strålende dag jenter..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps, du er kjempeflink, og det er helt klart at du blir både sliten og lei....kjenner meg godt igjen! Tror du stort sett er flink med maten, men noen ganger blir det bare litt sånn... og som Isabel sier så er du flink:)

 

Isabel, man har all grunn til å bli sint, men det hjelper faktisk ganske lite....:rolleyes:

Men, nå koser jeg meg med at han er avgårde, og jeg har brukt 2 dager på å vaske hus og rydde overalt, og nå er det både rent og pent her, hehe:)

Humøret er mye bedre også, så jeg tror jeg trang litt tid alene.

Igår kveld fikk jeg besøk av 3 lærere som jeg jobber sammen med, og da ble det wok, og mye spes.ped-prat.... Lett for å bli det, men det er helt greit. Har jo ihvertfall god tid når man møtes på kveldene, for dagene på jobb går jo i ett...

 

Slank, den motivasjoen kommer visst og går hos noen og enhver om dagen....

Men, trøst deg med det, at du faktisk holder igjen på det du putter i munnen alikevel. Du legger merke til hvor mye du spiser, så du har da litt igjen enda, hehe... og noen dager har vi det sånn (eller flere dager) Så retter det seg igjen...

Du er jo stort sett så flink at det går nok bra:)

 

Nå skal jeg varme meg wok fra igår, men kommer innom etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for all støtte en tung dag!!!!veide meg i dag,61,2!!!!hurra

fikk god tilbakemelding i dag på at jeg gjør en god jobb,godt å høre slikt!!!vel i dag blir det grøt før håndball trening 16-17 og foreldremøte 18.ha en fin dag alle mine gode støtte spillere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kreps:)

Da går vekta riktig vei, og sånt kan jo variere fra dag til dag, men nå skal den bare gå ned, hehe:p

Så bra at du fikk ros, for det er viktig å få det, slik at man vet at andre setter pris på det man gjør!! Herlig:D

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh da var foreldremøte ferdig,må spise litt nå-grøt til middag v 15 tida.......

takk for alle oppmuntrene ord og på driv,trenger ikke bruker 1000 vis av kroner jeg på personlig coach-jeg har dere!!!!

 

i morgen er det fullt fra 815 til jeg skal på "kreftskivan" m jobben, 1800.lør og søndag er jeg på ADHD seminar,orker jeg skal jeg skrive en snutt da.ha ellers en fin dag på jobb m m og en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt kjør jo Kreps!!!! :rolleyes: Kjøp deg Bixit fullkornsbar og ha i veska.. De syns jeg er gode og de fyller magen litt. Er pakket i porsjoner m/2. Kjekke å ty til når magen skriker og stressfaktoren er høy.. :)

 

Kommer du og tar huset mitt også eller Merwell?? Deilig å holde på hjemme når man er alene, dvs. ikke har noen som ikke hjelper til, til å irritere seg.. hehe.. :)

Min kjære har påpekt flere ganger denne uken at jeg virker litt "ute etter han".. hehe.. stakkars mann.. Tror jeg ble litt fyrt opp av hva som ble "snakket" om innpå her.. hehe.. Men nå skal jeg heller prøve å "lure" han til hjelpe til litt mer. Hjelper ikke å kjefte og smelle..

 

Idag har vi tenkt å kose oss med ost, kjeks og vin... huff da.. Mitt forslag vel og merke!! hehe... Er som dere skjønner helt ute av fokus om dagen.. Men nå skal vi spise lunsj, og jeg skal ha salat.. :D

 

Ha en fin fredag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slank, hehe... må le litt når jeg leser det du skriver.... stakkars mann:) Sikkert litt lett å bli litt revet med her inne, men klarer du å lure ham er du jo flink, og i tillegg oppnår du noe positivt!! FLINK JENTE:D

 

Tar nok ikke flere hus nå nei, piffen har gått ut, og jeg er bare trøtt og sliten igjen. Enten har jeg tatt meg helt ut, eller så er det fordi rotekoppen kommer hjem idag...hehe... Vet ikke helt, men føler meg litt sliten, så det skal bli godt med helg. Går dårlig med maten også gitt.... og snopet... Jaja... gruer meg til vekta på mandag og lurer på å droppe den....

Kos deg med osten og vinen, og nyt kvelden!! jeg har spist pitapizza:(

 

Kreps, du har litt av et stress, skjønner nesten ikke at du får tid tiol å innom her engang jeg. Blir nesten sliten av å tenke på det racet du har.... men du trives kanskje med det?

Ha en flott helg ihvertfall:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt farvel til mine elever og kollegaer i dag... var emosjonelt. Men, nå er det en ny start og epoke som står for tur....:)

 

virker som om hele "Energigjengen" har problemer med motivasjonen helt samtidig nå... for jeg spiser heller ikke riktig og ikke ofte nok. Blir mye og sjelden...og mye "nei- mat"... ikke bra. Og jeg går til og med på kurs!!! huff...

 

Kreps: du er kjempeflink. ADHD er et kjempe spennende og viktig tema å få med seg, og alt for lite kunnskaper hos lærere rundt om kring i landet om denne diagnosen. Jeg har selv skrevet en oppgave om ADHD blant jenter, da dette er også lite forsket på og fagstoff om. Det er stort sett gutta som får oppmerksomheten, og dem som forskningen er basert på i all hovedsak. Sug til deg kunnskapene!!

 

Slank: Han fortjente sikkert litt gjennomgang :rolleyes: he he.. ja, vi påvirker hverandre veldig her inne... he he.

 

Kanskje vi alle helle skal snakke om hvor bra vi skal klare det neste uke?? om hvor motiverte vi skal være da... og om hvor flinke vi er??

 

Merwell... du er super duper flink i huset!! Leit at du føler deg litt sliten og lei igjen, men tror du har rett i at det kan ha med hans hjemkomst å gjøre. Ikke at det har med dine følelser for han å gjøre, men at du vet at "rotet" kommer, og irritasjonene som følge... og derav en "energilekkasje" for deg.

 

Kos dere så godt dere kan i helga!! Glad i dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten hilsen til mine venner her,var på hygglig jobb treff med jobben til kjærsten i går i strømstad,jeg kjørt.ble kylling,saus,ris og salat(2ganger)og "bøtter"m ramløsa.

isabel:den oppg hadde det vært gøy og les!!har du lyst til og maile den til meg?

slank 30:den skal jeg prøve neste gang jeg handler.takk for tipset!

merwell:det ble 14 dager som nå pga at møter på to skoler og foreldremøte i håndballen ble trøkka sammen og det seminaret har jeg visst kom også så jeg var litt mentalt forberedt,tatt en dag av gangen og prøvd og forberede meg med lekser til ungene slik at det ikke blir masse hver dag(de har 14 dagers plan)

gleder meg til høstferie og kose meg med ungene!!lese ped også.lurte på og ta meg en tur til oslo og gå på kafe og bare kose meg en dag

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer jentene mine 5 jenter jeg har kjent siden jeg begynte på barneskolen. rommene de skal sove på er klare.lys er tent i hele huset..

Gleder meg sånn!

 

HA en super kveld!!!

 

 

KLEM:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krype oppi sofaen, fyr i peisen, sprutregn ute.. Dårlig samvittighet for alt jeg har putta i stryta hele helgen.. men virker som den dårlige samvittigheten ikke trenger helt gjennom. Har gått løs på en kokesjokolade idag jeg da.. Den er nok tom iløpet av kort tid.. :)

 

Men som Isabel skriver; kanskje vi bør prøve å fokusere på neste uke og hvor BRA vi skal gjøre det. Nå som de fleste av oss er litt ute av kurs blir det lett av vi "syter og klager" istedenfor å gi jernet..

 

Håper du hadde en kos jentekveld igår Lottis. Gjør alltid underverker å være med jentene.. :)

 

Her har helgen gått med til kos, kos, kos og atter kos. Dette var første helgen på lenge jeg ikke hadde planer. Og det er så godt innimellom. Vi har vært hjemme begge kveldene og spist god mat og litt godt i glasset..

 

Gjett HVEM SOM STØVSUGDE PÅ FREDAG UTEN Å HA BLITT BEDT OM DET???!?!?!

Jovisst!!! Tror kanskje gubben skjønte tegninga.. hehe.. :rolleyes:

 

Tror jeg kryper lenger oppi sofaen med litt ukeblader jeg. Har akkurat sendt min kjære på "jobb". Pizza og fotballkamp med kunder.. .

 

Nye muligheter imorgen jenter!!! Husk at nå begynner snart julebordsesongen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 6 jenter og kl halv seks hadde drukket 10 flasker vin og 2 flasker sjampis...Litt sliten,men utrolig fornøyd gjeng som våknet kl 1200.

Så koselig å spise frokost sammen. Nå ligger jeg på sofaen. Har en hel dag alene før gjengen kommer........fantastisk!!

Uka som kommer nå blir steindiseplin på matfronten. vi skal vekk neste helg og orker ikke gå nok en helg i møte og skli helt ut...

Slank30 kjenner meg utrolig godt igjen når du foteller om motivasjonen som svikter.....men som sagt jeg skal ned til 72 kg lenge før julebordsesongen..

 

Jeg skal ligge her på sofaen til jeg skal legge meg tidlig og lese to blader som jeg var ute å kjøpte i stad:)

 

Ha en deilig Søndag

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..huff.. for en start på dagen og uka.. 72,3!!! Nå er det å legge breisida til og skrape seg ned til 70 igjen.. :rolleyes:

 

Mangelen på motivasjon, og grunnen til at jeg spiser så feil om dagen ligger nok i at tankene mine er helt andre steder for tiden.. Idag SKAL jeg ringe legen. Har hatt så vondt i puppene i det siste (ikke gravid), og blir så ille bekymret... ;( Er en utfordring for meg å bare komme meg til legen. Er helt elendig på det der. Tenker at det helt sikkert ikke er no, og vil ikke bry folk. DET er typisk meg; skal ikke være til bry. Men nå må jeg bare..

 

Positive igår var etter å ha spist 1 hel kokesjokoladeplate var at jeg gikk meg en rask tur i 30 min. Og tok situps og pushups. Dette var jeg så flink til i en periode, men har vært helt elendig i det siste.. Skjerpings...

 

Ha en fin dag mine venner.

 

Klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isabel:ja jeg vil gjerne at du mailler meg den,send meg en privat mld så får du mail adr der

vel etter 1,5 døgn på hotell,og kcal inntak for 3 dager til hvert måltid,var jeg ikke glad når jeg gikk på vekta i dag.men den viste 61.3!!!!!!det er opp 100 gr siden forje uke.

høstferie og ungene er klare for skøyter i ishallen

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi oppover på tråden...

 

Har det skjedd noe med Merwell eller?? hun har ikke vært her på noen dager... blir bekymret jeg...:)

 

Kreps... det var jo et BRA resultat!! tross alt... :)

 

Jeg har ikke veid meg i dag heller.... jeg tør rett og slett ikke.... har droppa ut av kurset... tror jeg... men jeg sier som deg Lottis... jeg SKAL klare 71 - 72 kg til jul!!! BASTA :) he he

 

Jeg får kanskje veie meg i morgen tidlig.... huffameg... får se ... men jeg skal veie meg til mandagen igjen. Jeg lover det.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Beklager at jeg ikka har vært innom, har bare ikke vært på pc'en i det hele tatt, bare følt meg litt tom, og ikke orket

Men, jeg lover, er tilbake igjen nå!

Veide meg ikke igår, men har vært flink med maten, bortsett fra fest på lørdag som tok litt av:) Orket rett og slett ikke noen nedtur:(

jaja... vi får være flinke denne uka, det er bare en vei å se, og det er fremover!

 

Isabel, skjønner at det var trist å ta farvel, men nå blir det mye bedre for deg! :)

Synd du har droppa kurset, men vi får oppmuntre hverandre her inne, så skal det gå!

 

Kreps, skjønner at du gleder deg til høstferien, da kan du endelig slappe litt av og kose deg!

 

Nå kom jr her med halve gjengen, så får låne pc'en etterpå, så jeg kommer tilbake igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Fikk låne eldstemann's sin, hehe, så raskt tilbake igjen

 

Lottis, det høres ut som om du har hatt en flott helg, og det er bare sååå herlig!! Deilig å koble ut litt, og bare kose seg:)

 

Slank, du har visst også kost deg, så bra! Og, for en snill mann, hehe.... han har nok skjønt litt ihvertfall:)

Har du fått ringt til legen? Hørtes ikke godt ut, og det er lurt å sjekke så har du ihvertfall gjort det. Og, må si du er flink til å ta deg inn igjen når du skeier ut! Ikke så farlig da:p

 

Jaja, nå får jeg kjøre min 14 åringer og noen av kompisene på trening:)

 

Masse klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja, da var nok en dag over snart.... og middagen idag har blitt bakte grønnsaker, potet og kjøttsaus, nam nam:p De andre hadde pasta istedetfor grønnsaker og poteter, men min mat var nok best:D hehe

 

Håper dere har en fin dag alle sammen!!

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Allerede torsdag.. puh.. Jeg tror jeg må klones!!! Jobben vokser meg over hodet. Får ikke gjort alt slik jeg skal.. Litt slit, og bruker "mye krefter" på å tenke på om jeg har fått gjort det viktigste. Vet at jeg etterhvert vil få hjelp, og ser frem til det. Er så kjedelig å føle at man bare får tatt "toppene".. Mye viktig som blir liggende ugjort..

 

Uansett, det er alt torsdag idag.. Og helgens fallgruver er like rundt hjørnet. Vi får som vanlig satse på det beste.. Alltid gode grunner for å kose seg. Nå som mørket kommer, peisen og stearinlys fyres.. ugggh.. da er det så lette å krype oppi sofaen med noe kos.. Men druer er også kos!!!! JADDDDA... :)

 

Denne uken har gått med til Ikea-tur med en nyskilt venninne, overtid, montering av møbler hos nyskilt venninne, skravlings osv osv. Har ikke engang rukket å få vasket en maskin m/tøy.. Men IDAG!!!! Tja.. skal forresten ut på skogstur.. Men DET er jo bare positivt. Trenger å lufte hodet litt. Har forresten gått meg 2 turer tidligere i uken.. Har funnet ut at de ikke trenger å være så lange hver gang. Så har en runde jeg strener gjennom, tar 30-35 min.

 

Er stille innpå her om dagen ser jeg.. Alle mistet fullstendig motet eller??????

Merwell er som vanlig FLINK!!! :) Eller er det høstferie som gjelder for mange kanskje?

 

Må jobbes litt igjen.

Vi hørs.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann

Koslig å se at du er innom Slank!! Får jammen håpe hjelpen kommer snart, så du kan begynne å se enden på ting. Tungt når man føler at man ikke får gjort det man ville gjort.

å flink du er da, og som du sier, mindre turer er også bra, og da er det lettere å gjennomføre dem!

 

Ikveld får jeg besøk av 2 venninner, og jeg skal lage biffsnadder:D Gleder meg allerede... men har desverre spist 2 stk eplekaker på jobb idag da vi har en elev som slutter... og ikke nok med det... risgrøt sammen med ungene :):)

 

Huff.... er inne i en dårlig periode, og klarer liksom ikke helt å komme ut av den...

 

Jaja, deilig med masse stearinlys, overalt, hehe... sofakos og frukt, hehe...

er sånn her også. elsker levende lys!

 

Ha en fim kveld alle sammen!!

 

Har forresten vaska hele huset, men hjelp fra 2 barn, som tjener seg litt penger på å hjelpe til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Så kos med venninnebesøk, det er alltid deilig med gode jentesamtaler.. :) Jeg har gått en times tur i skogen med en venninne idag. Prøvd staver for første gang!! Var kjempedeilig og frister til gjentagelse.. :)

 

Så hadde dagen vært "perfekt" om jeg ikke ramlet helt ut ved middagen, nettopp ferdig spist; tacochips, kjøttdeig, lettrømme, ost, grønnsaker osv osv..

Kjærsten fikk velge middag, og jeg bare heiv meg over.. huff... Sprekk FØR helga gjør susen.. eh.. NOT!!.

 

Nå skal jeg velte den overstappa magen min ned i sofaen og ergre meg over alle kcal som ble fortært idag..

 

God kveld.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...