Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest cafelatte

Så da forstår jeg det slik at vi er flere som prøver mer eller mindre å beholde vekten evt. gå ned et par bonuskilo eller noe sann ?? Merwell min BMI er også 20, men jeg har sett at jeg kan gå ned et par kilo til, uten at den endrer seg, så det er liksom målet.

 

Det som er så motiverende å lese, er at nå når vi har kommet i ganske bra form, så får vi mer ut av treningen også :) Grunnen til det er at vi tar i mer, og dermed forbrenner mer. Så det er bare å få opp kondisen jenter.

 

Nå skal jeg være knallhard i en uke, for på tirsdag får vi besøk av et vennepar som skasl være sammen med oss i 13 dager...(vi skal ha en uke ferie sammen og reise litt).., og da vet jeg at det ikke blir så lett å være flink, og kan liksom ikke snike meg på trening heller. Skal prøve å være lur å foreslå kveldsturer (rett opp :) )

 

Ha en fin dag i sola folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Gjest Karmosin

Sola og sola, her i Oslo høljer det ned...;-)

 

Min BMI er for øyeblikket 24, innenfor normalvekt ifølge tabellen. Hvis jeg når første delmål om 62 kilo, blir BMIen 22. For å få en BMI på 20 må jeg ned ytterligere 5 kilo. Har ikke veid så lite siden jeg var en spinkel 18-åring.

 

Så dere som har BMI på 20 er nok ganske slanke allerede. Mange vil nok mene at det er unødvendig å gå ned enda mer. Men for all del, her er det andre ting som spiller inn. Folk har jo ulik kroppsbygning. Og det viktigste er at man er fornøyd selv, samtidig som man har et sunt forhold til kroppen.

Uansett er det supert at man kan fortsette å motivere hverandre etter at idealvekten er nådd. Ellers er det fort gjort å skli inn i gamle vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

For meg er det slik at jeg blir nok alltid være nødt til å passe på. Det er så deilig å være der jeg er nå, og jeg husker veldig godt humøret mitt for 14 kg. siden.......... Skulle jeg nå begynne å "slappe av" og ikke være like nøye med hva jeg putter i meg, så går det ikke mange dagene før de første 2 kiloa legger seg på magen nei...

Jeg synes det nesten er hardere nå enn for ca. 6 kg. siden, for nå er jeg ganske fornøyd, så det er så lett å liksom unne seg alt mulig fordi man ser jo at man er ganske slank..... Skummelt! Derfor er jeg aktiv her på vektklubben og følger med kcal inntak, og trimpoeng er jo også kjekt. Ellers, så liker jeg å se på oppskrifter og være på "nett" med slankeverden, for det gjør det så mye enklere å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei Lottis, er det mulig å leie deg når man skal ha party eller??? :) hihi... Du er jo så flink til å gjøre i stand.. :) Innrømmer gjerne at baking ikke er min sterke side, selvom jeg syns det er kos blir det til at jeg gjør det altfor sjelden. Og tyr ofte til halvfabrikata gjør jeg også..

Minnes barndommen m/nybakt brød med brunost og jordbærsyltetøy... yummiiiii.... rumle rumle... ble sulten jeg nå.. hheh.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

utleie ja,mmmmmm Høres ut som jeg er en husmor med rutete forkle og røde kinn..men det er jeg ikke. Bare blitt sånn at bursdager skal være hjemmelaget og nå venter alle seg det..Sånn er det når man er i permisjon.Men marsipankaka som vi skal ha på søndag skal vi bestille......der raknet det synet på super husmora:) Det kommer 25 stk så jeg orker ikke bake den kaka. en nabovenninne lager marengskake og jeg lager to andre.....sier det igjen..godt jeg er på slankekur....

Har akkurat bakt 50 pizzasnurrer...I kveld blir det muffins og kjeks...godt å bli ferdig med det.....og ikke minst lenge leve fryseboks:)

 

Hadde tenkt meg ut å trene i dag også,men etter å ha hatt en sånn økt i går kjenner jeg kroppen er sliten......Venter til i morgen:) hvis jeg ikke blir litt gira i kveld da.

 

 

cafelatte. hvor mye spiser du hver dag og trener i uka.jeg sliter virkelig med de siste 4 kilone. spiste du det samme hele tiden når du gikk ned?

 

Nå skal jeg sette meg ned å drikke en kopp kaffe.....

 

kos dere selvom det høljer ned og tenk på at til helgen kommer sommeren:)

 

Klem

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

 

cafelatte. hvor mye spiser du hver dag og trener i uka.jeg sliter virkelig med de siste 4 kilone. spiste du det samme hele tiden når du gikk ned?

 

Lottis

 

heisann,

Vel det varierer egentlig.., men jeg tror snittet blir 1400 kcal. Av og til under, og av og til over.

Gaffler inn på med salater i lunsjen (og ja, gjerne dressing og ost oppå), men har ellers oppdaget Fiberrik med Tranebær. 2/3 slike og makrell i tomat til frokost er kalorifattig og mettende. Lav på GI er de også. Har prøvd å ha kcalfattig middag i det siste også. Til kjæresten min koker jeg poteter, men til meg selv har jeg blomkål og brokkoligrateng fra Eldorado til maten i steden for. Ellers så har jeg funnet noen kcalfattige asiatiske matretter som jeg digger. Ca. 300 kcal per 100 gram, og det er jo bra for en middag synes jeg.

Det nye jeg har begynt med, som gjør at jeg begynner å gå ned igjen, er at jeg går til jobb (ca. 10 min.) også spiser jeg frokosten på jobb. Tar et glass vann og juice hjemme før jeg går, men inntar frokosten her altså. Har lest at en 10 minutters gåing før frokost skal være bra for fettforbrenningen. Det viser seg å funke for meg... Evt. litt styrketrening på gulvet hjemme før frokost, skal også være bra, men det er viktig å ikke å trene så mye før frokost (max 10 min.) slik at kroppen begynner å gå på sparing.

Trener vel aerobic en 4 ganger i uka, og siden jeg ikke kunne igår (rakk ikke timen), så tok jeg en joggetur i steden og avsluttet med flat mage dvden fra KK hjemme etterpå.

For all del, jeg har uker der alt går i grus... til de grader, men akkurat nå er jeg inne i et lite "nazi"regime igjen :) Om enn så lenge. Men jeg vet jeg er heldig som har muligheten til rask gange til og fra jobben hver dag. Det tror jeg er bra. Såg vi snakket om yoghurt lenger her oppe. Jeg spiser den 0% x2 bringebær og jordbær til yoplait. Den har enda færre kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, her har det vært full aktivitet siden jeg var innom igår. Så koslig:)

Syns dere er utrolig flinke alle sammen, og så moro at vi har blitt fler

 

Det øser ned her idag også, og jeg har akkurat kommet hjem fra jobb. heldagsprøve i norsk, og det gikk greit for de fleste elevene.

Etterpå er det speidertur for minstemann, men jeg tror jeg ser an været pga formen. Skal nemlig være ute i hele morra med klassen, og da blir jeg vel ikke akkurat bedre...

Skal på klubb ikveld, håper vi får salat, hehe:p

 

Syns det er så rart at du ikke går ned lottis... helt merkelig...

Kan du ikke prøve en uke eller to og kutte ut alt hvetemel? Bruk spelt istedet, knekkebrød eller bake selv? Du er jo sååå flink og burde fått lønn for strevet syns jeg

 

Nå skal jeg gå og spise litt, er sulten:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg har kuttet ut hvetemel...spiser nesten ikke knekkebrød eller...mest cottage cheese , frukt ,grønnsaker ,kalkunpålegg,og magre ting..

jeg er så sur og lei...ok muskler veier men med det regnestykket som jeg har av inntak og forbrenning burde jeg gå ned.............Jeg må si jeg er litt desperat nå

 

 

LOttis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Lottis, tror det er bra at kroppen din har et platå, og når den er ferdig med det, så går du plutselig ned igjen. Jeg stoppet helt opp i 4 uker på ca. 70 kg. også begynte jeg å gå ned igjen....

Skjønner likevel at det er stress å være så flink, men likevel ikke gå ned.

 

Jeg prøver å ikke spise noenting etter kl. 20: 30.. og om jeg MÅ spise noe, så sørger jeg for at det er veldig magert... Har du prøvd det ?? Da spiser man godt til frokost, og det er jo viktig.

 

Jeg tror du plutselig vil gå mer ned igjen. Prøv fiberrik tranebær i steden for knekkebrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

spiser ikke noe etter siste måltid kl 2000. Det er så frustrerende at det har stått bomfast i 7-8 uker....hadde jeg skeiet ut og spist masse tull og tøys hele tiden og ligget på sofaen og ikke rørt meg...ok da var det rettferdig,men det gjør jeg virkelig ikke...hver uke forbrenner jeg ca 3500 i trening. Jeg er ganske lei av å telle kcal,men som sagt før................jeg gir meg ikke før jeg har nådd målet og da skal jeg jobbe for å holde meg der......................................................slitsomt dette:(

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Skjønner godt at du er frustrert, jeg tror nesten jeg hadde mista motet og gitt opp. Jeg spiser ikke etter kl 18, bortsett fra frukt. og, noen unntak hvis vi ikke har fått spist tidligere.

Merkelig at du ikke går ned, for du er jo så flink.

Håper det løsner for deg, og det litt fort:) irriterende å gå sånn ihvertfall...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei alle venner. :)

Hørte Kari Jaquesson sa en gang at det bare var vi nordmenn som var så opphengt i at vi skulle spise middag tidlig og ikke spise på kvelden.. Sydover spiser de middag mye senere enn oss, og de er ikke tjukkere enn oss..

Vi spiser innimellom middag litt sent, særlig nå som vi holder på så fælt hjemme...Og ofte om sommeren når det er innmari varmt..

Men jeg føler at det blir litt feil i systemet da... :)

 

Jeg spiser også den 0,0% yoghurten fra yoplait; snaskens.. :) Men den med müsli er så kjekk å ha til et kjapt mellomåltid, og metter litt mer enn den andre.. :)

Nå er 2 knekkebrød inntatt og jeg sitter og funderer på hva jeg skal lage til middag..

 

Huff.. kan godt skjønne du er superfrustrert Lottis.. Du skal ha for at du fortsatt klarer å holde koken da. Tror veeeldig mange hadde gitt opp for lenge siden.. (meg selv inkl)Jammen merkelig at du ikke går ned, du er jo så dyktig og aktiv.

Kjenner bare hvor frustrert jeg blir av å ikke gå ned noe på 1 uke..

Har du begynt på nytt kurs forresten?

Og spiser du fortsatt hver andre time?

 

Siste innsats på jobb nå...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Moro dette ... og litt uvant... he he.. vi som er vant med vår "lille harde kjerne" :) Takk til dere som har kommentert at jeg er en god mor... trenger jo å høre det innimellom slagene.. :)

 

Ellers må jeg si at dere som ligger på BMI 20 virkerlig har all grunn til å være fornøyd....:)....og jeg er laaaaangt fra der ennå...:)... så vi er ikke kun de som er i mål på denne tråden. Jeg har 5 til 6 kg igjen som jeg ønsker å gå ned før jeg er i mål, og da er jeg fotstatt ikke på BMI 20... he he.. skal jeg komme meg ned dit må jeg veie 60 kg og mindre... hmm... ok...da har jeg 14 kg til mål...

 

Nå skal det sies at mange ernæringsfysiologer er svært kritiske til den måten å regne ut "DET RIKTIGE OG SUNNE" vekttallet. på. Ikke tar den hensyn til alder (stor forskjell på å være 18 år og 35 år, for ikke å snakke om 60), ikke tar den hensyn til kjønn (noe som er vesentlig viktig) og ikke tar den hensyn til benbyggning... noe som er svært forskjellig... Igjen.. ikke slank dere etter BMI, men etter hva dere trives med, det er viktig.

 

Kjære Lottisen min.... dette løsner skal du se... jeg har jo også stått i ro leeeeenge (en mager trøst selfølgelig), men jeg har nok ikke jobba så hardt for å gå ned heller, ikke som deg. Du er helt råå, tvil aldri på det. Da jeg gikk ned 20 kg for to år siden så stagnerte jeg lenge på 72 før det så løsnet... og jeg veide 65 på det minste, men jeg stagnerte på 68 kg, og det er der jeg trives og vil tilbake til. Har liggi der hele tiden inntill november - 06t... sukk.. har jeg virkelig gått opp igjen sååå mye... Er som dere sier.. å ikke falle tilbake i gamle vaner er hele hemligheten.. ikke slappe helt av.. noe jeg har gjort.. dessverre.

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

'God formiddag alle sammen... Håper alle fortsatt står på og er med :) Hyggelig med så mange nye. Jeg for min del prøver iherdig å følge opplegget... men det sklir ut hele tiden... Nå starter eksamen for meg mandag morning, og varer til fredag morning.... så en del å forberede.... men det skal gå bra :) Jeg hadde tenkt å få til en treningsøkt i dag, for der er jeg laber om dagen.....

 

Ha en super dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

, men i dag skal jeg spise på restaurant.........og det blir nok inntak av alkohol også... Jaja, jeg skal prøve å tenke på å ikke måtte tømme hele tallerkenen om jeg er mett, og det som evt. ligger igjen, skal ikke være salat og grønnsaker for å si det sann.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

så herlig med nye tall Cafelatte :)

 

Nå har jeg vært ute å jogga i en time... det var etterlengtet og godt... så må jeg stupe ned i bøkene mine igjen ... før jeg henter ungene om en times tid. Vi koste oss og tok oss god tid i dag tidlig, var ikke i barnehagen før kl 10 :)

 

Snakkes mer i kveld.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

... sitter å koser meg med 2 knekkebrød med magerost på...

 

Snart er arbeidsdagen over og jeg vurderer STERKT å gå å shoppe litt. Har fått lønn idag, med noen tusen i bonus og kjenner de brenner etter å bli brukt... :)

Sambo er borte til i kveld, og jeg må lage meg noe middag til bare meg selv. Det syns jeg alltid er vanskelig. Blir kanskje en pitapizza m/kalkunpølse+salat. Det er jo så enkelt og greit.

 

Lykke til på restaurant caffelatte, det er litt av en utfordring. Og veeldig deilig når man klarer å gjennomføre det med glans.. :)

 

Flink du har vært til å trene idag Isabel, burde ha tatt meg sammen når det gjelder trening jeg også. Er skikkkkkelig elendig til det.. Og du har sikkert godt av å lufte hodet litt med alt eksamens-stresset...

 

Fortsatt fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Du er så herlig og rett frem Slank... he he. Du sier som det er du, rett ut, og det er så flott. Ærligheten selv... he he. Da tenker jeg på de pengene dine som brenner i lomma, denne gangen... :)

 

Ja, godt å komme seg litt ut innimellom slagene... det hadde vært verdt en fest den 13 juni sammen med DERE, da jeg har den siste eksamen og er FERDIG med 4 år. Herregud... kan ikke vente... helt utrolig å tenke på.

 

Merwell; du sa en gang til meg at du visste hva du ville valgt av de to jobbtilbudene jeg fikk... Jeg er nysgerrig på hva det valget hadde vært ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

OPP 400 gram..................Jeg går snart i spinn.....Skal nå vente en hel mnd før jeg veier meg..........Det er lenge det!!!!Vekta stresser meg....

Jeg er 176 cm altså alt for høy vekt...............ER SÅ LEI!!!

Nå skal jeg spise...ligger etter i dag........Snakkes senere...bra jogget Isabel!!!

 

Tips til bursdag tas mot med takk:)

 

LOTTIS POTTIS TJUKKE ROTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg kan virkelig forstå din frustrasjon og oppgitthet Lottis :) Bare ikke gi opp!! Lov meg det??!! Vet heller ikke lenger hva jeg skal si for å trøste deg, bare at vi er her for deg... og følger med og heier på deg.... Jeg har fortsatt god tro på at det vil løsne igjen snart :) Kan nok være du ligger litt for høyt i kcal?? Da jeg gikk på kurs, så holdt jeg meg til Maks 1600 kcal helt uavhangig av hvor mye jeg trente... og forbrenningen din holdes oppe så lenge du ikke går under den magiske grensen på 1200 kcal.... og som faglærer i mat og helse kan jeg ikke se noe annet som kan være årsaken... men vanskelig å si. JEG HEIER I HVERTFALL PÅ DEG!!:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, da er jeg på plass etter en lang og hektisk dag... puuuhhh...

Isabel, nå måtte jeg virkelig begynne å lete for å lese det en gang til selv om jeg var nesten sikker, men jeg mener fortsatt at jeg hadde valgt som jeg tenkte da.

Sånn jeg hadde tenkt, er at jeg ville tatt den med korteste veien( 50 min er lenge) pga unger og alt styr som man hele tida skal rekke (har jo mange unger jeg da), og i tillegg virka det som om det ikke skilte så mye på hvor du helst ville hen, og da hadde jeg valgt praktisk. fast jobb eller ikke... det teller ikke alt for meg, og hovedsaken er at man har jobb, og det er det liten fare for i det yrket du har valgt. Jeg har fast jobb selv, men tenker ikke at det har så veldig stor betydning, så lenge jobben er forholdsvis trygg.

Men... hvem valgte du? hehe... er litt spent:)

Og, valgene vi gjør er jo, og blir forskjellige utifra stadier og hvor man er i livet, og hvordan man tenker. Noe er riktig for en, noe annet for andre.

 

lottis, trist å høre at det ikke går riktig vei når du er så flink. Hva sier kurslederen om det da? Fortsett å stå på, og ikke gi deg:)

Ikke tenk negativt, men vet at det ikke er lett. Jeg hadde nok gitt opp...:)

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. Lottis.. Det var skikkelig urettferdig!!! grrrrrrr..kjenner jeg blir sur jeg også!!! HVORFOR skal det være så forb... vanskelig!!!????? Klarer du en hel mnd uten å veie deg er du skikkelig flink!!! Jeg har ikke veid meg siden mandag, men det fordi jeg ikke føler at det går rette veien. Føler magen eser utover..

 

Har vært på en liten shoppingrunde!!! Jaaaaadaaaa............optimisten slang på seg ei bikinitruse...............åhhh... halleluuujjaaaaaaaaaaa......... DET skulle jeg aldri ha gjort!!! Neppe om jeg trekker i bikini med det aller første...

Var jammen sexy der jeg stod i sokkelesten, med tørr hud og en litt for stor valk rundt magan... haha...

Så tror det blir EXTRA mange situps idag.. !!!

 

Opp med humøret! Det vi ikke dør av gjør oss sterkere.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Så får vi se...alt må prøves...hvor mye spiser du da isabel?

Jeg er iallefall ganske lei og har så lyst til å bli ferdig...

 

Tips tas mot med takk!!!

 

'LOttis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...