Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Gratulerer lottis!! Det var virkelig bra, og et bevis på hvor flink du virkelig er:)

Moro når buksene kryper nedover i str, hehe...

Jeg koste meg i bursdagen igår, spiste deilig pizza, 3 små stk siden det ikke ble annen middag. På jobb igår spiste jeg 3 snitter med reker, men ikke marsipankake.

Ellers storkoste jentene seg, og det var virkelig en vellykket bursdagsfeiring!

Koslig at du henger med sivno, og du har vært kjempeflink forrige uke:) !

 

Idag er min første dag av ferien!!! Joooohoooooo:) Herlig!!

Skal besøke min niese idag og se på babyen. Gleder meg, hun er 16 dager idag:)

 

Klemmer til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Gjest slank30

Woow Lottis.. Det er jo virkelig bra da.. Har det løsnet helt for deg igjen nå eller? Deiilig å kjøpe klær når str. er mindre og klærne sitter penere.. Bukser er et evig problem for meg. Vanskelig å få de lange nok i beina.. grrr... Også så sporty som du er.. Jeg MÅ virkelig skjerpe inn der altså, er altfor elendig til å trene..

 

Grattis med bursdagsjenta di Merwell.. Kan tenke meg de koste seg, også med vinglass og greier da.. hehe.. Stoore jenter ja.. :)

 

Jeg sprakk litt på middagen min igår jeg.. :) Min kjære var på middag med kollegaer, jeg malte rekkverk til kl. 21. DA var jeg oversulten og stupte ned i fryseren. Kyllingklubber!!!! Jada.. Rett inn i ovnen.. Med en brødskive ved siden av .. For en trøtt middag, men det eneste jeg orket å stelle i stand..

Så den som snek seg på vekta idg var meg, opp 300 siden mandag.. blæh...

Tror det litt lett blir sånn, at når man har vært flink og gå ned og ser resultater begynner man å skeie litt ut og skal belønne seg ting.. Og det skal jo egentlig ikke jeg før jeg har gått ned det jeg vil..

 

Flink du også Sivno, hvor mye har du igjen til du er under 70 da?? Jeg er også klar for å kjøpe noe nytt sommertøy, har riktignok kjøpt meg en del topper og sånn, men har ventet litt med skjørt og bukser..

 

Idag er det party på meg IGJEN, Mary Kay sminke og hudpleie.. Huff.. går vel med noen ,- da også vil jeg tro...

 

Helgen nærmer seg med stormskritt, ser ikke ut på prognosene at det skal bli så fint st.hans vær her i østfold. Men krysser fortsatt fingrene for at solen titter frem. . :(

 

Grattis med ferie Merwell!!! En av godene med å jobbe i skolen ja.. :) Litt misunnelig der..

Hva skal du jobbe med ti høsten da Lottis?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fantastisk flinke. Håper jeg kan følge i samme spor. Jeg har ca 1 kg til mitt første delmål, 70 kg, men jeg håper etterhvert å komme ned på 67-65.

 

I dag starter ferien for meg også, virkelig deilig etter en veeeldig travel periode. Skal bare på ut i det blå tur med kollegene i kveld. Har ikke tenkt å telle så mye kalorier da. Tror jeg vil ta meg en rask tur og forbrenne litt nå i stedet. Gleder meg til kvelden. Tror det blir ulike typer sjømat etter hva ryktene sier med en del godt drikke til..

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

slank, det du sier om at det er lett å unne seg litt mer når man føler at man har vært flink, og det er vel det som er farlig. merker det ihvertfall godt selv også at det er sånn...

Men 300 g opp eller ned iløpet av uka er ikke noe å snakke om for vekta varierer fra dag til dag, og derfor er det bedre å kun veie seg en fast dag, hehe:)

Du må ihvertfall ha det toppers på partyet ikveld, og kose deg! Blir gjerne til at man handler noe også gitt, hehe

Værprognosene ser ikke så bra ut her hos oss heller, desverre, men mye kan jo skje enda. Flott vær idag ihvertfall så nå tenkte jeg meg en tur ut på verandaen...

Har jo vært på besøk idag og da var vi inne...

 

God ferie til deg også sivno, og nyt båtturen ikveld og kos deg med mat og drikke:) Sjømat er jo herlig da!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

poteter og grønnsaker ble det til middag på oss idag:) Så nå er jeg god og mett

 

Ellers er det stille og rolig, ungene er ute og leker, og 14 åringen fisker. Eldstemann skrur på nye lykter på bilen, de vanlige var jo ikke bra nok, hehe... Må bruke noen tusen på litt utstyr, men sånn er vel bare livet... Godt han ikke drikker dem opp ihvertfall. Da er det bedre å bruke dem på bilen;)

 

Ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så er det kvelden igjen, og ikveld har vi vært flinke og tatt et tak i hagen:)

Vi har lukt, klippet plenen og planta litt. Har endel igjen som skal gjøres, men nå har jeg vannblemmer etter gressklipperen så det blir ikke mer ikveld. Eldstemann og mannen min har vært ute og skifta viftehus...?... på bmw'en hans, i tillegg til nye lykter osv som ikke passet helt med koblinger osv... og så er det vel noen nye tåkelys og styr, hehe... Jaja, greit å få gjort litt da og at alle egentlig koser seg mens de gjør det.

 

Ellers en fin kveld hos oss, og imorra melder de regn her så da får vi vel gjøre litt inne... har en bod som skulle vært rydda, så får prøve å være flink. Sortere litt klær også som skal til Fretex

 

Klemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare kosa meg med ei venninne til lunsj...og da spiste jeg kun meloner og frukt.... så dro vi i bursdag kl 1400 jeg og ungene...og jeg klarte å begrense meg der også..:) I kveld har jeg løpt 8 km igjen... og det er sååå deilig!!! ENERGI!!!! HE HE--- Det er oss det;)

 

Jeg har også samme mål som deg Sivno og Slank... å komme meg under 70 kg først, og så ned til et sted mellom 65 og 67 .....:)

 

Lottis, jeg skal ha kurs i Krisepedagogikk. Kjempe spennende tema. Alt som handler om barn og unge og pedagogikk/ psykologi er spennende og mitt favoritt tema.

 

Sivno... Klart jeg etterlyser de som blir "stille" noen dager. Det er det vi er her for:) Støtte, motivere, veilede og rådgi hverandre. Det at vi har klart å bli sååå gode venner i tillegg... er en enorm BONUS. Det minner meg faktisk på at det er en som heter Keltisk som også har vært borte noen dager... Hvor er du??? Går det tregt, så kom deg inn igjen ... det er da du trenger oss...

 

God kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hjemme fra party.. Og noen kroner fattigere.. Men fått meg noen produkter som lover så mye flott. Så da får vi se da.. hehe.. Lett å lure..

 

Og så var det snart helg igjen, blir nok litt pusling her hjemme i helgen også. Godt å få rydda litt boder osv. mervell, jeg var å la flere poser med til Fretex idag jeg.. :) hehe.. Deilig å kvitte seg med ting man ikke bruker, og desto deiligere å gi det til noen som trenger det..

 

Skriver mer imorgen, puta roper på meg..

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slank, det kakestykket hadde du sikkert godt av, og det var ihvertfall fortjent!! Ingen av oss andre har vært såå flinke som deg tror jeg og latt alt være så lenge...

Moro å få seg noe nytt, så får du jo rapportere om det er så fantastisk som de lover, og om vi også burde slå til, hehe:)

 

Isabel, du er virkelig full av energi, og helt enorm! Skjønner ikke helt hvor du får alt overskuddet fra, men noen har litt mer enn andre og du er en av dem:)

 

Nå skal jeg avgårde og ordne pass til 3 av barna, og det er jo et styr bare det... underskrift og legitimasjon fra den andre foreldren, og vi har jo 2, hehe... så jeg må kjøre rundt og ordne det først. Så er det hårklipp på 14 åringen, og fotograf (frisøren er bare meg da siden jeg har maskin, hehe)

 

Jaja, jeg kommer tilbake når jeg er hjemme igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en livlig kveld i går kveld med mye god mat og drikke. Tror ikke jeg kan vente så store forandringer på vekta denne uka. Jeg vil jo ha alle goder også når det gjelder maten, men får satse på bedre og mer stanhaftige tider neste uke. I morgen blir det både bursdagsfeiring og ST. Hans.

 

Dessuten blir jeg uten nett fram til søndag. Ønsker en fin St. Hans og en riktig fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG ALLE SAMMEN :) Jeg og ungene har startet på ferien i dag, herlig :(

 

Gud trøste og bære meg som det bøtter ned her idag... hadde tenkt å sykle 4 mil i dag... men akk...nei.. får ta på meg regntøyet og ut å gå.... en liten tur..

 

CU :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

I dag har jeg og lillejenta løpt i regnet....1 time og 20 min og 900 kcal er vekk....

Var så våt når vi kom hjem at jeg måtte kle av meg ute....alle klærne. lillejenta lå deilig og tørt i vogna og sov...

 

Nå koser vi oss...barna sover og mannen gomler potetgull......det er jeg virkelig ikke glad i så han kan bare knase på:)

 

I morgen skal vi kose oss på tur....selvom været er meldt dårlig elsker barna å ta på regndress og tråkke avgårde:)

 

HA en deilig aften!!

 

 

Klem

 

I dag hadde jeg opptelling av kcal som jeg har brent....58800 kcal har jeg svidd av siden 5 mars. Det er 7,8 kilo rent fett.....hvorfor har jeg de enda???? Merkelig!!!

Jeg holder fortsetter videre jeg og gir meg ikke....må vel tenke at jeg har bygd en del muskler også og siden jeg har alpinmuskler som ligger der kan jeg vel ikke regne med å bli lav-vekter,men ned til målet 73 skal jeg banna bein;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Du er såå flink lottis, og tror nok det meste har blitt til muskler:)

Grattis med ferie Isabel, nå har du også en herlig ferie foran deg..... håper været blir bedre til imorra, det har ihvertfall blitt bedre her nå.

 

Nå er Bulgariaturen bestilt..oooohooooo gleder meg!!!!!

 

Snakkes imorra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

ja.. Ikke helt vær som planlagt, her har vi nesten regnet bort idag..Men nå ser det ut til å lysne litt endelig.. Vi har vært på storsenter idag, det har alle andre også virket det som.. Shoppet oss litt klær.. :)) (jeg i mindre str.) ...

 

ikveld er det ut å spise med 2 vennepar.. Blir nok litt øl også er jeg redd. Skal på gresk restaurant, jeg aner ikke hva jeg skal spise..

 

Åhhh. så deilig merwell, når reiser dere da? Litt misunnelig ja. . Men kommer solen hit til landet blir alt så mye bedre. hehe.. :)

 

Må begynne å finne ut av hva jeg skal ha på meg etterpå.. Tar tid som vanlig.. hehe..

 

Ha en fin st.hansfeiring..

vi hørs.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, vi skal virkelig kose oss lottis, og jeg gleder meg masse!!

 

Slank, vi reiser allerede til onsdag, og nå har jeg begynt å lure på om vi kanskje trenger visum....

Må få sjekka det for isåfall må jeg vel til oslo tror jeg:(

 

Her har det også regnet idag, men det er opphold nå og vi har grillet hjemme. Det ble fisk på meg, hehe Vi pleier å grille nede på brygga med resten av feltet, men skal ned etterpå. Greit å spise hjemme når været ikke er helt topp. Stor feiring her, leker for store og små, kiosk, dans og musikk. Veldig artig:)

Høres ut som du skal få en koslig kveld slank, og noen ganger skal man virkelig kose seg og nyte venner, mat og godt drikke. Det tar du igjen til neste uke det;) hvis det blir litt opp på vekta....

Jeg skal ihvertfall ha med meg ei flaske vin og kose meg

 

Sivno, grattis med bursdagen hvis det er din dag idag!!!

 

Håper dere alle sammen koser dere ikveld og får en fin st hans feiring!!

 

St hans klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag hatt en fin Oslo- tur... kost oss på Ikea og på Mc donalds.. he he (det er den Ikea- turen jeg har nevt tidligere...som ikke har blitt gjennomført før i dag.. he he:p)... Så har vi vært en tur hos svigers og kost oss.. Nå er vi hjemme..ungene har slokna og jeg og mannen min ligger rett ut på sofaen.

 

Men, VET DERE HVA??? Jeg fikk i dag resultatet på pedagogikk- eksamen, den som varte over fire døgn..... Jeg kan nesten ikke tro det, og det er helt uvirkelig og utrolig... men sant... jeg fikk en A også på denne :) Tenk at jeg, av alle, har klart dette her. Helt vanvittig morro :( Jeg føler meg jo ikke som en A- kandidat, men det henger nok nøye sammen med at jeg ikke ser på meg selv som noe bedre enn noen annen, uansett bakgrunn og alder :) (Likeverdighet.. he he)

 

Ha en flott kveld folkens... og Sivno, er det du som har bursdag i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Gratulerer!!!!!!!!!! VI har vært på tur og så hos noen venner..kom akkurat hjem med to sovene barn som sover videre i sengene sine........

 

Jeg har drukket en flaske vin og er veldig fornøyd med det.....skikkelig skeiet ut:)

 

I morgen skal storejenta på tur med mormor...de skal være borte til Onsdag. hun gruer seg litt til å fly.....litt rart siden hun har flydd utrolig masse,men sånn er det vel når man begynner å bli litt mer bevisst og stor...vi skal rydde,vaske og gjøre i stand til besøk neste helg..og avreise på ferie neste mandag. Nå går det i ett frem til midten av august......

 

 

håperf alle har hatt en flott kveld1

 

KLEM loTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Virkelig Isabel!! Grattis så utrolig masse, du fortjente virkelig den karakteren!! Gleder meg på dine vegne, og tar av meg hatten:)

Så flott at du fikk lønn for strevet, og jeg er helt sikker på at du ikke føler deg bedre enn noen andre, og derfor fortjener du det bare enda mere!!

 

Høres ut som dere hadde en kjempekoslig dag igår, og koste dere:)

 

Slank, godt at flere enn meg skeiet ut, hehe... jeg drakk 1 flaske vin og 2 breezer med vannmelon.... I tillegg til potetgull:( Ble litt småsulten eller noe sånt når det sto på bordet og alle satt og spiste. Fullt liv nede på brygga og masse folk. Kjempekoslig!!

Det verste var nesten at vi havna på fest borti gata mens ungene sov (de gikk hjem kl 22, og eldstemann var kommet fra jobb og passet på)

Vi snek oss ikke inn hjemme før kl 6.15 til morran..... men da hadde jeg slutta med drikking rundt midnatt tror jeg.... Da var magen full og i tillegg har vi jo unger...

Nå koker jeg poteter som skal bli til potetsalat, og så skal jeg bake brownies. Skal feire familieselskap for min 11 åring og min nevø som fylte 18 år idag, og skal feire med grilling, bading og kos på et stort friområde. Blir nok både fotballsparking og krabbefiske også, hehe

 

Ha en flott dag alle sammen, og nyt sola som igjen har kommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå er bursdagen over og det var helt topp. Alle var fornøyde, både store og små. Den mest fornøyde var kanskje min lille niese på 3,5 år som fikk bli med tante hjem for å sove her, hehe...

Nå ligger hun i senga, og minstemann er også i seng... stille og rolig:)

 

Ha en fin kveld, så snakkes vi imorra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Hei alle sammen,

jeg har vært fraværende aaaalt for lenge, men er nå tilbake og er klar for å begynne på igjen.

Har vært i syden, og der gikk jeg opp 2 kg. på 1 uke... Det er fa..... ikke rettferdig...

 

Men, det ene kiloet forsvant etter tre dager hjemme.. dvs.1,1 kg. for å være helt nøyaktig. Nå veier jeg 62,4 og målet for livet er 60,0 (eller 59 ??hehe, mye vil ha mer)kg, så nå er det bare å hive feriemoduset fra seg og komme igang igjen.

 

Vil gjerne klare 2,4 kg. da på litt under 4 uker. Mulig eller ?? Vi får se. Jeg er klar!!!!!

 

Snakkes, håper dere nyter fineveret og er ved godt mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, gratulerer så mye med et virkelig godt resultat. Det står det respekt av.

 

--og , nei det var ikke jeg som hadde bursdag, jeg må vente til neste år, det var min "unge", spreke svigerfar som var 82 år. Men et koselig selskap med gode kaker var det virkelig.

 

Nå begynner altså en ny uke med nye muligheter. er litt spent på det. Jeg synes dette med mat er så mye lettere å få til når jeg går på arbeid og dagen er strukturert. Men nå er det altså ferie og litt mer å ta dagene som de kommer. Jeg bør jo klare det likevel. Jeg føler meg nokså motivert. Fikk til og med kommentar av svigermor at jeg hadde tatt av. Og det er godt gjort å se, for det dreier seg bare om et par kilo. Men det viser jo alltid først i ansiktet.

 

Vi står på, jenter, selv på fine sommerdager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

God morgen..

Høres ut som om alle har hatt en fin helg..

Her har det vært kos fra ende til annen, og jeg var oppriktig engstelig for å gå på vekta idag. Stillstand.. Og helt greit.. Siste uken har jeg ikke vært så kjempeflink faktisk. Litt skuffa over meg selv der. Går kjempefint hele dagen, men ettermiddagene.... huff... Har blitt hamburger, kake, hamburger nok en gang.. På lørdag var vi ute å spiste, jeg spiste gratinert steinbittfilet... ALLE skulle ha dessert, så jeg ble FOR fristet. Spiste sjokoladeis.. yummiii... :) I tillegg ble det maaaaange halvlitere.. hehe.. Var innmari kos da.. :( Så dette er nok den uken med flest utskeielser for min del.. Jeg ser at sommeren kan bli en utfordring.. Får ikke i meg mat ofte nok, og er til slutt SÅ sulten at hva som helst passerer.. :)

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

21/5: 72,6

28/5: 72,5

04/6: 72,1

11/6: 72,3

18/6: 70,6

25/6: 70,6

 

Gratulerer så masse Isabel.. :) Det var kjempebra. Og godt at man får lønn for strevet..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg

5/3: 62 kg

12/3: 61,8 kg

19/3: 60,8 kg

26/3:59,9 kg

2/4: 59,4 kg

10/4: 61 kg

16/4: 59,1 kg

23/4: 58,2 kg

30/4: 57,7 kg

7/5: 57,7 kg

14/5: 57,1 kg

21/5: 58,3kg

28/5: 56kg

4/6: 57,4kg

11/6: 57,3kg

18/6: 56,3kg

25/6: 55,5 kg

 

Totalt -8,5 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Hei hei alle sammen!

Vekta viser nedgang på meg og ligger litt under målet, men nå skal jeg 1 uke på ferie og da tenker jeg nok at jeg kommer til å gå opp 2-4 kg pga mat og alkohol så det får bare være en pluss at jeg ligger litt under nå...

 

Slank, så flott at du ikke har gått opp da når du har kost deg, det er jammen positivt!! Herlig at man kan unne seg noe og alikevel stå stille:)

 

Jeg syns ferie når man bare er hjemme går veldig greit, men når man reiser bort er det verre, eller hvis man skal noe spesielt....

Men, nå er sommeren her og vi skal jammen kose oss også:)

 

Cafelatte, koslig at du er her igjen!! Tror nok at du kan klare målet du har satt deg på 4 uker, hvis du passer godt nok på:)

 

Sivno, så moro når andre kan se at man har tatt av, da føler man at man er på rett vei, og at det går rett vei:)

Bursdager er jo alltid en utfordring, men målet må jo være det å kunne begrense seg.... Ihvertfall for min del....

 

Ha en flott dag alle sammen, vi sitter og venter på sola for vi skulle jo på stranda idag, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...