Gå til innhold

"Energigjengen" :)


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Gjest slank30

Spørsmål og svar om kropp og helse

 

SPØRSMÅL: Kan sit-ups forhindre at jeg blir litt bløt og lubben rundt midten?

SVAR: Definitivt ikke! Når du trener en muskel, blir den større. Derfor bør du ikke gjøre sit-ups med mindre du vil ha stor mave.

 

SPØRSMÅL: Er svømming bra for figuren?

SVAR: Tja, se på hvaler...

 

SPØRSMÅL: Jeg har hørt at trim for hjerte-karsystemet kan forlenge livet. Stemmer det?

SVAR: Hjertet ditt er programmert til å slå et visst antall slag i løpet av livet. Ikke kast dem bort på trim! Alt blir utslitt etter hvert, selv hjertet ditt, så å få det til å slå fortere vil naturligvis ikke hjelpe. Vil du leve lenger? Ta deg en lur!

 

SPØRSMÅL: Burde jeg kutte ned på inntaket av kjøtt og spise m er frukt og grønnsaker?

SVAR: Her må du prøve å forstå logistisk effektivitet. Hva spiser en ku? Høy. Og hva er det? Grøntfôr. Så en biff er egentlig ikke noe annet enn en effektiv måte å spise grønnsaker på. Spis kylling og få i deg mais! En svinekotelett kan gi deg 100 % av anbefalt daglig inntak av grønnsaker.

 

SPØRSMÅL: Burde jeg kutte ned på inntaket av alkohol ?

SVAR: Nei, ikke i det hele tatt. Vin er laget av frukt. Brennevin er destillert vin. Det betyr at de tar vannet ut av frukten, så du får enda mer av det gode, sunne innholdet. Øl lages av korn. Skål!

 

SPØRSMÅL: Er sjokolade usunt?

SVAR: Er'ru gæern? Kakaobønner = grønnsaker, ikke sant? Det er den beste 'feel-good'-maten det går an å få.

 

SPØRSMÅL: Er det viktig å være i god form?

SVAR: 'Rund' er en form så god som noen.

 

Konklusjon:

Jeg håper dette oppklarte alle misforståelser du måtte ha hatt om mat og kropp. Bare husk dette: Livet skal ikke være en reise der målet er å komme trygt fram til graven med en attraktiv og kjernesunn kropp. Nei, da er det bedre å seile ned i kista med et glass vin i den ene hånda og en sjokolade i den andre, med en kropp som er skikkelig utbrukt, mens du roper:

 

'Dæven døtte! Så moro jeg har hatt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, si meg , har ikke du vært student , nettopp tatt en strålende eksamen, og i tillegg tar deg av familie, hus og hjem?, jobb og kanskje? Hvor mye skal du klare på en gang da?

 

Ingen grunn til forvilelse, hver ny uke er en ny begynnelse, sier nå jeg

 

Slank30: jeg fikk meg en god latter, noe å tenke på den der kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

mye bra her jenter....jeg var også på vekta i dag...med mensstart og all ting 76,4

Da rører den seg....vet dere hva jeg har gjort?

trent masse og tenkt mindre på slanking...kunne nok ha klart mer,men jeg skal klare 74 før avreise 30/7.

 

Flinke er dere!!!!!!!!

og Isabel nå kliner vi til neste uke....Vi to:)sammen:)men for å legge til...du er utrolig flink og tenk alt du har fått til den siste tiden..MYE;MYE;MYE....

Merwell-Du kliner til hele tiden,men det høres ut som du har nådd det du skal og bør øke litt i kcal. reis på ferie og kos deg masse.lov meg at du ikke tenker på vekta på denne ferien..spis det du har lyst til og nyt hver kcal:)

 

Slank30. Du har vært kjempeflink og en uke hvor du står litt stille tror jeg bare er sunt...

 

 

det er mange deilige kvelder ute nå...

 

kos dere da jenter!!! Og ISABEL Du og jeg neste uke?????

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk cafelatte, og jeg har virkelig prøvd, og klart det... men skal passe på så jeg holder meg der. Det er liksom det verste...

 

Slank, du er alltid morsom når du setter igang, og det ble nok en god latter på meg, hehe

 

Isabel, som sivno sier, du har utrettet utrolig mye, og da begynner du på nytt på mandag!! En ting av gangen:) Du er helt rå, og jeg tror ikke mange her inne hadde klart det du har gjort, så hipp hurra for deg Isabel!!!! Du er ei kjempejente, og o tillegg er jeg sikker på at kroppen din har forandret seg og fått mer muskler som tidligere var fett. Stå på og ikke gi opp, dette skal gå sååå bra:) Vi har god tid vettu, skal leve i mange år til:)

 

lottis, du er også kjempeflink, og målet ditt klarer du helt sikkert!

Jeg skal kose meg på ferie, det er helt sikkert. Håper jeg får til å la være å tenke kalorier, det er ikke så lett. Klarer nesten ikke å kose meg med sauser og stekt mat hvis jeg er redd jeg går opp en halv kilo iløpet av kvelden, men jeg skal prøve... (etter et par dager er jeg vel inne i gammelt modus igjen tenker jeg, hehe) Og skjønner at jeg nok må øke kaloriene mine siden jeg fortsatt går ned, men får se hvordan vekta ligger an etter ferien..

 

Vil bare si at jeg setter utrolig stor pris på dere alle sammen her inne, og det blir litt ille å reise bort uten å kunne komme innom her... Blir avhengig, og gleder meg til å fortelle dere hvordan jeg har hatt det..

Men, kommer innom et par dager til også da:)

 

Sove godt alle sammen så snakkes vi imorra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg sov godt inatt lottis, og det håper jeg at du også gjorde:)

 

Idag har jeg vært rundt og ordna forskjellige ting og tang og det tar tid. Regnvær her idag så da passer det jo greit.

Ellers holder jeg på å rydde, vaske hus, skifte sengetøy og vasker klær her idag, så det er nok å gjøre... Tenkte jeg skulle vaske vinduer også men vi får se hva jeg rekker, og i tillegg regner det jo da...

 

Idag blir det gryterett og fullkornsris til middag etter ønske fra eldstemann. Skal ha salat ved siden av og jordbær til dessert:D

 

Ha en fin dag videre så snakkes vi vel ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Igår var jammen en stille dag, bare meg som var innom, hehe

 

Jaja, idag reiser vi, så nå skal jeg dusje og stelle meg, og så skal jeg begynne å pakke. Skrev opp det jeg skal pakke igår så får håpe jeg husker alt.

 

Opphold her idag, men grått enda.

 

Ha en fin dag alle sammen, jeg kommer innom igjen før jeg drar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

En rask bråtur innom for å ønske deg god tur Merwell... Nyt noen dager vekk fra unger og mas.. Og kos litt extra masse med din mann.. :)

 

Nå har min avdeling besøk fra "høyere hold".. Så han kom med en kake, som påskjønnelse for at vi gjør det veldig bra.. JEG SKAL IKKE HA!!!!! Basta...

Var ute på brygga og spiste med noen venninner igår, kylling i karrisaus.. Ikke dessert.. Var ille koselig..

 

Må haste videre...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Merwell, Kos deg på ferie , synes du skal ta ferie (iallefall nesten) fra tanken på kalorier også. Det stresser jo litt all denne kaloritenkningen.

 

Slank 30 , jeg var også ute med venninner i går kveld. Spiste godt og hadde et par glass vin. Veeeldig koselig. Jeg klarte heldigvis å ikke overstige dagsrasjonen så altfor mye. Kompenserte l med litt mer trim, så jeg har ikke dårlig samvittighet i dag. Vi må jo kose oss også.

 

Ha en riktig god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen. Er kjempe stolt og glad i dere :D Jeg kommer sterkere tilbake senere da motivasjonen er litt bedre. DET er et løfte!! ;)

 

Tusen klemmer og lykkeønskninger fra meg, og God sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Kan hende du gjør litt lurt av å ta en pause fra oss.. Ser jo at aktiviteten her inne blir mer og mer laber. Verdien av å være her inne er kanskje ikke lenger like stor som den var i begynnelsen.. Selv om den er gull verdt på mange måter, siden vi prater om så mye annet også. Så er den kanskje ikke lenger like motiverende på alle måter. kjenner selv at jeg ikke lenger er like "avhengig" av å være her inne. Men det viser seg nok sikkert på vekta etterhvert også..

 

Jeg har fått meg gåstaver idag... Så Lottis, du får gi meg noen tips om du kan.. ;)

Gleder meg til å teste dem ut..

 

Huset er vasket og dufter nydelig.. Gubben er borte med jobb til imorgen. Jeg har fått slengt rompa i sofaen.. Men skal slepe meg ut på kjøkkenet og hente noen jordbær.. yummiiii...

 

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Hallo!

 

Jeg kjenner også at jeg ikke har tiden like mye som før... Kanskje motivasjonen ikke er der helt eller kanskje jeg ikke har tiden vet ikke helt jeg.

 

Lykke til Isabel sender deg en personlig melding etterpå når jeg kommer hjem...

slank30 sender også deg en.....vil ikke helt gi slipp på dere:)

 

Snakkes senere!!!

 

Lottis

 

Ps ser at Isabel ikke har personlige meldinger....send medg en du da Isabel med mail adr din s嬌 kan jeg sende deg en mail hvis du vil..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hvordan kan jeg sende personlige meldinger da?? Ser det står at man skal endre det på "min profil", men hvor??? Du må gjerne få min e- mail, Lottis..og dere andre her inne som jeg holder så kjært av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg har tenkt en del på min avgjørelse her inne om å ta en pause...og det er nok det rette akkurat nå. Ser at det er flere som sliter litt med motivasjonene...

 

FORSLAG; Jeg har veldig lyst til å ta opp igjen tråden og kontakten ut i august ;). Da har de fleste av oss kommet over ferien, og med de utfordringene den kan ha med seg, pluss at vi da er mer inni i rutiner igjen...(antagelig) Kan vi da alle sammen starte på nytt, med blanke ark og ny positiv og motiverende giv??? Det vil si, de av oss som ønsker å ta en liten pause... kommer sterkere tilbake i august. Dere som ønsker å holde tråden og kontakten oppe hele sommeren gjør selvfølgelig det (helt supert det).

 

Hva sier dere??? De av dere dette måtte gjelde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette gjelder meg, men jeg svarer likevel ,jeg..

 

Jeg er helt enig. Hver enkelt må gjøre som en selv føler best, ellers nytter det ikke. Jeg merker også at alt er mye enklere når det ikke er ferietid og dagene er mer struktur på. En får automatisk mer drahjelp da.

Hvis jeg husker rett har du og jeg samme yrke, samme klassetrinn og vel også nokså de samme fagene. Håper vi snakkes til høsten.( Er særlig spent på heimkunnskap.)

 

Ha en riktig god sommer og så er det full fart igjen i august ...på alle måter.

 

Forresten god sommer til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Sivno: Klart det gjelder deg også :D Jeg underviser i Krl, samfunnsfag og mat og helse... samt kroppsøving...

 

Enig med deg i at det er lettere å være mer strukturert med mat og drikke når rutinene er på plass... nå har jeg startet så mange mandager at jeg er ute av telling..he he... og avsluttet hver mandag ettermiddag... samme dag.. he he ;)

 

GOD SOMMER ALLE SAMMEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

Den mandags greia der kjenner jeg. Men nå går det heldigvis bra med meg. Har vært veldig flink denne uken , 19 tp, gått tur hver dag, og vært flink med maten, unntatt lørdag. Så jeg er veldig spent på vekta i morgen.

 

Jeg husket rett, vi har samme fag, men jeg har engelsk og ikke kroppsøving, spennende å undervise fjortiser!!

ha det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei dere som titter innom.... ;)

Jeg har ferie denne uken og er litt fraværende på pc'en... Med litt dårlig vær har vi kastet oss på oppussing av gjesterommet, og da mener jeg total rehab. Nytt tak, vegger gulv osv.. Så idag har vi revet og sjaua og shoppa en del..

 

Orker ikke skrive så mye nå, er mest klar for å hvile kroppen litt på sofaen.. Men har veldig enig at vi mer enn gjerne begynner på ny frisk i august igjen.. Ser at alt blir litt mer ustrukturert når det er ferie.. Idag har det blitt 2 måltider pluss en yoghurt.. Så faller fort tilbake i gamle rutiner.. Vi kan jo titte innom når vi har ork og mulighet. Bare for å legge igjen et par ord om hvordan vi har det. Jeg kommer iallefall til å gjøre det. . Og særlg når jeg skal jobbe 3 uker før det er litt ferie igjen.

 

Isabel. hvis du ser oppe til høyre på siden under der det står "ditt nick". Ser du "private meldinger".. :D

 

Nei, vi skrives mer senere.

Ha en riktig god uke mine venner.

Klem

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

21/5: 72,6

28/5: 72,5

04/6: 72,1

11/6: 72,3

18/6: 70,6

25/6: 70,6

1/7: 70,3

 

Totalt: - 7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

hei her er jeg igjen,bare på lånt pc.min fikk en kortslutning og begynte og brenne i en ledning når jeg satt v marskinen,så nå er jeg uten pc.

 

det har vært en hektisk tid,med eksamen og jobb intervju.begge deler er i boks nå.fikk 5 på x og 60% jobb på ungdomssskolen.

 

vært flink og gått tur de dagene det ikke regner!og det har det ikke vært mange av i det siste.i dag er en av de.!!!er på et lekeland i moss og ungene storkoser seg !!!skal snike meg litt til å hoppe på trampolina.......

 

ha det fint til jeg er online neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja, kjedelig vær å komme tilbake til, men ferien har vært heeelt super!!

Har bare kost meg og spist og drukket, og sikkert gått opp masse, hehe... men skal ikke veie meg før mandag.

Et vannvittig flott sted å reise til, og såååå billig... bare moro å handle, hehe

 

Trist at det blir stille i sommer, men har full forståelse for det siden vi alle er masse på farta. Jeg kommer ihvertfall tilbake igjen samtidig som jeg kommer til å være innom her også...

Håper du kommer deg over denne kneika isabel, og du trenger helt sikkert en pause. Slapp av og kos deg og nyt sommeren for fullt!

 

Skriv gjerne private meldinger til meg også, så holder vi kontakten:)

 

Kreps, grattis med vel overstått og flotte resultater!! Spennende med ny jobb, det skal bli artig å høre hvordan det går:)

 

Gratulerer med nedgang slank, du er kjempeflink:D

 

Ha en flott dag alle sammen og en fin helg som kommer

 

Masse klemmer fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Velkommen tilbake til gamlelandet Merwell.. En uke går fort..

Her har det jo ikke skjedd så veldig mye siden du dro på tur.. Jeg har ikke vært innom på flere dager nå.. Sniker meg inn en liten tur nå før ferden går videre. Vi har tenkt å ta en liten tur ut med båten nå, har hatt så fint vær idag, men er visst meldt regn i ettermiddag/kveld..

 

Vi har jo hatt dette drittværet hele uka, og tok en bestemmelse for å totalrenovere gjesterommet som har vært en totalkatastrofe så lenge. Vi bor i et hus fra 1927, kun gjesterommet stod igjen nå før hele huset har fått en shining.. Vi har lagt nytt tak, nye vegger, tapet. Kommer nytt gulv også. Har kjøpt maling; marrakesh.. Er så spent på å få den opp på veggen.. Blir så utålmodig.. Og er så kjedelig når ting på tørke før man kan gå videre til neste skritt.. hehe..

 

Denne uken har vært total krise i matveien, ja ja tenker jeg, har jo ferie.. Men allikevel.. Hadde ikke tenkt at det skulle bli Så ille... Har jobbet fra åtte om morgenen til sent på kvelden, kl 0100 i natt.. Og da blir maten så som så.. dessverre... Mandag starter jeg på jobb igjen, og da er det tilbake normalen. Men ille å se hvor fort ting skjærer seg igjen.. Og man ramler tilbake.. Men ikke spist noe godterier da.. c")

 

Nei, får haste videre.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Håper dere fikk en fin båttur igår og fikk roet dere ned litt i all oppussingen. Dere er jammen flinke, og matvanene blir det litt så som så med i ferien. jeg har ikke kommet inn i rutinene igjen etter vi var på tur heller, og spiser både litt snop og usunn mat + alkohol. Godt vi vet hvordan dette skal gjøres så vi får kommet i gjenge igjen etterhvert. Vi får kose oss litt når vi har ferie, og prøve å begrense oss istedet. I bakhodet ligger det jo uansett...

 

Er ferien din helt over for i sommer eller har du spart noe?

 

Vi var på konsert igår kveld, Vassendgutane, og det ble livat, hehe:)

Grillet først sammen med noen venner og vi koste oss veldig!

 

Ha en fiin dag dere som kommer innom og ser litt:)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...