Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg leser en utrolig bra bok av Allen Carr: Endelig glad i å fly. Som ca 20% (eller flere?) av den norske, voksne befolkningen, er jeg livredd for å fly. Dette er svært hemmende, særlig med tanke på at jeg flyr til Canada minst en gang i året - og dessuten sikkert ville flydd dit enda en gang i året dersom jeg ikke hadde vært så redd. Midt i lesningen slo det meg at veldig mye som står der passer godt på slanking. For å komprimere og forenkle det hele inntil jeg begynner å boltre meg i tanker nedover i tråden her: søtsaker og snacks er gift for en tjukk kropp. Dersom noen tilbød deg arsenikk og fortalte deg at du ville bli rynkete av det, ville du da spise det? Uhmmm.. vet ikke helt om dette kanskje er satt litt vel mye på spissen, men slik ble essensen av dette for meg.

 

Jeg skal altså i bursdag til nevøen min, og der blir det kaker. Is. Gele med vaniljesaus. Og enda flere kaker. Tidligere så jeg på dette som en prøvelse, og hvis jeg tok en kake, så jeg på det som en utskeielse eller en sprekk. Allen Carrs flyskrekk-bok har lært meg at for meg er kaker gift (joda, jeg blir faktisk veldig syk av det, ikke bare feit) og at når jeg tar med min egen mat og holder meg til den, holder jeg meg frisk. I tillegg skjer det noe veldig rart: alle andre vil heller ha min mat, så nå må jeg ta med mer enn jeg pleier. Særlig ungene synes at vaniljekesam med banan og jordbær er bedre enn kaker med rart fyll.

 

Som jeg sa igår, jeg har tenkt en stund at jeg skulle lage min egen tråd. Ikke fordi jeg er lei av å snakke på andres tråder, men fordi jeg har min egen filosofi om hva som fungerer og ikke for meg. I min egen tråd, kan jeg skravle om alt JEG vil, uten å være redd for å virke belærende og uten å føle at jeg "trykker min sannhet nedover hodet på" dere andre. Dere kan lese og kommentere alt dere orker, det er jo meningsforskjeller som er spennende. Det er gøy å diskutere ting, for da kan man lære noe nytt.

 

Jeg skal også "terrorisere" deres tråder, men her inne skal jeg boltre meg i mer eller mindre filosofiske betraktninger, rare tanker og vrier på ting - med og uten kildekritikk. Og det håper jeg dere andre føler dere frie til å gjøre her også.

 

Velkommen inn :)

 

Klem fra anto

 

P.S.

Jeg starter denne tråden med en meget optimistisk vekt på 69 kg.

Endelig har jeg nådd den magiske grensen på 80 cm livvidde.

Jeg har mistet 46,7 cm overalt. 15 cm rundt livet. Og tilsammen 5,4 kg.

Siden 15. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Kjem nok til å stikke innom til deg rett som det er, håpar du har kaffien klar. :) Har ikkje smakt vaniljekesam med blåbær og banan, men frosne blåbær er i frysen så ka då? Då er det berre "løp å kjøp" :)

 

No må du huske på vatnet og då Antonia;)

 

Forresten: Har du langt igjen før du har nådd målet? Eg har 6,2 kg til eg er der eg ønsker(65 kg), og dit skal eg.

 

 

Stor klem frå Fjellgeita;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Langt igjen før målet.. egentlig ikke. Nå som jeg mener at jeg har knekt koden, er det forhåpentligvis enda kortere.

 

Jeg vil gjerne ned til 57.

Men dersom jeg blir veldig skranten, eller synes at 60 er helt passe, da stopper jeg der. jeg har intet ønske om å bli tynn som jeg var før. jeg vil være slank og veltrent snarere enn tynn og pinglete.

 

Jeg veier altså 69 nå, Og da betyr det at jeg har igjen 9 - 12 kg.

Det synes slett ikke uoverkommelig lenger.

 

Her er du alltid velkommen, fjellgeita. Jeg skal ikke glemme vannet, og jeg skal rapportere på vanntråden også. Det er viktig for meg. Jeg har bare innsett at mine bastante og av og til nokså kontroversielle synspunkter egner seg best på egen tråd. Kaffen står alltid på. Til alle og enhver som vil stikke innom :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Langt igjen før målet.. egentlig ikke. Nå som jeg mener at jeg har knekt koden' date=' er det forhåpentligvis enda kortere.

 

Jeg vil gjerne ned til 57.

Men dersom jeg blir veldig skranten, eller synes at 60 er helt passe, da stopper jeg der. jeg har intet ønske om å bli tynn som jeg var før. jeg vil være slank og veltrent snarere enn tynn og pinglete.

 

Jeg veier altså 69 nå, Og da betyr det at jeg har igjen 9 - 12 kg.

Det synes slett ikke uoverkommelig lenger.

 

Her er du alltid velkommen, fjellgeita. Jeg skal ikke glemme vannet, og jeg skal rapportere på vanntråden også. Det er viktig for meg. Jeg har bare innsett at mine bastante og av og til nokså kontroversielle synspunkter egner seg best på egen tråd. Kaffen står alltid på. Til alle og enhver som vil stikke innom :-)

 

KLEM[/quote']

 

Syns du har mange gode og gjennomtenkte synspunkt eg. Her er det rom for alle sine meiningar :) Vi er her for å dra kvarandre på vegen mot eit "lettare" liv, ei livsstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Spennende. Liker noen som har egne og sterke meninger. Kommer til å stikke innom for å høre. Dette hørtes friskt ut. Ser frem til å høre dine "rare betraktninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

har lest mange av innleggene dine på andre tråder, og syns ikke du er belærende. Heller en person som klare å forklare og komme med innspill på ting som fungerer for deg. Og det er jo strålende! Det blir mosromt å følge med på deg her fremover, stå på, du er en inspirasjonskilde for mange!

 

ps: vaniljekesam, mango og jordbær er en stor favoritt både hos store og små jeg kjenner.

 

lykke til med oppløpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK, stout , Magan og fjellgeita :)

For noen hyggelige tilbakemeldinger.

 

Her skal det stås på, ja. Det er jo helt fantastisk deilig å gå ned i vekt. Hele kurs 2 stod jeg stille på den forhatte 70,9 før jeg på aller aller siste veiing hadde krøpet ned til 69,9! Hah! Big deal... En hel kilo på ett kurs? Well... det var jo ned...

 

Men jeg oppdaget en ting, da. jeg er ikke fornøyd med å stå stille. jeg er ikke fornøyd med 100 eller 200 gram ned i uka. jeg vil ned mer slik at det monner. Jeg vil ned i en buksestørrelse som for meg er akseptabel.

 

Nå har jeg funnet løsningen for meg. Jeg spiste ikke for lite. Jeg spiste rett og slett for mange kalorier i forhold til min forbrenning. Har kuttet ned 200-300 av dem, og føler meg virkelig i siget. Det lønte seg altså å få den vektoppgangen mellom kurs 2 og 3, der jeg gikk opp igjen halvannen kilo pga vann med hvete, og sant og si en hel uke med 1600 kcal hver dag. Sunne kcal, men 1600 av dem var nok ikke smart for meg.

 

Nå er jeg på 1300 - 1400, drikker ikke vann med hvete lenger, og har gått ned 0,5 kg i to uker på rad. Digg!

 

p007.gif

Åja, og dessuten så løfter jeg fortsatt vekter på SATS, går på dans, pilates eller aerobic og løper intervall på tredemølla minst en gang i uka. Tilsammen blir det trening 2 - 4 ganger i uka. Det kjennes etterhvert veldig godt på kroppen. verkende smerter fra artritt er borte. Svelling og ødemer er borte. Det er så deilig, og absolutt verdt alle forsakelsene.

 

Forsakelsene? Jeg tenker meg om igjen her nå, altså. Forsakelser? Neida, ikke nå lenger. Det er deilig å spise sunt, og når jeg ser junken folk putter i seg, er jeg glad jeg slipper. Føler meg helt fettlagt innvendig bare jeg tenker på det. Så deilig det er å spise en salat eller en haug med frukt og drikke masse vann til. Så annerledes kroppen føles etterpå, selv etter relativt store mengder mat.

 

Noe så DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia Anto, jeg kommer til å være stooor kikker på tråden din. jeg lærer så vanvittig mye av deg. Nå er jeg veldig tunglært og veldig sakte så jeg trenger stadige repriser.

Du er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelure.

Du er også topp, og er en stoooor oppmuntring for meg :-) Klem

 

Jeg gleder meg til å skravle ivei her etterhvert som jeg kommer på ting.

Du er så veldig velkommen hit. Og som sagt, jeg kommer til å fortsette å komme over til deg også.

 

Det er bare så innmari koselig å endelig ha en egen tråd :-)

 

Ikke sant, Magan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da kan vi skravle om alt vi vil. :) Målte meg rundt midjen i dag, tror vi har samme mål der, 80 cm, er ikke du også det? Målte akkurat over navlen, er det riktig eller??

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Jeg måler tvers over selve navlen. Tror det viktigste er at du måler samme sted hver gang. Om det er en cm eller to den ene eller den andre veien tror jeg ikke spiller SÅ stor rolle egentlig...

 

Men jo, jeg er 80 nå. Det er liksom det magiske tallet. Helsemessig akkurat på grensen til det forsvarlige. Det er litt kult, da... Endelig, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen Antonia!

 

Så hyggelig at du har startet en ny tråd. Fin tittel på den forresten. Gleder meg til å se hva som kommer her etter hvert.... Du har jo formidlet en del vettugt (det var dialekt) til oss hittil. Lykke til videre med både livsstilsendring og ny tråd. Jeg kan jo terrorisere noen og enhver her inne ettersom jeg ønsker og føler for. Håper det er greit.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med egen tråd anto:)

Du er slett ikke bælerende, du kan veldig mye som jeg er glad for at du øser av oven for oss som ikke vet like mye. tenk at du har nådd målet på 80cm rundt midjen endelig. Grattis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, ble så begeistret over dagens resultater og alle oppmuntringene at jeg helt har glemt å legge meg.

 

Tusen, tusen takk, alle sammen :-)

Dette er jo skikkelig HYGGELIG!

 

Ha en fin uke, og lykke til meg veiinger og resultater.

 

Vi er en megafin gjeng uansett opper eller neder, så her er det bare å klemme til på alle fronter :)

 

Hej då og klemmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Endelig en annerledes tråd :) Men så er du jaggu annerledes og da jenta mi :)

 

Gleder meg til å følge med deg Anto, du er ei snasen snelle med snert i snakken, så detta blir bra!

 

God klem fra frøken fryder seg over å være mindre feit hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, frøken, rina og mini for oppmuntring :-)

Nå måtte jeg le! frøken, du er morsom.

 

Nå lo jeg så fært at jeg glemte hva jeg hadde tenkt å skrive om, men det skal kanskje ikke så mye til, jeg er ganske lett-ledd.

 

Jeg sitter egentlig og leser om morgentrening. Dette med å gå en tur hver morgen for å øke fettforbrenningen uten at det går utover muskelmassen. Dette er jo en teknikk som fitnessutøvere benytter seg av, særlig når de slanker seg før stevner o.l. Men det kan jo være en idé for all slanking?

 

Så vidt jeg kan skjønne, er metoden 1 - 2 kopper kaffe (og gjerne en proteinshake) ca en halvtime før man går en tur på 45 - 60 minutter.

 

Men hallo?! hvem er det som har tid til det om morgenen da? Jeg måtte jo ha stått opp kl 04.30 eller tatt meg fri fra jobben for å klare å gjennomføre noe sånt. Så nå sitter jeg er og lurer på hva de gjør? For det kan vel ikke være sånn at alle disse menneskene som driver med fitness bare driver med det og ikke har en vanlig jobb ved siden av? Eller jobber de i reduserte stillinger alle som en?

 

Anyways.. Tror jeg holder meg til min vanlige frokost foreløpig. Skal se om ikke morgenturer kan være en aktivitet jeg kan bedrive når jeg kommer til Canada. Det gjorde jeg ifjor. Stod opp tidlig og gikk tur før varmen kastet seg over oss. En times tur i parken før frokost, deretter en god frokost, en kort arbeidsøkt (med mine egne greier, ikke jobb) på PCen og tilslutt en god treningsøkt på treningssenteret (de dagene kjæresten jobber, altså). Men det kan man jo gjøre når man har fri. Etter en dusj var klokka ca 10, og dagen kunne begynne med andre aktiviteter. Det er helt herlig å ha det sånn, og veldig vanskelig å snu om til vanlig dagsrytme når jeg kommer hjem. Det er ikke bare jet-lag som gjør seg gjeldende da, altså....

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Surrehuet meg har ikke fått gratulert deg med egen tråd enda, men her kommer det - GRATULERER. Kommer til å følge med, vet du.

 

Ang fitnessutøvere, så tror jeg nok de ofrer ganske så mye for sporten sin. Så jeg tror gjerne de står opp 04:30 for å gå den morraturen. :)

 

Når drar du, Anto?

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tone, så koselig! :-)

 

Jeg reiser den 17. juni.

Gleder meg veldig.. men har så vanvittig mye å gjøre før jeg reiser.

Jeg kommer til å jobbe der borte fra, ihvertfall en uke.

 

Vi skal reise rundt litt.. ellers bare være hjemme og kose oss.

 

Idag har jeg trent skikkelig hardt. har trent så hardt at jeg sitter bare her og nikker og skjønner ikke bæret.. det ble kanskje litt mye møllers tran......

 

:-) Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg kommer til å komme innom her og både rapportere og skravle med dere, sende hilsner og hvis jeg gjør noe gøy, må jeg jo fortelle om det. For det meste kommer det nok til å gå i samme tralten som her, jeg er jo liksom hjemme der borte også. Det er jo ennå 2 - 3 uker til jeg reiser, da.

 

Denne uka har jeg bestemt meg for å veie meg hver eneste morgen til samme tid - og notere meg variasjonene. Jeg vil så gjerne se de variasjonene alle snakker om med egne øyne. Det skal bli et interessant prosjekt. Hvis jeg ser store avvik fra det GR sier eller det dere forteller om ved snikveiinger osv, så skal jeg rapportere. Foreløpig har det jo bare gått EN dag, og det er jo ikke videre spennende. Har jo hørt om så mye som halvannen kg eller to opp eller ned i løpet av EN snikveiing til veiing. Jeg har digital vekt, den er veldig stabil, så her er det bare å klemme til!

 

Ha en super dag! :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan hopp! JEg glemte jo helt....

 

Jeg skal hilse dere alle sammen fra Ellie.

Hun sendte meg en tekstmelding igår kveld og ba meg hilse så mye. Hun har ikke fått vært innom mye i det siste, og klarte heller ikke å komme seg inn før hun reiser til Bergen idag.

 

Hun sender ihvertfall smil og hilsner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heisan, er Ellie i Bergen!!! Da kunne vi jo tatt en kafeprat da, jeg har tenkt meg på kafe i Bergen i dag. Bare kope og puste og gjøre ingen ting.

Jaja, en annen gang kanskje.

Er ganske energitom for tida. Ikke ganske, helt faktisk.

Men men snart er sommeren her.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...