Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Anto, så hyggelig! Egen tråd og slående tittel! Gratulerer... du, jeg vil bare si at du er kjempe inspirerende og motiverende, og jeg gleder meg til å følge tråden din.

 

Hurra for deg som har nådd den magiske liv-vidde-grensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, flua :-)

 

Får så mange koselige kommentarer her at jeg bare smiler fra øre til øre.

Det er utrolig hyggelig, da.

 

Morsomt med egen tråd.

 

Det første prosjektet mitt nå, er å veie meg hver eneste morgen for å se hvordan det varierer. Skriver ned på en lapp og skal rapportere i slutten av uka, tenkte jeg.

Alle sier jo at veie seg hver dag skal man IKKE gjøre, derfor må jeg bare teste det, selvsagt.

 

:) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Idag morges var det så varmt da jeg stod opp at jeg måtte åpne vinduet. Det er fuktig, så klart, det har jo regnet i hele natt og verden er helt nyvasket. Det dufter av syriner og nyslått gress og fuglene kvitrer hemningsløst i det store tuntreet - som egentlig er et gressplentre. Det står midt på gressplenen og brer greinene utover og skaffer litt skygge til den store åpne plassen. Kattene er kjempefornøyde, det samler seg mange fugler der, som de tror de skal klare å fangen, og om ikke annet får de ihvertfall trim av å løpe forgjeves opp og ned den bratte stammen.

 

Da ringte telefonen. Hallo? Det er fra Vaktsentralen? Det har vært en sabotasjealarm i den ene sonen. Kan jeg få kodeordet ditt? Jeg så på klokka. 06.04! Håret mitt var fortsatt vått etter dusjen og da jeg la på etter en forholdsvis innholdsløs samtale, begynte jeg å tenke på hvor styrtfestlig det hadde vært om 2 fyrer fra securitas hadde kommet styrtende inn mens jeg stod i dusjen, fordi de hadde fått sabotasjealarm og jeg ikke tok telefonen.

 

Ikke at noe av dette har noe med slanking å gjøre... men det er da hyggelig å skrive noe fra en vanlig dag noen ganger også :-)

 

Etter en titt på himmelen er det ingenting som tyder på at vi ikke skal ha enda en rundvask der ute idag, så jeg må kanskje gå og se om jeg finner en paraply som faktisk holder utenfor min rekkevidde. Den jeg hadde igår regnet dem nemlig tvers igjennom. Jeg vet ikke hvem som klarer å lage en paraply som det kan regne tvers igjennom, men det gikk tydeligvis an. jeg fikk meg en sånn lett spray av vann hele veien fra stortinget til aker brygge igår. Interessant, men ikke særlig festlig i lengden... Men men.. da ble jo JEG nyvaska også :)

 

Ha en super dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å Anto, for en nydelig morgenmelding. Du skriver så levende at jeg ser det for meg, og smiler...

Her regner det ikke, men det er ikke sol heller. Men varmt.

Skulle ønske jeg hadde ørlite krefter til å gå ut og innta dagen, supe den i meg og gjøre glade ting. Jeg er så sliten.

Men jeg kan gå sakte ut i dagen, gå meg en sakte tur på butikken. Kanskje smile til noen. Kanskje stoppe og ta en kopp kaffi. Det som jeg elsker er ork det også nå. Verker i kroppen, har tungt for å puste. Å som jeg lengter etter en frisk dag!!!!

Men jeg har sta vilje, så jeg skal nok forsyne meg med noen gleder :-)).

Ser deg for meg Anto singing in the rain!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du skriver Antonia!!! Jeg sitter her og blir glad i hele meg. Tenk å få skrevet så mye positivt om regnvær. Jeg ser liksom ikke mørkt på at det skal begynne å regne igjen jeg nå..... Tusen takk!!

 

Kjære snuppelure. Håper du likevel har orket å gjøre litt av det du liker i dag. Det er viktig når en ikke orker og ikke er i form. Tenk positivt og stell med deg selv. Det hjelper i lengden. Prioriteringer er tøffe, men må gjøres til fordel for seg selv også hvis hverdagen skal bli bedre. Lykke til!

 

Regnvåt og glad hilsen fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, snille snuppelure.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne sende deg en ny kropp, men det kan jeg dessverre ikke. Jeg skulle gjerne sendt deg en solstråle som kan varme opp stivnet, regntung sjel og strekke seg helt inn til margen, varme hele deg og gjøre deg myk, varm og glad med masse overskuddsenergi og glede.

 

Det er flott å høre at du kan gå sakte, ihvertfall.

Og så håper jeg legen har noe vettugt å si imorgen.

 

Sender deg en skikkelig god klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Kjære kjære Anto, av og til tenker jeg at jeg har fått denne kroppen jeg har for å lære saktehet. Fordi jeg har "løpt" og hastet så mye. Jeg trengte å bli stoppa.

Men nå synes jeg at jeg har lært det :-)).

Er ørlite bedre i kveld, etter en veldig veldig sakte dag. Har fått sjela mi på plass igjen, etter å ha surra og virra med smerter og sykdom og massevis av rotete tanker.

God tanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at du bare fortsetter å bli bedre og bedre nå. Du fortjener ikke dette i det hele tatt.

 

Sender deg en veldig stor god-bedring-klem.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frktrulte, velkommmen! :) Det var en hyggelig overraskelse :-)

 

Ønsker deg - og alle dere andre - en kjempefin kveld.

Nå må jeg legge meg. Det er ordentlig natta for meg nå, altså.

 

:) klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Det er fredag! :)

 

Jeg elsker fredagskvelder noe så innmari inn i margen. Jeg er den typen som egentlig liker alle dager. Men fredager er litt mer spesielle enn de andre dagene. Det er ukeavslutning, herlig å vite at masse masse er gjort i løpet av uka og suge litt på opplevelsene, herlig å vite at helgen med mange andre aktiviteter ligger foran oss og bare venter på å utforskes med alle den tiden man da har til rådighet.

 

Jeg liker mandager også, jeg.

Mandag er veiedag, og den første dagen i uka. På mandag er det mulig å stake ut ny kurs etter å ha tenkt seg om i helgen, og hele uken ligger der med sine ubeskrevne blader.

Mandag er dessuten veiedag, og det er alltid spennende.

 

Tirsdag er dagen for å kjøre opp tempoet på det som skal skje i løpet av uka, både jobbmessig og privat. Herlig å kjenne at det syder og koker med masse energi og artige oppdrag og gjøremål.

 

Onsdag er dagen for å gjøre opp mellomstatus, eventuelt endre kursen dersom man ser at dette ikke går helt som planlagt. Onsdag er dagen for å flate ut tempoet litt der oppe på høyden og surfe på gjøremålene i et passende energisk tempo.

 

Torsdag er en god dag for å stille spørsmål og sjekke ut om sluttresultatet vil bli bra. Det er en god dag og begynne å forberede innspurten, avklare uavklarte spørsmål og løse opp i floker slik at fredagen kan bli en verdig avslutning på uka.

 

Fredag er altså en fantastisk dag. På slutten av arbeidsdagen forbereder jeg enten noe jobb jeg skal gjøre i helgen, eller jeg legger opp løpet for uka etter. Dette gjør jeg selvsagt etter at jeg har avsluttet det som trenger avslutning for uken som har gått. Siden jeg er en egenrådig einstøing av en eremitt, liker jeg best å gjemme meg vekk og være relativt utilgjengelig på lørdager og søndager. Jeg jobber ofte litt da også, ihvertfall på en av dagene.

 

So.. alle dager har sin sjarm :-)

 

God helg, alle sammen

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne se så lyst på alle ukedagene med slikt positivt pågangsmot

som du Anto. Eneste dagen jeg er enig med deg i er fredagen, den er bare helt herlig. Lørdag og søndag er ikke så verst de heller da, men mandag uff, og tirsdag grufull. Tirsdag fordi det er lenge til fredag og alt galt som kan hende, hender da. Resten av uka går i samme duren helt til det blir fredag igjen. Du får sende meg noen positive tanker innimellom, kanskje jeg blir litt påvirket....

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har gått i regnet i dag og tenkt på din regnskildring fra i går Anto.

Og det er rett, hver dag har sin glede. Eller sine gleder.

Jeg var i begravelse i dag, og det gjør litt ettertenksom. Hvor dyrbar den tiden vi har er. Hvor viktig å leve mens en lever.

Jeg fikk en slik stopper for noen år siden. Den ekle diagnosen kreft ble plutselig min. Det gikk bra, jeg var av de heldige. Men det vekka meg. Og gjorde noe med meg.

Jeg vil så gjerne være til stede i dagene mine. Og så er det så lett å glemme i et renn av gjøremål eller andre ting.

Jeg har nytt å ha to dager nå (har gitt meg selv de dagene) til å være stille og sakte. (Jada,m jeg vet at helsa stoppa meg :-)) men likevel...)

Jo, jeg liker også mandagene og tirsdagene og onsdagene og torsdagene og fredagene og lørdagene og søndagene.

Og i kveld skal jeg også kose meg. Med min kjære, som driver og lager god middag. Mager !!!!!!

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snuppelure, du er bare så fantastisk flott. Jeg beundrer deg så veldig. Du er virkelig min helt!

 

Jo, jeg liker alle dager - og kan virkelig utbryte: ENDELIG MANDAG!!!!! :)

Fordi at hvis bare fredager, lørdager og søndager skal være verdifulle, da går jeg glipp av mer enn halve livet. Derfor er mandager fantastiske, og fulle av muligheter og ladet med energi, enten en stille, drivende energi eller en sprudlende, syngende energi, eller....

 

Alle dager har sitt innhold og sine goder, sine sorger også, men der er LIVET.

 

Det er så viktig. Det er så godt å vite at mandager også har et innhold som er godt, hvis vi bare ser etter.

 

:-) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har lest hele tråden din med stor glede!

Jeg måtte lese alt fra begynnelse til slutt... Du skriver fantastisk godt!

Kanskje du skulle skrive en bok? Eller noe annet? Eller kanskje du gjør det allerede...?

 

....og så skulle jeg ønske at jeg så like lyst på livet hver dag som det ser ut til at du gjør!

 

Håper vi snart kan glede oss over flotte reisebrev fra Canada! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fridamor :-) Og tusen takk.

 

FOR en hyggelig tilbakemelding..

Joa... jeg skriver en del, jeg... elsker ord :)

 

Håper du får en kjempefin helg.

Det skal visst bli ganske bra vær over hele landet også, ihvertfall ifølge TV2?

det håper vi. Hadde vært deilig med litt sol nå, selv om regn også er helt ok. Vi trenger litt D-vitaminer en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Antonia!!

 

Enda noen flotte betraktninger kommer fra deg. En må jo bare bli positiv av det du skriver. Jeg er enig hver dag har sin sjarm, men jeg har aldri tenkt på uka slik som du skildrer det her. Kjempefint.....

 

Gleder meg til flere dype betraktninger fra din side.

 

Ha en kjempefin helg.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en historie en gang...

Det var en gammel mann som hadde mistet alt han eide i en brann. Han kom til en dame som skulle leie ut et loftsværelse, og hun begynte med EN gang å unnskylde seg. Det er ikke rare rommet, og det har bare en seng og...

Mannen sa: jeg kommer til å like det rommet. Damen ble helt oppskjørtet og satte igang igjen: jamen, det har bare en liten pinnestol, men det er klart, du kan få se TV nede hos meg, men huff, ja, det er riktig et stusselig rom.

Mannen stoppet henne: jeg kommer til å like det rommet. Faktisk liker jeg det allerede.

Damen ble helt på styr og nærmest ropte: hvordan kan du vite det, da? Du har jo ikke engang SETT det???!???

Mannen var like rolig: jeg vet at jeg kommer til å like det, fordi jeg har bestemt meg for det. Man kan alltid bestemme seg for hvordan man vil møte hindringer og hendelser, og dette rommet har jeg bestemt meg for å like, derfor kommer jeg til å like det.

Hvorpå han tok kofferten sin og marsjerte opp trappen.

 

Den historien... traff meg midt i hjertet. Det er så sant.

Og på jobben har vi en dame som klager på alt. Det verste er at hun egentlig ikke vet at hun gjør det, men faktum er at hun er litt sytete. Hehe - joda, jeg liker henne. Veldig godt. Hun er på mange måter et skikkelig herlig menneske. Derfor hører jeg på henne også. Og gir henne en klem og.. det er jo sikkert en grunn til at hun syter. Men hadde hun tenkt seg om litt, hadde hun nok ikke gjort det, for egentlig kunne hun hatt det fantastisk bra. Hun er riktignok ikke helt frisk. Og hun har det vanskelig mange ganger. Men det er det mange andre som har også, men de møter det altså på en helt annen måte, og det er den måten jeg gjerne vil møte ting med.

 

Selvsagt griner jeg skikkelig innimellom, og alt er ikke gloria for meg heller. Men der jeg KAN møte dagen eller situasjonen med en positiv holdning, der vil jeg forsøke av hjertet å gjøre det. Da blir det hyggeligere for andre også.

 

:-) verden er så full av muligheter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Den historien Anto, den var fantastisk!!! Den tar jeg inn i hjertet mitt og tar med meg.

Jeg kjenner meg glad i kveld. Rart hvordan gleden kan komme smettende. Tror det har med det jeg har lest her å gjøre. Alle dagene vi kan skape vakre, alle "romma" vi kan bestemme oss for at vi liker. Fordi vi kan skape dem til våre egne. (Slik tolker jeg det)

Og så er det så mange fine mennesker!

Sender massevis av gode tanker.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slutte meg til det!!! Stå på' date=' antonia, du er ei tøff jente!! :)[/quote']

 

Tusen takk, Nique.

 

All denne støtten og alle smilene, de betyr så mye.

Dere er så fantastiske alle sammen, og jeg er så glad for at jeg fant dette stedet og valgte å begynne å skrive her.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Takk

 

Ville bare som snarest innom og ønske dere alle en riktig god morgen.

Skal kjøre moren min på handletur og må bare løpe.

 

Ha en super dag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anto,

 

du har virkelig klart det. En fengende og motiverende tråd. Det er til tider slik at jeg, som mange med meg, gir litt opp. Henger litt med hodet, og kanskje tenker som så; ja ja jeg fortsetter neste uke. Da er dette forumet godt å ha, og du! Jeg har hatt det litt trått i det siste, men føler vel at jeg har lyst til å følge litt mer med her inne nå, og da blir jeg litt mer motivert.

 

Du, hvordan går veie prosjeketet ditt. Jeg prøvde det i 14 dager for en tid tilbake siden- ja ja ja jeg vet, fy! Men det ble litt frustrerende. Første dagen veide jeg 73,2 - så gikk det helt ned til 71,1 for så å fyke opp igjen til 73,4 ja ja ja hva skal man si. Fikk mensen den nest siste veiedagen og det gjorde utslag. Spent å høre hvordan det gikk med deg.

 

Ha en strålende dag, drikk masse vann og kos deg, uansett vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...