Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

God morgen alle sammen :-)

 

Det er fredag! Jeg elsker fredager. Det er helg, med sine små pusterom og sin frihet til å gjøre whatever. Det er så deilig :-)

 

Ønsker dere alle sammen en kjempefin dag.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt for oppadgående.

Det er deilig å ikke føle seg fullstendig som slakt.

 

Idag har jeg ikke jobbet overtid heller. Deilig å dra hjem tidlig.

 

Håper dere alle får en fin kveld.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg......!

 

Det er deilig å ha gjort unna nok en arbeidsuke. Nå har jeg også plussa på med en sykkel 2 time før jeg dro hjem så nå skal det bli deilig å sette seg å kose seg med litt mat og slappe av.

 

God helg til dere alle sammen!

 

Hilsen Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO!

 

Har du lappen på sykkel Magan?

Det har jeg.

 

Noe så herlig... bare cruise rundt.. eller dra på litt.. kjenne draget.

Har ikke sykkel lenger. :rolleyes:

 

Men men.. da får jeg jo brukt beina mer, da.

 

God kveld

 

n010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke lappen på sykkel, holder meg til en hestekraft jeg. Noe sa meg at du derimot kunne ha noe med flere hestekrefter å gjøre ja.

 

Jeg har kjørt trailer, DET er herlig det. Var med på tur på kontinentet for hundre år siden, da kjørte jeg på motorveiene i Tyskland,Nederland og Belgia, drittstilig. Har ikke lappen på sånne kjøretøy heller, men pytt pytt. Kjørte trekkvogn med tralle, ikke tillhenger. ÅÅÅÅÅ det var herlig..... Semitrailer.....

 

a065.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - HERLIG!

 

Skulle gjerne kjørt vogntog i Tyskland, men måtte nøye med med Hardangervidda. Men det var moro det også. Jeg har heller ikke lappen på sånt noe, og hadde jeg blitt bedt om å rygge vet jeg ikke riktig.. det var dritgøy!.

 

Jeg er litt fart- og motorgal, ja...

 

Trodde forresten du også likte flere hestekrefter og litt skinnende metall. Skinnjakke og kjetting passer på sett og vis bedre på motorsykkel enn til hest....

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å kjøre bil:D Engang var jeg så heldig å få kjøre buss. Vel heldig var ikke akkurat slik jeg følte meg da jeg sto overfor utfordringen, men det gikk kjempefint, og etterpå var jeg ganske stolt, ja!

 

Dessverre ble det bare med den ene gangen, for eieren tok med seg bussen og flyttet. Det som var så flott var at jeg kunne plusse på en ting til på lista mi:

Dette klarer jeg faktisk, yes:D

 

Herlig med ei slik liste jenter!

 

Skulle gjerne kjørt motorsykkel, det må være helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - HERLIG!

 

Skulle gjerne kjørt vogntog i Tyskland' date=' men måtte nøye med med Hardangervidda. Men det var moro det også. Jeg har heller ikke lappen på sånt noe, og hadde jeg blitt bedt om å rygge vet jeg ikke riktig.. det var dritgøy!.

 

Jeg er litt fart- og motorgal, ja...

 

Trodde forresten du også likte flere hestekrefter og litt skinnende metall. Skinnjakke og kjetting passer på sett og vis bedre på motorsykkel enn til hest....

 

:-)[/quote']

 

Ja du kan jo sitte på med meg når jeg kjører bil hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja queen, jeg har gjort mye rart i livet mitt, og for 30 år siden skulle jenter ikke sparke fotball heller, men jeg dro til sportsforretningen og kjøpte meg både ball og fotballsko ....med skruknotter..... da ble naboguttene imponert da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er moro å tenke på:rolleyes:

 

Husker jeg tok alle gutta i klassa i håndbak i fjerde klasse. Det ga litt respekt ja. Artig at en vil og får til noe, ikke fordi en er jente eller gutt, men fordi en har et ønske om å mestre ting....oppgaver... uavhengig av kjønn...

 

Viktig at en vil mener nå jeg... Og at en vet hva en vil også, inni seg, ikke bare fordi en tror andre forventer det av en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja queen' date=' jeg har gjort mye rart i livet mitt, og for 30 år siden skulle jenter ikke sparke fotball heller, men jeg dro til sportsforretningen og kjøpte meg både ball og fotballsko ....med skruknotter..... da ble naboguttene imponert da......[/quote']

 

Jeg vokste opp stort sett på 60- og 70-tallet.

I et borettslag der det ikke var forskjell på jenter og gutter. Vi var vel 25 - 30 unger i nabolaget, og alle gjorde ting sammen hele tiden. Vi bygde hytter i trærne, slang oss i slenger, reddet hverandre ut av myra og kjørte motorsykkelen til onkelem til han ene ulovlig. Vi hoppet fra taket på nybygget ned i glassvatten så vi klødde i en uke etterpå, vi klatret i de høyeste trærne. Vi skrapte tyggegummi av asfalten, blandet den med rennende kvae og serverte den til de yngre barna som "ny tyggegummi". Vi spiste meitemark og sand og røyka blader bak bua til naboen. Vi gikk på epleslang og ble skutt på med pepper i en hagle av den sinnsyke naboen. Ingen spurte om jenter var for svake til å gjøre hverken det ene eller det andre. alle forventet at jentene og guttene stod for en støyt. Vi hekta med bussen og stod på EN miniski nedover dødningen og dere kan jo tenke dere hvorfor den bakken het akkurat det. Vi bygde olabil og raste utfor bakken bare for å oppdage at vi hadde glemt å montere bremser. Vi klatret i fjellvegger uten sikring og skrubbet knærne på grusbanen. Vi "hæppa" på vinduene til gamle fru Røed, så hun hylte ut i mørket at dersom hun fikk tak i oss skulle hun steike oss langsomt. Ingen tvilte et øyeblikk på det.

 

Vi kastet på stikka, lekte lite vink, turna på gresset og lagde sklier ned de bratteste bakkene om vinteren. Vi svingte oss som akrobater i lekeapparatene og svømte altfor langt ut fra land om sommeren. Vi klemte fingrene, datt og slo oss, fikk skrubbsår og blåmerker og et og annet sting.

 

Jeg synes synd på dagens barn, jeg.

De får lov til å ha med seg EN kamerat hjem, mødrene (som for øvrig, bemerkelsesverdig nok er de samme som JEG lekte med da jeg var yngre) altså, disse mødrene, de er så slitne at de orker ikke å ha så mange hjemme. Det er jo bare tull. Her er det villa gjennomtrekk, alle er velkomne og om jeg må snuble over 15 sekker i gangen når jeg kommer hjem, so what? De sekkene rydder jo seg selv når ungene går hjem likevel.

 

jeg er takknemlig for den generasjonen jeg tilhører. Vi er virkelig priviligerte. Vi fikk på en måte det beste av alt. De aller fleste av oss fikk gode utdannelser og gode jobber. Vi lærte oss tidlig at vi var egen lykkes smed, og at hardt arbeide får man alltid betalt for før eller siden. Vi lærte tålmodighet, standhaftighet, og vi lærte at vi må gjøre noe sjøl. At ting ikke bare detter i henda våre.

 

Vi lærte å være tøffe og sterke.

Jenter der jeg vokste opp var aldri "det svake kjønn". Det var et begrep je faktisk aldri hadde hørt før jeg begynte å lese faglitteratur av feministerseint på 80-tallet. Og da var jeg nesten 30 år gammel.

 

:-) Ønsker dere en kjempefin helg.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg var nok med på mye av det samme som du når jeg vokste opp, det var bare gutter her i nabolaget, jeg var eneste jente og eldst så da var jeg dronningfor en stakket stund. Men jeg var snillere tror jeg ...kan ikke huske jeg gjorde noen rampestreker, utenom å hive et digert kjøttbein i hodet på fetteren som var på sommerferie hos besteforeldrene. Husker det enda, jeg var livredd for filletanta mi var kjempediger 150kg og veldig sint. Hun ga gubben sin 6kr så han skulle ta bussen til byen på 17 mai. Han var en liten mygg, ca 1.50 høy tipper jeg, og mager som en tannpirker. Hver gang han tok seg en dram (og det var ikke ofte han fikk lov til) ville han sprenge henne i lufta med dynamitt. Ja det var tider det...

Mannen var ikke det sterke kjønn der i gården ihvertfall...

 

Og javist var og er vi priveligerte, vi var ute i frisk luft hele dagene, var ikke mye gustengrå av å sitte foran pc`n nei...

 

 

Her i gården kommer ungene gjerne på overnatting også, man vet da hvor de er på kveldene da ihvertfall. Og en i gangen... det har jeg ikke hørt om ... Eneste jeg synes de kan gjøre før de kommer på besøk, er å ta seg en tur hjemom til seg selv og spise middag. Det er ikke så mye forlangt synes jeg.... Men det skjer jo at de kommer rett fra skolen av og til, og da blir det pannekaker.

 

Poden løper forresten rundt og rydder her nå... mystisk... jeg tror det er damebesøk i luften...hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var tider dere:)

Var nok litt guttejente jeg for min del som lekte like gjerne med biler som med dukker. var rimelig rampete også. Eple slang var morsomt for ikke å snakke om kastanje slang hos lensmannen. En gang ble jeg sittende i treet i to timer, livredd for å bli tatt å satt i arresten:)

Men fra 2. klasse var det mye flytting for våres del, så fikk aldri innarbeidet et godt nettverk noen sted, så ganske sårt når man bare ville høre til en plass.

Men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei, er som snarest innom og vil bare fortelle at jeg har trucklappen. Kan kjøre trucker opp til 10 tonn og løfte mange tonn veldig høyt.

 

Er også enig i at jeg (vi) var priviligerte som vokste opp på 60-70 tallet. Var mye ute og lekte med andre barn i gata, det var mye mindre trafikk enn nå. Gikk 2 km til skolen hver dag i 7 år, så 3 km de 5 siste. Er veldig glad for at vi ikke ble kjørt men har dette grunnlaget. Er sikker på at jeg ville hatt en helt annen kropp og fysikk hvis jeg ikke hadde måttet gå til skolen.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må seie meg einig at vi var heldig som var "små" på 60 og 70 tallet. Har mange gode minner å tenkje tilbake på. :)

Men kreativiteten hos ungane har no ikkje forsvunne, det er jo me vaksne som er bremsen der. Alt skal jo inn i "ordna former no", eller ka det no enn heiter.

 

Det ungane idag manglar det er kjeftesmella i "oppgangen/gata" (folk som bryr seg om dei.)

 

Mine ungar har både klatra i tre, vore på slang i diverse hagar, smidd med kniv sidan dei var små. Men vi har heller ikkje tilrettelagte leikeplassar her vi bur (i ødemarken (heldgvis)) Dei har vore med å slakta (både sett på og hjelpt til) vore med på jakt sidan dei var 8-10 år. Men kan no legge til at slaktinga var sånn dei "stal" seg til å sjå, og etter at dei blei litt eldre fekk dei vere med å hjelpe til og.

 

Fullt hus er det til stadigheit, ligg ikkje det nokon over her så ligg mine over der.

Men skal og legge til at her er det lange avstandar til jamnaldringane.

 

Om vinteren så siglar me mykje på akebrett med ungane viss det er snø. Kjempekjekt, og det er flotte minner for ungane. Dei snakkar enno om den gongen onkel køyrde tyl på akebrett og stua tommelen. :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' er som snarest innom og vil bare fortelle at jeg har trucklappen. Kan kjøre trucker opp til 10 tonn og løfte mange tonn veldig høyt.

 

Er også enig i at jeg (vi) var priviligerte som vokste opp på 60-70 tallet. Var mye ute og lekte med andre barn i gata, det var mye mindre trafikk enn nå. Gikk 2 km til skolen hver dag i 7 år, så 3 km de 5 siste. Er veldig glad for at vi ikke ble kjørt men har dette grunnlaget. Er sikker på at jeg ville hatt en helt annen kropp og fysikk hvis jeg ikke hadde måttet gå til skolen.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt[/quote']

 

Nå må jeg bare se beundrende på deg et øyeblikk her, altså.

Yay! :)

 

Kanskje du kan ta med Magan og meg på tur en gang.

Vi avlaster deg gjerne med kjøringa :)

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei tøffe jenter!!!! Jeg våger nesten ikke si at jeg var JENTE! Med dokker og foldeskjørt og snill og tekkelig. Fy og fysj. Forsiktig og veloppdratt og tok pyntelig mitt sertifikat etter ørten kjøretimer og stor velvilje fra bilsakkyndige. Kjørte første måneden på en mur, en stabbestein og en ku med min nygamle bil, og greidde kjøre meg i skårfestet så jeg måtte ringe min far for å få hjelp til å komme løs.

Akksann, min seighet og tøffhet har vært på andre områder enn trucker og traktorere og motorsykler ja.

He he. Det var etter at jeg fylte førti jeg kjøpte meg svart skinnjakke og kjettingbelte og cowbøystøvler. Late bloomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godmorgen, anto

 

Findus hilser:D Tenk at man kan bli så glad i en slik liten pelsdott.

 

Snart får du besøk anto. Tenker du gleder deg kjempemye:)

 

Ønsker deg en super dag på jobben. Jeg jobber seint i dag, og så snart det lysner litt mere skal jeg ta meg en times tur.

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Den historien digger jeg.

Jeg skulle alltid ønske jeg var en av jentene. Jeg misunte de andre jentene som faktisk likte å ha rosa sløyfer og tyll og sminke. Og fortsatt sliter jeg litt med at jeg ikke er jentete nok... Men når jeg prøver å være jente-jente, da ser jeg bare enda mer "guttete" ut. Jeg har aldri lært å sminke meg, det blir bare klæbbete. Høye hæler kan jeg ikke gå i. Ser ut som en ku i havsnød. Kan bruke litt hæl, men kommer den over 5 cm .... jeg sier ikke mer.. det er IKKE elegant.

 

Da jeg var liten skulle vi leke med dukker, men jeg lurte alltid på hvordan de så ut inni. Hvorfor armer og bein kunne bevege seg og hvordan håret var festet og sånne ting. Så jeg tok som regel alle dukkene mine fra hverandre. Og da klarte jeg selvsagt ikke å sette dem sammen igjen. Dessuten elsket jeg sakser, og dukketøy er så kult å klippe istykker..... Jeg gjorde meg nok best sammen med gutta... men det var alltid en stor sorg at jeg ikke kunne være litt mer JENTE! For jeg ER jo det.

 

Ha en fin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...