Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen :-)

 

I dag morges våknet jeg kl 04.00 og fikk absolutt IKKE sove igjen samme hva. Så da klokka var 5, stod jeg opp, veide meg og lagde kaffe. Full veiedag idag med måling og hele pakka.

 

Vekta hadde stått stille siden igår, men siden den nå viser meg 68-something, er jeg veldig fornøyd selv om det totalt sett bare er 100 gram ned siden forrige mandag.

 

Jeg skal fra nå av fokusere mer på søvn enn jeg har gjort før. Jeg tror det fokuseres for lite på søvn og søvnens virkning på hormonbalansen. Hormoner spiller jo også inn når man slanker seg. Dette skal være mitt fokus framover en liten stund nå. Jeg skal oppdatere meg og lese om det og se hvordan det påvirker vekta. Ikke bare i teorien, men på alvor. For jeg har jo visst det ganske lenge, at det har betydning, men har ikke fokusert på det som et prosjekt. Det skal jeg gjøre nå. Nå har jeg klart å etablere et veldig bra kosthold. Jeg drikker nok vann. Og trimpoengene kommer mer av seg selv nå, det begynner å bli en skikkelig rutine på det. Da står et søvnprosjekt for tur.

 

Idag veide jeg altså 68,9.

Siden 15. januar har jeg gått ned 5,5 kg, 15 cm rundt midjen og nesten 50 cm tilsammen over hele kroppen.

Det er jeg faktisk VELDIG fornøyd med. Og vekta kryper langsomt nedover. Det er jeg også veldig fornøyd med, for jeg har vært VELDIG redd for å bli slaskete og få hengebuk. Det kommer jeg antagelig ikke til å få. 100 situps om dagen begynner å gi utslag.

 

Ha en super dag alle sammen :-)

Sola skinner på østlandet og vi venter 29 grader. DET ER SOMMER!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lavinia68

Heisann!

Jeg skriver ikke så mye her inne, men jeg har fulgt med en stund. Og tråden din må jeg bare kommentere. Tusen takk for en interessant og lærerik tråd!

 

For meg går det litt trått for tiden, da jeg for noen uker siden hadde gått opp en kilo (etter å ha vært i konfirmasjon), for så å gå ned to igjen. Etter det har vekta stått stille, enda jeg trimmer masse. Men - jeg tror nå at det er fordi jeg sover for lite! For de siste ukene har jeg utsatt trimøkten lengst mulig, så jeg er aldri ferdig med å dusje før tolv. Og så står jeg opp klokken seks hver morgen. Så - nå skal jeg prøve å skjerpe meg, og starte trimmen minst en time før hver kveld slik som jeg gjorde i starten.

 

Nå må jeg nevne at jeg har kommet ganske langt, og at jeg er ganske fornøyd med vekten slik den er i dag. Men - jeg vil ned 1-5 kilo til for å ha noe å gå på. Siden januar har jeg gått ned 16 kilo, og det er jo egentlig ganske fantastisk. Buksestørrelsen har minket fra 44/46 til 40! Eneste minuset er at det koster masse, for jeg har gått helt berserk når det gjelder å kjøpe klær!! :)

 

Det er inspirerende å følge deg, så lykke til videre. Jeg har kommet meg ned i en BMI på 25, så jeg føler at jeg går sommeren i møte med godt humør. Og så skal jeg starte opp med magetreningen igjen. I det siste så har jeg kun gått på ministepperen og Ellipsemaskinen.

 

Ha en flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW.

Jeg er helt ... uhmm.. 16 kg siden januar?? Det er helt fantastisk! Det står det søren meg respekt av!

Gratulerer med et veldig flott resultat :-)

Og tusen takk for kommentarene dine, det setter jeg veldig stor pris på.

Det ble en god inspirasjon idag.

 

Mmm... min BMI er nå på 25,6.

Det er jo strålende :) Nå ble jeg glad.

har ikke sjekket den på en stund, nemlig, men ble nå minnet om at det jo går an.

 

Ha en super dag :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å virkelig føle presset etter en natt med veldig lite søvn, og sliter med å ikke gi etter for trangen til en halvtime på øret. Men det skal jeg altså ikke gjøre, for da får jeg jo en sånn natt til. Og det vil jeg IKKE ha. Altså tvinger jeg meg våken og venter på å kunne legge meg veldig tidlig.

 

Er det noen som har et forslag til hva jeg kan ta med til en gammel dame i Canada? Jeg vil så gjerne ta med noe til henne fra Norge, men vet ikke hva... Tenkte på ostehøvel, men det vil hun nok ikke bruke, og nøkkelring osv har hun fått mange av før - og alle sånne ting. Og nå står jeg helt fast. Noen som har noen idéer?

 

Damen er 78 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, ta med et slikt lite norsk troll, er det ikke det alle turistene kjøper, eller en liten bok om Norge, i turistbutikkene har de flust av slikt. Men det handler jo om hva slags dame det er. Noen liker musikk, er hun av det slaget er jo en plate Griegmusikk flott. En bok av norske fjorder og fjell er jo noe for den som liker slikt. Er ikke Norge viktig, så er et lekkert lite sjal flott. Se dama for deg, har du vært i hjemmet hennes så aner du jo litt derfra.

Og så skal det jo stemme litt med hvem du er også. Hva som er natulig for deg å gi. Så dette er bare mine forslag.

Lykke til med innkjøp og reiseforberedelser. Det er så flott at vi ikke "mister" deg når du drar. Det at du er på nett uansett.

Jeg synes vi minker litt her innpå? Har Mini fordufta med jounalisten sin? Og frøken, hvor er det blitt av henne. Og Rina, på rekreasjon...

Heldigvis at du og Magan og Tone og Ellie henger med, og så en del andre også som kommer og går, og hører til. Dere er jo blitt en del av livet mitt jo :-))

Snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, snuppelure.

Et sjal vil være helt PRIMA! til den damen. hun er bitteliten og veldig tynn og fryser hele tiden. Tenkte på en skikkelig norsk strikkegenser, men den koster nesten 2000 og det er stivt, synes jeg...

 

Derfor kommer jeg til å ta rådet om et fint sjal. Og kanskje blir det nok til å slenge på et av de herlige stygge trollene på toppen :-) TAKK!

 

Jeg forsvinner IKKE.

Dvs jeg forsvinner en ukes tid eller to, men det er fordi jeg ikke er i nærheten av en PC lenge nok, tror jeg. Det kan hende jeg slenger inn en liten kommentar her og der, men jeg må låne PC av de jeg bor hos, og den PCen står på soverommet deres, og det er litt sånn... uhmm.. privat, synes jeg.

 

Nå er det 13 dager til jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

hei! våger å bryte meg inn på denne flotte, nyttige og interessante tråden din og foreslå en kalender fra Norge, finnes jo i flere str. og kan brukes et helt år! eller en pen kopp/krus med norsk motiv! ha en god tur Antonia!

 

hilsen fra flittig leser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Da blir det sjal og kalender, for det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Og enda kan det hende det blir et ganske lite troll på toppen :-)

 

Den damen er fantastisk. Hun har tatt imot meg med åpne armer til tross for bygdesladder og det som verre er, og står last og brast med oss som en påle. Er det rart jeg er glad i henne?!

 

Bygda er liten. Ca 5000 innbyggere. I et land der mannsjåvinismen fortsatt er ganske rå og små bygder omtrent som små bygder her tidlig på 60- og 70-tallet, så er den damen ganske så tøff og forut for sin tid. Helt herlig :)

 

Takk, flettemette.

Og så er det innmari koselig at du skriver på tråden her. Det satte jeg veldig stor pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :-)

 

I natt har jeg sovet hele natta. Våknet 4 igjen og knep øynene sammen, rullet rundt og insisterte på å sovne igjen. Og DET gjorde jeg! Herlig. Jeg har ikke noe veieprosjekt denne uka, så jeg sjekker ikke om det har noe å si fra natt til dag til natt, men den buksa som var for trang igår passet ihvertfall igjen idag, så da regner jeg med at soving var det som skulle til.

 

Sommeren er her :-)

På østlandet ihvertfall.

28 - 30 grader og strålende sol og varmt nok til T-skjorte klokka 6 om morgenen.

 

Håper dere alle får en kjempefin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg litt lei meg, for det føles som om buksene sprenger og det kjennes som om jeg sveller.

Det betyr at jeg nå må kutte ut brødet igjen, jeg har jo innført speltbrød til frokost, men det ble kanskje litt mye da jeg også utvidet til lunsj. Det kjenner jeg godt på kroppen, og da må jeg legge om.

 

Da blir det yoghurt, banan og blåbær til frokost igjen.

Jeg finner meg ikke i å ser 70-tallet igjen!! Det går jeg ikke med på, så her må det bare legges om og finpusses igjen.

 

Så morsomt å se at det går bedre med deg rina. Det er vel fortjent.

 

:-) Ha en super sommerettermiddag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Uff Anto, jammen er det krevende prosjekt du har. Uhhh, gruer meg til å kutte ut brødet. utsetter det, for jeg elsker brød. Kan greie meg uten mye, men brødet er en utfordring.

Du kommer nok ikke til å vippe over streken, og i så fall er det kune t uhell og feil på vekta så du spretter under igjen.

Flinke Anto!!!

Drøm om reisa du skal på, drøm om din kjære, og ta en bukse med strikk i inntil du i morgen føler deg bedre :-)).

Stor klem fra snuppa.

Jeg fikk avslag på et stort prosjekt jeg hadde søkt på i dag, og lurer på hva som da venter i stedet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlig, du har samme filosofi som meg!

Dersom ting ikke går som du vil at de skal, er det fori det er noe bedre som venter lenger fremme.

 

Tusen takk for omtanken og hyggelig ord, snuppelure.

Her går det nå i blåbær, banan og grønn te til kvelds.

 

Spørsmål: hvorfor må DU kutte ut brød da?

Du er vel ikke allergisk mot mel?

 

Hvis man KAN ta styringa sjøl, er det utrolig bra å gjøre det.

Idag har jeg det litt kjipt, og da er det godt å ha dere.

 

Jeg orker ikke å svelle meg opp i vekt igjen.

Kneet mitt streika idag, og jeg kjenner at buksene strammer som søren. Det er utrolig dårlig gjort. Jeg har ikke skeia ut en eneste gang. Jeg fortjener ikke dette, altså.

 

OK, det var dagens sipp-sippenipp.

Imorgen er det dessverre slutt på brødspising, og back to freakin banana and yoghurt. Argh! Oh well... er det krig, så er det krig. Og det ER krig. Mot kiloene!!!

Det er JEG som vinner, så dermed var det slutt på brød. Sorry, kropp, men her er det ikke noe mer brød å få. Når svelinga går ned, kan vi vurdere EN skive på lørdagen.

 

Hehe - vinner jeg eller vinner jeg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia vinneren!!!!!

Du er topp Anto!!!! Det er så deilig å ha deg på trådene her!!!!

Jeg setter så utrolig pris på det du skriver.

Ja, jeg har mine filosofier :-)), jeg tror på at det vi sender ut kommer tilbake, jeg tror på at ting henger sammen og at det ikke er tilfeldighetene som styrer.

Bare i dag opplevde jeg å få en tekstmelding fra en gammel venninne jeg ikke har hatt kontakt med på over tre år. Jeg har tenkt veldig mye på henne de siste dagene, men ikke surra meg til å ta kontakt. Så fikk jeg telefon fra en fjern bekjent for to dager siden, fikk telefonnummeret hennes, og altså, til saken, i dag fikk jeg melding fra min tidligere venninne som trengte denne bekjente og lurte på om jeg hadde telefonnummeret. Altså, for to dager siden hadde jeg ikke hatt nummeret. Nå når hun spurte hadde jeg det. Litt rotete, men litt om at for meg så virker det som om ting henger sammen. Stadig og hele tiden. Lukker en dør seg, åpner en annen seg, tror nå jeg. Viss jeg vil ser det.

Dette ble visst rotete det, jeg ville bare si at jeg setter pris på deg!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snuppelure.

Sender deg en megaklem for den.

Jeg setter innmari stor pris på deg også :-) Du er, som jeg har sagt før: min helt!

Du er tøff som toget av og til, og plutselig helt myk og omsorgsfull, og jeg liker den kombinasjonen.

 

Det var ikke SÅ rotete, det resonnementet ditt. Jeg klarte fint å følge med på den tankegangen der. Den ligner veldig på min. Everything happens for a reason. Jeg er ikke sikker på om jeg tror blindt på skjebnen, men jeg tror sterkt på sammenhenger og at hvis noe skjer er det noe annet som ikke skjer, osv.

 

Oops.. over 10. Da skal jeg legge meg.

Nå som vannstanden har steget og kroppen hyler er det ihvertfall dobbelt så viktig å komme seg i seng i tidlig tid (kan ikke si at 10 er normalt om sommeren, altså - selv ikke for A-mennesket meg).

 

:-) Nattaklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Nattaklem til deg og Anto.

Vi kan legge oss og tenke på den andre som sveller, det gjelder nemlig også meg i dag + i går kveld. La oss inderlig håpe vi er mindre i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ressonementet ditt snuppelure var slett ikke dumt. Det der er rart, at når man tenker mye på en person så dukker den personen opp innen nær fremtid. Merkelig....

Jeg tror også at alt har en sammenheng, ikke sikkert at alt som virker tilfeldig er så tilfeldig likevel ....... :)

 

Godnatt, klem fra Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Ellie, sveller du også?

Det var ikke bra.

Håper det går fort over. Det kan nok være varmen. Det er mange som reagerer på den. Men det kan jo hende du ikke har drukket nok vann?

 

Jeg føler meg litt bedre nå på morgenen. Drakk 2 digre kopper grønn te og en ekstra liter vann før jeg la meg igår, og har vært oppe 2 ganger i nat. Men føler meg altså bedre nå, og har gått gjennom alt jeg spiste igår, kanskje det ikke er brødet likevel..... Vi hadde salat på jobben - på et møte, og jeg tok litt dressing. Det er en dressing jeg pleier å tåle når jeg kjøper den på flasker, men de som kommer på sånne store dunker er kanskje lit annerledes. Det kan ha vært stivelse i den. Da vil det være en forklaring god som noen.

 

Skal prøve med brød idag i litt mindre mengder (bare til lunsj) og ingen dressing på noe av det jeg spiser, så får vi se. Blir banan, yoghurt og vitaminer til frokost.

 

Forresten, den grønne teen jeg kjøper er kinesisk. Og på hver av de små lappene på posene, de man trekker i posen med, dere vet? På hver av dem står det et lite kinesisk ordtak. Et nytt for hver tepose. På den jeg fikk igår, stod det: "See the soul and divinity in everybody".

 

Det skal jeg ha som motto for dagen :-)

 

Ha en super dag alle sammen.

 

KLEM fra anto

 

P.S. Tusen takk fjellgeita. Det komplimentet skal jeg smile av idag :-) Det var hyggelig.

Hmm.. forresten.. solbrent? Heldiggrisen! Jeg for min del er fortsatt blek og interessant... haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Her er ei blek ei til.... Har hatt min tilmålte halvtime i sola, men det monner ikke. Får ikke sole meg mer, og vil ikke heller. har hatt (aggresiv) hudkreft og overlevde, så jeg er heller blek og levende enn brun og død .-)). Nei, den var visst ikke helt logisk :-)).

Jeg hadde en jobb i formiddag, med så utrolige flotte folk. Glemte nesten at jeg hadde hosta og vært oppe halve natta, minst, og at jeg hosta og harka dem like i fjeset. Huff huff. Det ble nesten sånn magisk likevel.

Nå er jeg sliten og slapp på en god måte, med tilfredshet over vel gjort jobb.

Varmen gjør meg mindre sulten, jippi!!!!

Ha en flott dag i sola, nyt varmen og livet. Det er så dyrbart alt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren mijn har hatt hudkreft, og jeg er jo veldig lys. Derfor er jeg forsiktig. Får litt sol på meg (trenger D-vitaminet) men er sjelden veldig brun. Og det er helt ok. Masse brunfarge får man da bare rynker av likevel. Jeg ser jo sånne damer som soler seg og soler seg. Det er ikke videre vakkert.... Masse pergamenthud med rynker overalt........

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde egentlig rapportere, for jeg glemmer så fort.

Jeg har jo et prosjekt denne uken - kanskje lenger, men ihvertfall denne uken.

Jeg ser på hvor mye jeg sover hver eneste natt, og så ser jeg på mandag morgen når jeg veier meg om jeg har gått ned mye mer enn jeg ellers pleier.

Poenget er altså å forsøke å sove 7,5 timer pr natt.

 

Det begynte jo ikke bra, med at jeg våknet 04.00 natt til mandag og ikke fikk sove igjen.

 

Natt til mandag: 10pm til 4am = 6 timer

Natt til tirsdag: 10pm til 05.30am = 7,5 timer

Natt til onsdag: 10.30pm til 05.30am = 7 timer

 

Ikveld legger jeg meg sikkert litt seinere, jeg venter sønnen min hjem fra trening sånn ca 10.30, men jeg skal kaste meg i seng så fort jeg kan.

 

:-) Ha en fin kveld, alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ëndelig tilbake. Etter noen dager uten tilgang på nett har jeg nesten abstinenser. Jeg er jo inne på de faste trådene hver dag og leser og nå har det jo skjedd en del siden jeg var her sist.

 

Synes dette med fokus på søvn er interessant. Jeg har jo visst at det er viktig å få nok søvn i forhold til mange ting, også slanking. Det som er det beste med å få nok søvn er jo at alt blir så mye lettere enn hvis du står opp om morgenen og må bruke flere timer på å "våkne". Det skal bli spennende å følge prosjektet ditt videre Antonia.

 

Kanskje du kan få meg på litt bedre tanker også. Jeg fungerer veldig godt om kvelden og har ofte "mye jeg skulle ha gjort" før jeg endelig får lagt meg. Jeg trenger virkelig et spark bak. Jeg skal i allefall prøve. Nå er det litt sent blitt, men jeg kan jo gå nå så blir det ikke så ille.....

 

"Snakkes" senere!

 

God natt.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...