Gå til innhold

....så er det påàn igjen...


Gjest vikkie

Anbefalte innlegg

Gjest vikkie

Jeg har gått to kurs tidligere, første gikk knall bra, andre gikk ikke fullt så strålende....

Så nå tenkte jeg at jeg kan dette og har en plan om å prøve på egenhånd. Fra og med i morgen teller jeg kalorier og trim poeng.....jippi.....

Kjenner at jeg sliter litt med motivasjonen, noe som kanskje var litt av grunnen til at det ikke gikk så bra på kurset, derfor kanskje det er lettere når jeg kan gå inn å skrive litt her når jeg har lyst og trenger litt støtte, i stede for å vente på det ene møtet i uken..

Jeg er 168 cm høy og veier for tiden 77,3 kilo....blæh....

Jeg har selvfølgelig en undskylding for at kiloene har kommet på...hehe, de kom når jeg gikk å bar på verdens herligste gutt:-) Han er nå ti mnd så nå er det på tide at mamma tar seg litt i nakken, det er lett at fokus blir litt snudd når man får barn...

Blir veldig takknemlig hvis noen har lyst til å slå følge utover sommeren, kan være veldig godt å ha noen å klage til, som skjønner hvor utrolig kjedelig det er å slanke seg!

håper vi høres

 

vikkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så bra at du tar tak og vil ned noen kg, det er det viktigste steget! :) Og ikke minst gratulerer med den lille gutten.. :)

 

Litt om meg; Jeg startet i november, veide da 77kg.. Hadde ikke noe svangerskap å legge skylden på.. Er 163cm. Idag viser vekta ca 71 kg (veiedag fredager), så her går det saaakte, men ihvertfall nedover..

 

Har vel alltid vært av den litt lubne typen (er 21 år), så tenårene mine var ikke av de beste.. Gjennomsnittsvekten har vært 75 kg.. En liten periode jeg var nede i rundt 65 kg, da jeg var rundt 15, det varte helt til jeg begynte på p piller.. Men jeg kan på mange måter si at jeg faktisk er slankere nå enn da jeg veide 65 kg, fordi nå er kroppen trent ned.. Merker det veldig godt når jeg måler cm, har gått ned 10 cm i midjen, den er nå 70 cm:)

 

Hva er målet ditt da? Mitt er på rundt 63 kg, så er straks halvveis! JIPPI!

 

Så hvis du har lyst til å dele erfaringer, få motivasjon og ha en som følger deg på veien er jeg med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikkie

Du har jo vært kjempeflink!! Ser veldig frem til jeg er nede på 71 kilo.... Mitt mål er i første omgang å komme meg under 75 kilo, men hoved målet er 65 kilo....virker som en evighet til jeg er der....

 

I dag har jeg selvfølgelig vært kjempeflink, har regnet alle kalorier og vært ute på tur, men jeg vet at om noen dager kommer det ikke til å være så enkelt å takk nei til brownies, potetgull og sjokolade... men jeg føler at jeg er ganske så motivert akkurat nå, nå er jeg liksom i gang:-)

 

vikkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikkie

Da har jeg vært kjempeflink synes jeg, har vært på barselgruppe med rundstykker og masse godt pålegg pluss nybakt eple kake og jeg klarte å spise knekkebrød med sundt pålegg, må si jeg er litt stolt av meg selv... i tillegg har jeg vært på lang tur:-)

 

føler nå at jeg blir mer og mer motivert som dagene går, er ikke sikkert jeg føler det sånn om noen dager og søt suget dukker opp for alvor... men jeg synes jeg har en veldig bra start:-)

 

vikkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikkie

Kjenner at det er langt frem til målet på 65 kilo.... jeg har nå bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg mer enn annehver uke, når jeg gikk på kurs gikk jeg ned ca 0,5 kilo i uka så alt over 1 kilo er bonus!

men samtidig så vil det si at jeg må holde på i 24 uker før jeg har nådd målet... det høres veldig lenge ut...det vil si at jeg er ved målet den 14 november 2007, hmmm ja det er bare å stålsette seg, jeg har så lyst til å klare det, jeg har ikke nådd noe sånt mål før, har liksom en liten tendens til å gi opp underveis, men kanskje denne gangen, jeg klarte å slutte å røyke så kanskje kanskje:-)

 

Jeg er ihvertefall ganske motivert akkurat nå, er litt redd for at jeg spiser for mye, men det vil jeg jo se når det er gått to uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Motivasjon er alt. Og alt er mulig. Går man på en liten smell underveis, så ikke ta det så tungt. En sprekk er ikke et helt nederlag. Det er helt naturlig. Ta en dag av gangen så ser du at det sakte, men sikkert både går fremover og nedover.

 

Jeg har selv masse å ta av. 14 kg til skal vekk. Det virker helt urealistisk. Men jeg har sett på andre at det er mulig. Og når alle andre klarer det, hvorfor skal ikke jeg kunne klare det samme?

 

Lykke til! Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Alle har til tider vanskeligheter for å finne motivasjon.. Jeg ha innsett at det her er noe som kommer til å ta tid, 14kg forsvinner ikke bare sånn svupp! :) (Selvom det selvfølgelig hadde vært flott, hehe)..

 

Men igjen er jeg av en typen som tror det, at så lenge man bruker lang tid, og ikke ekskluderer alle goder fra livet sitt vil vekttapet være mer varig.. Jeg koser meg fremdeles med sjokolade feks, MEN under kontrolerte forhold, og jeg regner ut hvor mye jeg kan spise.. Tror faktisk ikke jeg hadde gått noe fortere ned hvis jeg ikke hadde spist den lille sjokoladen innimellom.

 

Er inne i en liten periode nå hvor jeg ikke klarer å se det noe særlig på kroppen at jeg har gått ned i vekt, tror rett og slett man ser seg litt blind når man slanker seg.. Jeg merker det jo på klærne mine osv, så jeg vet jo at det vises.. Syntes nesten det er litt skummelt, ikke det at jeg er i noen faresone eller noe, men jeg kan kanskje forestille meg at det ikke er så vanskelig og bli besatt av kroppen, ikke klare å stoppe osv..

 

Ja, jeg kan vel kanskje skravle i det uendelige jeg, men jeg gir meg for denne gang:)

 

Fortsatt gooood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikkie

I dag har jeg vært på kino og det gikk veldig fint, hadde med vann og pastiller og følte egentlig ikke helt behov for å ha den store godte posen:-)

 

"lille venn" ja det kan fort bli sånn at man blir litt mye fokusert på kroppen sin, ihvertefall når man har holdt på å slanke seg en stund, men som du sier så tar du det ganske rolig og bruker god tid, og da tror jeg ikke det vil være noe problem:-)

 

Jeg sliter litt med å komme under 1700 kalorier, jeg får se hvordan det går når jeg skal veie meg om en uker, hvis det ikke har blitt noe vekttap må jeg bare klare å komme under!

 

Nå er min lille prins våken så jeg får skrive mer senere;-)

 

vikkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobola

Jeg har også begynt på en full skjerpings her. Litt vanskelig nå i eksamensperioden men.. Jeg prøver mitt beste hvertfall :) Jeg er 163 cm "høy" og veier 80 kg (!) Mitt mål er 63-65 kg, men det kommer til å ta tid.. Min verste fiende er sjokolade.. Elsker det! Jeg hadde en liten glipp i går og spiste faktisk en hel pose med smash-sjokolade.. Dere kan tro jeg hadde dårig samvittighet etterpå. og var veldig kvalm ikke minst. hehe.. Men i dag er jeg "back on track" igjen da :) Vurderer faktisk å kjøpe meg krom-tilskudd. Det skal visst dempe søtsuget. Lykke til videre folkens. Dette greier vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikkie

Jeg har også sjokolade som min verste fiende, så jeg forstår godt at du spiste en hel pose meg smash i går:-) Er veldig bra at du ikke lar det skli helt ut når du har skeiet ut en gang... jeg er neste litt redd for å spise sjokolade, for da tenker jeg at jeg ikke kommer til å klare å slutte hehe.

 

Jeg har bestemt meg for å ikke spise noe godteri de to første ukene, dette er litt fordi jeg er redd for å falle tilbake på gamle vaner og litt for å teste om "søtsuget" blir borte når jeg ikke har spist godt på en stund.

 

I dag har jeg vært på grill selskap hos noen venner, og jeg klarte meg ganske så bra, jeg regnet ut hvor mye poteter og kjøtt jeg kunne spise, før vi dro og holdt meg til det:-) Heldigvis hadde hun ikke laget dessert, hun er ekstremt flink til å lage kaker og desserter!

 

I dag er det søndag og da er det en uke og tre dager til jeg skal veie meg, ser frem til den dagen, da får jeg se om jeg får lønn for strevet...

 

Nå skal jeg lage meg litt kvelds, har forresten klart å holde meg på 1600 kalorier i dag, skal prøve å få det til de neste dagene også...

 

vikkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...