Gå til innhold

Blir du med på delmål?


Gjest Coco

Anbefalte innlegg

-1 kg denne uka! I dag er jeg nøyaktig 10 kg lettere enn jeg var 1. november' date=' så dette går rette vegen! VEier 81,9 kg. Om 1 kg regnes jeg ikke lenger som lidende av fedme...[/quote']

Hurra for deg!!!!

Kjempe bra at du har kommet så langt :)

 

I dag har jeg tilbakelagt ukas første morgen trening. Og i dag var det like før jeg droppet treningen, var så trøtt. Men sambo (burde kanskje begynne å kalle han min tilkommne?)og jeg slepte oss ut av senga, og ned på treningssenteret likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Nå er vi halvveis i arbeidsuka, og i dag er jeg sliten. Var fristende å bare bli i senga...men jobben kaller, så det var bare å komme seg ut i morgensolen og rusle til jobben. Likevel...gleder meg til jeg kommer hjem og kan slappe av, onsdag er den store slappe av dagen min :D

 

Men i morgen er det på trening igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukas resultat var litt skuffende...egentlig ganske stille på vekta. Og jeg som har vært så flink den siste uka, med å skrive ned alt, regelmeessig trening i tillegg til å gå til jobb hver dag...litt skuffende....

 

Vel, godt jeg prøvde en fin kjole i går da, så hunøret er ganska bra likevel. Var litt impulsivt at jeg tittet på kjoler i går...det er jo så gøy når man trenger å mundtre seg opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da veldig stille og rolig om dagen.

Er det mange som har tatt ferie allerede.

Vel, jeg har ikke ferie enda, så planen er å trene, selv på en søndag.

Kvelden i går ble brukt til bowling, og det ga jommen i meg utelling på trimpoengende det også :) Litt gøy når noe man gjør for gøy, også er bra for helsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia. VI har fått ødelagt strømkabelen til pcen vår, og i tillegg har jeg ferie fra jobb og ingen tilgang på jobbpc heller så det blir en sjelden gang innom de nærmeste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...jeg har to uker før vi tar litt ferie, så vi jobber på for å nå målet.

Vi var å trente i går, en sikkelig runde, og det kjentes godt etterpå. Var og er helt mørbanket i hele kroppen. Dette på tross av at jeg ikke har tilført noen nye øvelser, jeg har bare økt vekten på aparatene. Ja, ja...jeg håper det gir utelling når det er veiedag :)

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivelig

Hei Coco og alle andre her...

 

Er ny her på forumet og vil gjerne være med på delmål, mitt første mål er 0,5 kg frem til 1. juli. Har prøvd 'nettslanking' tidligere, men uten bra resultat, ble så lei etter en stund...men det nytter ikke å gi opp, så her er jeg igjen. Vil så gjerne nå 70kg til jeg skal gifte meg neste høst, det er 13 kg....en lang vei å gå, men ikke umulig.

 

Ha en fin mandag, så snakkes vi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Trivelig :)

Her er det bare å henge seg på. Som du sikkert ser er jeg veldig aktiv nett slanker om dagen. Har to uker til den første ferie uke, og er langt fra målet om å gå ned 2,5 kg. Har "bare" gått ned 600 gr. Så klarer jeg 1 kg. på de to ukene må jeg vel nesten være fornøyd.

 

Titt innom, og fortell hvordan det går med deg, så får du nok svar skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivelig
Turde ikke gå på vekta i dag etter helgas bryllup og bakrus... Men jeg skal på innen torsdag!

 

Hadde ikke så lyst å gå på vekta i dag jeg heller, etter at jeg gjorde det meldte jeg meg inn her...Så jeg forstår deg godt, begynte å tenke på all grillmaten og vinen som gikk med på lørdag.

 

Men vi skal nok klare å skjerpe oss igjen og jobbe videre mot målet om noen kilo lettere. Ha en fortsatt god dag og se fremover og ikke bakover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Blir alldeles kvalm av meg selv... SItter her klar til RBK-kamp med sjokkis, pottis og brus. OG jeg akter å spise det mot bedre vitende. Vet jeg ødelegger for meg selv nå, så jeg h ar nettopp gjort meg en treningsdate i morgentidlig for å legge et godt grunnlag veidere. Sambo er borte og jeg trøster meg med godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivelig

Samboeren min jobber skift, så jeg sitter ofte åleine i sofaen og spiser godteri. Vi flyttet hit til byen i mars, så jeg har ikke samme nettverket som før. Har ikke funne noen å trimme sammen med enda, så du er heldig som har en treningsdate ;-)

 

Nå skal jeg prøve å lage meg en god porsjon kvelds (jeg har jo vært ute å gått tur ...) og så skal jeg legge meg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alldeles kvalm av meg selv... SItter her klar til RBK-kamp med sjokkis' date=' pottis og brus. OG jeg akter å spise det mot bedre vitende. Vet jeg ødelegger for meg selv nå, så jeg h ar nettopp gjort meg en treningsdate i morgentidlig for å legge et godt grunnlag veidere. Sambo er borte og jeg trøster meg med godis...[/quote']

 

Hmmm...du gjør vel ikke dette hver dag?

En gang i mellom er det jo ok å skeie ut, det blir tøft å nekte seg selv alt.

Og trening etterpå er jo med på å bote på sprekken :).

 

Selv var jeg utrolig sliten i morges, og orket knapt å dra meg selv ut av sengen, så det ble en mild treningsøkt i dag. Er vel ikke meningen at jeg skal knekke helt sammen heller?

Nå kaller jobben, så det er bare å hente energi fra uante kilder...

 

Ha en god tirsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivelig

Dette høres kanskje litt dumt ut, men hvor mange kcal bør vi egentlig ligge på pr dag? Noen sier rundt 1000kcal andre sier 1500kcal...I går, som var min første dag her, kom jeg på ca 1400...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje litt dumt ut' date=' men hvor mange kcal bør vi egentlig ligge på pr dag? Noen sier rundt 1000kcal andre sier 1500kcal...I går, som var min første dag her, kom jeg på ca 1400...[/quote']

 

Det kommer litt ann på deg, det skal regnes ut hvor mange kcal. du skal ligge på.

Jeg husker ikke formellen i hodet, men har den hjemme i GR kursboka mi. Men 1400 kan være en grei start, selv skulle jeg ligge på 1600 kcal. da jeg begynte, men nå er jeg mer aktiv, og skal egentlig ligge på 1900 kcal. Og jeg sliter med å få i meg nok nå...

 

Hvis du ikke har fått noe svar til neste gang jeg er inne, så skal jeg finne frem den formelen til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivelig
Det kommer litt ann på deg' date=' det skal regnes ut hvor mange kcal. du skal ligge på.

Jeg husker ikke formellen i hodet, men har den hjemme i GR kursboka mi. Men 1400 kan være en grei start, selv skulle jeg ligge på 1600 kcal. da jeg begynte, men nå er jeg mer aktiv, og skal egentlig ligge på 1900 kcal. Og jeg sliter med å få i meg nok nå...

 

Hvis du ikke har fått noe svar til neste gang jeg er inne, så skal jeg finne frem den formelen til deg :)[/quote']

 

:( Tusen takk! Ser at vi er mange i samme situasjon her og at vi kan lære av hverandre. Ha en fortsatt fin dag...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er den:

vekt (kg) x 10+ høyde (cm) x 6,25 - alder (år) x5 -161 (hvis du er kvinne) = hvilestoffskifte. Dette skal ganges med faktor for hverdagsakrivitet. Lav (uten trim)x 1,3, Normal( uten trim, men noe aktiv fritid) x 1,4 eller høy (uten trim, men fysisk arbeid og/eller meget aktiv fritid) x 1,5.

Du får da Energi forbruk før trim. Så legger du til/+ trimpoeng pr uke (gjennomsnittlig) x 28,58, Du har da ditt daglige energi forbruk.

 

Er ditt daglige energiforbruk

under 2000 kcal, skal du spise 1300 kcal.

1900-2400 kcal= spise 1600 kcal

2300-2800 kcal = spise 1900 kcal

2700-3200 kcal = spise 2200 kcal

3100 lcal elller mer = spise 2500 kcal

 

Det står mye mer info i GR kursbøker når det kommer til fordeling av kcal i løpet av dagens måltider. Anbefaler å vurdere å gå et GR kurs for å komme inn i ting, og for å få litt støtte i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer dere helt jeg, ikke meninga!!

Går det bra? Jeg har vært veldig flink disse to dagene, spist lette mellom mål og ok hoved mål:) MÅÅÅ jo klare å være flink frem til bryllupet, er jo bare 11 dager til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Åååå så spennende!! Var i bryllup til min nære venninne og forlover nå i helga. Har vært med på planleggingen og forberedelsene og det var så deilig å se hvordan ting fungerte! Og hun var så vakker! Hadde tatt av 8 kg før bryllupet og hadde slanke armer over den stroppeløse kjolen og flott strålende hud. Har ikke ord!

 

Lykke itl med resten av planleggingen Kl06!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk litt bedre på denne veiingen.

Minus 400 gr.

Har en uke igjen før feriemål 1, som var -2,5 kg. Hitill har jeg gått ned 1 kg. så jeg må nok infinne meg med at - 1,5 kg. er mer realisitsk.

 

Ja, ja...noe er jo bedre en ikkeno' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle monner drar! om man går ned litt er det mye bedre enn å ikke gå ned i idet hele tatt;)

Jeg har ennå en bra dag på samvittigheten, og det er jo ikke trist;)

Min trim i går ble en kort vals økt, vi skal prøve litt hver dag nå;)

Må jo danse inn skoa mine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på en ny dag, og en posjon havre grøt spises:)

Holder meg mett de første tre timene av dagen:)

 

Skal ta ansikts behandling etterpå. og kommer sikkert til å sovne i stolen;) Må jo rense opp fjeset litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på en ny dag' date=' og en posjon havre grøt spises:)

Holder meg mett de første tre timene av dagen:)

 

Skal ta ansikts behandling etterpå. og kommer sikkert til å sovne i stolen;) Må jo rense opp fjeset litt:)[/quote']

 

Ja, havregrøt er en flott frokost. Rask, sunn og mettende-

 

Høres deilig ut med ansiktsbehandling! Nyt den, det er fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den med eple jeg, da jeg gikk på kurs sa de at den var helt grei å bruke:) Så med ekstra lett melk og 2,5 min i micron:)

 

Og det var forresten helt herlig med ansikts behandling, noe man skulle gjort mye oftere:)

Bare å sette i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...