Gå til innhold

Blir du med på delmål?


Gjest Coco

Anbefalte innlegg

Ja, det er en stund siden sist jeg var innom. Det har skjedd litt for mye til at jeg har hatt tid og ork til å titte innom. Men jeg har likevel passet på vekten og inntak av mat. Og heldigvis virker det som det bærer frukter. Vekten har gått opp ca. 400 gr. men det er jeg fornøyd med da jeg tross alt er gravid i 11. uke nå.

 

Har også fått tilbakemelding om at kjolebutikken mener at min bestilte kjole vil passe selv meg mage :). Så det ser ut som det ordner seg.

I disse dager må vi også begynne å produsere invitasjoner, slik at de kommer ut i god tid, så jeg har nok å henge fingrene i!

 

Håper planlegging og slanking går bra for dere andre!!

BTW. 16 feb. er det bryllups messe i spektrum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Ja, med baby i magen, og bryllup underveis, har mitt mål endret seg noe. Jeg kommer jo ubønhørlig til å gå opp noen kilo, målet er å begrense det så mye det lar seg gjøre.

Hittil har det gått av seg selv pga. kvalme, men når den nå endlig begynner å avta, og jeg er mer sulten, blir jo det litt mer å passe på.

Jeg satser på at bryllupet vil fungre som en fin motivasjon. vi gifter oss ca. 1 1/2 mnd. før babyen kommer, og jeg håper på å være i bra form da.

Har gått til innkjøp av trenings dvd for gravide, og den skal taes i bruk så snart all kvalme er borte! Inntil det blir det en liten gå tur hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i gang for fult.

Inbydelser er sendt ut, og folk begynner så vidt å melde tilbake at de har ankomet rette adresser. Er jo litt spent på hvem som kommer, og hvem som ikke kan. Håper jo at alle kan, men helt realistisk er jeg jo klar over at det nok er noen som ikke kommer.

Neste post på programmet er da å lage progam til kirken, og bordkort og bordplan skal også lages, men det er vel lurt å vente til etter svarfristen.

 

Også ser det ut som jeg skal prøve brudekjolen min på bursdagen min i februar, gleder meg til det altså :)

 

Hvordan går det med dere andre jenter som har bryllup til sommeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I helgen var jeg i brudebutikken, kjolen min har jo ankommet. Jeg prøvde kjolen med sko, slør og tiara til, alt passet så flott sammen. Og kjolen er enda finere enn jeg husket :D

Kjente at jeg da begynte å glede meg enda litt mer til den store dagen...

 

Hvordan går det med dere andre som har sin dag nå til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅååÅ! Så heldig du er :D

Jeg har ikke funnet kjole enda jeg. Vi skal gifte oss i rådhuset, så jeg vil prøve å finne en kjole som passer til det. Dvs en enkel kjole uten slep eller masse broderier osv. Det er ikke lett skal jeg si! Alternativet ser ut til å være enten knekort eller en hvit drakt, og ingen av delene tiltaler meg!

Nei! Jeg får sette forloveren min på saken snart tror jeg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅååÅ! Så heldig du er :D

Jeg har ikke funnet kjole enda jeg. Vi skal gifte oss i rådhuset' date=' så jeg vil prøve å finne en kjole som passer til det. Dvs en enkel kjole uten slep eller masse broderier osv. Det er ikke lett skal jeg si! Alternativet ser ut til å være enten knekort eller en hvit drakt, og ingen av delene tiltaler meg!

Nei! Jeg får sette forloveren min på saken snart tror jeg hehe.[/quote']

 

Men jeg har da sett flere alternativ til knekort og drakt. Fine kjoler uten slep og slikt. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo og Bergen finnes det jo flere klesbutikker som fører litt "fancyere" klær en H &M. Jeg har også sett enklere kjoler i brudebutikker, lange enkle kjoler, uten slep. I Bergen vil jeg forøvirg anbefale "Burdehuset", super service der!!

Hvis du fortsatt har god tid, så ikke stress. Let videre. Og se i blader for ideer, det hjalp meg veldig når jeg var i butikken, da viste jeg frem bilder av kjoler jeg likte, også fant damen i butikken frem kjoler som var i den stilen jeg hadde vist.

Ikke gi opp, lykke til i jakten på din drømme kjole!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Ikke noe bryllups relatert har skjedd i det siste, og jeg begynner å bli utolmodig. Men min kjære har nå vært borte en ukestid, og da skjer det jo ikke så mye...

Men jeg liker jo ha ting klare i gooood tid, så nå må det snart begynne å skje noe igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uff ameg...ja her hos meg har magen begynt å vokse litt nå. Vekten har også økt litt. Men den lille babyen i magen har mye å tære på i "reservene" mine, så ingen grunn til at jeg skal slippe taket, og rase opp i vekt. Derfor er jeg så langt veldig fornøyd med vekten min, og mener fortsatt at bryllupet kommer til å gå flott, selv med baby mage.

 

Målet mitt har jo endret seg litt da, istedenfor -10 kg, har jeg satt som mål at jeg ikke skal opp noe særlig mer enn 10 kg. i løpet av graviditeten. Og nå er jeg jo nesten halvveis, og har gått opp ca. 2,5 kg. Bryllupet er jo om ca 3 mnd nå, det er ca. 1,5 mnd. før babyen kommer, så dette ser bra ut foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er nå i uke 23, det er over halvveis, og har til nå gått opp 3,4 kg :(

Der er 12 uker til bryllupet, fortsetter vektøkningen i samme tempo som nå, kommer jeg godt innenfor marginen min!

Skal for sikkerhetsskyld prøve kjolen i begynnelsen av mai, sånn at vi får forsikret oss om at baby-magen får plass også ;o)

Har prøve time hos frisøren 2. mai, og gleder meg masse til det!

 

Tiden fremover nå kommer nok til å gå altfor fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag går fristen for å svare på bryllups invitasjonen vår ut, og det er overaskende mange som ikke har svart.

Hvorfor kan ikke folk bare si i fra sånn at man vet??

Nå må vi vel ta en ringerunde til alle som ikke har svart, for å minne dem på at de må svare da...*sukk*

Enda mer å gjøre...

I tillegg må jo matleverandøren vår følges veldig nøye opp, hvis ikke så skjer det ikke noe der heller, skulle jo tro at de som profesjonell part ville være litt mer påpasselig med å følge opp sine kunder...

 

KJenner jeg blir litt bridezilla her jeg sitter. Nå er det 2 måneder til bryllupet, og den tiden er jeg redd kan gå altfor fort!!!

Uææææ....litt nervøs nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Kjedeleg når folk ikkje svarar. Dei veit jo mest truleg om dei kan komme eller ikkje, så det er nok berre sløvenskap som gjer det.

Har vore inne på den andre tråden din å lest litt, og eg må seie at du har jammen vore flink!! 3,5 kg opp på 24 veker, stemmer det? No har eg aldri vore gravid, men sopass forstår eg at det er utruleg lite og veldig bra!

 

Mangelen på bridezilla gjer meg nesten litt stressa no når eg høyrer kor godt i gang de andre er! Men vi har trass alt 4 mnd igjen til vår store dag. Med andre ord nok tid å stresse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå har vi bare en mnd. igjen til bryllups dagen. Begynner å kjenne litt kribling nå. Magen har også vokst, og krabaten der inne er ganske aktiv. Men jeg prøvde kjolen min forleden, og babymagen får fortsatt fin plass. Det syntes nesten ikke at jeg var gravid en gang :(

Ellers så er alt planlagt nå...ihvertfall så godt som.

Vi har fått svar fra alle, så vi vet hvor mange vi blir *puh*

Nå gjenstår det bare å printe/trykke opp kirkeprogram, lage bordkort og bordkart.

 

 

Og til Huldra: det stemmer at jeg ikke har gått opp så mye i vekt. Er nå i uke 29 og har gått opp 4,2 kg. Godt fornøyd med det. Men nå har jeg også fått svangerskapsdiabetes, så jeg har ikkke noe valg lenger. Jeg MÅ kutte ut alt søtt, og leve sunt. Også har jeg hatt utrolig flaks så langt, jeg har ikke begynt å samle vann i kroppen, og det bidrar jo til at vekten ikke øker så mye heller.... Så litt flaks, og litt at jeg har prøvd å passe på har holdt vektøkningen på et bra nivå for meg så langt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

 

Og til Huldra: det stemmer at jeg ikke har gått opp så mye i vekt. Er nå i uke 29 og har gått opp 4' date='2 kg. Godt fornøyd med det. Men nå har jeg også fått svangerskapsdiabetes, så jeg har ikkke noe valg lenger. Jeg MÅ kutte ut alt søtt, og leve sunt. Også har jeg hatt utrolig flaks så langt, jeg har ikke begynt å samle vann i kroppen, og det bidrar jo til at vekten ikke øker så mye heller.... Så litt flaks, og litt at jeg har prøvd å passe på har holdt vektøkningen på et bra nivå for meg så langt :D[/quote']

 

 

Eg er imponert!!! 4,2 kg er jo ingenting!! Det er jo omlag like mykje som nokon kunne prestert å legge på seg td i julefeiringa!! Bøyer meg djupt i støvet!

 

Litt kjedeleg med den diabetesen, men då har du som du seier ikkje noko anna valg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke har flydd forbi...nå er kirkeprogrammet trykket opp, så da er det bare å brette dem og knyte sløyfe på.

Fortsatt må bordkort og bordplan lages, men jeg tror jeg tar meg fri denne helgen, er jo 17. mai!

Og det kan jo være fint å ha noe å pusle med neste helg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den siste uka har det spøkt litt for bryllupet vårt gitt.

Jeg ble lagt inn på sykhus bare 2 uker før bryllupet. Kom som lyn fra klar himmel, ingen forvarsel på at noe som helst var galt eller kunne skje. Men er nå hjemme, og så langt har legen gitt meg lov til å gjenføre bryllup, forutsatt at jeg tar det veldig med ro nå og på bryllupsdagen. Nå hadde jo ikke jeg tenkt å akkuratt ta'n helt ut uansett, babyen i magen setter jo begrensninger uansett.

 

Men nå må jeg altså finne meg i at både mamma og svigermor "kupper" bryllupet litt. De er jo bare overlykkelige over å få lov til å bidra, og gjør alt i beste mening, men jeg er nok en liten kontroll frik, som kommer til å gå en tøff uke i møte nå. Men det viktigste er jo at vi blir gift som planlagt, og at babyen holder seg i magen noen uker til :). Jommen er jeg glad for at det meste er plass, så det er ikke noe vi trenger å ordne med sånn helt på tampen. For en gangs skyld var det virkelig lønnsomt å være tidlig ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Oj! Det høyrtes skummelt ut!! Hugs å ta vare på deg sjølv og babyen i magen. Om bryllaupet ikkje blir akkurat som du har tenkt er det viktigaste at babisen, du og pappaen har det bra!

Det lønnar seg stort sett alltid å vere ute i god tid :) Av og til godt å få det bekrefta sjølv om det ikkje var slik ein ville finne det ut.

Håpar det går bra med dokke og at de får ei flott bryllaupsdag. Ønskjer masse lykke til :D

 

Om du har overskot og krefter hadde det vore kjempe kjekt å høyre korleis dagen gjekk :)

 

Helsing Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Kan eg tittulere deg "Fru coco" no? Håpar de hadde ein strålande dag.

Gjekk dagen fint med tanke på graviditeten? Eg er så spent på å høyre om den store dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...