Gå til innhold

* * *Ferie jentene* * * PÅMELDING HER!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest kristinemmm

Uff Haarek. Håper virkelig det går over. Hørtes veldig ubehagelig. Selv om det er godt med chips og cola iblandt, er det ikke noe godt med for mye... Ønkser deg masse god bedring.

 

Dagen i dag har vært flott. Selv om natten brakte godt mat og masse vin, så fikk jeg tatt igjen idag. Og dessuten har jeg en ny date med den samme mannen ;) Spiste litt is og jordbær idag, men kcal-forbruket holdt seg på 1320 fordet. Itilegg har jeg trent og fått 4 trimpoeng idag. Så alt i alt er jeg fonøyd.

Lykke til med morgendagen folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest tonje82

Heisann hårek!

 

Dersom du ble matforgiftet med diare, kan det godt hende at den naturlige bakteriefloraen din ble "vasket ut"... hendte med meg i høst, og etter 3 uker med mageknip og hyppige doturer tok jeg meg sammen og gikk til lege...(burde kanskje gått før... ;)

 

Uansett, der fikk jeg bakterier på flaske og en diettplan for å venne magen til mat igjen. Bare loff/hvitt brød og vann + 1 glass vanlig cola til hvert måltid (spis bare når du er sulten, små mengder men ofte, spis og drikk saaakte), dersom du er bedre etter tre dager kan du spise litt ris i tillegg. Men dersom du ikke blir bedre etter de tre første dagene bør du gå til lege. Om det går bra kan du neste dag gradvis innføre litt grønnsker, dagen etter det kylling, og helt til slutt melkeprodukter. Funket for meg!

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei...

 

Jeg synes det er litt tøft og holde dette her når det går mot helg jeg... Er så lett å skli helt ut i helgen, og i morgen er det fest!! Har fri fra ungene hele helgen, og jeg har bare lyst og kose meg med snop og chips og alt det derre fy fy greiene. Skjønner dere?? Har riktig nok hatt en god treningsøkt i dag, men er jo greit at den ikke var til ingen nytte da... Noen som har samme problemet eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, jeg skjønner problemet og jeg vet hva du snakker om...! ;)

 

Vet ikke om jeg kan gi deg noen store oppmuntringer i forhold til det. Jeg synes forresten lørdagen går greit fra morgenen av og utover dagen, men på ettermiddagen og kvelden skal det gjerne være litt ekstra kos! Kos deg med masse jordbær er mitt forslag! Leste i dag at jordbær kommer best ut når det gjelder antioksidanter. Det er ikke mange kalorier heller. Med litt vaniljekesam eller vaniljeis så blir det kos i massevis!

 

Har hatt en håpløs dag i dag når det gjelder mat! Har hatt så mye å gjøre og vært så stressa, så den m-posen jeg hadde i veska som jeg skulle ha lenge og ta 4-5 stykker av om gangen til kaffe, den forsvant som litt sen lunsj... Deretter ble det noen vaffelhjerter (6 stk) da jeg var innom mor og far ca. kl.15.30. I kveld har jeg spist en hjemmelaget hamburger med masse salat.

 

Totalt sett ikke så mye, med kalorimessig sikkert masse...Har ikke orka å regne kalorier på det. Helt håpløst! Håper på en bedre dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg regnet ut dagens kaloriene da, og kom til ca. 2000....

 

Kjøpte forresten en ny bok i går som heter "mat som forbrenner fett". Ganske interessant. Ikke at jeg har tenkt å ta den kuren som står i boka, men hovedpoenget er at fettforbrennende mat er mat som bruker mer kalorier på å bli fordøyd enn det den inneholder. F.eks. en porsjon rosenkål inneholder 50 kalorier, mens kroppen bruker 75 kalorier på å fordøye den porsjonen med rosenkål. Dermed forbrenner kroppen 25 kal kroppsfett... Interessant?

 

En dessert derimot som innholder

350 kalorier og kroppen bruker 100 kalorier på å ta opp maten. Da blir det 250 kalorier igjen som plusses på dagens kaloriinntak og lagres som fett dersom de ikke forbukes.

 

Dette blir sikkert bare lek med tall, men det går jo an å forsøke å spise en del av den maten som har såkalte "negative kalorier".

 

Tror kanskje det har noe å si hva man spiser og ikke bare hvor mange kalorier men spiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann. Takker for at du prøver å hjelpe Fridamor. Jeg skal prøve å satse på frukt og grønt og utelukke all den gode snacksen. Gleder og gruer meg til veiedag neste uke, som for min del er onsdag. Litt spennede også... god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget ikke GR-vektklubben (og dere) før i dag, men håper det er greit at jeg slenger meg på her!

Jeg er så oppgitt fordi jeg i fjor sommer endelig hadde klart å gå ned (til 65 kilo på flere år) så jeg faktisk følte meg vel på stranden - men i løpet av året har jeg gått opp igjen 6 kilo igjen! Alt legger seg rundt magen bare, ser omtrent gravid ut...

Føler meg så splittet i motivasjonen - er nemlig så altfor glad i is om sommeren, og sjokolade om kvelden... Men med litt drahjelp, går det kanskje bedre?

 

Høyde: 164 cm

Vekt nå: 71 kg

Mål i første omgang: Tja 67 kg burde vel være oppnåelig i løpet av sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei hei Mira40 :D Du er hjertelig velkommen med, jo flere jo bedre ;) Det må være lov å kose seg med litt is eller litt sjokolade iblandt, men målet er å klare å begrense seg. Det er spesielt vanskelig i begynnelsen, ihvertfall hvis du er vant til sukker ofte, for da har kroppen vendt seg til det. Men etter ca en uke il det gå bedre.

Mitt motta: Man klarer alt man vil :) og det kan du også, så lenge du står på.

Lykke til :)

 

Klem Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg vært flink å registrere meg for første gang med alt i dag av mat og trim. Trim ja: det eneste jeg kunne registrere var en times sakte gange - på IKEA!! Men det må jo telle det også, var jo helt utslitt etterpå! :)

 

Jammen hadde jeg spist 3000 kalorier i løpet av dagen også, hvorav hele 1000 var kaker og sjokolade... ;) Jeg skjønner jo at jeg nå må skjerpe meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Velkommen hit!

 

I morgen er det veiing igjen og det er alltid spennende! Jeg er på rett spor igjen nå etter mye surr helt siden påske.

 

Du må nok redusere litt på sjokolade- og kake-spisingen, ja, hvis du skal ha vektnedgang! Men det er jo gjerne mengden det kommer an på! Kaker har jeg nok kutta ut stort sett hvis jeg ikke blir servert det noe sted da. Da klarer jeg ikke si nei takk, men nøyer meg med litt. Det er sånn jeg klarer meg gjennom dagene. Jeg koser meg nesten hver dag, men finner fornuftige ting som jeg skriver skriver inn dagskaloriene. En rute kokesjokolade, 4-5 M, lettis fra Hjemmis. Nå om dagen kjøper jeg jordbær nesten hver dag og jeg bruker mye kesam med vanilje på frukt og bær. Hvis jeg spiser softis en dag, så blir det lunsjen min.... Options lettkakao er en kriseløsning for mange slankere, den gir deg søtsmaken, men inneholder veldig lite kalorier. Sjekk rundt på sidene her så får du mange gode tips om hva du kan spise.

 

Noen greier å kutte ut alt som er søtt, eller de må kutte ut alt usunt for å greie og gjennomføre.

 

Det viktigste er at du finner din måte som kan fungere lenge.... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Oj, oj oj! ;) Imorgen er det veie dag! Både gruer og gleder meg. Har hatt 15 trimpoeng denne måneden, men det har ikke gått like bra med spisingen! Idag foreksempel har det gått veldig dårlig!! Har spist to vaffel-plater og 2 skillingsboller....men jeg har kun spist frokost, lunsj og kvelds. Så totalt sett er det ikke så mye, men kalorimessig er det sikkert veldig mye...Vil ikke regne det ut engang! Det SKAL bli bedre til uken, da skal jeg ikke jobbe, og det er når jeg jobber at jeg spiser mye "dritt mat". Jeg jobber nemmlig på en restaurant/kafè hvor det er veldig hektisk og jeg har lett for å dytte i meg noe.

Da krysser jeg fingrende for imorgen, for dere alle sammen :D

Lykke til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter

tiden flyr tydeligvis i fra meg, jeg var helt sikker på at det var i dag vi skulle ha første veiedag så jeg har liksom hatt en ukes pause jeg nå... Det var nok det jeg tenkte men så har jeg surret med dagene. Jajaja, sånt skjer

 

Men nå er jeg i hvertfall her og den ordentlige tråden har startet opp og heter da seff * * * Feriejentene * * *

 

Er det noen flere som ønsker å være med så er dere hjertelig velkommene men meld dere da på direkte i den nye tråden, ikke her. Jeg vil ikke sjekke denne tråden noe mer.

 

Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Takker for oppmuntrende ord! Jeg er nå mye bedre og har klart å spise litt de siste dagene. I dag har jeg ennå ikke kjent kvalme, så nå regner jeg med det skal gå bra.

 

Da snakkes vi på den nye tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så denne linken først i dag... har gått på GR-kurs nå og gikk ikke så veldig mye ned, men litt. Dessuten er tankegangen min i allefall rettet mot slanking, mer trening, og noen utskeielser...

Har veid meg på mandager, en litt dum dag, men siden GR-kurset var på mandag har det blitt slik. Men det er jo så utrolig forskjell på å veie seg på morgningen i forhold til ettermiddagen. Når veier dere dere?

 

Vekt: 76,5

Høyde: 168

Mål: - 6-7 kg (men dette greier jeg ikke frem til skolestart...)

 

har gått ned ca 6 kg siden jeg startet å "slanke" meg ved juletider. Det går saaakte men sikkert nedover (og jammen går det ikke litt oppover også gitt)

 

Hilsen Ida :-)

 

ps, det er nok ikke alltid jeg får lagt inn vekt ol på mandager/onsdager pga ferie...men jeg legger inn så raskt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Tirsdag er veiedag for meg. Ned 0,8 kg siste uke. Veier nå 65,4 kg og har 400 gram igjen til målet.

 

Beklager at jeg er sjelden innom linken, men været er så fint at pc-en ikke har samme tiltrekningskraft som vanlig.

 

Ha en fin, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate
Tirsdag er veiedag for meg. Ned 0' date='8 kg siste uke. Veier nå 65,4 kg og har 400 gram igjen til målet.

 

Beklager at jeg er sjelden innom linken, men været er så fint at pc-en ikke har samme tiltrekningskraft som vanlig.

 

Ha en fin, fin dag![/quote']

 

 

Carpa har startet en ny tråd som heter *****Feriejentene****. Sikkert lurt å rapportere inn der, siden hun har sagt hun ikke sjekker denne tråden lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...