Gå til innhold

Bridezilla? -en forlovers hjertesukk....


Gjest Sols

Anbefalte innlegg

Okei.. jeg vet jeg beveger meg inn i løvens hule her og med de farer som da kan følge, men jeg trenger bare noen råd her -vet ikke hvor ellers jeg kan søke dem..

 

Jeg skal være forlover til en av mine beste venninner. Vi har kjent hverandre i mange år, dog ikke barndomsvenner. Vi bor langt fra hverandre og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å involvere meg så veldig i å lage et utdrikningslag da min økonomi ikke tillater så veldig mange sprell. Jeg tenkte de som bodde i nærheten sikkert ville ordne til noe.

 

Nå legger bruden imidlertid svært sterke føringer for utdrikningslaget, hun har sendt meg lister med tips, venner osv osv. Jeg forsøker å forklare at jeg ikke har mulighet til å delta pga min økonomi (bare reise, overnatting og gave til selve bryllupet vil koste meg en liten formue, om jeg ikke skulle gjøre det samme dobbelt opp med utdrikningslaget i tillegg!!), men det ser ut som jeg snakker for døve ører.

 

Jeg har fått kontakt med noen som kan hjelpe, men jeg føler fortsatt, - og til tross for at jeg tidlig sa jeg ikke kunne delta selv, at forventningene til meg som forlover er større enn jeg kan innfri...

 

F.eks: skal jeg være med å bidra økonomisk selv om jeg ikke kan delta? (Jeg har ganske enkelt ikke råd!)

 

I tillegg har jeg mottatt info om bryllupet og det hele ser ut til å være kongelige verdig. Ønskelisten var av størrelsesorden fler-tusenkronersklassen. Hva gir man da når man er alene-mamma, men en alene-mammas økonomi???

 

Altså; nå har jeg bare lyst til å trekke meg fra hele forlover-oppgaven, evt legge meg inn på sykehus med brukket bein bryllupshelga for å slippe unna.

 

Jeg er med andre ord søkk fortvilt!!!

 

Kan noen hjelpe?

(F.eks: finnes det tabletter man kan ta for å få et mystisk utslett slik at undersøkelse på sykehus er nødvendig, evt noe man kan gjøre for å få akutt influensa med feber på slutten av 30-tallet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg...det ser ut som din venninne har tenkt å leve ut alle sine fantasier, koste hva det koste vil.

 

Min forlover bor også laaangt unna, hun har strammere økonomi enn meg, men hun var også den første jeg varslet slik at hun kunne begynne å spare til reise. ( hun fikk da litt over 1 år's varsel). Min svigerinne sin forlover bodde også langt unna, og det lot seg ordne. Men nå var ikke min svigerinne en bridzilla, og jeg er nok ikke helt der jeg heller (håper å ikke komme dit heller).

 

Men la oss prøve å tenke litt løsningsorientert for deg. Utdrikkningslaget, kjempe flott at du har fått tak i noen som kan hjelpe til. Føler du at du ikke kan reise for å delta, så kan du ikke det. Sånn er livet, vi kan ikke alltid gjøre det vi har lyst til, og vi kan ikke alltid få det vi vil. Snakk med venninnen din( bruden), prøv å få henne til å se din realitet. Fortell at du er beæret som ble valgt til oppgaven, men du har begrensninger, og hvis det er viktig for henne at du ikke har det, be henne ta stilling til om hun virkelig vil ha deg som forlover.

 

Når det gjelder gaven. Jeg har ihvertfall fått info om at man skal legge inn ting i alle priskalsser på ønskelisten. Ikke alle har like god råd. Man kan få tak i mye flott, som ikke koster en formue. har du feks. sett på de nye vasene til hadeland glassverk (tror jeg det var), Finn Schjøll vasene. Det er jo flotte design vaser til en overkommelig pris.

Når skal bryllupet stå? Salget starter jo i august, så er det etter det kan du kanskje handle på slag. Og du MÅ ikke kjøpe noe som står på listen, du kjenner sikkert bruden såpass at du vet hva slags smak hun har, og dermed kan gjøre et kvalifisert kjøp utenom listen.

 

Ønsker deg masse lykke til, og håper bruden setter mer pris på deg som venn, enn at alt skal være dyrt og flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Coco for svar! Det hjelper å få andre til å rydde litt i hodet. Jeg tror også det er best å fortelle henne slik det er med min økonomiske situasjon; som du sier: man kan ikke være med på alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...