Gå til innhold

Alle gode ting er tre!


Anbefalte innlegg

NÅ er det på tide å begynne på ny frisk! Jeg startet første gang i fjor høst, gikk ned et par tre kilo, klarte ikke helt å fokusere. Så fikk jeg en ny giv 1. januar, da var jeg ganske flink en stund, og gikk ned 5-6 kg til fram mot påske. (Det hadde jeg en tråd om inne på 20-30 kilo-forumet. )Fra påske og utover har jeg helt mistet fokus igjen, det har vært veldig mye reising, dertil hørende felles måltider, og en del øl og vin. Har holdt meg sånn noen lunde, men ikke gått noe ned de siste månedene. Får se på det som en stabiliseringsperiode :)

 

Men alle gode ting er tre, og nå er det på tide med en ny sommergiv. Det er roligere på jobben, og mindre reising. Bør derfor bli lettere å trene mer, og å kontrollere matinntaket bedre.

 

På den positive siden: Jeg er 8 kg lettere enn jeg var i fjor høst, samt adskillige centimeter smalere. En rekke bukser er blitt for store, og gitt bort. Jeg har medlemsskap på et treningssenter, og blitt litt sterkere i musklene.

 

MEN - jeg har fortsatt en god del kilo som skal vekk, og jeg har en kondis som absolutt trenger forbedring.

 

Status quo: Vekta viste i morges 84,8 kg. (Målte meg også, men notatene ligger igjen hjemme... :) Kommer tilbake til det i kveld! )

 

Jeg er 167 cm høy, og målet mitt er 66 kg. Det vil si at jeg har 18,8 kg som skal vekk. (Som er en god del, men tross alt bedre enn 25 som jeg hadde i fjor!)

 

Aller første delmål er å komme under 83,5. Da er jeg ute av BMI-kategorien "fedme". Disse 1,3 kiloene gir jeg meg selv frist til 8. juli med å klare, men håper det går enda fortere.

 

Neste delmål er å komme under 82,6. Da har jeg nemlig rundet 10 kg mindre enn jeg var på mitt største (92,6 kg i fjor høst :( ) Det håper jeg å klare før 16.juli.

 

Jeg skal forsøke å ligge på 16-1800 kalorier, og trene 3 ganger i uka. Begrense alokoholinntak meste mulig, selv om utepilsen skulle lokke i sola. Og selvfølgelig spise minst mulig "junk" og godis. (Som gammel sjoko-elsker er jeg litt stolt over at jeg har kuttet dramatisk i dette inntaket allerede! :))

 

Optimistisk sommerhilsen,

Nique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Først en tilståelse - utepilsen lokket altfor fristende i sola i går... :) Og det var deilig, sitte og slarve litt med en god venninne.

 

Men, nå er det en ny dag! Som også blir en utfordring, siden det er sommeravslutning med jobben, noe som innebærer god mat og vin, tipper jeg. Og både torsdag og fredag innbefatter andre sosiale arrangementer - er en innspurt nå før ferien setter inn, ser det ut som. Men, men. Jeg skal gi meg selv litt slakke tøyler denne uka, men prøve å få trent og spist ekstremt sunt de dagene det ikke er andre ting som foregår.

 

Mye gåing ga meg 2,4 trimpoeng i går, og et totalt kaloriinntak på 2189 kalorier (innbefattet 3 pils og nøtter :) )

 

Målene mine nå ved oppstart (målt på søndag):

 

Hals: 35 cm

Overarm: 32 cm

Byste: 102 cm

Under bysten: 82 cm

Midje: 84 cm

Navle: 95 cm

"Bilring": 107 cm

Rumpe: 110 cm

Hofte: 107 cm

Lår: 64 cm

Legg: 40 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det blir spennende å følge deg i din nedgang :( Og sååå godt å høre at du er så positiv! Jeg sliter også når det gjelder alkohol! Er glad i både pils og fest. Men har vel innsett at det er best å være forsiktig. Går opp minst 1 kilo av en flaske vin jo.... kroppen liker det nok ikke.

 

Jeg har selv ca 16 kilo som skal av før jeg har nådd målet mitt som er 75 kilo. Da ligger jeg på den øvre BMI grensa, og jeg kan ikke huske å ha vært så lett noen gang. Det blir en ny opplevelse som jeg gleder meg til! Tenk å fly rundt i turløypene 16 kilo lettere enn nå :) Satser på å bruke ett år på det, og har som første mål å gå ned 10 kilo til Jul. Har klart 5 av dem siden 16 April, så det burde gå bra :)

 

Lykke til! Jeg blir nok å lese tråden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nique,

Velkommen over i "ned 10-20 kilos gruppa",

 

Så flott at du er i gang igjen. Det er jo viktig å stabilisere underveis også, spesielt når man skal ned endel kilo.

 

Jeg ønsker deg all mulig lykke til!

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære shhhh, queen og galskap - tusen takk for hyggelige hilsener!

 

Ja, jeg tenker positivt, og tror at dette her skal gå riktig vei. Tar ikke denne pausen som noe nederlag, det er jo snakk om varige endringer dette her, og da får man ta tiden til hjelp.

 

Som sagt, det blir en litt "myk start" denne uka. I går var det hyggelig sommeravslutning med jobben, med god mat og drikke. Maten var relativt sunn, med fisk og skalldyr, men rikelig med hvitvin, litt jordbær med vaniljeis og en irish coffee trakk totaltinntaket opp til 2471 kalorier, som selvfølgelig er altfor mye. Fikk imidlertid notert 1,5 trimpoeng, ved å gå en del. "Snikveide" meg forresten i dag tidlig, og da var faktisk vekten 84,5, altså 300 gram mindre enn sist, utrolig nok. Men, men, det kan jo bare ha vært naturlige variasjoner, selv om det er hyggelig at de går den veien :)

 

I dag skal jeg uansett stramme tøylene, spise mindre og ta meg en tur på treningssenteret. Gleder meg til det, det har blitt en stund siden sist nå. Men framover har jeg skrevet opp treningsøktene i avtaleboka mi - så blir det litt mer planlagt og forpliktende. Det hjelper jo at det roer seg betraktelig på jobben også!

 

Så, stø kurs mot første delmål, som er 83,5 innen 8. juli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

God tur på trening!

Eg har begynt på et treningssenter der ein melder seg på timar på forhånd- det har i alle fall hjulpe meg med tanke på at det kjenst meir forpliktande.

 

Håper du når første målet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var deilig å trene igjen! Holdt på i et par timer, ellipsemaskin + styrke. Sammen med litt gange, ble det totalt 3 trimpoeng i dag. Men kaloriinntaket snek seg opp 1855, det var litt mer enn planlagt. "Syndet" med én pils i dag også, samt et par never potetgull. Litt flaut, dette skulle jo være en "magerdag". Men, men, jeg får trøste meg med at ca 600 av kaloriene ble trimmet bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lure meg opp på badevekta i morges også, da viste den 84,6, altså 100 gram opp fra i går. Men allikevel mindre enn mandag, til tross for alle utskeielser.

 

I dag skal jeg på en mottagelse, hvor det sikkert også blir noen fristelser. (Har en jobb hvor jeg må gå på slikt i blant...!) Skal prøve å holde meg sånn noenlunde på matta. "Spare" litt utskeielse til i morgen, da jeg skal ut med noen venner, og da har jeg tenkt å hygge meg uten for mye tanke på kaloriene! (Ja - jeg vet at det virker fryktelig slapt dette her, men som sagt - denne uka her ble litt spesiell...;)) Fra helgen av blir det andre boller! )

 

Noe som forresten er litt synd er at treningssenteret mitt har begynt med sommertid. Dvs at de stenger tidligere på ukedagene, og holder helt stengt lørdag og søndag. Litt dumt! Men jeg får gå meg noen turer i stedet, i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina og Fjellgeita, så hyggelig å høre fra dere! Ja, nå er jeg i gang igjen ;)

 

Dagen i dag endte på 2120 kalorier, inkludert både øl, vin og hamburger. Igjen for høyt, men trøsten er at etter i morgen, når det blir få eller ingen "alkoholkalorier", så kommer det til å gå veldig greit.

 

Ble ikke så mye trim i dag heller. Tar sikte på treningssenteret på lørdag, det er siste dagen med lørdagsåpent før ferien. (Dvs - håper de har åpent på lørdag? Må sjekke for sikkerhets skyld...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trøtt i dag! Sov et par timer på ettermiddag/tidlig kveld i går, og dermed tror jeg døgnrytmen var ødelagt. Hadde heller ikke spist noe siden denne hamburger'n ved 15:00-tida, så (naturlig nok) ble jeg sulten etterhvert. Så det ble nattmat, en lettyoghurt og en skive brød med hamburgerrygg.

 

Nå gleder jeg meg faktisk til å få litt orden på "det sunne liv". Bare etter i kveld, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var kjempekoselig, og som forventet fryktelig kaloririk - det ble noen øl, for å si det sånn!! Men, nå er jeg stort sett ferdig med denne litt intense sosiale perioden, så nå skal det bli godt å komme inn i litt sunnere vaner igjen ;)

 

I dag har jeg stort sett tatt det med ro hjemme, bare vært og handlet i et par omganger. Fikk båret noen kilo opp trappene, med andre ord! Regnet ser ut til å gi seg nå, og sola titter fram, så jeg får se om det ikke blir en liten kveldstur.

 

Ha en fin lørdagskveld, medslankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Blir spennende å se åssen det går med deg videre. Og det ser da ut til at du skal klare delmålet ditt også ;)

 

Utskeielser rammer oss alle. Jeg har utrolig nok vært heldig sålangt. Det er ikke én dag jeg har gått over kaloriene mine. Men det betyr ikke at jeg har vært så fordømt sunn hele tiden heller, hehe.

 

God lørdag til deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frktrulte - hyggelig å høre fra deg! Ja, jeg håper det første delmålet går greit. Skal være flink framover nå! ;)

 

I dag har kaloriinntaket vært greit, landet på en total på 1425 kalorier. Men gårsdagens øl-inntak kommer nok til å sitte i fremdeles, når jeg går på vekta i morgen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en snau uke siden jeg begynte på igjen, og det har langt fra vært noen "helsefarm". Innspurt før sommeren både jobb og privat; mange hyggelige kvelder, men masse kalorier, særlig av det flytende slaget.

 

Vekta viste i morges 84,7, dvs bare 100 gram ned fra forrige søndag. Det vil si at jeg har en uke på meg til å gå ned 1,2 kg, om jeg skal nå første delmålet mitt til 8/7 som planlagt. Det er muligens litt ambisiøst, men vi får se hva vi får til. Jeg gjør uansett et forsøk!

 

Målene mine i dag:

 

Hals: 35 cm

Overarm: 32 cm

Byste: 107 cm (+ 3 cm - pussig?)

Under bysten: 82 cm

Midje: 85 cm (+1 cm)

Navle: 97 cm (+2 cm)

"Bilring": 107 cm

Rumpe: 110 cm

Hofte: 107 cm

Lår: 64 cm

Legg: 40 cm

 

Oppgang, altså. Kan tyde på at jeg har endel vann i kroppen? Vi får se hvordan det går utover uka. Kanskje jeg skal ta en veie- og måledag midtveis også, onsdag eller torsdag, for eksempel.

 

Ellers har jeg planer om treningssenteret mandag, onsdag og fredag denne uka. Håper at det strammer opp litt det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Ja, dette var lenge siden!

Jeg har akkurat frisket opp den gamle tråden min i ned 20-30 forumet. Selv om det strengt tatt bare er 14 kilo igjen... Men jeg føler meg liksom på det stadiet enda i hodet. I hodet mitt blir jeg ikke tynnere :S

 

Uansett: god sommer til deg, og lykke til med vektnedgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adskillig hyggeligere å gå på vekta i dag tidlig - nå viste den 84,2 ;) Altså -600 gram fra forrige uke, i stedet for -100 gram. Kan tyde på at det var riktig at jeg hadde litt vann i kroppen i går.

 

Så nå ser det mye lysere ut m.h.t. første delmål. 700 gram skal jeg klare innen førstkommende mandag :D

 

1355 kalorier inn i går, og en god spasertur.

 

Og i dag blir det trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' dette var lenge siden!

Jeg har akkurat frisket opp den gamle tråden min i ned 20-30 forumet. Selv om det strengt tatt bare er 14 kilo igjen... Men jeg føler meg liksom på det stadiet enda i hodet. I hodet mitt blir jeg ikke tynnere :S

 

Uansett: god sommer til deg, og lykke til med vektnedgang ;)[/quote']

 

Så hyggelig å "se" deg!! Det var lenge siden, ja! Var akkurat inne og så at du var i gang igjen på tråden din, skal følge med deg videre! Jeg har jo, som deg, hatt en pause, men nå skal vi jammen komme oss i mål, begge to!

 

Ha en knallsommer - så tastes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg! Applaus til deg for flott nedgang! Er det ikke deilig å se at det går rette veien... selvom om det tar tid. Det er rart det der med hodet. Tar lang tid før man ser at man har mistet mange kilo. Jeg som deg henger litt etter, og når jeg ser megselv i speilet ser jeg fremdeles en som veier 10-15 kilo mer. Det er godt man har badevekten og cm-båndet slik at vi ikke mister helt fokus.

 

Lykke til og stå på! Da ser du flotte resultater neste uke også!

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg! Applaus til deg for flott nedgang! Er det ikke deilig å se at det går rette veien... selvom om det tar tid. Det er rart det der med hodet. Tar lang tid før man ser at man har mistet mange kilo. Jeg som deg henger litt etter' date=' og når jeg ser megselv i speilet ser jeg fremdeles en som veier 10-15 kilo mer. Det er godt man har badevekten og cm-båndet slik at vi ikke mister helt fokus.

 

Lykke til og stå på! Da ser du flotte resultater neste uke også!

 

Klem flua[/quote']

 

 

Koselig å se deg!! ;) Ja, ting tar tid, både fysisk og "psykisk", når det gjelder å bli kvitt disse kiloene. Du har jo vært kjempeflink, forresten! Nå er det jo bare noen bittesmå "justeringer" som gjenstår - tenker du er i mål veldig snart!

 

klem fra Nique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Rina - hyggelig å høre fra deg! :)

 

I dag innbrakte dagen 2,5 trimpoeng. Kaloriinntaket stopper på 1425 - og det er inkludert den isen jeg har tenkt å kose meg med nå! ;)

 

Jeg har tenkt litt mer på dette med de "mentale" kiloene, som både pinnedyr og flua var inne på. Jeg tror faktisk de kan virke litt begge veier for min del. Jeg mener, jeg kan godt sitte i et hyggelig lag en kveld; prate, fleipe og kanskje flørte litt, og egentlig føle meg ganske attraktiv. MEN, så får jeg kanskje se noen bilder fra selskapet senere, og tenker "æsj, som jeg ser ut!". Dobbelthake og bilring... Så på den måten er selvbildet der og da mye mer positivt enn det som kanskje er realiteten... På en måte er det vel bra at det mentale bildet allerede er en slankere utgave - da må jeg jo bare jobbe videre for å få det til å stemme med fakta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Kanskje fordi ein i 'hyggelig lag' pleier å skjenka seg?? Gjør underverker for sjøltilliten! ;)

 

Men alvorlig: mest sannsynlig responderer du til slik folk rundt deg er mot deg- og mest sannsynlig likar dei deg veldig godt, og kanskje noken flørtar litt tilbake? Det betyr at du ER akkurat så flott og attraktiv som du kjente deg då. At ein dårlig fotograf og ein blitz kan øydeleggje minna er ein heilt annan sak. Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...