Gå til innhold

Alle gode ting er tre!


Anbefalte innlegg

Godt poeng, galskap! Men når bildene kommer er man jo nykter! ;) (Men det gjelder faktisk bilder tatt i andre situasjoner også, i helt edruelige sammenhenger.)

 

Ellers har du selvfølgelig rett - de fleste mennesker blåser jo langt i andres kilo eller andre skavanker, når man ellers har det hyggelig sammen. Det er nok mest i våre egne hoder at kroppen vår blir så strengt vurdert! :D

 

For øvrig måtte jeg bare "snikveie" meg igjen i morges... :) Til min glede ser det ut til at ytterligere 200 gram har sluppet taket :) Vet jo at dette bare kan være naturlige variasjoner, men krysser fingrene for at de holder seg borte. En halvkilo til nå, så når jeg det første delmålet mitt etter planen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

jeg hater å se bilder av meg selv, så jeg er stort sett fotograf... Men ikke alltid man slipper unna. Føler meg skikkelig ille på bilder. Samtidig så har det jo noen ganger gitt meg såpass sjokk at jeg har kommet igang med en sunnere livsstil, ihvertfall for en periode...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. Må bare le, for kjenner meg så godt igjen i det Nique sier.. Man er ute og koser seg en kveld.. har dresset seg opp, og sminket seg pent.. Man føler seg rett og slett litt flott, og koser seg hele kvelden.. Flørter en hel del med gud og en hver.. "flott kveld!" SÅ KOMMER BILDENE:.. FYSJ som man ser ut.. var ikke LITT slik man følte seg.. MEN som regel så føler man seg ofte like flott til neste gang, så lenge man ikke lar bildene gå til hodet til en..

 

Det er som Galskap sier.. Og uansett hvordan man ser ut, så er det utstråling og oppførsel folk ser etter, og det er det de liker.. har man selvtillitt, og utstråling gjør ikke et par ekstra kilo NOE som helst:)

 

(var bare innom å kikket, og måtte kommentere det da jeg humret litt for meg selv når jeg leste det);) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg som får sånne "bilde-sjokk"... ;) Men det er sant som an60 sier; det er viktig å ikke la bildene gå til hodet på seg, men være like selvsikker ved neste anledning :)

 

Tirsdag ble litt "tung", hele 1950 kalorier og bare 0,7 trimpoeng. Skylda legges på en "lettvin" middagsløsning - hamburgere fra Mc Donald's... :D

 

Gårsdagen ble derimot veldig lett, kun 1082 kalorier og hele 4 trimpoeng. Så, det jevner seg vel ut. Hadde wokede grønnsaker med krepsehaler til middag, så det var kalorifattig.

 

Ellers er det særdeles vått her på Østlandet! Jeg starter ferie til uka, så jeg håper det blir litt bedre vær innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne uka gått også! Har stort sett gått bra, med fint kalioiinntak. Et unntak ble det allikevel; torsdagen ble det nok ganske mange øl-kalorier... :)

 

Fornøyd med resultatene også, tross mensen nå. Vekta viste 83,6 kg i dag - og det er jeg fornøyd med. - 600 gram siden mandag morgen, det riktignok 100 gram mindre enn det jeg hadde satt meg som første delmål, men allikevel: nær nok til at jeg er fornøyd, og "godkjenner" delmålet som oppnådd. Jippi! :D BMI'en er dermed 30,0 - og kan regnes som "overvekt" i stedet for "fedme".

 

Litt bevegelse i målene også:

Hals: 35 cm

Overarm: 32 cm

Byste: 102 cm (- 5 cm siden forrige uke)

Under bysten: 79 cm (-3 cm)

Midje: 84 cm (-1 cm)

Navle: 94 cm (-3 cm)

"Bilring": 106 cm (-1 cm)

Rumpe: 108 cm (-2 cm)

Hofte: 107 cm

Lår: 64 cm

Legg: 40 cm

 

Andre delmål: 82,6 kg Da vil jeg ha gått ned 10 kg siden i fjor høst. Hadde håpet å klare det innen 16. juli, men en kilo på en uke er kanskje litt ambisiøst? Tror jeg setter "fristen" til 20.juli, så har jeg litt bedre tid på meg.

 

Tredje delmål: under 80,0 kg. Vet ikke helt hva som blir realistisk, men for å ha en dato, setter jeg 12. august. Kryss fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie fra i dag av! Men skal holde meg i byen (stort sett). Ble så mye reising i vår, at det er deilig å bare slappe av litt. Sover jo litt lengre, så det med frokost blir en liten utfordring. Blir gjerne til at det blir kaffe og aviser når man står opp, og ikke mat på noen timer. Ikke så sunt for forbrenningen... :)

 

Vært på trening i dag, måtte faktisk bryte av litt før jeg hadde tenkt. Ble litt svimmel og uvel, tror det henger sammen med mens + litt lite mat i dag - hadde bare spist to brødskiver når jeg gikk på trening ca 15:00. (Ref. dette med frokost...) Så, jeg får nok skjerpe meg litt. I morgen blir det bare spasertur, tror jeg, så prøver jeg meg på treningssenteret igjen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Oi oi, ver forsiktig med å ta deg ut uten nok mat innabords! Bra at du stoppa i tide.

 

Rart kor forskjellige ein kan vere. Eg hadde gått i dørken etter ein halvtime uten frukost, det er det første eg tenker på når eg står opp (og det siste før eg sovner...). Men det har jo sine minus det og...

 

Er det slik at du ikkje har lyst på frukost, eller glømmer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier vanligvis å spise frokost, i allefall en brødskive eller to. Men på hverdagene tar jeg meg ikke tid til å sette på kaffen, så da blir det å drikke vann eller (ehem, rødme...) pepsi max til. Men i helgene og feriene blir det kaffe, og da drikker jeg gjerne den ferdig før det blir til noe mat, og da blir man på en måte litt mett av det også, og så går timene. Men i dag har jeg vært flink og bare drukket én kopp kaffe, og spist 2 skiver direkte etterpå. Men nå må jeg se å få meg noe lunsj, for å opprettholde de gode intensjoner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Flink flink!

 

Kanskje det er ein ide å ha som mål at du ikkje skal drikke kaffi før du har spist noe? Trenger jo ikkje vere så mye, men gjør det lettere å huske om du kobler det med kaffidrikkinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, vær forsiktig.

 

Ville vel egentlig bare se hvordan det gikk med deg.. og må jo si du er stanhaftig og flink. Stå på!

 

Fortsatt god sommer! Vi snakkes .... jeg er i feriemodus, selvom jeg jobber fullt nå. Hjernen henger ikke helt med, og jeg drømmer om sol sommer og bikini! Ha ha det får bli neste år det!

 

Klem fra Flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk galskap! I dag har jeg gjort som du sa, spiste frokost før kaffen. Og faktisk klart å holde jevnt matinntak hele dagen, og endt på 1600-og-noe. (De to foregående ble 1300-og-noe) :)

 

Hei flua - veldig hyggelig at du stikker innom!! :) Og du - jeg er helt sikker på at du ser flott ut i bikini nå! Kiloene henger nok mer igjen i ditt eget hode, enn det som synes for resten av verden! :D

 

Ellers må jeg bare fortelle at jeg "måtte" snikveie meg i dag, og vekta stanset på 83 blank. Dvs at jeg har gode forhåpninger om å nå mitt neste delmål på 82,6 innen "fristen"!! :)

 

Ha en god kveld!!

 

klem fra Nique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Hei! Nique, og dere andre for den del, dere er veldig flinke! :)

 

Jeg skal ned til 65 kg (tror jeg) og har med det 18 kg å gå ned. Jeg strever veldig med å få spist nok hver dag, når alt er så sunt. Hvis noen har noen gode råd og tips så blir jeg glad for det!

 

Lykke til videre alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, IdieH1982! Da er vi jo omtrent på "samme vei" - hyggelig at du stakk innom! :D Noe som hjelper meg å dra opp snittet, om det er litt lavt, er et par glass juice, litt ost og litt yoghurt. Blir fort kalorier av det. Ellers må jeg jo innrømme at det blir litt mer "usunne" kalorier i blant også, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Ja, Nique, det blir noen usunne kcal innimellom. Men hvis jeg ikke kan unne meg litt noen ganger så tror jeg ikke at jeg greier dette rett og slett... Alt med måte.:D

 

Veldig fint å få støtte og tips her inne, og ikke minst godt å se at flere enn meg sprekker litt av og til...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen søndagsveiing og måling i dag, tar alt i morgen i stedet. MEN - jeg må få fortelle at jeg var og shoppet litt i går. Fant bl.a. et par fine jeans i str 42, som satt perfekt :) Lenge siden jeg så det tallet på størrelseslappen nå. Det kommer selvfølgelig helt an på modellen, men det var nå litt godt allikevel, da. Får følelsen av at det går riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

På den siste uka har jeg gått ned 1 kg, og 2 cm rundt magen! Hurra! Har kjempet mot meg selv i helga, det var mange fristelser på hyttetur. Men jeg greide det! :)

 

Det er jo alltid herlig å finne ut at men går inn i en str. mindre i klær, gleder meg til jeg gjør det også...

 

Hvordan gikk veiinga for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Idie - gratulerer! :)

 

Vekta var ikke så hyggelig for min del på mandag - den stoppet på 83,9 - altså 300 gram OPP fra forrige uke... Hadde nok sammenheng med en litt hyggelig helg... Ja, ja! Centimetrene var noe hyggeligere, de var som følger:

 

Hals: 35 cm

Overarm: 32 cm

Byste: 102 cm

Under bysten: 79 cm

Midje: 83 cm (-1 cm)

Navle: 93 cm (-1 cm)

"Bilring": 105 cm (-1 cm)

Rumpe: 106cm (-2 cm)

Hofte: 107 cm

Lår: 63 cm (-1 cm)

Legg: 40 cm

 

Ganske fornøyd med målene, men da ikke med vekta. Spørs hvordan det går med delmål 2 som jeg hadde håpet å nå før 20. juli. 2 dager igjen.... Ja, ja, vi får ta det som det kommer. Har trimmet mye både mandag og i dag, skal ha en skikkelig runde på fredag igjen. Håper det hjelper! 82,6 - here I come (sooner or later...)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Du greier det ja, noen oppturer og nedturer er det jo alltid. Lykke til videre!

 

81,8 nå i dag jeg, bare måtte snikveie meg.... Målet er 80 kg til 5.august når jeg reiser til syden. Ser 7-tallet i det fjerne... :) Stå på videre, Nique! Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke helt riktig vei for tiden - vekta viste 84,0, altså 100 gram OPP fra forrige uke... :) Men, men. Tror nok jeg vet problemet, og skal ta tak i det nå! :) Is og pils er nok synderne. En eller to av hvert slag, nesten hver dag - huff, det straffer seg! Full skjerpings denne uka, i allefall fram til lørdag, da skal jeg på en liten weekendtur, og har tenkt å kose meg.

 

Målene er nesten stillestående, med unntak av et par forsvunne centimetre rundt hoftene. M.a.o.:

 

Hals: 35 cm

Overarm: 32 cm

Byste: 102 cm

Under bysten: 79 cm

Midje: 83 cm

Navle: 93 cm

"Bilring": 105 cm

Rumpe: 106cm

Hofte: 107 cm (-2 cm)

Lår: 63 cm

Legg: 40 cm

 

 

Har vært ganske flink til å trene, så det hjelper, tror jeg. Skal avgårde på treningssenteret i dag også. Greit med regnvær på en måte, så blir man ikke fristet til å parkere seg i solen i stedet!! :)

 

Når det gjelder delmål, går det jo dårlig. Er tilbake over BMI-grensa på 30. Så nytt delmål, hanke inn de første 400 grammene senest fredag (83,6), og så komme inn på delmål 2 igjen (som var 82,6) innen 1. august. SÅ, jeg kommer nok til å snikveie meg litt denne uka... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden sist jeg var innpå - er litt for mye som skjer i livet mitt for tiden.. :) Men, jeg har fortsatt (et visst) fokus, selv om ting tar litt tid. Veier p.t. 83,2 kg, altså 800 gram mindre enn forrige gang jeg skrev her inne, så det er iallefall riktig vei. Bare jeg kommer over en liten "kneik" i privatlivet mitt nå, så skal resultatene komme litt fortere igjen.

 

Håper det går bra for dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Queen, hyggelig at du "etterlyser" meg!

 

Med flytting og (midlertidig?) samlivsbrudd er det lite fokus på slanking for øyeblikket. Har heller ingen vekt, siden den står igjen i gamle leiligheten ;-) Men, har ikke gått noe opp, tror jeg. Går mye, og er i bevegelse, men jeg teller ikke kalorier for tiden. Skal starte opp igjen bare jeg kommer litt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Queen' date=' hyggelig at du "etterlyser" meg!

 

Med flytting og (midlertidig?) samlivsbrudd er det lite fokus på slanking for øyeblikket. Har heller ingen vekt, siden den står igjen i gamle leiligheten ;-) Men, har ikke gått noe opp, tror jeg. Går mye, og er i bevegelse, men jeg teller ikke kalorier for tiden. Skal starte opp igjen bare jeg kommer litt i orden.[/quote']

 

Ja, det er ikke lett når samlivet skjærer seg. Uansett utfall, lykke til!

Stikk innom igjen en gang i blant da:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det lenge siden sist, tenkte jeg fikk stikke innom og si hei! :rolleyes:

 

Har vært en litt laber periode, men jeg tror ikke jeg har gått noe særlig opp i vekt, i allefall. Skal se å bli flinkere til å trene og telle kalorier igjen snart. Men jeg går ganske mye, det blir fort en time om dagen i snitt. Så det hjelper vel litt på, selv om jeg merker at kroppen er blitt slappere når jeg har sluntret unna styrketreningen en stund. Så i dag skal jeg bort på treningssenteret etter jobb, tenkte jeg.

 

Ja, ja, det blir jo sånn når andre ting tar over det meste av fokus og konsentrasjon. Krysser fingrene for at prosjektet mitt er tilbake på stø kurs i løpet av høsten.

 

Lager meg et nytt delmål - skal ta av 5 kg innen utløpet av november. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...