Gå til innhold

Alle gode ting er tre!


Anbefalte innlegg

Litt opp igjen i morges, til 86,5. Ergerlig, men jeg tror det har litt å gjøre med at kroppen begynner å forberede seg på mens til helgen... Kan fort gå opp et par kilo en gang i måneden...

 

Ellers er dette en slik uke som er kjempehektisk, med masse å gjøre på jobb, og liten tid til trening. Får gjøre det beste ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Enda en dag med oppgang - nå opp til 86,7... :) Jeg tror jeg får "avskrive" denne uka her på kontoen for hvileskjær, og håper at det meste er vann, som er ute av kroppen igjen om en ukes tid.

 

Raspeballer hørtes ut som god og kraftig kost, ja! :) Men sikkert sunt med et sånt måltid en gang i blant, det sørger vel for at forbrenningen holder seg oppe?

 

I kveld er det "fin middag" med jobben, så da blir det tre retters med vin til. Laks til forrett og rein til hovedrett, så det er jo ikke så fete saker, men så kommer det en dessert også, da. Får smake på den, uten nødvendigvis å spise opp. Men vinkaloriene trekker nok opp, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing og måling igjen på søndag, og jeg klarte faktisk å se 85-tallet, som var målet for uka! Nærmere bestemt stoppet vekta på 85,8, det er riktignok bare 0,2 kg ned fra forrige søndag, men siden vekta gikk opp underveis i uka, er jeg ganske fornøyd! :)

 

Det jeg er aller mest fornøyd med, er imidlertid centimtrene. På mine 11 målepunkt, var det forsvunnet totalt 12 cm, men dessverre hadde også 1 cm kommet til, så netto resultat var -11cm. Det meste har gått fra rumpe og midje, 4-5 cm har forsvunnet her etterhvert.

 

Så.... Jeg går på kommende uke med krum nakke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke blitt noen veiing. Mulig jeg skal kutte disse daglige turene på vekta snart, den pleier å være "snillere" på søndagene, ser det ut til :) Det kommer vel av at da har man hatt tid til å sove ut, vært på toalettet og alt det der.

 

Jeg innbiller meg at jeg er på rett vei nå, synes kroppen virker strammere, selv om det ble veldig lite trening forrige uke. I går fikk jeg tilsendt turprogram fra Turistforeningen. Tror jeg skal melde meg på en fellestur til sommeren. Ikke noe altfor heftig, men et lite mål å strekke seg mot. Jeg gikk på et par slike turer når jeg var yngre, men det er faktisk over 15 år siden nå... Og det er jo så deilig å gå i fjellet! Får virkelig påfyll på mange måter av å være ute i naturen! (sier byjenta som stort sett tråkker i asfalten hele året... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke blitt noen veiing. Mulig jeg skal kutte disse daglige turene på vekta snart' date=' den pleier å være "snillere" på søndagene, ser det ut til :) Det kommer vel av at da har man hatt tid til å sove ut, vært på toalettet og alt det der.

 

Jeg innbiller meg at jeg er på rett vei nå, synes kroppen virker strammere, selv om det ble veldig lite trening forrige uke. I går fikk jeg tilsendt turprogram fra Turistforeningen. Tror jeg skal melde meg på en fellestur til sommeren. Ikke noe altfor heftig, men et lite mål å strekke seg mot. Jeg gikk på et par slike turer når jeg var yngre, men det er faktisk over 15 år siden nå... Og det er jo så deilig å gå i fjellet! Får virkelig påfyll på mange måter av å være ute i naturen! (sier byjenta som stort sett tråkker i asfalten hele året... :) )[/quote']

 

 

Kjekt å lese at det går bra med deg. Ikke dumt å melde seg på ein fellestur, mange fine turer. Satt og las i turprogrammet i går eg og. Har ikkje gått fellesturer, men veit at det er veldig fine turer. Frisk luft og mulighet til å koble heilt av. Fjellfolk er trivelige folk;)

Meld deg på du.

 

klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese at det går bra med deg. Ikke dumt å melde seg på ein fellestur' date=' mange fine turer. Satt og las i turprogrammet i går eg og. Har ikkje gått fellesturer, men veit at det er veldig fine turer. Frisk luft og mulighet til å koble heilt av. Fjellfolk er trivelige folk;)

Meld deg på du.

 

klem

Fjellgeita[/quote']

 

Ja, jeg tror at det blir til det! :) Utfra nicket ditt går jeg utfra at du er rimelig turvant :) Jeg står og vipper mellom Rondane og Hardangervidda. De turene jeg gikk for noen år siden var i Alvdal/Vestfjell og Rondane. Det var fint, men det er jo også morsomt å prøve noe nytt. Hva ville du ha valgt av de to områdene, om du hadde vært meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg tror at det blir til det! :) Utfra nicket ditt går jeg utfra at du er rimelig turvant :) Jeg står og vipper mellom Rondane og Hardangervidda. De turene jeg gikk for noen år siden var i Alvdal/Vestfjell og Rondane. Det var fint, men det er jo også morsomt å prøve noe nytt. Hva ville du ha valgt av de to områdene, om du hadde vært meg?[/quote']

 

 

Er veldig glad i fjellet og går til fjells så ofte eg får tid. Og skal innrømme at eg er vanskelig å stoppe om våren/sommaren/høsten. Trimmer vel egentlig for heile året då eg.:)

 

Har ikkje gått i Rondane, men kunne vore artigt å gått ein gong.:)

Hardangervidda er relativt lett å gå på, litt myr enkelte plassar. Fine etapper viss du velger å gå frå hytte til hytte.Overkommelige etapper for alle og ein kvar. God mat på dei fleste hyttene, trivelige folk å møte på i fjellheimen. Stilt og fredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, da tror jeg kanskje jeg skal satse på Hardangervidda. Jeg er ikke så glad i å gå i steinur. Føler meg litt utrygg når grunnen ruller vekk under føttene :) Litt avhengig av hvor du går, er vel Hardangervidda relativt flatt. Kan være en grei "starttur" tror jeg. Får satse på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Langt opphold i skrivingen, men nå er jeg tilbake! Har vært et par uker hvor jeg har hatt det veldig hektisk, reist mye med jobben og måttet ta ting litt som de kommer, både med matinntak og mosjonsmuligheter. Det har også "straffet seg" på vekta, har gått opp igjen 800 gram til 86,6 kg. Men det har jo vekslet litt, så jeg tar det med friskt mot.

 

Hadde en hyggelig hyttetur forrige helg, med litt skigåing (men med mye god mat og drikke...), og nå helga som var, var det København. Ellers mye reising rundt i landet!

 

Dene uka er jeg stort sett "stasjonær", så nå skal jeg prøve å få til 3 turer på treningssenteret, og ikke minst kommet i gang med å gå mer igjen. De vanlige "kontordagene" mine er jo mye enklere når det gjelder trim, da er det en snau times "gratis" spasertur, samt enklere å få trene også. Gleder meg til å få strammet inn litt på centimetrene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt opphold i skrivingen' date=' men nå er jeg tilbake! Har vært et par uker hvor jeg har hatt det veldig hektisk, reist mye med jobben og måttet ta ting litt som de kommer, både med matinntak og mosjonsmuligheter. Det har også "straffet seg" på vekta, har gått opp igjen 800 gram til 86,6 kg. Men det har jo vekslet litt, så jeg tar det med friskt mot.

 

Hadde en hyggelig hyttetur forrige helg, med litt skigåing (men med mye god mat og drikke...), og nå helga som var, var det København. Ellers mye reising rundt i landet!

 

Dene uka er jeg stort sett "stasjonær", så nå skal jeg prøve å få til 3 turer på treningssenteret, og ikke minst kommet i gang med å gå mer igjen. De vanlige "kontordagene" mine er jo mye enklere når det gjelder trim, da er det en snau times "gratis" spasertur, samt enklere å få trene også. Gleder meg til å få strammet inn litt på centimetrene igjen![/quote']

 

Flott å ha deg her igjen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble ikke fullt å sunn som jeg håpet, ble en litt lang dag med møter, ikke noe skikkelig middag, så skeiet jeg litt ut med en melkesjokolade og et glass rødvin når jeg endelig kom hjem... ;)

 

Men - i dag skal det endelig bli en tur på treningssenteret igjen! Gleder meg til å bruke lit muskler!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjente meg veldig godt igjen i det der men å miste fokus.......! Selv har jeg mer enn 3 forsøk og det går ikke akkurat lettere etterhvert med selve vekttapet synes jeg. Det som går bedre er selve vanen og omlegging av kosten. Jeg koser meg med en liten sjokolade (gjerne mørk, selv om det ikke er det jeg liker aller best ) av og til, og når jeg skal på festivitas skrenker jeg inn det andre den dagen slik at jeg ikke går langt over det anbefalte totalinntak. Da er det så mye bedre, selv om deler av kosten ikke er den sunneste akkurat den dagen. Jeg skal ned fra 87 til 75 kg, tror jeg. Har tidligere gått ned 9 kg på det meste, men da var jeg i mer bevegelse i jobben enn nå. Så blir man eldre, og på en eller annen måte blir ting ekstra vanskelig da. Men jeg står på med krum nakke selv om det ikke er tre tidligere forsøk, men sikkert fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjente meg veldig godt igjen i det der men å miste fokus.......! Selv har jeg mer enn 3 forsøk og det går ikke akkurat lettere etterhvert med selve vekttapet synes jeg. Det som går bedre er selve vanen og omlegging av kosten. Jeg koser meg med en liten sjokolade (gjerne mørk' date=' selv om det ikke er det jeg liker aller best ) av og til, og når jeg skal på festivitas skrenker jeg inn det andre den dagen slik at jeg ikke går langt over det anbefalte totalinntak. Da er det så mye bedre, selv om deler av kosten ikke er den sunneste akkurat den dagen. Jeg skal ned fra 87 til 75 kg, tror jeg. Har tidligere gått ned 9 kg på det meste, men da var jeg i mer bevegelse i jobben enn nå. Så blir man eldre, og på en eller annen måte blir ting ekstra vanskelig da. Men jeg står på med krum nakke selv om det ikke er tre tidligere forsøk, men sikkert fem.[/quote']

 

Ja, det er lurt det du sier om å tilpasse kaloriinntaket om man skal unne seg litt ekstra på kvelden. Det er utrolig hvor fort kaloriene stormer på, med litt sjokolade og alkohol... ;) Og har man det travelt, og er litt stresset, så er det mye lettere å falle for fristelsene. Skulle egentlig hatt et halvt års permisjon for å slanke seg! :D

 

Men føre eller siden kommer vi vel i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig glad i et glass vin, og det klarer jeg å få presset inn selv om det nok ikke er et anbefalt forslag i noen dietter, direkte da.........men det er jo sunt i følge forskningen så lenge man begrenser det og ikke går over 7 enheter i uken. Husker da jeg startet på kurs, for en laaaaaang stund siden, eller fem som jeg nevnte. Da tenkte jeg........åh skal det bli slutt på ditt og datt, og aaaaaldri mer det ene eller andre! :D Men nei, det behøver ikke være så trist, bare man finner sin egen måte å implementere det på, som for eks begrense noe annet, ved bare å endre litt på inntaket ved noen av måltidene den dagen. Jeg har et inntak på ca kcl 1400 - 1600 ( anbefalt det siste ) daglig men får fint puttet inn et glass vin eller en liten sjokolade innimellom. Når jeg er søtsyk lager jeg en smoothie, og da får jeg i meg frukt og evt yoghurt samtidig. Supert og godt!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig, det må gå an å unne seg litt i blant. Problemet er vel når det blir litt for mye, sånn at kaloriregnskapet lider... Og så sies det jo også at alkohol setter ned forbrenningen, i allefall om man har tatt litt mer enn ett glass, og at den virkningen kan sitte i flere dager. Smoothie er godt og sunt, og har litt godteripreg, det har også en del yogurther har jeg funnet ut. Særlig de med vaniljesmak gir jo en sånn "dessertfølelse".

 

I går var det veiing og måling igjen, og vekta har stått bom stille. Var vel egentlig ikke noe annet å vente, har ikke vært så flink i uka som gikk. Men har i allefall trent endel, det hjelper vel på forbrenningen på sikt, i hvertfall! I centimetre hadde det gått litt inn og ut forskjellige steder, men nettoresultatet var -2cm fra forrige søndag. Alle monner drar! :D

 

Denne uka blir hektisk igjen, med mye reising og hotellmat, men jeg skal prøve å være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært et par hektiske uker, ser ikke ut til å roe seg før påske. Vekta stoppet i morges på 86,4, ned 300 gram fra forrige veiing. Ikke så mye å skryte av, dog som forventet. Mangler litt fokus nå. Det er så mye annet som tar tid og krefter. Skal ha en aktiv påskeuke, så får håpe at det blir en "ny giv" utav det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Drøy måned siden sist jeg var innom. Sliter med motivasjonen for tiden. Vekta i morges var på 86,7, altså har jeg vaket litt opp og ned rundt dette nivået veldig lenge nå.

 

Er imidlertid ganske flink til å trene for tiden, uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig. Vurderer å melde meg på kurs fram mot sommeren, for å komme i gang igjen. Utfordringen min er bare at jeg reiser såpass mye at det kan bli mye å klare å møte opp på samme ukedag mange uker i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøy måned siden sist jeg var innom. Sliter med motivasjonen for tiden. Vekta i morges var på 86' date='7, altså har jeg vaket litt opp og ned rundt dette nivået veldig lenge nå.

 

Er imidlertid ganske flink til å trene for tiden, uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig. Vurderer å melde meg på kurs fram mot sommeren, for å komme i gang igjen. Utfordringen min er bare at jeg reiser såpass mye at det kan bli mye å klare å møte opp på samme ukedag mange uker i strekk.[/quote']

 

 

Har savna deg no, flott at du fann veien tilbake til oss. ;)

Det er sikkert lurt å melde seg på kurs, kvifor ikkje prøve eit nettkurs då er jo du ikkje avhengig av å møte ein bestemt dag til eit bestemt tidspunkt. Tenk på det Nique.

 

Ha ein fin dag:)

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, fjellgeita, kjempekoselig å høre fra deg!

 

Ja, jeg skal vurdere det med nettkurs. Ellers så går det et kurs rett i nærheten av her jeg bor også, som begynner nå 19. mai. Vurderer sterkt å slenge meg med... Det er et maxi-kurs, så jeg er litt usikker på om jeg er "stor nok". Men jeg har jo i bunnen og grunnen over 20 kg for mye, selv om jeg ville være fornøyd bare jeg kom ned til 69 kg...

 

Ellers skal jeg begynne å føre matdagbok igjen fra i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen' date=' fjellgeita, kjempekoselig å høre fra deg!

 

Ja, jeg skal vurdere det med nettkurs. Ellers så går det et kurs rett i nærheten av her jeg bor også, som begynner nå 19. mai. Vurderer sterkt å slenge meg med... Det er et maxi-kurs, så jeg er litt usikker på om jeg er "stor nok". Men jeg har jo i bunnen og grunnen over 20 kg for mye, selv om jeg ville være fornøyd bare jeg kom ned til 69 kg...

 

Ellers skal jeg begynne å føre matdagbok igjen fra i dag! ;)[/quote']

 

Hiv deg på det kurset du, eg gjekk på maxi-kurs då eg gjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har litt lyst til det. Det er bare det at i de 8 ukene det da varer, ligger det endel reising og ting som foregår, og jeg er litt redd for at jeg ikke får "fullt utbytte". Men på den annen side - sånn er jo faktisk livet mitt, og det er jo slike situasjoner jeg må lære meg til å håndtere best mulig.

 

Får tenke litt mer på det! ;) Ellers har jeg f.o.m. i går begynt å føre dagbok igjen, var nede på 1440 kcal i går. Litt lite, men det skader vel ikke å stå på litt ekstra i starten for å sette igang igjen. Har vel vært for mye i det siste, litt sjokolade her, et par øl der.

 

Er forresten overrasket over kostholdet til endel folk. I nærheten av der jeg jobber pågår det en del byggevirksomhet, og det er dermed endel av bygningsarbeiderne som kjøper lunsj i samme butikken som jeg handler. Dette er jo folk som har krevende fysisk arbeid, og allikevel består lunsjen av en juiceboks, et skolebrød og en Snickers! Hvordan i alle dager får de energi til å holde ut dagen med den dietten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...