Gå til innhold

Fellesinnsats søkes


Gjest enitS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ser det er mange som har slått seg sammen for å gå ned en bestemt mengde vekt innen en bestemt tid, men de har holdt på så lenge at jeg prøver å lage ei ny gruppe for meg og andre som har kommet til på Vektklubben den siste tiden!

 

Jeg har som overordnet mål å gå ned 22 kilo, og deretter bør jeg gå ned 10 kilo til. Jeg ser på dette som en meeeeeeget laaaangsiktig oppgave, som jeg vil dele opp i delmål. Så om noen vil være med på det, hadde det vært kjempeflott! Jeg foreslår for eksempel minus fem kilo til femtende januar. Any takers?

 

Jeg vil også gjerne komme i kontakt med andre som trenger å gå ned såpass mye, og som vil gjøre det over tid. Kan være greit å ha noen i en slik prosess.

 

Jeg har i snart to år prøvd å gå ned i vekt ved å legge om kostholdet og å trene. Jeg var passe flink til å trene i halvannet år, og fikk gjort litt med kostholdet. Gikk ikke ned i vekt, men stoppet den konstante men sakte vektøkningen. Men nå har jeg flyttet, og har ikke klart å opprette nye treningsrutiner, og bor med et så bittelite kjøkken at jeg synes det er vanskelig og lite motiverende å lage mat. Har også fått så mye å gjøre, at jeg nedprioriterer matlaging. Jeg har lenge klart å innbille meg at fordi jeg ønsker å gå ned i vekt, så skjer det også sakte men sikkert. Men jeg fikk i dag se noen bilder av meg selv, tatt tidligere på dagen, og da fant jeg ut at noe må gjøres. I morgen skal jeg kjøpe målebånd for å ta mål rundt om, og jeg skal få benyttet meg av det treningsmedlemskapet jeg har betalt. Jeg håper å klare å trene to ganger i uka, også gå mer. Dessuten må jeg skjerpe meg på småspising, usunn spising, trøstespising.

Jeg veier 120,8 kilo, og min største drøm er å se vekta stoppe før 100 kilo. 99... Rent helsemessig bør jeg også enda mer ned, men jeg deler det opp i småbiter. Første mål er 115 kilo, som et semirundt tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei enitS!

 

De fleste av trådene her er veldig åpne, og mange kommer og går, og noen er veldig aktive. Jeg fåreslår at du skriver deg inn i enten 20-30 kilos linken eller eventuel 30+ liken. Jeg er med i 20-30kg's linken, og har gått ned fra 116,3 til 102,3 på ca 3 måneder. Tar det ikke altfor rolig, men går på kurs, og vil ned til 80 kilo i løpet av neste år. I tillegg er jeg med i en av de kortsiktige linkene for å gå ned ett bestmt antall kilo før jul. Hva slags tempo folk velger å gjøre dette i variere mye innenfor linkene, så ikke bli skremt av mitt tempo! Det viktigste her inne er at noen bryr seg om hvordan det går med deg, og følger med på utviklingen din.. -og selvfølgelig å få ett lite spark bak og litt motivasjon når det trengs!

 

Lykke til, og hvis du ikke får noen direkte respons, så bare les litt i linkene til du finner ett sted du vil være!

 

Hilsen CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for svar. Da har jeg hevet meg med på 20-30. Jeg må bare prøve å unngå å tenke at andre har gått ned så mye mer enn meg, eventuelt prøve å huske på at jeg startet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også ei som gjerne kunne tenke meg å gå sammen med noen for å få/gi ett lite puff i riktig retning. Jeg har allerede gått ned 9 kilo men er klar for nye "nedovertall". Vekta mi står nå på 115,6 kg. Har såvidt begynt å trene en gang i uka, men målet er å trene oftere. Tanken er der mange ganger,men godstolen er alt for god.Håper flere i samme "sjanger" kan gi hverandre drahjelp.TJO OG HEI!kigi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk som du kanskje så tips om å bli med på en av de gruppene som allerede eksisterte. Jeg trodde alle der hadde startet på samme tidspunkt, men vi har alle ulike mål og opplegg, så det viktigste er å ha noen. Bli gjerne med - jeg er på 20-30 kilo!

 

Godstolen er ekkelt god, men det er jo mulig å trene inne også. Jeg la dyna på gulvet i stad, og trente styrketrening i 25 minutter - eller seks låter på en cd jeg liker. Alternativt kan du jo gjøre det til nyhetene eller andre TV-program det ikke er dødsviktig å se konstant. Sit-ups foran Tv'n så får du i hvert fall sett i rykk og napp! :-)

Ei venninne kjøpte sykkel hun har foran TV'n, så sykler hun seg gjennom nyhetene. Målet er å orke å sykle gjennom filmer også.

Det finnes sikkert også flere ting vi kan gjøre innendørs. Det er lettere å krype far godstolen og ned på gulvet, enn fra godstolen til treningssenter eller utendørs. Så får vi ta det i etapper.

Jeg skulle svømme i morgen tidlig før forelesning, men så kom mensen - så da "slapp" jeg det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...