Gå til innhold

* * * Feriejentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Dinamor - 1,1, kg er jo veldig bra - og sikkert ekstra motiverende?!

 

Etter å ha lest de siste meldingene skjønner jeg hva vektproblematikken hos meg dreide seg om, da jeg hadde vekta stående på badet, der det ganske så riktig var varmekabler... hmm. Jaja, har en ny fancy vekt ihvertfall

:-)

 

Jeg stod forøvrig opp kl 7 og trente litt forsiktig - kjente at kondisen var ganske mye dårligere enn for 3-4 uker siden, men tror nok fort jeg skal komme meg i gang igjen. En god start på dagen ihvertfall, og bare sunn spising så langt. En god dag dette, tror jeg :-) Ikveld blir det sit-ups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Jeg har hørt at digitale vekter ikke fungerer når de står på gulv med varmekabler. De skal visstnok bli veldig ustabile av det. Jeg har derfor min på soverommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg heldigvis godt i gang denne uken. Jeg trente 1,5 time hard trening på treningssenter i går og har i dag gått en like lang fjelltur. Jeg er allerede oppe i 6 trimpoeng, så det er motiverende! :-)

 

 

I morgen skal jeg ut og drikke øl med noen venninner, så jeg får spise sunt i løpet av dagen....

 

Lykke til denne uken alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Holder fortsatt på med maling. La inn 3 timer maling i dag og tror det ble 5,7 trimpoeng. Høres veldig mye ut for meg, men kjenner iallfall at jeg er stiv i beina. Sikkert etter å ha gått opp og ned gardintrappa, og av å stå på det øverste trinnet...Det blir jeg ganske gele i beina av... :)

 

Ellers så blir det litt lettvint-mat om dagen. Kjøpte med oss en halv kylling til lunsj og så spiste jeg stekt ørret m/agurksalat og rømme til middag i kveld. Nærmer meg 1700 kalorier i dag, drukket altfor lite vann. Tør ikke spise noe særlig ekstra selv om jeg har mange trimpoeng, men kan vel hende at det blir et knekkebrød og en kopp te før jeg kryper til køys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag er 65, på stedet hvil fra forrige uke...

Jeg er nokså flink i ukedagene, men så kommer helgen med sine utskeielser og ødelegger slik at vekten ikke går ned. Skal prøve å ta meg sammen, men nå begynner en tre ukers ferie, så det vil nok bli vanskelig!

Mister litt motet jeg, klarer ikke å unngå alle fristelsene:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har opplevd noe tilsvarende noen ganger siden påske....

 

Synes det går ganske bra, men det er ikke så mye som skal til før vekten står stille....Håper på litt nedgang for hver uke som kommer. Kanskje neste uke?? :)

 

Vi må holde ut og det er jo bra at ikke vekta går opp da og det er viktig å trene og bli sprek, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Tenkte jeg måtte legge inn litt sann gla'melding! :D

Jeg synes det har gått kjempefint denne uken (hittil)!! Har spist dessert nesten hver dag, men det er dessert som Grete Roedes vannbakkels, lett is og jordbær i massevis!

Jeg har holdt meg på rundt 1300 kcal, og likevel nytt livet. Jeg spiser ikke noe særlig om kvelden da, bare litt mer frukt, og av og til med litt vaniljekesam på, men ellers så var det godt å komme i gang igjen med trening og med registrering.

Har også laget hjemmebakt Ingers Rugbrød, og jeg synes de er kjempegod, så jeg er stooorfornøyd med "regimet"mitt.

 

Spiser to ruter med mørk sjokolade daglig i tillegg til at jeg virkelig nyter jordbær, mango og andre sunne ting.

 

Til middag denne uken har jeg hatt laks med varm spinatsaus (oppskrift herfra), og den kan anbefales den. Min mann likte det også veldig godt :)

 

Ville bare spre litt glede og motivasjon :) Ser frem til å være flink i helgen og til å veie meg på tirsdag.

 

Hehehe, ang. påske, så må jeg si at det verste er tiden etterpå..... jepp, når alt påskesnopet er på halv pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann.

 

Da var det ny veiedag for meg i går, og jeg stod stille på 64,3 kg. Egentlig veldig fornøyd etter en uke med mye bursdager og litt ferie... Det var ihvertfall ikke opp.

Nå drar jeg på ferie i 2 uker, men skal prøve å få lagt inn vekt her neste uke også. Stå på alle sammen, og riktig god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

I går ble det både øl og vin på meg.... , men var ca. flink i matveien... Ikke noe særlig med trim eller noe som helst, men man kan ikke få tid til absolutt alt hver eneste dag.

Anyways, jeg kommer akkurat fra butikken, såg på bollene og gikk derifrå, såg på hobby, gikk der i fra, såg på troika, stratos, kinder maxi ,og gikk derifrå, såg på sukkerfri sjokolade (my ass, det er jo nesten samme kcal innhold...)og gikk derifrå.

Kjøpte mentos sukkerfri, og jeg skal spise kun 3 stk. også legge de igjen her på jobb :)

Kjøpte også Pepsi max da, det synes jeg er litt godt fredagen, men 0 kcal, så det gjør ikke så mye.

 

Pustet lettet ut idet jeg gikk ut av butikken :D

 

I dag skal vi ha sunn fredagskos og jeg skal også få komme meg ut i frisk luft å trimme litt.

 

God helg folkens, og lykke til med alle fristelsene som måtte oppstå. Jeg la fra meg den siste sjokoladen og tenkte.... det er ikke verdt det!! det blir jo alltid sann hastverkspising, også har du liksom hatt sjokoladesmak i munnen i 30 sekund, men du må føre mange kcal på rapporteringen.

Den konstruktive tankegangen hjalp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hyggelis å se at dere alle står i og er motiverte :D selv er jeg litt lite motivert for tiden, og tanken på at jeg skal en uke til Hellas på mandag (mye mat + lite trim) gjør ikke saken noe bedre. Har ihvertfall vært flink og gått en tur idag, og skal være med på power på ELIXIA senere idag. Men ikveld er det fest og grilling. Skal prøve å grille sunn mat, men det blir vel litt vin og tull og tøys utover kvelden :)

Ønsker dere fortsatt en fin dag :) stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvordan går det med dere???

 

God tur til Hellas, Kristinemmm! Hvor skal du hen? Vi har vært Kreta-frelste et par år nå....Koser oss veldig der! Kos deg veldig og ikke tenk så mye på slanking! Ellers så er det jo mye godt som er sunt der også...Ikke minst den greske salaten.

 

Her er det laber stemning nå! Det regner igjen....Har vært passelig flink med maten. Har vel passert 10 trimpoeng denne uka. Ønsker at jeg er på under 70 igjen på mandag, men tør ikke tro på noen ting før jeg får se. Mangler vel den siste lille biten for å gå ned noen gram. Vekta er veldig stabil for tiden og det kan jo også være en fordel. Ingen store utskeielser men heller ingen store krafttak for å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for glamelding Caffelatte! Det hjelper på! Du er jo superflink!

 

Jeg begynte uken veldig bra, men de siste dagene har det blitt lite trening. I tillegg har jeg vært på fest både torsdag og fredag med dertil mye mat og alkohol. Jeg må derfor komme meg ut på tur nå. :-)

 

God tur Kristinemmm! Ikke tenk så mye på slanking i ferien, det kan lett ødelegge turen. Ha det bare litt i bakhodet innimellom, så går det nok bra! Husk å kose deg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Jeg skal til Skiathos. Gleder meg veldig nå ;) Blir kjempe godt å komme seg vekk fra dette regnværet, og ikke minst være masse sammen med kjæresten. Etter et år i militæret har vi virkelig lært å sette pris på hverandre når vi først er sammen. Men nå er vi jo sammen hele tiden, 24 timer i døgnet, og må ærlig innrmme at det ikke har blitt så mye trening denne uken, og litt utskeielser! Og i natt drar vi til Hellas, så da blir det vel labert neste uke også. Men uken etter der igjen, skal jeg komme sterkt tilbake :) :)

Jeg får fortsette å pakke. Lykke til med veingen imorgen alle sammen :) Ha en flott og sunn uke.

Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

God tur kristinemmm!!

 

Hvordan har det gått med dere som har veiedag i dag ? Jeg har tirsdag som veiedag, og jeg må innrømme at helga ikke har vært det helt store. Ikke nødvendigvis så mange kcal.. kanskje for få faktisk... men treningsmessig får jeg stryk karakter.... og lørdag ble det vel noe chips ja..

Så jeg får være flink i dag både med å spise nok, sunt og også komme meg ut og bevege kroppen.

kanskje får jeg en positiv overraskelse i morgen ?

 

neste uke blir det to uker med ferie, men jeg skal være i Norge blant masse fjell og tusenvis av turmuligheter, så det skal bli litt sann slankefarm ferie tenkte jeg :)

 

Lykke til med veiingen i dag da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Takk for det, Caffelatte!

 

Jeg starter ballet, jeg da.... :) Her er det ikke store endringer.

70,3 og det er det samme som de to siste veiingene. Holder meg bra, men ingen nedgang. Ligger bra an i uka og så blir det litt mye mat i helga. Hadde såvidt over 20 trimpoeng som består av maling/beising, 1 joggetur og vask av bil.

 

Denne uka satset jeg på minst 2 treninger på Elixia, 1 joggetur og masse maling/beising + klippe plen for både oss og naboen. Det gir også bra med poeng.

 

Det blir litt in og god mat i helgene, men jeg holder meg unna potetgull og sånt. Hadde et aldri så lite sukkerkick og mumsa sjokolade fredagskvelden... Spiste en rollino på bensinstasjon i går kveld. Det var dumt! Ellers ville jeg kanskje vært under 70! Men, men, spist er spist!

 

Gleder meg til å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Ja, etter over to uker på ferie i syden er resultatet opp 3 kilo. Fra 67,7 til 70,6.

 

Nedslående, men håper at en del av det er væske. Går på med friskt mot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Resultatet mitt er 63,2 kg, dvs ned 1,1 kg. Jeg er fornøyd med det, men det er det samme jeg la på meg forrige uke, så jeg håper på ytterligere nedgang neste uke.

 

Jeg har trent en del og gått noen turer, så det ble 14,5 trimpoeng og sit-upsene er i boks :-)

 

Som sagt tidligere klarte jeg ikke målet mitt om å holde meg unna snop og chips. Det ble utskeielser flere dager, i tillegg til to dager med fest......

 

Neste uke er målet igjen minst 10 trimpoeng og 600 sit-ups og definitivt mindre snop og chips.

 

Hvordan gikk det med dere andre?

 

Marielle: jeg legger også alltid på meg 2-3 kg på ferie, men de pleier å gå fort av igjen. Det er veldig bra at du er motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt tidligere så er vekta litt ustabil ( badevekta )

men i dag så veide jeg akkurat 68 kg. Så jeg går for den. Har også kjøpt ny bukse i dag og er kjempe fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

I dag er det veiedag, og vekten i dag stod på: 62,2kg dvs - 400 gram fra forrige uke :) fa...en

Good news: Jeg ser 61 tallet...

Men det er i hvert fall nedgang, for med snekkere hjemme, nesten uten kjøkken, turer for å handle ditt og datt på Claes Ohlson og whatsoever, så blir det ikke nok trening. I går hadde jeg f.eks kjøpepizza til middag.... det er jo ræva for å si det mildt.

 

Må si at jeg har vært noenlunde flink i matveien til tross for dårlig med kjøkken for tiden ( idag skal de bli ferdige ...) , men treninga har gått rett vest.

Bare tirsdag i dag, denne uka kan bli full av treningstimer :) La oss håpe det.

 

Drar på ferie på fredag, men som sagt, så skal jeg ha et par uker i bygdenorge, så noen fjellturer blir det forhåpentligvis. Ikke sikkert jeg rapporterer veiing før jeg er tilbake igjen. Får se om vekta der jeg skal være er noenlunde i stand.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dinamor

Da var det veiedag for meg og vekta viste det jeg ante...opp 600g

Men med helgas festligheter og utskeielser var det forventet,så det er bare å gå på igjen:))

Men en liten tanke...underlig at det skal være et blodslit å ta av et kilo eller to,men veldig raskt å legge dem til?:)

 

Dinamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Tusen takk for at jeg fikk bli med. I dag har jeg målt og veid. Kom hjem fra Danmark i går. Ble noe usunt i starten av ferien og etterhvert ble det ikke noe mati det hele tatt.Jeg ble matforgiftet og syk og har de siste 3 dagene spist minimalt. Derfor er ikke mine mål helt 100 % sikre. Går sikkert opp igjen noe. Klarte 7,2 trimpoeng selv med ferie.

 

Vekt 70,4 kg

 

Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unni35: Det er fantastisk at du klarer å trene så mye på ferie! Jeg håper du snart blir frisk, matforgiftning er ikke noe kjekt.

 

Dinamor: Jeg synes også alltid det er fryktelig irriterende at det er så slitsomt å gå ned et par kilo, men at litt utskeielser alltid resulterer i noen ekstra kilo. :)

 

Caffelatte: Du imponerer med snekkere på kjøkkenet! Du har jo vært superflink i matveien med mye bær og melon og sunne middager. Så får treningen komme denne uken! :)

 

Jeg reiser også på fjellet til helgen. Jeg håper på ok vær og mange turer! Hva legger dere fjellturer inn på? Det er jo noe tyngre å gå i fjellet enn bortover på en sti eller en vei. Eller veier det opp at vi bruker lengre tid?

 

Stå på resten av uken med trening og god sunn mat alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mine vektresultater inne: 62.7 kg. Tror det er 300 gram ned, og det er jo flott! Veldig fornøyd.

Har som vanlig hatt litt utskeielser, når man har feriebesøk hjemmefra blir det gjerne det, men har fått opp antall trimpoeng så det hjelper kanskje litt. I går gikk jeg 2 t tur i nydelig solskinn... det hjelper på både humør og motivasjon. Og sit-upsene for uka er i boks.

 

Stå på videre alle sammen - med både sunt kosthold og trim, og ikke minst med kjøkken, bli-frisk-igjen, plenklipping og det det måtte være. Ha en finfin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...