Gå til innhold
Gjest xray

Mandagslinken (14/11) for 20-30 kg ned

Anbefalte innlegg

Gjest xray

YE; YES,YES!!! Forrige ukes gode gjerninger med samtaler med med selv, trim med Billy (Trinny: Billy's Bootcamp, dvd'er kjøpt på tv-shop, bare som et unntak for å bekrefte at jeg ikke liker tv-shop :( ), det nye leketøyet (elipsen), skrive ned hver eneste ting som gikk innenfor mine lepper OG holde meg innenfor kcal mengden jeg skal ha pr dag, ga gode resultater! Takk til alle for lykkeønskninger, det betyr også mye. Oppbackingen her inne er nok en god grunn til min fremgang og stadige motivasjon til at: JEG OGSÅ SKAL KLARE DET TIL SLUTT!

Alder 35 år

Høyde 168 cm

Kursstart: 17. oktober

Startvekt: 84,5 kg

Vekt nå: 81,9 kg

Nedgang siste uke : -1,5 kg

Oppnådd: - 2,6 kg

Mål: 67 kg

Mål totalt ned: 17,5 kg

Inn cm sist uke: -5 cm

Totalt inn i cm: -13,5 cm

Trimpoeng: 4,7

Meny 2, ca 1600 kcal.

Denne uken har jeg lagt rundt 1400 kcal, og tror det er mer passende for meg, så får jeg heller legge til litt de gangene jeg trener svært mye. Lurer litt på om jeg har noe lav forbrenning ???

Har ikke blitt mange trimpoeng, men for en "nybegynner" er jeg fornøyd. Har noen fysiske forhold (dårlig nakke) som jeg må ta hensyn til, og vil heller starte rolig og se at jeg kan fortsette å trene, enn å bli helt inaktiv igjen, som jeg har vært nå i 1,5 - 2 år.

Jeg har ikke gått mye ned eller inn denne uken i forhold til tap på 8 cm og flere kg på en uke hos noen, men for meg er dette stort, da jeg alltid har vært utrolig treig med å "slippe" både kg og cm. Får bare smøre meg med tålmodighet. Håper bare dette holder og fortsetter, og ikke bare er et blaff... Har et stort mål, og det er å komme inn i bunaden til rundt 17. mai, selv om jeg nå har fått vite at jeg er på jobb i utlandet den dagen. Har ca 8-9 kg igjen til det :) Og før det er det ned 5 kg til jul, og halvveis til mål der :)

Lykke til til alle mine motivatorer!!!!!! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest trinny

Hei alle sammen!

Har fått begynt så smått med trening, skal hoppe på sykkelen igjen i kveld- og ta noen situps. Jeg har bestilt meg skritteller i dag; en billig en, mest for å sjekke litt hvordan det står til med aktivtetnivået:)

Jeg har ingen store forhåpninger med veiingen i morgen, har jevnt nesten ligget 1000-1200 kcal over min meny! Det gir nok ingen vektnedgang:( Dette har vært i form av "salte ting", sene måltider, og pizza. Det er ingen hemlighet hvor kg`ene mine har kommet fra lenger. Disse dagene på gamle "livstilen" bekreftet bare det.

Man kan bli forvirret av alle "diettene" man kan velge mellom idag: atkins, g.roede, libra, "steinalderkost" spis mye sunt fett- litt karbohydrater, osv. Jeg har valgt noe `a la g.roede;)

Jaja, da er det tilbake til den nye livsstilen! Klærne i 1 str mindre venter i skapet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam

Du er iallefall godt i gang! Hvor lenge har du holdt på nå? Er de 2,6 kg ene fra denne uka?? Det er isåfall mye! Du skriver jo at det ikke ble mange kilo eller cm..? Hvor mye av det totale er fra denne siste uka, med god hjelp fra Billy??

Jeg juksa igjen, og var på vekta i dag morges.. Må alltid sjekke etter litt merkelige dager :( -Og den viste 99,0! Nå hører det med til storyen at jeg kan legge på ca 2 kg til GR veiing, pga klær og middag, men det er enda 2 dager igjen, så kanskje jeg kan se ett 2-sifret tall for første gang etter graviditeten for 2 år siden til onsdag!! -Det hadde vært godt, men jeg tror nok jeg må vente enda en uke til. Og det blir bra da også:(

Trinny; Jeg håper du klarer å ta deg inn igjen! Har du prøvd med kålrot og gulrøtter i en stor bolle på kvelden? Ellers vil jeg røpe at jeg spiste ferdig pizza på lørdag, men i steden for å spise brorparten av en hot'n'spisy, så spiste jeg en halv av disse mini italienske med pepperoni og oliven. De veier 300 gram, og har 810 kalorier totalt, så det ble 405 kalorier + salat! Ellers har vi bestilt Peppes ett par ganger (har gått på kurs i 3 mndr), og istedenfor å spise en halv en, spiser jeg nå 2 stykker. (Ifølge kursleder er det neste 450kalorier i ett stykke, så fra hun fortalte det blir det heller italiens pizza for min del!) Husk også på at de salte tingene binder væske, så hvis du unngår salt mat dagen før veiing er det lettere å se eventuelt vekttap. Kom igjen, trinny, dette får du til!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest xray

Hadde i all iveren glemt å skrive hva jeg hadde gått ned og inn sist uke... Men det var 1,5 kg ned, og 5 cm inn, samlet sammen fra litt her og der. Bla litt inn på alle mine mager :( HAr holdt på siden 17 oktober, så det går ikka rasende fort, skal ikke si det, men det er i allefall på vei i riktig retning, og håpet er at jeg når jeg ENDELIG har nådd målet, kan leve med det kostholdet jeg nå skal ha fremover.

Trinny, stå på. Vi har alle uker og dager hvor vi lever på vår "gamle" måte. Så lenge vi klarer å komme oss ut av det, så er det greit en sjelden gang. og jo kortere tid jeg er i mine gamle vaner, jo lettere er det å komme tilbake til slik jeg ønsker at det skal være. Min erfaring i allefall.

CamCam, så flott!! Å komme under slike tall er så motiverende, og SÅ morsomt!! Jeg holder en finger på at du klarer det denne uken! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam

CamCam' date=' så flott!! Å komme under slike tall er så motiverende, og SÅ morsomt!! Jeg holder en finger på at du klarer det denne uken! :([/quote']

:-)

tenger egentlig ikke si mer :(

-Men må nevne at 1,5kg er kjempebra xray!! Hurra!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest enitS

Hei!

Jeg slenger meg med sammen med dere, jeg. Har lenge prøvd å gå ned i vekt, og fikk et tips om vektklubben.

For to år siden ble jeg sykemeldt fra studiene, fordi jeg rett og slett var blitt altfor deprimert over min egen kropp. Jeg var langt nede, var på nippet til å flytte fra samboeren, og så ikke mye positivt i livet. Jeg havnet hos lege, og i januar (etter råd om ikke å begynne fjorten dager før jul, som jeg var enig i) begynte jeg med å trene tre ganger i uka. Det var kjempetøft å gå fra aldri å ha trent og å hate gym, til i hvert fall å bevege og aktivisere meg. Men jeg likte det etter å ha prøvd forskjellige ting, og kom inn i en rytme. Jeg gikk på kostholdveiledningskurs, og fikk endret litt på kostholdet. Men det er vanskelig. Det er det jeg slet mest med. Men jeg klarte i hvert fall å stoppe den konstante vektøkningen, og jeg klarte også å gå litt ned av og til. Hver desimal på vekta var en glede!

Men i sommer flyttet jeg for å fortsette studiene et annet sted. Fordi jeg skulle flytte, ble sommeren i tillegg til sommerjobb brukt til mest mulig kos med samboeren - som ikke var med på flyttelasset. Jeg veide meg ikke i sommer, og prioriterte ham framfor trening. Nå sitter jeg her, har ikke klart å begynne å trene igjen, og sliter enda mer med kostholdet. Da jeg gikk på vekta i går viste den to kilo mer enn sist jeg veide meg en gang i mai. Så jeg er ganske positivt innstilt - jeg føler at jeg har klart å gjøre noe med kroppen så den har holdt seg rimelig stabil, og nå skal jeg i gang med skikkelig innsats så jeg kan gå ned i vekt. Denne høsten studerer og jobber jeg fulltid. Ingen heldig kombinasjon, men det blir slik når muligheter for gode til å si nei til kommer i ens vei. Derfor har jeg fram til juleferien planlagt å få trent en til to ganger i uka, og være veldig bevisst på hva jeg spiser. I jula skal jeg få lov til å kose meg, siden jeg da er hjemme hos kjæresten, familien, svigerfamilien, venner og alle andre jeg er så glad i. Vil jeg ha tre porsjoner pinnekjøtt på julaften, skal jeg spise det. Jeg spiser det tross alt bare en gang i året. Så skal jeg trå til for fullt når jeg kommer tilbake til studiene i januar. Da har jeg ikke jobb, eventuelt en mye mindre krevende jobb med mindre prosentsats, slik at jeg håper å kunne trene tre-fire ganger i uka, og bruke enda mer tid på å lage sunn mat. Så fram til jul skal jeg bare "varme opp" og venne meg til å tenke sunt igjen.

Jeg veier 120,8 kilo, og har som første delmål å kunne veie 115 kilo 15. januar. Drømmemålet er å kunne se en tosifret vekt - altså under 100-streken. Men når jeg kommer dit, håper jeg jo også å kunne gå ned enda mer for å få en sunnere vekt og kropp. Kanskje kan jeg også komme dit at jeg synes jeg har et greit utseende, og at jeg kan kjøpe klær uten altfor store problem. Jeg er 108 rundt midjen, og skal få kjøpt målebånd så jeg kan måle mer. Denne målingen ble tatt med en tråd og 20 centimeters linjal... Det hadde vært deilig å være under 100 rundt midjen og. 100 føles som så utrolig mye mer og større enn 99.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest xray

enitS; Du har kommet til rett plass!! Velkommen til deg! Syns det er SUPERT at du i allefall har innsett at du ønsker å gjøre noe med vekt og kosthold, da er du allerede i gang! Når du leser på linker og tråder her inne, vil du se at vi er mange i samme båt som deg. Noen vil ned like mye, noen litt mindre, andre bare pittelitt, men problemet er ofte det samme, det er vanskelig å få kommet ned de kiloene man ønsker! Selv skal jeg ned "bare" 17,5 kg totalt, men jeg trenger også motivasjon, oppbacking, og "trøst" når oppoverbakkene er for tunge. Og mengder med tips når jeg ikke skjønner hva som er galt. Jeg syns det er kjempeslitsomt og har slitt noen år på samme sted, og nå vil jeg ikke mer. Her inne får jeg så mye medgang, at det har gjort de siste ukene mine SÅ mye lettere!

Fint at du begynner rolig med trening, viktig å ikke overdrive, slik at man spyr ved tanken på trim, hva det nå enn måtte være slags sort.

Du sier du vil spise tre porsjoner pinnekjøtt julaften hvis du har lyst på det. Helt OK syns jeg, men tipser deg om å tenke en ekstra gang før du tar siste porsjon, for å kjenne etter om du EGENTLIG trenger og har lyst på det. Det skal jo av igjen. Som eget eksempel var jeg på ferie i utlandet i 6 uker i sommer/høst, og ennå sliter jeg med å komme ned dit jeg var før jeg dro på ferie. Da blir det bare en evig slankekur for meg, hvis jeg skal la meg selv spise det jeg vil i jula. (Selv om jeg skal ha pinnekjøtt, riskrem, kaker og godt, men jeg skal ta litt mindre av hvrt enn hva jeg pleier å ta, også skal jeg legge inn litt aktivitet i tillegg, som feks turgåeing, og ikke la kaloriene godgjøre seg i kroppen min, mens jeg har mageknip på sofaen pga at jeg er alt for mett.

Stå på, vi støtter deg, og dette skal vi klare sammen!!! Velkommen i gjengen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest enitS

Takk for velkomst!

Jeg fikk faktisk akkurat vite hvor jeg skal være på julaften, og de har ikke pinnekjøtt. Så da blir det ikke mye mat på julaften likevel... De har ribbe, som jeg ikke liker...

For øvrig et godt råd å gå seg en tur av og til. Det er jo så koselig å gå i snøen, og se på vinduene med adventsstake, juletre, lys og kos. Også så godt det er å sitte foran peisen etterpå!

Jula er en trussel, men samtidig betyr det mye for meg å få se de jeg er glad i igjen. Jeg bor i Trondheim og "samboeren" i Oslo, så det er lett å trøstespise - eller kosespise når vi er sammen. Det blir bare galt uansett... Men dette skal bedres nå. Trøstespisingen skal endres, siden det er den det er mest av, i første omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam

Velkommen hit! Håper du klarer å komme inn i en god rytme/rutine i det travle programmet du legger opp til! Det er ikka alltid så lett å reioritere seg selv (jeg har en liten en på halvannet år, og en mann som er veldig slank..), så alt jeg gjør av middag og felles mat må fungere for oss alle! Heldigvis er GR-middagene blitt veldig mye bedre enn for noen år siden, og nå kan alle spise dem uten å føle seg snytt for middag! Eneste forskjell på min og mannen min sin tallerken er mengdene! Min er 50% salat/grønnsaker, men mannen min har ca 50% ris/potet.

Jeg var oppe i 116,3 da jeg startet, og nå nærmer jeg meg den magiske 3-siffer grensa med stormskritt! Midjen min er ikke så smekker som den kanskje burde vært, men selv det målet nærmer seg to siffre! (måtte måle i dag, selv om jeg egentlig ikke skal måle før onsdag :( Nå er det 100,5!!)

Jeg mener du tenker helt riktig når det gjelder de langsiktige målsetningene, og en permanent endring av kosthold/livstil! -Og hvis tre posjoner pinnekjøtt er tingen du virkelig vil ha, så er det kun en dag, og gjør ingen stor skade! -Det er hvordan du håndterer de andre dagene i jula som blir avgjørende.. Er forresten samboer/svigerfamilie også store? Hele min svigerfamilie er slanke, på grensen til tynne, og jeg skal feire julen der også. -Med pinnekjøtt :( Svigermor vet jeg prøver å gjøre noe med kostholdet, og er veldig grei i forhold til hva de lager når vi er på besøk. (Nesten litt for grei, jeg sparer kosemerkene når vi skal dit, og kommer hjem igjen med kosemerkene!)

Vel, vi sees her inne! Linken vår er daglig, så stikk innom så ofte du vil!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam
Takk for velkomst!

Jeg fikk faktisk akkurat vite hvor jeg skal være på julaften' date=' og de har ikke pinnekjøtt. Så da blir det ikke mye mat på julaften likevel... De har ribbe, som jeg ikke liker...

Jula er en trussel, men samtidig betyr det mye for meg å få se de jeg er glad i igjen. Jeg bor i Trondheim og "samboeren" i Oslo, så det er lett å trøstespise - eller kosespise når vi er sammen. Det blir bare galt uansett... Men dette skal bedres nå. Trøstespisingen skal endres, siden det er den det er mest av, i første omgang.[/quote']

Er vokst opp med ribbe jeg! Men liker selvsagt alt :(

Har selv vært pendler i 3 år, og det var da hovedtyngden av kiloene kom. Kanskje det går bedre hvis du er travelt opptatt med studier og jobb? Pass på at du alltid har noe du kan spise tilgjengelig, matpakker, yoghurt, frukt og gulrøtter, så slipper du å kjøpe snop/junk når du blir sulten og er i farta!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest KitSileya
Er vokst opp med ribbe jeg! Men liker selvsagt alt :(

CamCam

Å ja, ribbe er godt. Jeg tror nok også det ikke er så farlig å spise hva du vil på julaften, selv ribbe med svor eller pinnekjøtt og kålrabistappe med fett. Det er hva du spiser 25.desember-23.des som legger fett på kroppen. Om du spiser ett stort måltid på julaften, er det greit, men spiser du pinnekjøtt eller ribbe 7-10 ganger før jul på diverse julebord med tilhørende alkohol og kaker, er det verre. Hva er det kursboka sier? Det er ingen matvare som er så usunn at den aldri kan spises. Tror nok jeg vil passe på å spise de vanlige måltidene den dagen, men med mye fiberrik mat. Og passe på fettet som kan gi maveknip. Selv gleder jeg meg til ribba, men også til potetgullet. Det synes jeg er best. Skal nok lage Heistads lavkalori sjokoladepudding med vaniljekesam til til dessert, for det fikk jeg smaken på i helga, så der tror jeg jeg kan spare inn noen kalorier. Og også rydde av bordet osv slik at jeg får rørt meg litt.

Jeg finner det vanskelig å få motivasjon til å lage middag/ spise regelmessig når jeg er hjemme, for jeg bor alene, og det blir kjedelig i lengden å sitte alene ved kjøkkenbordet. Særlig når jeg skal spise 5 måltider, hvorav minst tre spises hjemme. Da blir det liksom enklere å bare utsette det, og ende opp supersulten om kvelden. De som har familie har en sjekkeinstans der, de må som oftest lge middag hver dag osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest enitS
Jeg finner det vanskelig å få motivasjon til å lage middag/ spise regelmessig når jeg er hjemme' date=' for jeg bor alene, og det blir kjedelig i lengden å sitte alene ved kjøkkenbordet.[/quote']

Helt enig! Det er ikke noe all right å spise alene, eller å lage mat til en. Det var mye koseligere da jeg hadde samboer, for da kunne man både lage mat og vaske opp sammen, eller gjøre det annen hver gang. Og når jeg nå må spise alene, blir ikke maten alltid så avansert heller.

Jeg synes også det er vanskelig å være regelmessig. For eksempel jobber jeg med eksamen nå, og da er det lett å forsvinne i det man leser og skriver, og glemme klokka. Kunne selvfølgelig brukt vekkerklokke, men det passer jo ikke alltid å slutte etter nøyaktig tre timer - noen ganger vil men lese ut kapittelet, eller i hvert fall avsnittet.

Foreløpig sliter jeg også med å begrense porsjonene. Skulle lage grøt i stad, og av gammel vane lagde jeg en liter...

Det er vel bare å jobbe med dette, og bli vant til å bo alene. Kanskje klarer jeg det før studiene er over, og vi skal flytte tilbake sammen igjen... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tornerose

Ja, nå er det mandag igjen. Var ikke helt sunn i går nei. Hadde barneselskap, å så hadde jeg lagt kaker for en hel hær. Ble mye godt da ja. Aja, i dag er jeg på ann igjen og nå er det kun sunn mat som skal inntas.

Håper på å gå ned et par kilo til før jul. Kjøpte meg ny kjole i dag som hadde sett mye bedre ut hvis jeg var litt mindre. Jaja, snart så...

Super bra xray å ta av 1,5kg. Sånn det skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider