Gå til innhold

At det går an!


Gjest Babykilo

Anbefalte innlegg

Gjest Babykilo

Jeg har gått fint ned over en lang periode, ca 7 kg tilsammen. Så skulle jeg ta en pause, dvs holde vekta og ikke stresse med slanking ei uke. Gikk opp 4 kg! På en uke! Jeg er så fortvila...har mest lyst til å gi opp. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

De 4 kiloene kan hende består av mye vann også da. Så ikke ta det så veldig tungt. Det høres litt utrolig ut om det er 4kg fett, liksom, som du har lagt på deg på en uke. Det skal mye til.

 

Ikke gi opp. Prøv igjen. Tenk over hva du putter i munnen. Tenk gjerne to ganger. Tren. Drikk vann. Og ikke tenk så mye på vekta. Kjør løpet i et par uker, og så kan du se åssen det har gått. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babykilo

Takk for oppmuntring. Jeg mista kontrollen, vet du, så det ble både softis og smågodt og sjokolade denne uka. Skal nok skjerpe meg og se om det hjelper på. Huff, huff og huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg vet det er lett å miste kontrollen. Jeg har vært på nippet flere ganger, men heldigvis klart å holde meg i skinnet. Det er ikke døden om du spiser litt smågodt, eller is. Men kunsten er litt. Og ei heller alt på en gang.

 

Spiser du is den ene uka, så kan du jo spare smågodtet og ha det til neste uke. Er du som meg og ikke klarer å spare så lenge det er i hus.. så ikke kjøp.

 

For meg så er det ikke noe som heter én rute sjokolade, eller en håndfull potetgull. Jeg kan spise halve posen, og jeg kan spise hele sjokoladen, uten problemer. Ergo kjøper jeg det ikke heller, med mindre det er mange i huset der og da som kan "hjelpe" meg å spise det opp. Vil jeg ha sjokolade så kjøper jeg en liiiten en. Og den dekker overraskende nok behovet når det er der. I skrivende stund har jeg ikke spist sjokolade på over 1 mnd. Så jeg lurer på om jeg skal unne meg en i løpet av uka, dersom jeg fortsatt har lyst på, på lørdag.

 

En god mandag til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kilo fett er det samme som 7.000 kalorier som ikke er forbrent. Så om du skulle gått opp 4 kilo fett på en uke, måtte du ha proppet i deg 28.000 kalorier mer enn du brukte, tilsvarende 4.000 hver dag i løpet av uka.

 

Så jeg sier som frktrulte; ikke fortvil, det er nok forbigående vannansamlinger :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...