Gå til innhold

"Sparkepikene II"


Gjest Looney

Anbefalte innlegg

Da den første tråden for motivasjon var full, så drister jeg meg på en verson 2.

 

Jeg trenger seriøst mange spark bak, har gått 3 kurs å gått ned 20 kg men står nå helt stille. Har gjort den siste mnd.

Såklart så er det ikke kurs i sommer å det er slett ikke så lett å klare seg på egenhånd.

 

Er det noen der ute som vil være med å motivere hverandre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan støtte og oppmuntre er kanskje en viktig suksessfaktorene når en skal slanke seg, slutte å røyke eller kvitte seg med dumme uvaner..

 

Selv har jeg klart å kutte ut røyken (det er flere år siden nå). Men kiloene som jeg la på meg har jeg ennå ikke klart å kvitte meg med. Det håper jeg å få gjort nå.

 

Jeg er 69,5 kg og er nesten 164 cm høy. Hvis jeg klarer å komme ned i 65 kg i løpet av sommeren/høsten er jeg kjempefornøyd. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg uendelig mye etter to svangerkap, det er 2 år mellom barna mine.

Siden jeg nå er helt ferdi å få barn, så har jeg prøvd alt jeg har kunnet for å gå ned.

20 kilo er jo borte men ennå gjennstår 20-25 kg. Siden det nå har stoppet opp så har jeg slappet av litt med den spisinga, men nå er det på tide å ta seg sammen igjen.

Motivasjon er ikke helt på topp og da er det jo bare sååååå vanskelig.

 

Veldig bra at du har kuttet røyken, jeg sluttet da jeg ble gravid med førstemann. Det er slett ikke lett.

 

Vi får prøv å støtte opp mot hverandre så kansje dette går rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger absolutt en del "spark" for å holde motivasjonen oppe. Jeg synes jeg er veldig flink noen ganger, men da er ofte belønningen at jeg unner meg ting jeg helt skal holde meg borte fra.

 

Hvordan fungerer denne tråden? Jeg vet det er en "sparkepikene" fra før men den har jeg nesten aldri vært inne og lest på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit !

 

Det er meningen vi skal skrive inn hvordan dagene våre er, når det er tunge dager kan vi backe hverandre opp.

Såklart kan vi skrive om gode dager og få den skryten vi fortjener.

 

Håper vi kan støtte hverandre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å mosjonere, er faktisk helt avhengig. Men, så er jeg til gjengjeld helt hjelpesløs i forhold til gode desserter, kaker, sjokolade osv. Er også glad i mat med en god vin til..

 

I går kveld syklet jeg 30 km. Da jeg kom hjem hadde vi fått gjester, og kaffen og verdens beste sjokoladekaka sto på bordet. Behøver jeg å si mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var min mann og jeg på fotballkamp på Ullevål. Da ble det pizza til middag, 2 stk Dollie Dimple m/kjøttdeig og løk. Har ingen aning om hvor mye kcal det er, men regner med at det er litt. MEN... min kjære kjøpte seg en stor pose popcorn og jeg satt bare og luktet på den ved siden av. Det er jeg veldig stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med dager da det meste blir riktig, ikke sant? Da føler en at en kan klare hva som helst.

 

I dag er det fredag og av erfaring så vet jeg at da kommer fristelsene. God mat å spise, gjerne litt rødvin osv. Jeg har allerede kjøpt gulrøtter og blomkål til dipen. Jeg skal ikke røre potetgullskåla! Har ikke funnet ut hva vi skal spise ennå,men har lyst til å prøve noe nytt. Fant en oppskrift på bakte poteter som så veldig godt ut og en oppskrift på enchiladas, så sjansen for at det blir en av disse er veldig stor. Det eneste som er helt sikkert er at det ikke blir taco, som det pleier på fredager. Da klarer jeg ikke stoppe å spise.

 

Ha en nydelig fredag alle sammen, uansett vær. Helgen skal nytes med sunn, god mat og masse trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink dere er....

 

Min store svakhet sjokolade og snacks. Mannen min er den tynne pinnen og sitter om kveldene å koser seg med alt det jeg har såååå lyst på.

 

I ukedagene er jeg veldig flik å holde meg til programmet, men når lørdag kommer så raser alt sammen. Da er det bare å hente seg inn på søndag så man er på rett kurs til mandag.

 

Var på vekta i går å to hele kilo er nå borte....:)

Reiser til Trondheim i dag, vet ikke om jeg kommer meg inn så mye på nett der. Gjør jeg det så skal jeg såklart komme å se til dere her.

 

Fortsett med den gode jobben jenter, så er jeg garantert tilbake på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink dere er....

 

Min store svakhet sjokolade og snacks. Mannen min er den tynne pinnen og sitter om kveldene å koser seg med alt det jeg har såååå lyst på.

 

I ukedagene er jeg veldig flik å holde meg til programmet' date=' men når lørdag kommer så raser alt sammen. Da er det bare å hente seg inn på søndag så man er på rett kurs til mandag.

 

[/quote']

 

Så lenge det bare blir lørdagen, Looney, så går det jo helt greit. En dag i uken hvor man koser seg litt ekstra gjør vanligvis ingenting, men ofte har den ene dagen en tendens til å vare i flere dager. Da sliter man litt.... Men det er klart at om du spiser voldsomme mengder sjokolade på lørdag, så tror jeg vel at resultatet på vekta går den gale veien etterhvert.

 

Hvis du vil kose deg med sjokolade og snacks, så kan du gjøre det, men finn ut hvor mye du vil unne deg først. Legg så det du skal spise i en egen skål og kos deg med hver lille bit, nyt og smak på den. Vet av erfaring at man fort kan spise mye mer enn planlagt hvis man skal spise av samme skål som de andre. Da har jeg fort tømt hele skåla helt alene uten egentlig å smake på en eneste bit. (Omtrent som når bikkja får noe godt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle92

er det svært ille å spise dessert iblant på hverdager? en liten skål med iskrem eller annet? is er min store svakhet:( men får veldig dårlig samvittighet sekundet etter at siste skje er spist. i tillegg får jeg alltid sug på noe salt (feks potetgull) på kvelden når jeg ser på tv osv. har noen noe tips for hva jeg kan erstatte dette med, for å få vekk suget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helgen den største utfordringen?

 

Selv har vært på hyttetur i helga. Det var nok av fristelser der også. Jeg valgte å takke ja til både chips, hvitvin og sjokoladekake. Der og da tenkte jeg: Litt må en jo unne seg, i helga.. Nå angrer jeg, fordi vekta viser 0 gram reduksjon i løpet av siste uke.

 

Jeg tror nesten at jeg må iverksette et skikkelig slankeprogram med veiing, måling og max 1300 kalorier om dagen, og heller sette av kosemerker til helga.

 

Kan vi forsøke å sette oss delmål, og backe hverandre opp i forhold til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips/alternativ: Investert i en blender og lag smoothie: 2 dl appelsinjuice, 2 del med frosne skogsbær, 2 banan og 2 isbiter mixes.

 

Fyll et stort glass med smoothie og kos deg med det til dessert! Det du ikke drikker kan du fryse ned. Deilig fruktis - sunn og god!

 

Dersom du bare må ha fløteis, foreslår jeg en liten kule med smoothie som saus til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper!

 

Har forresten smakt Options, som ligger ann til å bli en ny favorittdrikk!! Sjokoladepulver som blandes ut i varmt vann. 1 kopp = kun 40 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Nord-Trøndelag en tur på besøk hos en venninne. Har derfor vært litt fraværende noen dager.

 

Litt dessert på hverdager gjør ingenting, så fremt det ikke er store porsjoner sjokoladepudding og slikt noe. Kjempebra tips med smoothie, men husk å ikke overdrive her også. Banan skal en jo ikke spise så voldsomt mye av, men en porsjon som går av fruktkvoten er bra.

Oppskjært frukt med 1 ss vaniljekesam er mitt tips til dessert. Ananas med vaniljekesam er megagodt, eplebiter også. Blir litt annerledes når man skjærer opp frukten i biter og har vaniljekesam på. Hva slags frukt velger du jo selv,men kan være lurt å prøve noe du vanligvis ikke bruker f eks mango og kiwi. Jeg spiser stort sett eple som frukt, så når jeg endelig klarer å bruke noe annet så blir det liksom litt ekstra stas.

 

Når jeg fyser på noe godt hjelper det også veldig med grønnsaker og dip. Jeg bruker gulrot og blomkål og tortilla dip. Best er det om du blander dipen med kesam. Det er nesten umulig å kjenne forskjell på kesamdip og lettrømmedip, synes jeg.

 

Ellers så pleier det å hjelpe å rett og slett gjøre noe annet. Gå en tur, sette seg ved pc'en, rydde i bilder, pusle puslespill.... hva som helst egentlig som gjør at du slutter å tenke på noe godt. Fysingen går egentlig utrolig fort over bare en klarer å tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Nå er jeg under 69 - så vidt. Har trent litt hele sommeren, men nå har jeg kommet i gang med den faste treninga. Det er vel det som må til..

 

Hvordan går det med dere andre - med vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBett
Noen som kan støtte og oppmuntre er kanskje en viktig suksessfaktorene når en skal slanke seg' date=' slutte å røyke eller kvitte seg med dumme uvaner..

 

Selv har jeg klart å kutte ut røyken (det er flere år siden nå). Men kiloene som jeg la på meg har jeg ennå ikke klart å kvitte meg med. Det håper jeg å få gjort nå.

 

Jeg er 69,5 kg og er nesten 164 cm høy. Hvis jeg klarer å komme ned i 65 kg i løpet av sommeren/høsten er jeg kjempefornøyd. Hva med deg?[/quote']

 

 

akkurat samme høyde/vekt som meg, du!!! Og 65 er mitt første delmål-når jeg er der er jeg sunn, liksom.....vil lengre ned, men det er en bonus;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok ha et "mellomdelmål" fordi jeg tror det vil gjøre hele prosjektet lettere å gjennomføre. Målet mitt er derfor 67 kg innen 1. september (sakte men sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte går det, men jeg har hatt to uker etter hverandre med vekttap, og det er jeg veldig fornøyd med. Satser nå sterkt på ennå en uke med nedgang.

Er på vei ut døra for å å en times tid med barnevogn og bikkja ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i trøndelag hos min mor, helt uendelig deilig.

 

Mange fjellturer, blåbærtur og ett besøk på sætermeieri. Holder vekta men kjenner jeg er litt i feriemodus.

 

Har dratt til campingvogna å blir der ut ferien.

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBett
er det svært ille å spise dessert iblant på hverdager? en liten skål med iskrem eller annet? is er min store svakhet:( men får veldig dårlig samvittighet sekundet etter at siste skje er spist. i tillegg får jeg alltid sug på noe salt (feks potetgull) på kvelden når jeg ser på tv osv. har noen noe tips for hva jeg kan erstatte dette med' date=' for å få vekk suget?[/quote']

 

dessert-hit nr 1 her i huset:

 

2 ringer dole-ananas (i juice) og 10-20g hakkede valnøtter over. For ekstra, ekstra- kos kan du også ha ei skje sans vanilje-yoghurt over. Husker i forbifarten ikke hvor masse kcal det er...men er ikke mye. Dessuten får du et hjerte for valnøttene og ananasen er jo frukt;-) Selv om det ikke er salt (som jeg også sliter med å finne en "erstatning" for tar den litt av saltsuget. Det er nok fettet i nøttene som gjør det-saltsug er jo ofte egentlig et fettsug...

 

NAM sier bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg skikkelig uttelling på trimpoengene mine. Gikk først en time med barnevogn til mamma og pappa. Det var varmt og mye tyngre enn det pleier å være. Da jeg kom dit ville søsteren min ut i skogen en tur, så vi tok bikkje og de litt større barna med oss og gikk i 1 time og 20 min.

 

Totalt 4 poeng fikk jeg for det. Med to poeng i går er jeg allerede nesten i mål med minstekravet på 7 trimpoeng denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...