Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke helt ut hvordan, eller om jeg kan opprette blogg her inne, så jeg tenkte det var like greit og opprette en egen tråd som kan bli en "dagbok" ;)

 

Jeg har tatt opp kampen mot kg`ene igjen... Nok en gang med planer om at dette skal bli for siste gang, og har bestemt meg for å gjøre det riktig denne gangen....

 

Riktig for meg vil si at jeg kan spise sånn mat som resten av familien kan spise, og utelater bensinstasjonmat, sjokolade, is osv... Jeg skal spise fire hovedmåltider om dagen, samt mellommåltid bestående av frukt av ett eller annet slag. Jeg skal også trimme - bruke sykkel, staver og ellipsemaskin. Tre dager i uken er ett minimum, lengden varierer fra 20 min til en time eller mer.

 

Vel, i dag har det vært en forholdsvis tung dag. Kjedelig på jobb, og når jeg kjeder meg så blir jeg alltid sulten av en eller annen grunn... Men jeg holdt meg hard, og spiste to skiver brød til frokost, to til lunch, en appelsin til mellommåltid ett eple som mellommåltid 2 og rester av pizzaen fra i går til middag da...

Jeg har vært ute og trent bikkja, og så kom den store styrkeprøven... Dagens trimrunde :) Jeg tvang meg selv ut, og gubben for så vidt, og vi syklet i 1 time og 10 minutter. Da syklet vi ca 1,8 mil med mye oppoverbakker! I følge pulsklokken forbrant jeg 655 kcl og jeg er i hvert fall stiv i rumpa og lårene :)

 

I morgen skal jeg gå med stavene, onsdag er det hviledag!

 

Ha en flott uke alle sammen!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

så gøy at du lager egen tråd. jeg for min del har hatt stort utbytte av det.

 

du virker som ei aktiv dame. håper du får i deg nok kalorier, bruker du kalorikalkulatoren her? jeg gjør det, og oppdaget hvor lite jeg egentlig har spist de andre gangene jeg har forsøkt å gå ned i vekt. fikk meg en skikkelig vekker, for å si det sånn.

 

håper uka di blir god og at verden smiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Takk for tilbakemelding. Jeg vet egentlig ikke helt dette med kcl... Jeg prøver og ligge mellom 1300-1600 kcl. Aktivitetsnivået går opp og ned, jeg trimmer når jeg kan men det kan også bli dager der jeg ikke får gjort så mye...

 

Jeg har jo gått veldig fort ned i vekt de to første ukene nå, men sånn er det vel med de fleste ;) Gruer meg veldig til det stopper.... selv om jeg er mentalt forberedt på at det kommer til og skje.

 

Jeg burde sikkert gått på kurs, men jeg har ikke anledning til det skkurat nå... Kanskje om et par måneder om jeg ikke er veldig godt i gang på egenhånd.

 

Jeg tar i mot alle tips med takk... Jeg har ikke lyst til og havne på sparebluss, men vil ikke bli stående heller :)

 

jeg bruker arbeidsboka og legger inn alt.

 

I dag har jeg hatt besøk, vi har grillet og kost oss. Det ble ikke så mye tid til trim da, men jeg har gått 20 minutter på ellipsemaskinen i hvert fall... det er bedre enn ingenting! Jeg spiste mye salat, litt potet og litt kjøtt til middag, droppet saus og hadde tzatziki av mager kesam som saus :) kjempegodt!

 

I morgen skal vi på Tusenfryd med gutta, så da blir det vel gåing, gåing og gåing om ikke annet...

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en strålende dag, selv om det sikkert ikke er optimalt med tanke på slanking :)

 

Vi har tilbrakt dagen på Tusenfryd med ungene og noen gode venner med deres barn i dag. Vi har trasket rundt hele dagen, kjørt karuseller, ungene har badet og bare hatt det bra. Jeg hadde på skrittteller og det ble 10000 skritt i løpet av dagen ja... Og den skrittelleren er ikke "snill"...

 

Jeg vet ikke helt hvor mange kcl det tilsvarer da, men la inn rolig gange (3 km) i 1,5 time i dagboka. Det skulle ikke være for mye tror jeg...

 

Maten ble jo ikke strålende i dag da... Jeg spiste salat til frokost, tre boller (butikkbakt i pose) på Tusenfryd, og så spiste vi på indisk restaurant nå i kveld.

Chicken tikka masala med ris og nanbrød... Ufattelig godt var det, men kcl messig så er det sikkert en bombe :) Alikevel så tror jeg ikke jeg kommer så ravgæli ut totalt sett... det blir vel kanskje rundt 2000 kcl til sammen, og jeg har kun drukket vann i hele dag. Vel, noen sånne dager må man jo bare regne med... Bare ikke og hoppe på vekten i morgen tidlig tror jeg *ler*

 

Jeg veide meg i dag, siden det er to uker siden jeg begynte, og vekten stoppet på 94,2 som er 1,1 kg ned siden sist onsdag og totalt 3,4 kg på to uker! Jeg er fornøyd med det ja :D

 

I morgen er det senvakt, men jeg har planer om en sykkeltur... Om jeg ikke bare skal sykle til jobben da... det er 1,5 mil... Jeg får se an været og humøret i morgen tidlig :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen dager siden sist, men jeg er her fortsatt :(

 

Jeg har ikke fått trimmet så mye som jeg ønsket, men i går syklet jeg til og fra jobb, tilsammen 1,5 time og over 2,5 mil. Det er jeg veldig fornøyd med!

Jeg snek meg på vekten i dag tidlig, og den viste 94, 2 så det er ett håp om at jeg har tenkt meg nedover igjen nå etter oppgangen siste uke!

 

3. september begynner jeg i ny jobb, og da skal jeg forsøke og syke bortimot hver dag... Dit er det 8 km, så det vil bli en fin morgen og ettermiddags økt!

 

I morgen reiser jeg på tur, skal trene hund i 4 dager og gleder meg stort!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... i dag er jeg sulten!!! Jeg har hatt noen flotte dager i skogen, har gått og gått og gått og gått :( Jeg aner ikke hvor mye, langt eller lenge, men regner med at det er noen trimpoeng i hvert fall...

 

Jeg spiste normalt og fornuftig, frokost, lunch, mellom og middag, samt frukt i mellom. Men i dag... I dag hadde jeg sikkert kunnet spist i hele dag!

 

Jeg har ikke gjort det :( jeg har vært veldig flink og holdt meg til mine 4 måltider pluss ett mellommåltid med frukt, og er veldig, veldig fornøyd med meg selv !

Vekten stoppet på 93,9 i dag tidlig - jeg legger inn lørdagsvekt på en annen tråd her, men fikk ikke veid meg på fjellet... Onsdagen har jeg vært på "slankekur" i 4 uker om jeg husker rett, og håper jeg har gått ned like mange kg :) Det mangler 0,3 kg dit pr dags dato...

 

Om jeg når delmålet med 10 kg til 1. oktober skal bi spennende, men det er egentlig ikke så nøye... Det som går lett kommer lett på, så det er egentlig greit at jeg for en gangs skyld tar det i ett rolig tempo.... Selv om jeg gjerne skulle sett at jeg våknet i morgen og veide 65 kg da *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har dagen vært mye lettere :( jeg har gått tur, trent hunden, og vært med på fotballkamp med guttungen. Jeg fristes ikke lengre av is, vaffler osv, og det er deilig. Så lenge jeg holder meg til måltidene mine så har jeg ingen trang etter utskeielser, men går det for lenge mellom hver gang så sliter jeg fortsatt.... Jeg må lære meg og smøre matpakker!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilde,

Du er kjempeflink og viljesterk. Du vil lykkes, og husk om du snubler litt underveis er det bare å reise seg opp og fortsette videre!

 

 

Lykke til!

 

klem fra queen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sittet i ro med foten i en dag, og jeg kjeder meg allerede....

Foten er blå og veldig hoven, så jeg tror jeg blir sittende slik en stund til, og jeg lurer på hvordan jeg skal få tiden til og gå :(

 

Slankemessig så er det jo ikke akkurat gunstig og bli sittende for lenge heller, men jeg får jo ikke gjort så mye med det akkurat nå...

Trøsten er at jeg klarer og holde meg til måltidene, og at jeg ikke har vært fristet til å trøstespise slik som jeg ville ha gjort for noen uker siden...

 

Vekten stoppet i dag på 91,8 kg av en eller annen grunn, og det er totalt 5,8 kg nedgang. Det er faktisk nesten 12 margarinpakker det, og det er mye synes jeg. Jeg merker at jeg er lettere, magen er mindre, og jeg føler at jeg går lettere allerede. Det er kjempemotiverende, og jeg har ikke lyst til og sitte her med foten på en stol !!!

 

jeg håper det går fort over!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei vilde

Du har hatt kjempefint resultat på vekta allerede. Gratulerer så langt!

 

Synd at du har plager med foten, men som du sier: Det viktigste er at du ikke hengir deg til kjede-/trøstespising.

 

Og matpakker, som du nevnte i et tidligere innlegg, er virkelig gull verdt! Mine "evinnelige matpakker" har reddet meg fra tullespising mer enn en gang.

 

God bedring med foten, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt pause og forsøkt med andre dietter, men ingenting hjelper. I stedet har jeg lagt på meg ca 7 kg totalt siden jeg begynte på gr kurs på Internet i januar. Jeg gikk på gr opplegg i ca et halvt år, men klarte ikke å ta av mer enn ett eller to kg. Så ga jeg opp gr og prøvde andre kurer, men har lagt på meg 5 kg i stedet for å ta av. Nå veier jeg 96,1, da jeg startet på gr i januar veide jeg 88,5. Jeg tror jeg må være strengere med meg selv, og følge opplegget nøye.

 

Så kan det vel være litt inspirasjon å hente her på tråden, da. Du og jeg veier jo omtrent det samme, Vilde.

 

Hva er ditt mål? Jeg vil prøve å komme ned på 72 kg, som er min idealvekt.

 

klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

 

Mitt mål er rundt 70 kg det også tror jeg :( jeg var 72 kg for 5 år siden, og var egentlig veldig fornøyd da... Jeg kunne ideelt sett vært under 70 kg, gjerne 65 tror jeg, men dit virker det uendelig langt :)

 

Jeg tar hver kg som en seier jeg nå, og har som første mål og komme under 90. Neste målet blir 85 osv :)

 

Jeg har ingen tidsplan, men skal utenlands i desember og kunne godt tenkt meg og vært 8-10 kg lettere enn nå da i hvert fall... Vet jeg vil føle meg mer vel npr vi skal ut og spise, på byen osv :) Men vi får se...

 

Hiv deg gjerne på her hos meg, koselig og ha noen og støtte seg til når det butter i mot!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vilde

Du har hatt kjempefint resultat på vekta allerede. Gratulerer så langt!

 

Synd at du har plager med foten' date=' men som du sier: Det viktigste er at du ikke hengir deg til kjede-/trøstespising.

 

Og matpakker, som du nevnte i et tidligere innlegg, er virkelig gull verdt! Mine "evinnelige matpakker" har reddet meg fra tullespising mer enn en gang.

 

God bedring med foten, og lykke til videre![/quote']

 

Takk for det! Foten ordner seg, den er bare forstuet, men det er kjedelig og måtte sitte i ro når jeg er så godt i gang... Men ingen utskeielser så langt *klapper meg selv på skulderen*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og har god grunn til å klappe deg selv på skulderen, for det er jo nettopp i slike situasjoner en har lett for å føle at en fortjener noe ekstra.

 

Tenker som deg, tar litt av gangen, og første målet er under 85, og har omtrent det samme dit som du har til 90.

 

La oss stå på, så klarer vi det!

 

Jamba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

 

Mitt mål er rundt 70 kg det også tror jeg :( jeg var 72 kg for 5 år siden' date=' og var egentlig veldig fornøyd da... Jeg kunne ideelt sett vært under 70 kg, gjerne 65 tror jeg, men dit virker det uendelig langt :)

 

[/quote']

 

 

Jeg veide også 72 kg for et par år siden! Det er så dumt å legge så mye på seg. Folk kan gjerne si at nå må du skjerpe deg og styre matinntaket og jogge mer, men det er faktisk ikke så lett! Og nå vet jeg det.

 

I dag har jeg klart å holde kaloriene rett under 1600, så det var jo en start. Dette er første dagen min, og denne gangen skal jeg klare det!

 

Har gått i 40 minutter. Det ble en kveldstur i tillegg til en tur tidligere på dagen.

 

Men dette skal vi klare! Stå på! Første målet mitt er å komme under 90 kg, jeg er 172 cm høy.

 

klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått tur i ca en halv time i dag, og holder meg innen 1600 kcal. I morges veide jeg faktisk 95 kg, og det er ett kilo mindre enn i går. Jeg tror jeg har en del vann i kroppen.

 

Så nå er det bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det utgjort å få sånn motstand når en akkurat har motivert seg til å begynne et nytt og bedre liv! Du får holde dietten og heller ta det igjen når du kan begynne å trimme igjen. En vrikket fot tar vel en ukes tid på å bli bra?

 

Jeg har allerede gått turen min i dag, en halv time, og vurderer faktisk å gå en tur til. Jeg får besøk i kveld og har tatt på meg et skjørt. Det tar seg godt ut. Selv om jeg er ganske stor, så har jeg en god figur. Jeg synes at det er utrolig at jeg veier 95 kg, det har gått så fort oppover at jeg kan liksom ikke helt forstå det. Jeg merker det når jeg prøver klær. Men jeg har tro på at jeg skal greie det denne gangen, hvis jeg ikke går ned med 1600 kcal diett, så reduserer jeg til 1200.

 

Ha en fin dag da, Vilde, og finn fram en god bok, en kopp te og et koseteppe. Høsten har visst kommet.

 

klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er som utgjort, men ikke noe og gjøre noe med :P Jeg tror nok det tar litt lengre tid enn en uke... jeg har gjort skikkelig jobb med den ankelen...

 

Men, det tar den tiden det tar, jeg skal ta det igjen :)

 

Veldig bra at du går tur! Jeg går vanligvis mye tur selv og gleder meg til og gjøre det igjen!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kveldstur, 2,7 trimpoeng totalt i dag! Jeg tror det må være personlig rekord. Hadde kommet opp i 1800 kcal, så jeg måtte ta en rask halvtimes tur for å gå i balanse! Ellers har jeg trenet litt med et apparat som jeg har. Jeg tror nok at dette går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

 

Dette blir nok bra ja :P Jeg har ellipsemaskin stående midt på stuegulvet, og den skal i bruk så fort jeg kan. Jeg har også splitter ny sykkel som jeg var veldig godt i gang med å bruke, så jeg håper på noen fine turer på den også før vinteren setter helt inn her... Det var ikke mer enn 5 grader her i dag tidlig... det er kaldt!

 

Ha en strålende dag!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder kaloriene i dag, med kvelds blir det 1600 totalt i dag. Har også vært flink å drikke vann. Har gått en tur rundt vannet på 3 km, og nå skal jeg en tur ut før det blir mørkt.

 

Været svinger sånn, jeg gikk i t-skjorte da jeg gikk tur, men i morgen kan det snu helt.

 

Du er heldig som har ny sykkel og elipse maskin ( er det en sånn tredemølle?). Jeg har en fitness ball, som jeg kan trene med og et apparat jeg ruller fram på, det tar godt på magen. Det er viktig å gjøre øvinger i tillegg til å gå tur, for å stramme opp kroppen.

 

Nei nå skal jeg ut og gå!

 

klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemmaskin er sånn maskin der føttene går rundt i baner og armene brukes som når du går på ski, om det ga noen mening :)

 

Den er veldig grei og bruke, og ser jeg på tv samtidig så går det fort 30 minutter... Jeg bruker pulsklokke, så da får jeg sett hvor mye jeg forbrenner og om jeg skal ta i mer eller mindre...

 

Jeg kjenner heldigvis stor fremgang i ankelen, så jeg tror jeg er i gang igjen i løpet av neste uke :) Det skal bli godt!!!

 

Ha en strålende helg :P

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en sjokolade, 100 gram, så kaloribudsjettet røyk jo. Så har jeg da likevel vært og trent en time pilates, så det var 444 kcal ut, så da går det nesten opp i opp.

 

I morgen tidlig har jeg avtale med turvenner. Det begynner å bli tidligere mørkt ute nå, om vinteren er det ikke så lett å komme seg ut å gå tur, for det blir så tidlig mørkt.

 

Jeg har lyst å anskaffe meg en hund, for jeg går jo så mye tur, og har egentlig alltid gjort det. Så er det ansvaret da, jeg vil sette opp en liste med for og i mot, og så la listen ligge et par dager, og så se på det hva jeg synes. Det hadde vært så kjekt med en turvenn!

 

Bra at du er på bedringens vei med foten, så blir du vel enda mer motivert! :P

 

klem

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en hund er en god turvenn, men samtidig er det et enormt ansvar også :)

 

Jeg kunne ikke vært uten, men det er et valg jeg har tatt, og en livsstil som jeg har valgt :P

 

En hund trenger tur, mat, trening, kos og stell og er 100% avhengig av deg resten av livet sitt...

 

Men tibake gir de jo enormt mye i form av kos, trening, selskap, glede, nye venner osv...

 

Jeg har holdt på med hund i hauger av år, så lurer du på noe så er det bare og spørre :) Og skulle du bestemme deg for hund, så har jeg nydelige valper her på 4,5 uker *flirer*

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...