Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Hei Resolutt, Blomsterjenta og Pandora! Tusen takk for koselige innspill :)

 

resolutt: Stavgang er slett ikke og forakte, det er fantastisk god trim! Det er det ikke tvil om. Jeg har bare en drøm om å få god kondisjon også :( Sånn skikkelig god kondisjon...

 

Pandora: Jeg skal være forsiktig med ankelen... Jeg har fått beskjed om at den har to skader. En kan opereres, en kan ikke... Men jeg skal tilbake i Mai, får se hva de sier da... Inntil da så får den være som den vil. Det som er værst er at jeg får vondt i resten av foten og ryggen fordi jeg går feil. Det har ingen ting med jogging å gjøre, men hverdagen...

 

Blomsterjenta: Jeg har sett at du er med på Pinsemålet :D veldig bra det!!! Jeg tror nok jeg må ty til armhevninger og sit-ups i morgen som straff for at jeg ikke har gått ned denne uken... Men stillstans er positivt etter utskeielsene fra før og i helgen...

 

Ellers så har jeg hatt en god dag i dag også! Godt med mat, masse vann, og trim !! Jeg har etter mye om og men fått med mannen min ut på turer, og jeg har kjøpt pulsklokke til ham også som en ekstra motivator. Nå er ikke han spesielt overvektig, han er lang, men har litt ekstra på magen han som mange andre. Det kan jo være greit og gjøre noe med, og ikke minst så trenger han å bli i bedre form! Koselig er det med selskap når jeg trener også, selv om hunden min er trivelig hun også *he he*

 

Jeg er spent på vekten i morgen... Håper det står stille og ikke går feil vei i det minste. Alt fra 76,5 og nedover er akseptabelt.... Så får jeg håpe at neste uke blir ett vendepunkt for vekten igjen.

 

Nå skal jeg ta kvelden !

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar
Gjest jubalong

ville bare ønske deg lykke til på veiingen i morgen:) håper du ikke har gått opp. selv gikk jeg litt opp etter påske , mens denne uken var et bitte litt ned igjen. føler vekten har stått veldig stille i det siste... og det er så kjedelig

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for lykkeønskninger Jubalong :) De hjalp!

 

Jeg hadde ingen tro på dagens veiing i det hele tatt, håpet på stillstans og fryktet oppgang. Men det var jo helt feil :D

 

Vekten viste 0,6 ned, akkurat som den skulle gjøre, og dagens vekt ble 75,9 kg!!!

Jeg ligger helt i rute til påskemålet, og neste ukes vekt bør da være 75,3 kg eller mindre :(

 

Jeg vet at jeg kan få svi for utskeielsen siden også, men velger og tro at jeg har trent bort det meste av den allerede...

 

I dag har jeg startet dagen med brødskivene mine. Skal sent på jobb i dag, så det blir en rolig morgen :) Det er deilig med noen slike også!

 

Ha en strålende dag alle sammen

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Kjempebra jobba denne uken også :(

 

Så bra du er i rute til pinsemålet ditt. Jeg er sikker på at du klarer det visst du fortsetter i samme trenden :D

 

Ha en flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke vært inne på tråden din tidligere, men har lest en del i dag å jeg må si at jeg er imponert. Du har vært kjempeflink. Vi har alle periodere hvor vi spiser mer enn vi bør og trener mindre enn vi burde. Selv har jeg hatt problemer med treningsmotivasjonene etter nyttår, men nå har jeg tatt tak i det igjen. Kan fortsatt bli bedre, men starter litt forsiktig pga det er så lett å gå lei. Har også ett bekken som ikke tåler så mye etter de to siste svangerskapene. Minstemann er bare 7 mnd, og jeg hadde skikkelig bekkenløsning stort sett hele svangerskapet. Tåler derfor ikke all form for trening og må ta det veldig pent når jeg trener ellers så får jeg svi i mange dager.

 

Venter på et pulsmåler som det skal bli spennende å ta i bruk. Bruker du det når du trener?

 

Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for meldinger :)

 

Metchen: Jeg bruker pulsmåler når jeg trener ja, og har veldig god hjelp av den som motivator for trening! For meg så stemmer ikke disse aktivitetskalkulatorene som ligger på nett. De viser stort sett alt for mange kcal forbrent i forhold til trimmen når jeg legger dem inn. Med pulsklokke så får jeg helt riktige tall, og jeg får fulgt med formstigningen min på en helt annen måte. Det er virkelig å anbefale! Med pulsklokke så konkurrerer jeg litt med meg selv på en måte :( jeg sjekker om jeg klarer å bruke litt kortere tid på den samme runden som sist. Eller om jeg klarer å forbrenne flere kcal enn for to dager siden. Eller hvilken uke jeg forbrant flest kcal :D Eller jeg kan gå inn på dagboken her og se når jeg gikk mest ned og se hvor mye jeg trimmet i følge pulsklokken på den tiden... Mange bruksområder med andre ord !

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott reslulat denne uken, kjempe bra:)

 

Du snakker om pulsklokke, hvilken pulsklokke er det du bruker?, skal kjøpe meg en selv også nå, er greit å bruke når en trimmer, flere så annbefaler det...

 

Ha en flott dag:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Evelyn!

 

Jeg har en Polar F11 pulsklokke. Det er en ganske rimelig klokke (1600 kr)

Du får Polar klokkene helt ned i 1000 kr, men jeg ville ha kodet pulsbelte. Dvs at min klokke reagerer på mitt pulsbelte og ikke den jeg løper ved siden av. Mitt belte kan også kommunisere med tredemøller og sykler på treningsstudio, slik at jeg kan legge opp treningen etter min egen puls når jeg trener der.

 

Jeg er veldig godt fornøyd med min klokke, og kjøpte herremodellen til mannen min i går :) Håper han får like mye glede av sin som jeg har og har hatt av min!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da var det jo jammen torsdag igjen, og i morgen er det fredag :) Fortsatt den beste dagen i uken, uten tvil!!!!!!!!

 

Denne uken har gått strålende, og jeg føler at jeg er skikkelig på sporet igjen :) Jeg har trimmet godt, og spist riktig, så jeg er veldig fornøyd og går på helgen med krum hals :)

 

I dag har jeg gått runden med staver, og det var fantastisk deilig i nydelig vårvær og hele 9 varmegrader. Det skal mye til før humøret blir dårlig da ja...

 

Tidligvakt igjen i morgen - det betyr at det bare er å hoppe tidlig i seng... Jeg hater å stå opp tidlig :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag, og jeg har sovet leeeeenge :) Skikkelig deilig å bare kunne snu seg og sove litt til når man våkner om morningen....

 

Dagen i dag skal jeg bruke til å trene, gå tur med hundene, kose med ungene, og kanskje bittelitt husarbeid om lysten skulle innfinne seg *he he*

 

Det er nydelig vær her i dag, så lang 6 varmegrader, og jeg tenker det blir en 8-9 til slutt... kanskje jeg skulle rydde litt i hagen?

 

Ha en fin dag alle mann!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en perfekt dag :)

 

Jeg begynte dagen med å hjelpe ungene med sykkel, og minstemann syklet faktisk uten støttehjul i dag! Kjempegøy, og det ble litt løping på meg... Så har jeg ryddet i hagen, raket litt og fått opp alt rotet som er blitt etter vinteren :) godt at det ser litt ryddig ut igjen rundt huset, og plena ser så mye bedre ut etter litt raking.

 

Jeg fikk handlet litt før jeg tok meg en joggetur, så 800 kcal er forbrent på jogging i dag også. Jeg tror jeg skal prøve og legge meg på 3X 800 kcal og 1x 600 kcal i uken. Det blir 3000 kcal forbrent på trening pr uke... det skulle vel være bra :)

 

Det ble hjemelaget Pizza til middag, mens vi så på film sammen med ungene. Bedre kan det ikke bli etter mitt syn! 3-4 liter vann har jeg også fått i meg i dag, så jeg er bare strålende fornøyd her jeg sitter :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

herlig med perfekte lørdager. hvor gammel er gutten (minstemann) din? gutten min, som er 5.5, holder også på å lære seg å sykle, men han er ikke helt klar til å slippe seg enda. håper han kan sykle til sommeren

 

synes du er veldig flink til å trene. hvor mange kilo har du igjen å gå ned? ha en fortsatt perfekt helg:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Jubalong, og takk for hilsen!

 

Min yngste er 6 år gammel, har nettopp fylt, og har ikke 100% kontroll enda han heller. Men han syklet alene i dag, små strekker med meg løpende ved siden av! Det er en god start :)

 

Når det gjelder kg`er, så har jeg 65 kg som mål. Det skulle vel gi meg i underkant av 11 kg igjen til "mål"... de siste kg`ene sitter hardt skal jeg si deg :) Det går sakte, sakte...

 

Men, jeg var på senteret og handlet i dag, og gikk innom en Vero Moda butikk. Jeg prøvde 2 bukser, en i strl 40 og en i str 33 (Livvidde) og begge passet :) Nå likte jeg ikke fasongen vel og merke... Alt for lave i livet til meg, men det spiller ingen rolle *he he* hovedsaken var at de kunne vært brukt :)

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så fint å lese om den perfekte dagen din. Perfekte dager er...ja, hva kan jeg si...rett og slett perfekte! De kan definitivt lagres og tas frem når det butter i mot.

 

Jeg er målløs over treningsinnsatsen din. Jeg har begynt å jogge så smått (hvem skulle trodd det??), og kjenner at jeg får skikkelig lyst til å komme i god joggeform når jeg leser det du skriver. Så flott! Du må bare fortsette og stå på.

 

Det må da kjennes fantastisk henge tilbake bukser fordi man ikke likte fasongen...Jeg pleide å kjøpe bukser bare fordi de passa, men det er det slutt på. Da venter jeg heller til jeg finner noe som både passer og som sitter fint! :)

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det plutselig søndag igjen da... Helgen går jo bare ufattelig fort!

 

Nå har jeg nesten hele søndagen "ubrukt" foran meg da, så noen timer "avslapning" til blir det før jeg tar fatt på en ny uke...

 

I dag sludder det her... Det er kaldt og surt :) Men jeg har gått en halvtime med hundene, godt innpakket i klær og regntøy :) Helt i orden det egentlig. Jeg skal ut og gå en tur sammen med mannen min også når han våkner (han jobber natten). Det blir en 400 kcal med trim i dag tipper jeg.

jeg har også en del jobb og gjøre... Det er vel bare å hive seg rundt tenker jeg :)

 

På onsdagen er det veiiedag igjen, og jeg er veldig spent... Føler at det har forsvunnet noen gram denne gangen, og det er lenge siden jeg har hatt den følelsen... Jeg synes det har forsvunnet cm-ere både rundt magen og lårene, og det viser vel klærne mine at det har også! Etter pinsemålet mitt, så skal jeg være 75,3 kg til onsdagen. Jeg håper at jeg er det, men tar både armhevninger og sit-ups etter hver trening som "før-straff" *flirer* i går klarte jeg faktisk 2*10 armhevninger, og det kan jeg ikke huske å ha klart noen gang.... Om ikke annet så hjelper det vel på cm`er på armene håper jeg!

 

Ønsker alle en riktig fin dag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, nå er søndagen snart over. og denne dagen har vært nesten perfekt her. knallvær, om enn litt surt. gutten min slapp seg på sykkelen i dag, med pappaen løpende på siden - det var så gøy så se:)

 

oppdaget også at jeg kunne sykle meg en tur uten at det gjorde vondt i føttene og det ga mersmak

 

11 kilo igjen til målet, ja... jeg har ca 8-9 kilo igjen (har veiedag i morgen, og vet jo ikke hva jeg veier nå). akkurat nå virker det uendelig mye. kan ikke forstå at jeg skal klare det. du har helt rett, disse siste kiloene sitter som støpt. men jeg skal klare det om jeg så må bruke enda et år på det:)

 

ja det må være deilig å henge tilbake en bukse fordi ikke likte fasongen.nesten litt sånn luksusproblem:) jeg merker også på klærne at jeg er blitt mye mindre. og jeg får stadig høre at jeg har blitt slankere. er jo absolutt ikke slank enda, men tror de fleste ikke tenker at jeg er tjukk, heller. begynner for alvor å gå opp for meg hvor feit jeg egentlig var... huff og huff, men aldri mere:D

 

håper du får en sunn uke med masse god trim

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så deilig det hørtes ut å rake plenen. Det er nok enda en stund til jeg ser den under all snøen. Men været er bra, solen skinner og humøret er på topp. Får liksom litt ekstra energi når det er godt vær.

Det begynner såvidt å bli bart på veien, tror jammen jeg snart skal prøve meg en tur på sykkelen.

Deilig å høre at det går bra med deg, selv om jeg skjønner at kiloene sitter mer fast enn tidligere.

Den jogginga di er blitt et mål for meg langt der framme. Tenker ofte på at det kanskje kan være mulig for meg å få til. Vet ikke om det egentlig er så nøye (har aldri likt å løpe), men det er så bra å ha et mål der framme-det hjelper meg å holde fokus.

Ha en fin dag!

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess og Jubalong!

 

I dag er det mandag, og jeg har allerde kommet opp i de kcal jeg skal ha... Og klokken er bare 15.45 :) Sånn kan det gå...

 

Pizza til varmmat i bhg i dag, og jeg tok meg to små stykker. Hjemmelaget, med grov bunn, ost og kjøttdeig. Valgte meg hjørnestykker med minst ost, og minst kjøttdeig, men tipper at det ble 400 kcal uansett :)

 

Men - sånn er det bare - spist er spist osv. Jeg skal ikke ha noen middag i dag, så det går nok bra! Møte på jobben til sent på kveld, så det jeg har spist blir nok det jeg spiser i dag... Jeg tar meg vel ett par knekkebrød på kvelden før jeg legger meg kanskje.

 

I morgen er det trimdag igjen - det skal bli godt :)

 

Du sier du aldri har likt å løpe Jess... Vel - det har aldri jeg heller! Jeg hatet alt som helt jogging og løping tidligere. Men gleden har kommet etter hvert som formen kommer. Nå har jeg lyst til å løpe, jeg gjør det ikke bare for å trene :)

Du skal se det blir sånn med deg også!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen er i ferd med å gå over i historien :) ingen stor dag, men helt grei!

Ligger litt lavt på kcal inntaket her tror jeg, men jeg har hatt en flott treningsdag :D 1000 kcal ble det på pulsklokken gitt, og jeg er superfornøyd!!!!

 

I morgen er det veiedag... Håper jeg har gått ned de 600 grammene jeg skal, men føler meg oppblåst :) Ja ja... jeg blir i hvert fall i god form!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingen ting jeg :) Sist uke så var jeg sikker på at jeg skulle stå stille, pga utskeielser før helgen. Men neida... Da "rant" 600 g av så lett som ingen ting... Denne uken har jeg vært kjempeflink, har 17,5 trimpoeng, har jogget og gått tur både med og uten staver, og hva sier vekten da tro? Jo da har jeg gått net 500g... Ok, 1/2 kg ned er ett godt resultat på en uke isolert sett, men jeg skjønner ikke logikken... Får jeg igjen for sist helg på denne veiingen?

 

Vekten i dag stoppet på 75,4 kg, som er 100 g mer enn den skulle he stoppet på *he he* men det er ikke noe å gjøre noe med! Målet for neste uke blir da å være under 75 kg, helst 74,7-74,8 kg så får vi se hvordan det går :D

 

Planen er å trene tirsdag, torsdag og lørdag i ukene som kommer, samt gå en rolig tur søndag. Gubben henger fortsatt med på trening :) En uke har han "overlevd" nå, så jeg er imponert!

 

Ha en flott uke!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vilde, du er nokså nært!!!

Ja, det er ikke så lett med den vekta. Jeg synes selv at jeg får best resultat uka ETTER at jeg har trimma mye. Tror kanskje at kroppen ikke klarer å reagere så hurtig, eller at det blir litt vann i musklene,- eller noe sånt???

Jeg skjønner at du er utålmodig, jeg er litt sånn jeg også,- men du har totalt sett gjort en KJEMPEINNSATS.

Og, så flott at du lufter mannen din. Jeg har også begynt å ta min kar med meg når jeg går tur. Han er mer ivrig på ski enn jeg, men nå er snøen råtten så han fristes mer til å spasere. Vi trener en del i lag på senteret og det er jo hyggelig, selv om det ikke er så veldig sosialt eller sexy å sitte på hver sin spinn-sykkel og svette så det renner.

Ha en fortsatt fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at jeg får best resultat uka ETTER at jeg har trimma mye. Tror kanskje at kroppen ikke klarer å reagere så hurtig' date=' eller at det blir litt vann i musklene,- eller noe sånt???[/quote']

 

Tja... jeg trener jo hver uke da :) Så da bruker kroppen lang tid på å kvitte seg med ting *he he* Neida, jeg tror nok bare den har tenkt til å kjempe om hvem som er staest av oss to jeg... Jeg har hatt fettreservene mine så lenge at kroppen nekter å gi slipp :) Kan jo bli en sultekatastrofe en eller annen gang eller noe sån tenker den vel :D Men - jeg er staest, så mye er sikkert! og neste onsdag vil jeg være under 75!!!!!!!! Så det så!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...