Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Ja - nå skjønner jeg ingen ting jeg, det må jeg bare innrømme...

Denne uken har gått veldig bra, jeg var på kurs og løp rundt i skogen hele helgen, har syklet 4 x 1,7 mil = 2500 kcal trim sånn ca, har ikke unnet meg en is i helgen engang... Og hva skjer? Jo da, jeg har lagt på meg 500 gram!!!!!!!!!!!!

Slå den dere.....

 

Jeg er sur, deppa, motløs, og akkurat nå tror jeg bare kg`ene har tenkt til å fly på igjen fortere enn de gikk av... Så - for å skremme fettet så har jeg syklet, hardt og langt! Jeg har også hoppet på trampolinen og forbrent 730 kcal tilsammen på en drøy time. Musklene er såre, og jeg håper fettet skjelver av skrekk!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Jeg er sikker på at fettet har generalmøte nå og vedtar å flykte fra den forferdelige kroppen din som aldri er i ro og over på en ny "vert" ;)

Det skulle være forbudt å veie seg de første dagene etter en uke med mye trim. Vekta viser ikke noe resultat før etter noen dager med normalitet. Ha is i magen og fortsett den gode jobben. Neste veiing vil gi deg resultatet av den flotte uken din.

Er det noen konkurranser forut som du og mr/miss hund trener fram imot? Sommeren er en travel tid for oss hunde-folk. Det er så mange arrangementer som jeg har lyst til å være med på ;)

Lykke til

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hold fast, Vilde! Skjønner godt at du er sint og frustrert, men så godt som du jobber må dette gi seg etter hvert, tenker jeg. Har nok ikke noen magiske triks i lomma og regner med at du allerede vet alle de tingene som virker når vekta er gjenstridig.

 

Jeg har hatt noen perioder de siste månedene der vekta har vist seg lite samarbeidsvillig uten at jeg synes at jeg har fortjent det. Det løsner jo alltid igjen etter ei lita tid, noen ganger allerede uka etter, men andre ganger tar det noen uker.

 

Du er jo livsomleggingsguru for mange av oss her inne. Kanskje det kan være en ide å søke opp dine egne tips til andre i de periodene de har slitt? Jeg vet jo ikke om det virkelig hjelper, for det kan jo tenkes at du har veldig god oversikt og kontroll over hva som er lurt til enhver tid. Men jeg vet at mange har en tendens til å glemme de lure tingene, spesielt når det butter i mot. Ble visst litt bablete dette...

 

Håper det løsner for deg snart:)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg blir imponert av å lese om det vilde, kjempe bra! har gått ned 16,6 kilo selv, fra 111,2 til 94,8. målet mitt er ca 70 kilo, motiverende å se at du gjør det så bra! lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#&/(?/§¤% altså!

Jeg forstår ikke helt hvordan dette er mulig. Det er vel slik at 1+1 ikke alltid er 2, men dette føles ganske urettferdig. Og jeg vet ikke engang hva jeg skal si, for jeg antar du har snudd hver sten. Og så har jeg nok ikke kunnskapet nok til å gi deg noen gode råd. Et aldeles udokumentert råd er å prøve å "lure" kroppen litt. Kanskje du kunne spise mer en dag og mindre neste dag- i noen få dager for å se? Jeg har hørt folk si at det KAN virke, men har ikke prøvd det selv.

 

Uansett hva du gjør så må du i allefall ikke flippe ut (men det tror jeg heller ikke du gjør) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at fettet har generalmøte nå og vedtar å flykte fra den forferdelige kroppen din som aldri er i ro og over på en ny "vert" ;)

Det skulle være forbudt å veie seg de første dagene etter en uke med mye trim. Vekta viser ikke noe resultat før etter noen dager med normalitet. Ha is i magen og fortsett den gode jobben. Neste veiing vil gi deg resultatet av den flotte uken din.

Er det noen konkurranser forut som du og mr/miss hund trener fram imot? Sommeren er en travel tid for oss hunde-folk. Det er så mange arrangementer som jeg har lyst til å være med på ;)

Lykke til

Hilsen Terri

 

Å ja du -fettet bør finne på noe lurt, for her er det definitivt uønsket *flirer*

Jeg satser på at du har rett, og at neste uke blir strålende vektmessig!!

 

Jeg har ikke så veldig mange planer utover sommeren egentlig... Lydighetshunden min ble Lydighetschampion for snart 3 uker siden, og vi skal bare gå ett stevne til før vi tar sommerferie :) Vi skal gå NM kvalik i Drammen selvfølgelig, og så skal hun gå på Bjerke... Da blir det to stevner før sommerferien da *he he*

Vi bruker dagene til å gå spor vi nå! Hun fikk opprykk til B i bruks her for noen uker siden, så nå skal vi gå kl B i august. Det blir veldig spennede!

Trente du lydighet med din/dine også?

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo livsomleggingsguru for mange av oss her inne. Kanskje det kan være en ide å søke opp dine egne tips til andre i de periodene de har slitt? Jeg vet jo ikke om det virkelig hjelper' date=' for det kan jo tenkes at du har veldig god oversikt og kontroll over hva som er lurt til enhver tid. Men jeg vet at mange har en tendens til å glemme de lure tingene, spesielt når det butter i mot.

Håper det løsner for deg snart:)

 

- skrulle[/quote']

 

Hei Skrulle, takk for godt råd!!! Jeg skal ta meg en runde og se hva jeg har glemt på veien ;) Det er litt "farlig" når ting begynner å gå på autopilot!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg blir imponert av å lese om det vilde' date=' kjempe bra! har gått ned 16,6 kilo selv, fra 111,2 til 94,8. målet mitt er ca 70 kilo, motiverende å se at du gjør det så bra! lykke til videre.[/quote']

 

 

Tusen takk, og lykke til videre du også!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#&/(?/§¤% altså!

Jeg forstår ikke helt hvordan dette er mulig. Det er vel slik at 1+1 ikke alltid er 2' date=' men dette føles ganske urettferdig. Og jeg vet ikke engang hva jeg skal si, for jeg antar du har snudd hver sten. Og så har jeg nok ikke kunnskapet nok til å gi deg noen gode råd. Et aldeles udokumentert råd er å prøve å "lure" kroppen litt. Kanskje du kunne spise mer en dag og mindre neste dag- i noen få dager for å se? Jeg har hørt folk si at det KAN virke, men har ikke prøvd det selv.

 

Uansett hva du gjør så må du i allefall ikke flippe ut (men det tror jeg heller ikke du gjør) :-)[/quote']

 

 

Hei på deg Jess! Jeg kan love deg at jeg ikke flipper ut ;) Men - det jeg merker er at det sniker seg stygge tanker inn i hodet mitt som lurer på om jeg spiser for mye... Men - det gjør jeg ikke! Jeg har regner og skrevet, og jeg ligger godt innenfor kcal inntaket, så det er nok bare å holde ut og vente på at kroppen vil gi seg igjen ;)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det torsdag, og i morgen er det helg igjen gitt! Deilig som vanlig, selv om mannen min reiser til trøndelag, slik at jeg blir alene... Vel, det ordner seg nok det også ;) jeg har masse å lese til studiene mine, og mer enn nok å gjøre egentlig!

 

Jeg takker for alle gode råd etter utbruddet mitt i går! Tro meg når jeg sier at jeg har gjennomgått en hver vane/uvane i leting etter en løsning ;)

Jeg har vel kommet frem til at jeg bare må lete etter den berømte tålmodigheten, men underveis så har jeg funnet noen grunner til at jeg bare må fortsette slik jeg har gjort de siste månedene!

 

> Jeg er i mye bedre form

> Jeg trives bedre med meg selv

> Kroppen min har det bedre når den ikke må bære på 24 kg ekstra fett

> Jeg synes det har blitt gøy og pynte meg igjen!

> Jeg passer inn i størrelse 40 - stort sett overalt :)

> Jeg har MYE mer energi

> Jeg har funnet ut at jeg liker å trene! Jogge, sykle, gå tur - kjempedeilig!

> Ungene mine og mannen min har fått ett bedre kosthold

> Jeg har bedre selvtillit fordi jeg føler meg bedre!

 

Dette alene er jo grunn nok til å fortsette løpet ikke sant? og det er jo faktisk ikke så mange kg`ene igjen når jeg ser på hva jeg allerede har fått til!

 

Jeg har syklet i dag også - nye 750 kcal forbrent :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling er bra trening! Jeg tvinger meg selv iblandt siden jeg ikke er så glad i det, men når det er blitt mye tur i en periode har beina godt av en tur på to-hjulingen.

Jeg går nok ikke noe lydighet nei, det holder med å trene inn hverdagslydighet ;) Jeg går blod-spor med mine og synes det er kjempegøy. Til søndag skal jeg legge spor for tre andre pluss mine to hunder, så når dagen er over har jeg gått noen kilometer i skogen. Trim med trivelige venner. Ingen kan ønske seg noe mer :-)

Gratulerer med championatet! Lydighetschampion står det respekt av!

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å hilse på. Jeg savner deg skjønner du!

Jeg er ikke redd for at du skal hoppe ut av prosjektet, men det var så hyggelig å lese om deg i kampen mot fettet. Så kom gjerne innom av og til. Kanskje litt mindre motiverende å skrive her inne når du strever litt med de SISTE kiloene, men kom av og til allikevel. For jeg og de andre som har litt flere kilo igjen trenger deg og din entusiasme:-)

Jeg har også funnet ut at jeg liker å trene. Mannen i heimen får nesten sjokk for hver gang jeg vil ha han med ut på tur. I noen år har det vært omvendt. Jeg må nesten passe litt på sånn at jeg ikke alltid er på farten. Spesielt i den siste tiden har jeg vært mye borte, mai/juni er tiden for mye dugnad, avslutninger o.l. Av og til vil jeg gjerne være hjemme i lag med familien også, selv om jentene er store og mye på farten de også.

 

Kos deg videre med sommeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :D Og takk til Jess og Terri for meldinger!

 

Jeg kjenner at motivasjonen for å rapportere er mindre når det overhodet ikke går nedover ja ;) egentlig bare dumt, for jeg tror de aller fleste kommer til en slik periode!

Sist uke hadde jeg 17,4 trimpong, men tror dere jeg gikk ned noe? neida, 74 kg blank... Og jeg blir så utrolig irritert! Men - nå har jeg snakket med GR kurslederen, og hun mener at jeg har gått ned så mye som kroppen klarer i denne omgang. Det som er viktig nå er å stabilisere, øke kcal inntaket opp til 2000 kcal, også må jeg ta de siste kg`ene til vinteren...

 

Ikke akkurat det jeg ville høre, men sånn er det bare.

 

Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å fortsette med treningen slik jeg har gjort de siste månedene. Jeg skal ikke la det skli ut med snop osv, og jeg skal sykle så mye og ofte jeg gidder!

 

Men - jeg har ett annet "problem" om det kan kalles det... Jeg får så enorme lårmuskler av denne syklingen... Jeg har ikke akkurat lite muskler fra før av - jeg er ikke bygd som en sprinter fra naturens side liksom... Mer som en fribryter kanskje *flirer* Jeg har alltid hatt kraftige lår og legger, uansett vekt. Men denne syklingen... Jeg prøvde skjørt i dag (jeg har fått litt klesmani når det er salg og det meste passer) og det passet fint. Det rakk til knærne, og når jeg står rett opp og ned uten å stramme musklene, så er lårmuskelen som en stor/kraftig pølse på utsiden av låret! Jeg trodde sykling skulle gi lange - slanke muskler jeg?

 

Vel - store lår pga muskler er vel uansett bedre enn store lår pga fett...

 

I helgen blir jeg borte på grunn av mangel på nett :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig da, å høre om lårmuskelen da. Og så godt at det ikke bare er jeg! Mine legger er som stokker, og det er ikke fordi de har så innmari mye fett. Lårene er også kraftige, men her er det enda mye fett UTENPÅ en voksen muskel- og da kan du tenke deg hvor nusselig det ser ut. Jeg blir nok aldri den som ser søtest ut i korte skjørt, men det plager meg heller ikke så mye:-)

 

Apropos vekta di, så er det sikkert lurt å følge kursleders råd. Ingen vits å pine kroppen så veldig hvis den absolutt ikke vil. Og du er jo fin og slank, selv om jeg skjønner at du ønsker å gå ned noen kilo til.

Trøsta er at du kan kose deg ganske mye på 2000kcal- mens du samler energi til å ta fatt igjen høst/vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann!

 

Dette har vært en lang helg, lang uke, og nå er det helg igjen gitt!

 

Jeg er helt "back in the game" igjen, vekten viste 72,9 kg på onsdagen, og jeg føler at noe skjer om dagen :) Det er IKKE for tidlig for å si det sånn!!! Jeg håper intenst at det har løsnet og at jeg kan melde om en halv (eller helst en hel) kg til onsdagen igjen!

Håpet om å være 65 kg til september tror jeg ikke er realistisk, men det får gå som det går!

Jeg er stolt over å ha kommet meg igjennom denne runden som har vært nå, for den har ikke vært enkel!

 

Jeg sliter fortsatt med magen da, skal til UL på tisrdag og håper de finner ut av noe. Gastroskopi skal jeg til, men fikk ikke time før i august...

 

I morgen er det utstilling på Bjerke, jeg skal gå lydighet og en av mine tisper står for championatet i utstillingsringen, så jeg gleder meg :)

 

Ha en fin lørdagskveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på utstillingen... En av valpe-kjøperne mine er skriver i elite-ringen..... Selv gjør jeg meg klar til den store uka i Sverige. To utstillinger henholdsvis onsdag og torsdag og le grande finale med verdensvinner på lørdag. Jeg har litt sommerfugler i magen men gleder meg voldsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Da var helgen over, det ble en lang helg på Bjerke, og vi fikk veldig gode resultater så jeg er fornøyd :)

 

I dag har jeg vært på tur til sverige og har sittet i bilen i mange timer. Slitsomt det også faktisk, og jeg har vondt i alle musklene tror jeg *he he*

 

I kveld har jeg sløvet, jeg er trøtt og har tenkt meg i seng ganske straks!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god å se at det er liv i deg,- her inne altså! Jeg vet jo at du lever og har det fint i ditt andre liv:-) Det er rart med det, venner her inne blir fort savnet hvis de forsvinner.

Jeg har ei dame på jobb som driver aktivt med hund (er trener/agility), dette er en egen livsstil såvidt jeg skjønner.

Jeg har vokst opp med hund(er) og alltid trodd jeg måtte ha hund, så det har tatt meg noen år å lære å leve uten. Min eldste datter tåler ikke hun i særlig grad, og hun er veldig allergisk for andre dyr, pollen etc,- så det er ikke noe å tenke på engang. Vi har noen naboer som har hund, og de ser gjerne at jeg tar den med på tur- og det er jo hyggelig for meg da. Og for hunden, for den er ikke akkurat overtrent.

Så bra at vekta di rører litt på seg. Da funker det kanskje å gå litt opp i kcal. Kroppen vil nok ha en eller annen form for forandring når den har gått seg helt fast, nå tror den kanskje at krigen er over og at hungersnøden er avlyst?

Jeg trodde JEG var sjefen i denne kroppen, men har desverre erfart at jeg tar feil. Jeg er heldigvis sjefen på"inntakskontoret", og holder fortsatt stram disiplin her. Jeg prøver forsiktig å tillate meg litt mer "kosemerker". I dag har jeg spist en saftis på 59kcal. Jeg har vært så streng hittil at jeg nesten har fått helt sperre på slike ting. Det er helt klart på tide at jeg åpner litt opp før jeg blir helt paranoid.

 

Nå breier jeg meg fælt på tråden din altså. Mye meg og lite deg. Hvordan går det med foten din, forresten?

Kvil deg godt etter helga, så snakkes vi.

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare brei deg ut så mye du vil du Jess :) Bare koselig det!!!

 

Foten min er det så som så med, jeg venter på operasjon - men det blir vel ikke før utpå høsten tenker jeg. Men jeg har gått så lenge, så jeg kan vente litt til :)

 

Ellers så spørs det nok om ikke du har rett i at kroppen trengte litt variasjon for å sette igang noe her igjen. Det virker som om det slipper litt nå i hvert fall, om det ikke blir det helt strore så er jeg glad for alt!

 

Du får nok sette av noen kcal til litt kos i sommer. Jeg gjør det - selv om det sikkert ikke er helt riktig :) Spiser litt mindre av det andre og tar det igjenn på snittet. Det er mange selskap i sommer, og jeg må bare gjøre det sånn!

 

Nydelig vær her i dag, så jeg skal slappe av på terassen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer det ett lite hjertesukk fra meg igjen :)

Jeg har forresten vært på vekten i dag - kan ta det først. Den viste 72,4 kg i dag, ned 0,5 kg - mindre enn jeg håpet på, men i hvert fall en nedgang!

 

Så var det hjertesukket...

Jeg får selvfølgelig mange, mange kommentarer over at jeg har gått ned så mye som jeg har. Jeg var jo tross alt nesten 100 kg, og er nå snart 70, så det synes jo ganske bra. Det er jeg jo klar over. Jeg er kjempefornøyd med min nye kropp, og klesstilen (samt holdningen) viser vel det ganske klart.

Men - så er det jo kommentarene som irriterer meg da.... Sånn som i helgen, så var det mange som ikke hadde sett meg på lenge som kommenterte at jeg hadde gått ned. Helt i orden, men så slenger de på ett "nå kan du jo ikke gå ned mer" med en lett latter bak, eller slik som naboen sa i går "går du ned mer nå så blir det jo ikke noe igjen til mannen din " Hallo!!!!!!! hva er det for en kommentar liksom...

 

Jo da, jeg HAR gått ned mye, men jeg har fortsatt mage, rumpe og lår igjen som jeg vil ha mindre/fastere. Jeg har IKKE tenkt til å bli radmager, men hva har de med det å gjøre? Jeg ser ikke syk ut :) jeg ser friskere ut en jeg har gjort på mange år, men jeg vil bli kvitt mer fett på magen og lårene spesielt!

Jeg tror at mitt mål på 65 kg kombinert med styrketrening vil bringe meg dit jeg vil. Men jeg orker ikke si det til de som spør. De har jo ikke noe med det i det hele tatt!

 

Grrr... jeg måtte bare få det ut !!

 

I dag har jeg vært til hudpleie - det var herlig!!! Fikk brukt en del penger på litt produker etterpå også *kremt* Nå skal jeg føle meg vel *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

..det beste hadde vært om folk passet på seg selv i stedet!

 

jeg er ikke kommet så langt at jeg har fått kommentarer som du, men jeg har mange ganger fått kommentarer hvis jeg har vært så uheldig å nevne at jeg skal ned 30 kg i vekt. Er du gal, jaja lykke til, herregud, så mye trenger du da ikke gå ned, du er da ikke feit, har dusett magen min,blabla. Nå forteller jeg ikke lenger at jeg skal ned i vekt, bortsett fra til mann og dere her inne. Det er så mange uvitende folk der ute som ikke forstår hva vi har gått og går gjennom, og jeg orker ikke lenger slike kommentarer.

 

Tror du må tenke på det som positive kommentarer med ett lite snev av misunnelse. Du har jo gjort en vanvittig bra jobb med deg selv, og selv om ikke du er i mål ennå, vil folk utenfra se den enorme forskjellen og ikke helt kunne forstå at der er mulig å få ti lennå mer.

 

Hev deg over kommentarene og fortsett med den gode jobben du gjør!

 

Sommerklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører også ting i den gata, selv om jeg ligger litt bak deg i løypa. Har fått høre at "hærregud kor tynn du e blitt". For noen dager siden stilte jeg meg opp ved siden av ei som sa det, ba henne titte litt på låren mine og sine egne lår- og gjette på hvilke som var "hærregud så tynne". Vi smilte litt av dette begge to, hun mener nok "hærregud kor mye tynnar du e blitt"- for tynn er jeg vel ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden stilte jeg meg opp ved siden av ei som sa det' date=' ba henne titte litt på låren mine og sine egne lår- og gjette på hvilke som var "hærregud så tynne". Vi smilte litt av dette begge to, hun mener nok "hærregud kor mye tynnar du e blitt"- for tynn er jeg vel ikke akkurat.[/quote']

 

*Ler* Den var jo bare genial!!!!

Det er nok det de mener alle sammen rundt meg også, og jeg skjønner jo at det ikke er vondt ment :P Men av og til - som i går, så irriterer det meg bare alikevel :)

 

I dag har jeg tilbragt dagen på stranden sammen med ungene. Jeg har slikket sol og badet, og har nok fått en litt lett rødlig farge både her og der til tross for høy solfaktor :D Men - da kjenner jeg jo at det er sommer i det minste!!

 

Til helgen bærer det avgårde på kurs - skal være borte i en uke før vi reiser på ferie videre hele familien. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med mat underveis... Må tygge litt på den der... Skal jo være hos familie og venner, og det skal sikkert grilles og "koses" hele tiden... Har jo ferie må man vite!

 

Men - jeg har ingen planer om å komme tilbake 2 kg tyngre enn når jeg dro, og vekten skal med på ferie *flirer* her skal det holdes kontroll!!!

Om jeg kommer igjen 2 kg lettere hadde jo vært helt fantastisk... Vi skal jo til syden i september, så jeg har jo store planer om å være klar til da!

 

Vilde

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...