Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Jepp - jeg har jogget i kveld :) Og det var deilig!!!!

 

Har ikke jogget på en stund pga ankelen, men i kveld klarte jeg ikke la være. Hadde ikke lyst til å sykle, og hunden min trengte også å løpe en tur. Var ute en time og forbrant rundt 650 kcal. Føler meg bare så vel nå i etterkant, og bikkja ligger som ett slakt på gulvet ved siden av meg :P

 

Nå skal jeg slappe av med god samvittighet!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Nå hører jeg Vilde i godt gammelt sig! Det er veldig deilig å se at du er "kampklar "igjen. Jeg har faktisk aldri hørt om folk som tar med seg vekta på ferie:-) Da måtte jeg le litt.

Vi har kosa oss bare værre de dagene vi har hatt besøk, men da er det jeg som har regien på maten. I dag har vi grilla, og det er jo helt uproblematisk. Jeg hiver noen poteter på grillen,- i tillegg til den potetsalaten som de fleste vil ha. Salaten er kun JA, og kjøtt/fisk går også helt fint. Det er værre å spise hos andre, salaten svømmer gjerne i olje- og det serveres ingen alternativer til disse majonesdressingene som av en eller annen grunn skal være så populære. (Nå hørtes jeg veeeldig snusfornuftig ut, du...)

I dag har det vært utrolig varmt her, og da klarer ikke en kaldblodig nordlending å trene. Jeg har spyla litt med høytrykksspyleren og gravd bittelitt i blomsterbeddene mens gjestene var ute en tur. Ellers har jeg kun slappet av i solen- og nytt det til fulle. I morgen skal jeg på jobb igjen. Og så plutselig er det helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg bare kort innom, er fortsatt på ferie og kommer til å være det ut denne uken i hvert fall :)

Jeg har det veldig bra, og har holdt "stilen" hele ferien. Det er jeg egentlig ganske fornøyd med kjenner jeg :) Jeg har gått masse turer, men det synes ikke så veldig mye på vekten dessverre. Den stoppet riktignok på 71,8 kg i dag tidlig, og det er første gang i mitt voksne liv at jeg er under 72 kg!!! Det er en milepæl kjenner jeg !!

 

Nå er vi på fjellet og jeg skal gå turer med hundene i fjellet hver dag. Jeg har gått en time i dag, jogget/gikk tur på mandagen og har stort sett beveget meg en del hver dag bortsett i fra de dagene jeg har sittet i bil da :)

 

Jeg håper fortsatt og være under 70 kg når vi reiser til kypros i september, og jeg setter inn støtet med 2 kondisjon og 2 styrke-økter i uken når jeg kommer hjem!!

 

Til dere som er her inne i sommervarmen - fortsatt god sommer :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 kg ned på vel en mnd... det er gjennomførbart hvis ikke noe uforutsett hender :) Jeg krysser fingrene for deg. Jeg tror du klarer det med plannen din om trim og styrke.

Ha en fortsatt god sommer.

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terri - takk for hilsen :) godt og se at ikke alle har forsvunnet i ferien :)

 

Jeg tror også det skulle være overkommelig, selv om hvert gram sitter som støpt for tiden. Det er jo ikke så rart, med tanke på at jeg har gått ned 25,8 kg det siste året... Hører jo om de som går ned mer enn det, men de har nok hatt enda mer og gå på en det jeg har :) Velger jeg og tro i hvert fall!

 

Uansett - på søndagen er det en merkedag for meg.... Da er det nøyaktig ett år siden jeg logget meg inn her for å starte den viktigste omleggingen jeg har gjort i mitt liv! Jeg føler at jeg har oppnådd mye dette året. Både i omlegging av vaner, og ikke minst i kg! Jeg ser at kroppen er blitt mye strammere, og jeg har gått fra størrelse "ingen ting passer" til strl 40 :D Det er en fantastisk følelse!!!

Jeg har noen kg igjen som jeg vil bli kvitt, så jeg er slettes ikke i mål, men jeg merker jo allerede at min "nye" kropp gjør ting med meg som jeg setter stor pris på! Selvtilliten er bedre, jeg tar bedre vare på meg selv, trives bedre i sosiale tilstelninger, jeg har lyst til å pynte meg for mannen min, jeg liker plutselig klesbutikker, og jeg kan handle klær på salg for første gang på gud vet hvor lenge. I tillegg så har jeg fått en mye bedre kondisjon, jeg har mer overskudd, mindre muskelsmerter (har fibromyalgi) og jeg har fått en god porsjon treningsglede! Så mange positive ting fra så "lite" som en kostholdsomlegging...

 

Mye kan jeg takke dere her inne for! Uten å ha lest alle de oppmuntrende meldingene, og hentet inspirasjon fra de forskjellige trådene så hadde jeg aldi fått det til.... Sender en stor klem til alle som har vært innom tråden min det siste året!

 

I dag har jeg vært på fjelltur. Det ble 2,5 times gange i til dels krevende terreng. til tider veldig bratt, både oppover og nedover, og jeg og hundene var faktisk på 1264 meters høyde i dag *he he* de var godt fornøyde etterpå kan jeg love!

Det er jeg også, litt øm i musklene, men det er jo bare godt.

Jeg har handlet på salg i dag også, ny bikini, ny Capri bukse som var utrolig behagelig. Noe undertøy ble det også, og det føles utrolig og kunne finne klær jeg trives i på salg.

 

I morgen blir det en liten fjelltur med ungene, og til lørdagen blir det sikkert en tur med min kjære svigerinne! de siste kg`ene skal få kjørt seg - det lover jeg *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med årsdagen for ditt fantastiske prosjekt. Så utrolig koselig å lese dette innlegget ditt, Vilde. Ja, tenk at en kostomlegging kan gjøre så mye med et menneske. Jeg begynner å merke dette selv også. Jeg var tidligere veldig plaget med hodepine og nakkesmerter. Tenk at man kan bli bedre i nakken av å gå ned i vekt. Det har helt klart sammenheng med trening, men det er jo en viktig del av prosjektet.

Jeg er nettopp kommet hjem fra syden-turen, skal reise videre å morgen- men måtte innom her å se hvordan det står til her inne.

Helt klart med trivelig å veie ca 80kg i syden enn ca 100- som jeg gjorde sist. Jeg har sprada rundt i bikini på strand og basseng- helt uten skrupler. En fantastisk følelse. Gle deg til turen din til høsten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det akkurat ett år siden jeg logget inn her, 97,6 kg veide jeg da :)

I dag tidlig - i anledning 1. års dagen, var jeg på vekten selv om det ikke er veiedag, og jeg må si jeg ble fornøyd da den stoppet på 70.7 kg :):D

 

det er jo ikke "offisiel" veiedag i dag, men alikevel så er jeg strålende lykkelig med det resultatet *he he* Det gir meg en nedgang på 26,9 kg på ett år, og selv om jeg vet at det er mange som klarer mer enn det, så er det ett utmeket resultat for meg kjenner jeg! Det gir meg også en nedgang på 1,7 kg i ferien!

 

Gleder meg til å gå på vekten på onsdag og håper ikke det blir en (opp)nedtur!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat! 26,9 kg på et år er jo helt fantastisk! Skjønner godt at du er fornøyd. Lykke til med "hold vekten", jeg er sikker på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toja :) Takk for hilsen.

 

Det er nok ikke noe hold vekten enda :) Må nok ned noen kg til tenker jeg... målet er 65, så får vi se :) Men - det er bare 1 kg igjen til jeg har normal BMI om vekten holder seg slik til onsdagen, og det vil være første gang på mange, mange år at jeg er såkalt normalvektig :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kommet oss hjem fra ferie, og det er ingen tvil - borte bra, hjemme best :) Det er utrolig deilig å slenge bena i egen sofa, dusje i egen dusj, og ikke minst skulle sove i egen seng i natt :D

 

Jeg som er så utrolig hjemmekjær, og har vært borte i hele tre uker... Det er personlig rekord tror jeg, og jeg har ingen planer om å slå denne rekorden med det første kjenner jeg!

 

Jeg er fornøyd med ferien, og jeg føler at dette året har etablert de vanene jeg trenger for å leve slik jeg gjør nå matmessig. Bekymringen min er jo stadig det å skulle holde vekten når jeg kommer dit, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det... Jeg lurer også på om jeg kommer til å være fornøyd når jeg når 65 kg, eller om jeg må ned mot 60... vel - det finner jeg vel ut av etterhvert vil jeg tro. Nå er første målet å komme seg under 70 :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig deilig å våkne i sin egen seng i dag tidlig kan jeg love :) dagen i dag brukes til rydding og besøk... Jeg skal se om jeg får gått meg en runde i løpet av dagen også - det hadde jeg trengt :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mensen kommet igjen - typisk dagen før veiing og greier :) Veldig typisk at jeg filosoferte over vekten i går i hvert fall *he he* jeg følte meg oppblåst og tung i hele går...

 

I dag har vi spist spekemat til middag! farlig godt, men jeg reddet meg i land med å spise masse honningmelon ved siden av! Nam - nam :D Utrolig god sommermat i hvert fall, og jeg kunne ha gått og mumset spekemat hele kvelden, det er så nydelig og i hvert fall pæreskinka - den smelter på tunga :)

 

Ingen trim i dag, derimot masse besøk. Får se om vi får til en tur i morgen i steden....

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det tur alikevel :) Og jeg er bare såååå fornøyd med meg selv!!!!!

6 km på 42 minutter og 600 kcal forbrent på kvelden gjør noe med selvtilliten, selv med mensen :D

 

Jeg følte meg utrolig lett i dag, og jeg jogget ikke - jeg løp store deler av veien. Oppover og nedover, og det gikk som en lek :) Jeg tror det er den beste løpeturen jeg har hatt i mitt liv!

 

Nå har jeg sittet på terrassen og bare beundret lyn og hørt på torden i en drøy time. Jeg elsker torden og lyn :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen din hørtes bare helt herlig ut. :)

Jeg sliter med trimmotivasjonen i varmen, men prøver å stå opp en time tidligere for å få en tur. Men jogging og løping, nei, dit har jeg ikke kommet enda altså.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen din hørtes bare helt herlig ut. :D

Jeg sliter med trimmotivasjonen i varmen' date=' men prøver å stå opp en time tidligere for å få en tur. Men jogging og løping, nei, dit har jeg ikke kommet enda altså.

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Den turen var kjempeherlig :) Sliter med betennelse i ankelen i dag, men det var det verdt! Jeg klarer heller ikke trimme når det er så varmt på dagen, og jeg sover alt for godt på morningen til å orke å tenke på å trimme da *he he*

 

Men når klokken blir 21.00 sånn ca så er det deilig ute, og da var det bare å hive på seg skoene og komme seg ut... Med det lynshowet som danset over himmelen, samt treningsmusikk på Ipod`en så var det en opplevelse ikke bare trim !

 

Ha en fin dag du også!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vært veiing som vanlig, og med mensen så ble det ikke så trivelig som jeg håpet på :D Vekten stoppet på 71,3, som riktignok er 0,5 kg ned fra sist uke, men jeg likte 70,7 som den stoppet på i helgen mye bedre :)

 

Men - jeg pleier å gå opp en kg når jeg får mensen, så kanskje jeg hadde vært på 70,5 uten? Det får vi se på neste uke tenker jeg :)

 

Nå har jeg nettopp inntatt en deilig frokost med brødskive, kokt skinke og sennep, melk, vann og honningmelon. De som sier at det ikke går an og leve godt på GR har ikke prøvd tror jeg... Siden i dag skal jeg lage meg en deilig smoothies også :) Det gleder jeg meg til!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodd at jeg skulle bli en person som ville like å jogge :D At jeg skulle bli en jogger har egentlig aldri falt meg inn en gang. Men jeg har funnet ut at jeg liker det veldig, veldig godt. Det har selvfølgelig en sammenheng med at kondisjonen har blitt mye bedre dette året, og at det ikke er så tungt som det var i begynnelsen. Men i dag og i går så løp jeg ikke fordi jeg følte at jeg måtte, men fordi jeg har lyst. Og jeg kjenner meg lett og god i kroppen. I dag tok jeg en veldig rolig økt, siden jeg ga på litt ekstra i går. Jeg har bare loffet avgårde og tenkt på hvor deilig det er å kunne gjøre det :) I morgen og fredag blir det ingen trening, da blir det bilkjøring.... Men lørdagen er jeg i farten igjen, og det gleder jeg meg til!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står vi på farten igjen gitt :D Denne gangen blir det bare en lyn-tur, tilbake igjen i morgen... Ingen trim i dag eller i morgen, men på lørdagen blir det full fart igjen :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

og bli en ihuga jogger. Langt derfra jeg enda - men jeg liker å gå. Så kanskje jogginga kommer også - når jeg blir litt lettere i hamsen:)

 

Men nå i sommer har jeg slitt med trimmen. Kommet seg litt denne uka - men kan bli så mye bedre.

 

Vel tilbake lørdag da - og lykke til med ny veiing. Det går nok bra skal du se - og du kan logge ny flott vekt.

 

Klem fr Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går vist an det Pandora :D Jeg kom hjem fra Trondhjem i går kveld, og etter 6 timer i bil så var det befriende deilig å sette på seg joggeskoene og jogge en tur :) Hundene sa ikke nei takk de heller for å si det sånn... Jeg var litt stiv i musklaturen i går da, så det gikk ikke like lett som tirsdag og onsdag :) Det var nok en blanding av treningen og bilsitting i to dager vil jeg tro. Kroppen min liker jo ikke sånt i utgangspunktet heller.

 

I dag blir det ingen trening, men i morgen har jeg tenkt til å sykle meg en tur tenker jeg. Håper det blir litt mindre regn, men jeg sykler i regn også jeg :)

 

Ha en flott lørdag folkens!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreke Vilde!

Det er en glede å lese om treningsiveren din, den smitter over- og det er jeg veldig glad for. Takk skal du ha. Jeg har meg en og annen joggerunde, men jeg vet ikke helt om jeg noensinne blir noe verdensberømt løper. Kroppen er ikke av det spenstige slaget, og jeg trives bedre som "arbeidshest". Og det spiller heller ingen rolle, så lenge vi alle finner vår egen måte.

Jeg har ikke gitt opp den jogginga, altså- det ligger og lurer i underbevisstheten, så hvem vet? :-)

 

Så flott at vekta di rører på seg igjen. Det må være en stor lettelse etter denne stillstanden. Tenk at du nærmer deg mål... Det er jammen ikke så lett å vite hva man egentlig bør veie. Jeg synes jo 60kg høres lite ut, du er jo relativt høy hvis jeg ikke husker feil? Men jeg vet jo ikke hvordan du er bygd/ser ut- så jeg kans vanskelig gi deg noen råd.

Jeg har nå ca 4kg igjen til mitt opprinnelige mål (75kg), men jeg ser nå at jeg nok skal ned litt mer enn det. Kanskje rundt 70kg er passe for meg? Vi får kanskje spørre mannen og gode venner hva de synes når vi nærmer oss. Det er jo værre å holde vekta hvis vi piner den veldig ned, jeg tenker litt sånn. For en ting er helt sikkert, jeg skal ikke bruke annethvert år til slanking. 2008 er slankeåret, årene etter det skal være hold vekten- basta bom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en glede å lese om treningsiveren din' date=' den smitter over- og det er jeg veldig glad for. Takk skal du ha.

 

Det er jammen ikke så lett å vite hva man egentlig bør veie. Jeg synes jo 60kg høres lite ut, du er jo relativt høy hvis jeg ikke husker feil? Men jeg vet jo ikke hvordan du er bygd/ser ut- så jeg kans vanskelig gi deg noen råd.

Jeg har nå ca 4kg igjen til mitt opprinnelige mål (75kg), men jeg ser nå at jeg nok skal ned litt mer enn det. Kanskje rundt 70kg er passe for meg? Vi får kanskje spørre mannen og gode venner hva de synes når vi nærmer oss. Det er jo værre å holde vekta hvis vi piner den veldig ned, jeg tenker litt sånn. For en ting er helt sikkert, jeg skal ikke bruke annethvert år til slanking. 2008 er slankeåret, årene etter det skal være hold vekten- basta bom!!![/quote']

 

 

Hei hei :)

 

Så bra at treningsiveren smitter :) Det er en koselig bieffekt *he he*

 

Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva man burde veie ja... Jeg er jo rundt 71 kg nå, og jeg er ikke tykk lengre, så mye er sikkert. Jeg er heller ikke tynn, jeg har en del mer på magen, baksiden av ryggen og lårene enn jeg liker... Så er jo spørsmålet om det er der fettet forsvinner på de neste 6 kg`ene :)

Jeg skal jo begynne å trene styrke igjen bare ferien er over, og det vil nok bidra til å stramme opp "problemområdene" mine vil jeg tro... Men jeg tenker jo som deg, dette er slankeåret! Jeg skal IKKE opp igjen for så å bruke 2010 på å slanke meg igjen.... vi får bare stå på begge to! Så kommer vi i mål etter hvert!

 

Klem vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg føler meg utrolig vel om dagen :) og jeg innrømmer det gjerne... Jeg har blitt hektet på klær... Jeg har aldri kunnet handle på salg på denne måten tidligere, og jeg hamstrer lekre topper, bluser osv... I dag fikk jeg to bluser, en lekker topp, en shorts og ett par pensko for 500 kr. Det er billig synes jeg :)

 

Jeg har også fått kjøpt meg kjole til en fest jeg skal på senere i høst. I størrelse 38 faktisk, og følelsen av å ha på seg den er bare ubeskrivelig!!! De blusene og toppene jeg har kjøpt er i størrelse 38 og 40, og de sitter som ett skudd :) Prøvde en hvit bukse på Vero Moda i størrelse 38, og den passet perfekt... Jeg er nesten slik at jeg har lyst til å kjøpe ting bare fordi de passer *he he* jeg håper det går over...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg virkelig til jeg kommer dit. Jeg er enda relativt stor (både oppover og bortover) og jeg finner foreløpig ikke så veldig mye på salg. Jeg kan omsider kjøpe meg klær i vanlige butikker og det er jo en stor lettelse.

Kos deg med klærne dine du, det har du fortjent. Og en hel pose full for 500 kroner er ingen dårlig handel.

God helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller morgen og morgen... noen vil vel kalle dette luchtid snart *he he*

Jeg er bare såååå sløv om morningen nå når vi har ferie... Jeg ligger og dormer til langt utover formiddagen, og kommer meg ikke i seng før i 1-2 tiden på natten... Ja ja, bare to uker igjen nå så er det slutt på moroa for denne gang :)

 

I dag skal vi i bursdag, og det blir koselig tenker jeg. Det blir både mat og kaker der, men regner med at det blir koldtbord så det går strålende. Dessuten så skal jeg ut og sykle en tur nå, og det blir en 600 kcal forbrent i hvert fall!

 

Ellers så blir det litt latskap her i dag også... Jeg skal smårydde litt, vaske litt klær, og kanskje (bare kanskje) begynner jeg å tømme kontoret... Vi skal pusse opp og slå ned en vegg i stuen, så da må hele kontoret tømmes... Og der er det MYE rot *he he*

 

Til uka skal jeg skrive en par oppgaver på studiet jeg tar ved siden av også, og det skal bli godt og komme litt nærmere hverdag også!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...