Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

gratulerer med supert resultat. da blir det vel sko da.....? :)

 

Det var vel når jeg kom til 85 det :(

 

Men dit er det ikke langt føler jeg akkurat i dag, selv om jeg nettop har spist en god middag :D

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

da får vi konkludere med at det blir sko uansett da. det er bare et spørsmål om tid. :(. du er flink jente vilde. tenk så moro dette er da, når du ser du får lønn for strevet. i morgen har jeg veiedag, jeg har ingen store forventninger. håper bare jeg får beholde resultatet fra forrige uke. ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :(

 

Her er fortsatt alt vel. Jeg er dog litt utålmodig om dagen :D Føler plutselig at jeg står litt i stampe... Jeg ser jo at jeg har gått ned jevnt hele tiden, så jeg har sikkert ingen grunn til det, men jeg vil se enda flere resultater NÅ :)

 

Jeg får se hvordan det ser ut til lørdagen igjen, men jeg er ikke så optimistisk...

Jeg har jo jobbet fullt for første gang på 7 uker denne uken, og da blir maten "rar"... Jeg har en jobb der frokost, lunch og mellom spises på jobb, og selv om jeg stort sett holder meg til mine spelt knekkebrød, så blir det litt annet innimellom... Innbakt pølse på tirsdagen blant annet... Jeg er rimelig sikker på at jeg har holdt meg innenfor kcl grensa hver dag, og jeg har ikke spist noe annet (vel, det må innrømmes at jeg spiste noen små sjokoladebiter her på mandagen... Vi hadde gjester - og jeg klarte ikke å holde meg unna 100%... Jeg spiste ikke mange da... 5-6 stykker kanskje)

 

Men det er vel bare og brette opp armene og se videre fremover... Jeg vil se 86 tallet og ikke minst 85 tallet snart!!!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg er på plass jeg :D Ny jobb, valper som flytter og er igjen, samt trening og oppfølging av unger tar MYE tid :)

 

Jeg har vært 3 uker i ny jobb, og begynner og få en feeling på plassen, og siden jeg er der som ny sjef så er det litt av hvert og ta tak i... Jeg har vært på ett kurs og avholdt to personalmøter på de to første ukene...

 

Det positive er at jeg holder meg til det jeg skal spise, og ikke har noen som helst problemer med slankingen. Jeg synes det går litt trått akkurat nå, med vekta, men tror det er fordi jeg spiser for lite. Jeg spiser ofte, men velger nå såpass magre ting at kcl ikke blir all verden.

Favoritten om dagen er speltknekkebrød. De er kjempegode! Samt den nye kaviar og egg på tube *nam nam* Men det blir ikke mange kcl av knekkebrød og kaviar .... Middager er det også blitt dårlig med pga jobben, og når middagen består av knekkebrød og gulerøtter... Ja da kan dere tenke dere selv...

 

Jeg prøver og fylle på med litt kaffe (sånn kaffe latte) for den har noen kcl. Og jeg har til og med tatt meg noen nutrilett barer med caramel noen dager (de er forøvrig farlig gode) for å få i meg noe på farten....

 

Jeg har sagt det før... Det blir feil for meg og fylle på med kcl på kvelden. Det klarer jeg ikke. Men jeg har tenkt og kjøpe meg litt annet pålegg for å få opp litt kcl inntak. hvitost med italiensk salat er godt (om det er det på knekkebrød vet jeg ikke da *ler*)

Ellers så mottaes tips om middager som lager seg selv med takk :)

 

På lørdagen er det veiedag, og jeg bør være på 86 tallet synes jeg...

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner du er mye opptatt med hus/bikkjer og ny jobb.

 

jeg spiser også speltknekkebrød, men i de jeg velger er det 115 kcal pr stk. det er ganske feite knekkebrød, mye frø og korn på dem. du får dem i flere utgaver, en med smeltet ost - en med korn og en müsli-variant. alle tre er kjempegode, og det blir nok kcal utav det. et sånt uten pålegg erstatter en brødskive med pålegg.

 

når det gjelder middager har jeg måttet tenke helt annerledes. jeg må ha en strategi ellers blir det ikke middager her i gården heller. jeg har ingen tips til middager som lager seg selv :), men jeg planlegger uka når jeg handler. jeg lager store porsjoner, sånn at jeg veldig lett kan varme opp restene en annen dag. så passer jeg på å lage middagene når jeg ikke er så sulten, kanskje en kveldsstund. da kan jeg lage et par store middagsporsjoner. jeg forsøker å lage alt fra bunnen av, altså unngå halvfabrikata eller ferdige middagsretter pga saltinnholdet. kjøper mye fisk, sjømat for øvrig, kylling. koker store porsjoner med ris. jeg har måttet jobbe litt for å få det inn i blodet, men nå går det mye bedre på den fronten. om du får for lite kcal, så kan du evt spise vanlig yoghurt i stedet for den sukkerfrie, du kan spise banan for å få litt ekstra eller du kan spise vanlig gul ost. kan love deg at du vil få opp inntaket.

 

lykke til vilde. skal bli spennende å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig fornøyd! For første gang siden jeg skadet ankelen for 8 (eller er det 9) uker siden så har jeg gått med staver!

 

Det var vondt med oppover og nedoverbakker pga at jeg fortsatt er stiv i ankelleddet, men jeg gikk i 45 minutter, 4,2 km er den runden.

 

Jeg hadde sittet stille i hele dag på møte, og hadde dundrende hodepine, men nå føler jeg meg MYE bedre :)

 

Vekten viste 86 kg i dag, så det går nedover også! Selv om det "bare" er 0,5 siden sist onsdag, så er det nedgang i hvert fall! Jeg har ikke vært så "lett" på mange år, og det er deilig!!! Jeg vet at 86 fortsatt er tungt, men når jeg gikk på vekten på kvelden 27.juli og veide 98,4... ja mye har skjedd siden da, og jeg kjenner det på hele meg!

 

Jeg skulle gjerne vært 80 kg når vi reiser bort i desember, men det tror jeg ikke jeg rekker... 82 er kanskje mer realistisk... men om jeg kan begynne og trimme litt så kan det jo hende at det hjelper litt også *optimistisk*

 

Jeg er inne i en flott rytme med spising, selv om det fortsatt kan bli snaut med kcl... Jeg ligger nok på 1300-1500, men sånn blir det har jeg funnet ut :)

 

Frokost, lunch, mellom og middag... Middagene blir sene etter at jeg begynte og jobbe, så jeg trenger absolutt mellommåltidet!

 

Nå er det bare 2 dager igjen så er det helg igjen... hvor blir ukene av?

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang så føler jeg at jeg er i ferd med og lykkes! Ikke bare med vektnedgang, men med en skikkelig livsstil endring :)

 

Jeg går ikke så fort ned i vekt som jeg gjorde de første uka, men det gjør over hodet ingen ting, for jeg føler ikke at jeg forsaker noen ting. Jeg spiser godt, jeg er aldri sulten, jeg føler meg bedre, har mindre hodepine, kjøper sunnere mat, kroppen er lettere.... Og jeg har "holdt ut" i 12 uker nå. det burde bety at jeg har fått noen vaner som skulle kunne være mulig og holde på videre mener jeg...

 

Jeg merker jo at jeg ikke har noe behov for utskeielser i det hele tatt lengre, og jeg klarer fint og begrense meg ved festlige anledninger.

Jeg er helt sikker på at jeg har en "ny" kropp til sommeren (og for resten av livet) om jeg bare fortsetter slik jeg gjør nå, og det er en deilig tanke!

hadde bare ankelen blitt bra slik at jeg kunne trimmet litt også nå, så hadde alt vært strålende...

 

I dag er det fredag - i morgen er det veiedag... jeg skulle gjerne sett 85 tallet, men det tar jeg som det kommer... uansett så blir det noen 100 gram ned, og alt er bedre enn ingen ting!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag, og det er utrolig deilig :)

Sove lenge (valpene sov til 09.3!!!!!) spiste en lett frokost, kledde på meg, og har vært 2 timer i skogen :)

 

Utrolig deilig, og jeg merker på hvert skritt at kroppen min blir lettere og lettere for hver dag!

ikke at det har det helt store utslaget på vekten denne uken heller, men i dag veide jeg 86 blank - og neste uke er jeg på 85. tallet - det er jeg sikker på!

 

Jeg begynner og bli såpass bra i ankelen at jeg er i stand til og trene litt igjen, og nå tror jeg at ellipsemaskinen skal få en halvtimes oppmerksomhet hver kveld fremover.... Den er fantastisk effektiv, morsom og enkel og bruke, så om benet holder så er det ingen unnskyldning lengre :)

 

Jeg tok frem en bukse fra skapet som jeg ikke har kunnet bruke på 2 år i dag, jeans uten noen stretch, og den satt som ett skudd! En veldig, veldig god følelse :)

 

i kveld skal min kjære og jeg på kino og det ser jeg frem til! Det gjør vi sånn ca en gang i året tror jeg... Så det er en stor happening *flirer*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag - om mulig enda kaldere, våtere og mer vindfull enn gårsdagen :)

 

Men det stoppet ikke meg fra og gå tur, i dag med staver. Jeg overdrev nok en smule (jeg er et alt eller ingenting menneske...), jeg gikk en drøy time - 6 km, og hadde skikkelig, skikkelig vondt i foten de siste 10 minuttene kan man si...

 

Men - jeg har fått trimmet, noe jeg synes er fantastisk deilig!

 

Matmessig er det så som så i dag... jeg sliter i helgene, siden jeg sover lengre, er mye ute med hundene osv. Det blir rett og slett litt for lite kcl!

I går var vi på kino, og da spiste jeg litt smågodt (noen sjokoladebiter) men alikevel ble det ikke mange kcl.

 

Sånn er livet :)

 

Ellers så har jeg hatt en flott dag, vært mye ute med hundene, jeg har trent, vært på besøk osv. En skikkelig vitamininsprøytning mot en ny arbeidsuke :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å høre at du er i siget. går virkelig fremover med deg, virker det som. jeg har også vært ute på tur i dag, deilig å kjenne været litt ekstra i ansiktet. bare å kle godt på seg. og kaldt har det egentlig ikke vært her i dag, bare grått og regn.

 

nå er det snart ny uke, og jeg ønsker deg fortsatt fine dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag... bare morgendagen igjen, så er det helg !

Helgen blir hektisk da - jeg skal reise vekk og holde kurs, og det er både og kjenner jeg, nå når jeg jobber full tid...

Men det blir nok trivelig, og det er lenge til neste gang!

 

Uken har vært en katastrofe matmessig! Alt, alt for mye jobbing og alt for lite mat :) Jeg håper neste uke blir bedre, for dette blir det ikke mye forbrenning og nedgang av er jeg redd... Vurderer og kjøpe meg noen nutrilettbarer, eller liknende for å fylle på med om det tar for lang tid, men har ikke kommet dit enda...

 

Ellers så har jeg vært hos legen med ankelen min i dag, og den var betent over det hele... Skikkelig morsomt, men nå har jeg i hvert fall fått noe for det! Jeg håper det virker og at det går fort rette veien nå...

 

I morgen er en ny dag, tidlig på`n... det blir ikke noe veiing på lørdagen siden jeg ikke er hjemme, så jeg legger inn vekt på mandagen!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og god bedring med den ankelen din. høres ikke særlig godt ut det der.

 

vedr "kaloripåfyll": kan anbefale speltknekkebrødene som jeg har skrevet varmt om også tidligere. et sånt erstatter en brødskive, kalorimessig -og de er kjempegode uten pålegg også. du får dem i flere varianter, f eks på ultra.

 

lykke til i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja... da er helgen ferdig... igjen ;) Det går jo så utrolig fort..

Jeg fikk ikke gått tur i går, men i dag har jeg gått med stavene igjen - og det var deilig! Jeg bruker en time på drøye 6 km, og det er jeg veldig godt fornøyd med. Jeg ser at det fungerer, og jeg føler meg i mye bedre form!

 

Nå er det ny uke - nye muligheter!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - tidligvakt og sliten ;)

 

Jepp - uka er akkurat startet, og jeg er sliten alt *hehe*

denne uken har jeg tre tidligvakter *grøss og gru*... Men det blir mye trim av slikt da... Når jeg slutter kl 14 så er det bare rett ut og gå så fort jeg kommer hjem. Utrolig deilig!!!

 

Jeg sliter med klær om dagen... Klærne jeg har brukt er for store - kanskje ikke så rart når jeg er 13 kg mindre... Men det er ikke bare, bare og kjøpe nye heller... Jeg var på Cubus i dag, og der er det tydligvis tettsittende bukser i strech med smale ben som gjelder... Og det er en stund til jeg er der enda faktisk :) Vi skal reise bort om 3 uker, jeg hadde håpet og være 80 kg da, men det kan jeg vel se langt etter tenker jeg... Riktignok stoppet vekten på 84,2 i går, men det er jo søndag og ikke "offisiell" veiedag *flirer*

Og uansett så klarer jeg ikke 4 kg på 3 uker... Klarer jeg 2 så får jeg være fornøyd! Bare det fortsetter og gå nedover - nedover - nedover :)

 

Jeg filosoferer litt over hvor mange kg jeg egentlig vil ta av da... Og svaret er vel litt deprimerende innimellom... Jeg vet at jeg skal ned til 70 minst. Helst 65, men jeg kunne sikkert vært 60 også... rundt 25 kg til føles uoppnåelig egentlig... men det er sikkert mulig... kommer jeg dit noen gang så har jeg gått ned 37,6 kg, som igjen vil si at jeg har gått ned 38,5 % av min kroppsvekt... Nå har jeg gått ned 13,7 %...

 

Vel, det er vel bare og stå på - så får vi se hvor mye som må av før jeg blir fornøyd!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da har jeg kommet meg gjennom en lang tirsdag også ;)

Bare to tidligvakter og en senvakt igjen før det er helg igjen *juhu*

 

Ikke at jeg ikke liker jobben min, jeg trives kjempegodt, men av og til er det tyngre perioder - og der er jeg akkurat nå! Lite bemanning og krevende dager.

I tillegg til en verkende ankel og kaldt vær som gir meg ømme og stive muskler.

Men, det går over :)

 

Det gledelige er jo at jeg har fått trimmet i dag også!!!! Rett hjem, og ut i mørket og gikk en time med stavene. Jeg er uhyggelig mørkredd - så for meg er det en seier i seg selv egentlig :) I morgen og onsdag blir det trim i dagslys, og fredagen skal jeg ha hviledag, så da er planene lagt for denne uken i hvert fall :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lørdag, og ingen gode nyheter på vekt fronten :(

 

Ikke så rart, for uken har vært full av uriktige valg og småspising...

Jeg har bakt og hatt besøk hele uken, og jeg har hoppet over måltider og små spist kake og smågodt :)

 

Ikke så mye at jeg har gått opp noen ting, men nok til at det ikke har blitt noen nedgang... Jeg er sur på meg selv, men det hjelper jo ingen ting :)

I dag har jeg gått 1 t og 10 min. med stavene, og det var veldig deilig!

Neste uke kommer snart og da er det fullt fokus igjen!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, godt inn i ny uke, og tilbake til hverdagen etter en hel uke med bursdagsfeiring med alt som det medfører...

 

Jeg kjenner at jeg er litt lei av og være rundt 85 kg akkurat i dag... Jeg er 84,7, og nå vil jeg ned til 84, og enda lavere!!! Jeg ser og merker at cm`erne forsvinner både her og der. Mage og lår er "vinnerne" :) men jeg vil se det på vekta også!!!!!

 

Jeg går med stavene, og har fått en helt annen kondisjon allerede :) Og for ikke og snakke om energien jeg har om dagen! Jeg kan være på jobb i 7,5 time, gå en time med stavene og alikevel dra på trening med bikkja etterpå... det er enorm forskjell på bare noen mnd :)

 

Vel, det er vel bare og være tålmodig... Kg`ene MÅ jo av når inntaket er lavere enn forbruket, så før eller siden så er det jeg som vinner *he he*

 

Ha en fortsatt strålende uke!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oj sann.. nå var det noen dager siden jeg har skrevet her ser jeg... det er egentlig fordi det ikke skjer så veldig mye med den fordømte vekta :) Møkkavekt!!!! Jeg trimmer og trimmer, og trimmer enda litt mer :D Jeg spiser kontrollert som jeg har gjort i 4 mnd nå, og har ingen store utskeielser og vise til heller... Men bryr vekta seg om det tro? Neida!!!! Den har bestemt seg for at jeg skal veie 84,6 - 84,7 - 85,1 til evig tid tror jeg :)

 

Men - jeg gir ikke opp, jeg er her og jobber videre. Jeg har meldt meg på kurs, GR Aktiv kurs i januar, så det er bare og holde fullt fokus fremover! Desember skal by på mye trim, og mye kos - uten godterier og andre overfete fristelser!

 

JEG SKAL BLI SLANK!!!! så det så!

 

God helg!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... når jeg leser tråden din, ser jeg at du har gått ned ca. 13 kg siden i august. Det er

et resultat som det står respekt av, og jeg kan ikke skjønne annet enn at du nå så smått begynner å føle deg - om ikke slank - så i alle fall MYE SLANKERE!! Jeg er overbevist om at du kommer til å nå målet ditt, men du har vel tid til ca. 3 måneder til? Da kan du møte våren som den veltrimmede, slanke sjefen - med alt sitt gode humør inntakt :D

 

God helg!!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Takk for hilsen resolutt :D Jeg har all verdens av tid jeg, men jeg er en utålmodig sjel skal jeg si deg :)

 

Men det hjalp nok med et lite utbrudd i går, for i dag viste vekten 83,7 :) Endelig en ny kg som er borte!!

 

Jeg føler meg nok veldig mye slankere ja... Det er ikk tvil om det! Jeg vet at bare jeg bikker 80 så begynner jeg og føle meg forholdsvis vel, med mindre jeg må løpe rundt i kjoler og sånt vel og merke... men det er skjelden jeg må...

 

jeg har tatt sit-ups i dag, og jobber med motivasjonen for å gå en runde nå på kvelden..:Det striregner og er veldig, veldig mørkt...

 

Men i morgen skal jeg i hvert fall gå. Da ble det 5 runder denne uken - 3 mil og 17,5 trimpoeng denne uken! Det er jeg fornøyd med!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du har all grunn til å være fornøyd med deg selv. Jeg har kikka gjennom bloggen din i dag og er imponert over hvor fokusert det ser ut som om du har vært. Jeg blir inspirert og tenker at kanskje jeg kan klare dette også. Fortsett slik. Jeg heier på deg!

 

Det er frustrerende når vekta ikke vil, men du sa selv her oppe at det var du som skulle vinne til slutt, og slik ser det da jammen ut til å gå!

 

Ha en strålende uke :D

 

- Skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo en kjempetrimmer - tenk 17,5 poeng, det er flott. Og vektnedgangen fortjener du virkelig!

 

Det ble bare surr med meg og trimmen i dag. Vi holder stadig på med oppussing av bad + diverse andre ting, så her er det bare rot. Prøver å få gjort noe midt oppi alt, men det blir bare til at jeg prøver å rydde og så ender det med at jeg driver å flytter på ting.

 

Men vi har spist regelmessige måltider, noe jeg har sørget for, og jeg har handlet inn mat, og jeg har spist etter boka, så den saken er grei. Nå skal jeg på treningsstudio i morgen, og det hjelper godt. Forresten, jeg har drukket en masse vann og har flydd på do i "eininga"!

 

Ellers, rent bortsett fra alt dette, har jeg hatt en flott dag: Alle de nye vinduene i 2.etasje er på plass - og så har jeg til og med vært på omvisning på byens nye, helt fantastiske ungdomsskole. Snakk om at en skulle vært ung igjen - 14 år og gått på ungdomsskolen - haha!! Det var andre tider da jeg gikk på realskolen - i ei dårlig og utslitt tyskerbrakke. Ja, ja, ja, sånn er det bare; jeg er nok et ekte etterkrigsbarn, - alt rundt oss var krisevarer, men vi var besjelet av stort pågangsmot og masse optimisme! Lurer litt på hva jeg hadde tenkt hvis jeg hadde fått se en slik skole som jeg så i dag?

 

Jeg havner stadig på viddene; skal prøve å holde meg til saken: Så god natt, og lykke til med ny slankeuke!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du har all grunn til å være fornøyd med deg selv. Jeg har kikka gjennom bloggen din i dag og er imponert over hvor fokusert det ser ut som om du har vært. Jeg blir inspirert og tenker at kanskje jeg kan klare dette også. Fortsett slik. Jeg heier på deg!

 

Det er frustrerende når vekta ikke vil' date=' men du sa selv her oppe at det var du som skulle vinne til slutt, og slik ser det da jammen ut til å gå!

 

Ha en strålende uke :)

 

- Skrulle[/quote']

 

Hei på deg :D takk for hyggelig hilsen!

Jeg er selvfølgelig veldig fornøyd - og det som er snodig er at jeg sliter jo ikke i det hele tatt.... Så hvorfor har jeg ikke fått til dette tidligere tenker jeg. Av en enkel grunn, jeg har trodd at slanking handlet om å være sulten hele tiden. Jeg har spist alt for lite hver eneste gang :) Ikke videre lurt...

 

Jeg er helt sikker på at du kommer til og klare deg strålende jeg! Dette er jo ett utrolig motiverende sted og være tenker jeg - utrolig mange positive mennesker som støtter en hele veien!

 

Stå på du, jeg skal heie på deg jeg :D

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...