Gå til innhold

Kcal softis


Gjest moving

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en stor lidenskap, nemlig softis med sjokoladestrø (selvsagt med kjeks). Men jeg lurer litt på hvor mange kcal det er i herligheten?

 

Noen som kan hjelpe meg med å regne ut sånn ca hvor mange kcal det er i en softis? Tar man det som fløteis? Hvor mange gram is og kjeks er det i en standard is?

 

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg liker også godt soft is :) I følge somebody har softis 205 kcal i 100 g og kjeksen 40 kcal pr stk. (det må være den varianten som smaker papir?)

 

Men dersom du liker yogurtis så anbefaler jeg 7/11 sin som bare har 125 kcal pr 100g. Det er ikke så ille? Og så er den kjempegod :)

 

Somebody sier også at det ikke er noen forskjell på antall kcal selv om du velger sjokolade eller jordbær varianter heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Dette er litt oppklarende for meg. Har pleid å legge inn softis som 280 kcal (og kanskje tatt litt i for å straffe meg selv for å være så dum :))!

 

Da virker det som om jeg ikke er helt på jordet.

 

Ps: må jo ha vaffelkjeks, papir er ikke godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel tenkt samme størrelse som to kuler is. GR setter jo en kule is til 60 gram.

 

Mitt regnestykke blir da ca 120 gr is. Men mulig det er for lite? At det er nærmere 200 gram.

 

Hm... Lurer på hvordan vi kan finne det ut? Litt vrient å ta med kjøkkenvekta i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre de som jobber i kiosken? Det kan jo hende at de har peiling på det...

Ellers går det ann å sammenlikne med soft is fra 7-11, der tror jeg det er faste størrelser (liten og stor, 100 og 200 gram, eller soe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm til Jeanette på kk.no sine sider. Svaret var som følger.

 

Hei

I Hennig Olsen sin is er det 172 kcal per 100 gram og i Diplomis sin er 200 kcal per 100 gram, men det er noen variasjoner. En is er vanligvis mellom 100 og 200 gram.

God 17. mai!

Hilsen Jeanette

 

Da gjenstår det å finne ut sånn ca hva en is veier? Må da være noen standarder på dette. Så håper det finnes noen her som jobber i bransjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBett
Et spm til Jeanette på kk.no sine sider. Svaret var som følger.

 

 

 

Da gjenstår det å finne ut sånn ca hva en is veier? Må da være noen standarder på dette. Så håper det finnes noen her som jobber i bransjen :)

 

 

jeg jobbet hos Kysten rundt i min glade ungdom;-) (altså for ikke så altfor mange år siden..) Og vi solgte softis. Diplom tror jeg (forstår ikke åffår, H.O. sin er jo myyye bedre).......Men i alle fall: Nei: det finnes ingen standard (eller om det gjør det, følger ikke de som selger den det så da har det lite å si)...Men jeg angrer nå på at jeg ikke sneik meg til å kontrollmåle en gang...det ville vært nyttig nå;-¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på 7/11 idag at liten yoghurtis ble definert som 200 gram og stor som 300. Tror jeg trygt kan ta utgpkt i at min softis er rundt 200 g.

 

Så da ble det ganske mange kcal :S - ca 450 kcal for herligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...