Gå til innhold

Tirsdagslinken (15/11) for 20-30 kg ned


Gjest CamCam
 Share

Anbefalte innlegg

Bare en dag igjen til ukas veiing! Gleder meg veldig, for jeg tror jeg har vært flink denne uka! -Liten demper på entusiasmen er at jeg er blitt syk.. Har en ulldott rundt hodet og feber, og siden sønnen min hangler også, så er vi hjemme sammen.. Ikke lett å slappe helt av, nei.

 

enitS: Vet ikke om du er helt anti Fjordlands, men da jeg pendlet og var mye alene gikk det endel av ferdig-middager. Kalori innholdet står bakpå, og jeg for min del kuttet gjerne ut en potet eller to, eller tok litt mindre ris. Ellers er suppene og fiskemåltidene stor sett magre og ganske gode.

 

Ha en fin dag!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg startet uken dårlig, med å avslutte mandagen med saltstenger... Vel, får skrive de opp som kosemerker, og starte på ny frisk i dag, og være "flink" resten av uka. jeg fikk nå en treningsøkt med Billy for å dempe den dårlige samvittigheten - Billy kom før saltstengene.. - og brukte gode 425 kcla på en time med han. Kjempeslitsomt, og mye jeg ikke klarte å gjøre fullt ut, men så lenge jeg prøver mener jeg det er godt nok, og etterhvert klarer jeg vel alt han vil vi skal klare. (Han sier også at om man ikke klarer å sparke like høyt eller gjøre øvelsene like intenst, så er det bedre å gjøre litt enn bare vente og se på de andre. Når instruktøren sier slikt, får det i allefall meg til å holde ut litt mer og ikke gi opp fordi jeg ikke får til.)

 

Har litt problemer med pulsklokka mi. Skjønner ikke hvorfor. Slutter innimellom å telle pulsen, selv om jeg er hjemme og trener, og ingen andre kan slå ut på den. Kan det være at den reagerer på tv??? Har også pulsteller på elipsemasknen, men holder meg til klokka, da den virker mer korrekt. Klokka virker også når jeg holder på med elipsen, men faller ut av og til da og. Skjønner ikke...

 

Ny dag, nye muligheter, og håper jeg kan vise til godt resultat neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enitS: Vet ikke om du er helt anti Fjordlands' date=' men da jeg pendlet og var mye alene gikk det endel av ferdig-middager. Kalori innholdet står bakpå, og jeg for min del kuttet gjerne ut en potet eller to, eller tok litt mindre ris. Ellers er suppene og fiskemåltidene stor sett magre og ganske gode.

 

Ha en fin dag!

CamCam[/quote']

 

 

Nei, jeg er ikke anti Fjordland, men jeg synes de er litt dyre for økonomien min - jeg lever på Lånekassa, og har en fulltids -ubetalt- jobb. Slik går det når man er engasjert... Fikk en mulighet jeg måtte gripe, som er kjempe å ha på cv'n. Jeg blir ikke helt mett av Fjordlandsmiddagene heller. Men det tror jeg er fordi jeg spiser for lite. Så det da jeg registrerte mat for første gang i går, at jeg ligger langt under der jeg bør ligge av kalorier. Men så hadde jeg også bare tre måltider, en yoghurt før jeg la meg og en klementin på et tidspunkt. Jeg rekker ikke spise flere måltider, men må jo prøve.

Jeg merker også ofte at jeg blir sulten etter at jeg har spist - hvorfor det? Det betyr jo at jeg fyker til et eller annet litt tungt som kan fylle magen, og noe godt fordi jeg har god samvittighet for å ha spist rimelig sunt.

 

En god dag til alle her inne! Jeg skal levere eksamen, så jeg er litt blæh. Men samtidig lei, og vil heller surfe på nettet... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mye på farten så bør du bare fylle opp sekken med masse mat, frukt og grovbrød, knekke brød ferdig smurt. Så er det bare å hive ned på, det tar jo ikke så lang tid å få i seg litt mat. Ei vennine av meg brukte alarmen på moblien, stilte den sånn at den ringte når hu skulle spise.

Hadde veie dag i dag, hadde gått opp 0,6kg. Men det er ikke så rart med alt den søte maten jeg spiste i helga. Gikk inn 3cm på magen da, det er jo positivt, kansje det var de to gangene med pilates som gjorde utslaget. Jeg skal ihvertfall trene pilates i dag og, tror det virker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også ofte at jeg blir sulten etter at jeg har spist - hvorfor det? Det betyr jo at jeg fyker til et eller annet litt tungt som kan fylle magen' date=' og noe godt fordi jeg har god samvittighet for å ha spist rimelig sunt!([/quote']

 

Hei enitS!

 

Det at du blir sulten etter at du har spist er ofte ett tegn på at du har ventet for lenge med å spise. -Da faller blodsukkeret ditt veldig lavt, og etter at du spiser tar det gjerne litt tid før det normaliserer seg, og du føler sult/trang til å kaste innpå mer! Prøv å ha faste måltider med maximum 4 timer mellom hvert. Spis noen knekkebrød, en skive, frukt eller yoghurt som mellom måltid, så du slipper å få den "hungeren".

 

Fjordlands er ganske dyrt, ja,men da kan jeg tipse deg om noe som er nesten like lett! Kjøp inn søt chilli saus og soya saus, og sørg for å ha masse grønnsaker i huset! Kok opp ris. Til en person holder det med 1-1 og en 1/2dl ris, og omtrent dobbel mengde vann. Del opp en kylling filet, i små biter, stek den med litt hvitløk i stekepanne/WOK, ta kyllingen til side, og ha grønnsaker i panna. Jeg bruker alt fra gulrøtter, blomkål, kålrabi, sukkererter, siprer, brokkoli, babymais, vannkastanjer, og egentlig det jeg kommer over i butikken, eller finner i kjøleskapet. Lag en god posjon! Når grønnsakene er litt møre (de bør ikke stekes for lenge!), ha oppi kyllingen igjen, og smak til med litt soyasau, chili, eller ingefær. Det finnes også rimelige ferdige wok sauser som er ganske gode å ha over. Husk at du ikke trenger all verden av saus, for de er ganske smakssterke, så en pose holder til to middager. Jeg varierer med magert svinekjøtt, laks (namnam! pass på at du ikke moser bitene!), eller det som er på tilbud på Bunnpris. (Hvis du er i Trondheim :( )

 

Det viktigste er iallefall å spise ofte nok, og aldri bli skikkelig sulten! -Det er beste måten på å unngå snop/overspising.

 

Så forresten nettopp noen bilder av meg selv fra i sommer, og magen vrengte seg helt! -Jeg ser ut som en vandrende fleskepølse, og det var jeg (selvfølgelig) ikke klar over! Har egentlig bare skjønt at jeg ikke kan stole på min egen oppfattelse av meg selv.. Jeg er glad jeg ikke så disse bildene før jeg har gått ned såpass som jeg har gjordt! Får vel ta noen bilder nå også, for å motivere meg for de neste 20 kiloene som skal av!

 

Han en fortsatt fin dag!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg raste ned over 5kg veldig fort. En del av det var antagelig vann, men siden jeg ikke har vært flink til å spise ofte nok, har jeg snoket for mye godteri de siste ukene. Så nå er vektnedgangen min totalt på 1,7kg og minus 2cm i midjen!

 

Så nå er det en NY start:) Jeg skal greie å få bort alle mine uvaner. De første 14 dagene nå skal jeg holde meg uten sukker. Jeg er nok veldig sukkeravhening, i tillegg til "saltavhenig". Men sukkeret skaper ett unødig stort sug etter overspising av annen mat også. Jeg kommer til å prøve å holde meg unna light brus også, siden det har noe av den samme effekten hos meg. I tillegg til at jeg blir utrolig Tørst av det. Å kutte ut sukker er nesten de samme som å slutte å røyke, i ihvertfall til abstineser.. Må regne litt hodepine osv. Jeg snakker om matvarer med tilsatt sukker som brus, saft, godteri, hvetemel osv. Jeg kommer fortsatt til å spise frukt og lage smoothis av frukt/bære, Men de er jo naturlig sukker.

 

Ellers legger jeg kcal inntaket på rundt 1400-1600 avhengig av aktivitet, og nok vann. Skal prøve å spise ett måltid hver 3 time denne perioden for å motvirke lyst til overspising:( Skal gå en tur hver dag (på 10-20 min) og trene fast med sykkel og inneaerobic 3 dager pr uke. Sykling og aerobic er ca 30min pr gang. Det holder til å begynne med!

Så da er det nedskrevet da- alle mine planer:) Dette skal gå bra!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg levert eksamen, og det kjennes veldig godt, og det er bare fjorten dager til neste skal leveres... Synes jeg er grusomt flink, og har ekstremt lyst til å belønne meg selv... Eneste grunnen til at jeg ikke gjør det, er fordi jeg ikke har noe godt her.... Jeg håper jeg kommer dit at jeg ikke må ha belønning som er sjokolade eller slikt. Det er jo bare en uvane jeg har gitt meg selv.

 

Takk for middagstips. Jeg må bli flinkere til å kjøpe og prøve ting i butikkene jeg ikke har spist før. Det er sikkert mye som er godt, selv om ikke mamma brukte det på sitt kjøkken! :-) Jeg skal være hjemme bare et døgn til, og så skal jeg ha langhelg hos kjæresten 90 mil lenger sør. Men onsdag skal jeg i butikken, og handle inn masse frukt, grønnsaker, rent kjøtt og andre ting som ser spennende og sunne ut. Har noen en fast handleliste, er jeg åpen for input!

 

Og takk for forklaring på sultfølelse. Det kan nok stemme. Jeg spiste lunsj 13:30, og først nå (15:00) begynner jeg å bli litt sulten. Det er lang tid etter, i forhold til normalen.

 

Stemmer det forresten at nøtter kan godtas som belønning eller kos av og til?

 

Så forresten nettopp noen bilder av meg selv fra i sommer' date=' og magen vrengte seg helt! -Jeg ser ut som en vandrende fleskepølse, og det var jeg (selvfølgelig) ikke klar over! Har egentlig bare skjønt at jeg ikke kan stole på min egen oppfattelse av meg selv.. Jeg er glad jeg ikke så disse bildene før jeg har gått ned såpass som jeg har gjordt! Får vel ta noen bilder nå også, for å motivere meg for de neste 20 kiloene som skal av![/quote']

 

Jeg forstår akkurat hva du mener! Jeg har tenkt at jeg egentlig er litt pen, og begynner jo nesten å tro det når kjæresten sier jeg er sexy. Men jeg fikk se et bilde om søndag, og da fikk jeg brekningsfølelser. Slik havnet jeg her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i dårlig kroppsbilde; fikk sjokk når jeg så ett bilde av meg fra i sommer. Det er nå skrivet ut og hengt opp på kjøleskapet. Hadde ikke peiling på hvor ille det egentlig var, inne i hodet mitt var jeg bare lettere overvektig- ikke smellfeit;)

 

Har fått skrittelleren idag forresten:)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skryte litt av meg selv. Jeg hadde til å gå tur, men kom bare til postkassa for det var altfor surt og blåsete og regn. Kom hjem - og trente styrke på dyna på gulvet i 25 minutter! Veldig fornøyd med meg selv. Situps og hele pakka. Jeg satte på Kaizers Orchestra - anbefales på det sterkeste. Det er passe tempo og rytme, dessuten er det noe deilig ironisk å ta situps til det gjør vondt til "Evig pint"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du starter som en riktig helt enitS! -Så du motiverte en ny deltaker i tråden din også! Dette tror jeg virkelig vi her inne skal klare! -Det er bare å ta i ett tak! -Eller to-tre for min del :(

 

I dag har jeg unngått å følge alle mine egne gode råd, men det blir litt sånn når man ikke er i form, og i tillegg skulle krabaten ta vaksiner, så vi har vært 2-3 timer på ett legekontor! Laaang tid uten mat, og det endte med ferdiglaget fiskegrateng.. Ikke så all verdens ille, tror jeg, men det burde vært mye mer gjennomtenkt, ettersom det er veiing i morgen, og jeg har høye ambisjoner! -Avsluttet dagen med litt vaniljeis, (siden jeg fikk hunger!), så da har jeg vel gjordt alt galt. Håper ikke det kommer til å synes i morgen!

 

Sov godt,

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da bedre å gjøre feil man er klar over! :-)

 

Ny dag, nye muligheter - jeg skal i hvert fall prøve å slutte å tenke at jeg skal begynne på nytt neste mandag. Jeg kan jo begynne på nytt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...