Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Og forventer meg ikke akkurat noe glimrende resultat....

 

Men har klart litt over 7 trimpoeng. Jeg må bare prøve å fokusere på det jeg gjør som er bra, ikke bare det som er dårlig.

 

Syke unger. Først den ene så den andre. Synes det er pyton å sitte på jobb og vite at ungene er syke. Eldstejenta har feber og er tett. Skikkelig kosejente som vil sove masse. Og som spør hvorfor mamma må jobbe:-(

 

Kommer tilbake med resultatet i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

Vekta stoppet på 73,6 kg hos kurslederen i dag. 800 gram ned! Det er jammen bra, selv om det ikke er helt fortjent. Må ha det i bakhodet når jeg nå starter min andre uke, at selv om resultatet ikke blir like bra nå til tross for at jeg skal være mye flinkere denne uka.

 

Utfordringene i uka som kommer er at jeg har tre arbeidsdager igjen og hyttetur med mine foreldre til helga. Det første er ikke et stort problem. Det andre er ikke et problem i det hele tatt siden mamma og pappa vet at jeg slanker meg. Så begynner jeg med hjemme-mamma tilværelsen igjen på mandag. Da har jeg mye større mulighet til å få gått meg noen turer. Og det hjelper på. I tillegg blir det lettere å få tid til å trimme litt på kvelden.

 

Nå skal jeg være flink og veie de neste ukene. Er jo faktisk bare 2 uker igjen til jeg blir tretti.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Dessverre har jeg ikke prioritert trim, har vært møter på kveldstid tirsdag, onsdag og torsdag, så i går valgte jeg å faktisk være litt sammen med kjæresten min etter at ungene var i seng. Bare meg det går utover. Eller det er jo bare koselig å ha litt tid alene med kjæresten sin da, særlig siden det har blitt lite i det siste med hyttebygging i helgene og alt mulig som skjer på kveldene. Men nå er snart hytta ferdig, og da skal vi bruke masse tid der.

 

Tror jammen kjøkkenet kommer i dag..... Jeg gleder meg. Vi har ca 2 timer å kjøre til hytta, så da får vi bare pakke bilen på torsdag kveld og reise rett etter jobb/barnehage på fredagene. Dessverre blir den ikke ferdig til påske, men da bruker vi uansett å være på hytta til mine foreldre. Dit skal jeg dra nå. Ekkelt føre og alene med to unger i bilen. Ca halvannen time å kjøre. Gleder meg ikke til turen over, men det går vel greit... Veldig koselig når vi kommer frem da. Hørte noen rykter om grilling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Dette går jo rette veien igjen.

 

Lite trim, og nå. kjenner jeg at forkjølelsen sniker seg inn på meg. Men for all del fornøyd med vekttapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg ble skikkelig dårlig etter tirsdag. Lå mer eller mindre rett ut frem til i går. Har ikke hatt matlyst i det hele tatt, har tvingt i meg mat. Pluss litt sjokolade;)

 

Det ble en liten trilletur i går, men ellers har jeg vært ekstremt rolig siden tirsdag. Eller forresten i dag har jeg løpt og "tatt" eldstejenta masse. Vi flirer og ler, og jeg blir anpusten. Morsomt har vi det iallefall:-) God trim å leke ordentlig med barna.

 

Nå gleder jeg meg til kroppen min fungerer litt mer normalt igjen slik at jeg kan få trent litt styrke. Dvs på onsdag morgen reiser vi jo til Tallin. Gjett om jeg gleder meg. Men det blir jo en utfordring ift vekta. Men svømme litt hver dag, og det blir jo mye gåing. Tenkte litt over hva jeg spiser, og bare spise dessert på bursdagen min. Og så får jeg ta igjen i påsken med ekstra trim og være flink med maten.

 

Påsken blir en utfordring. Jeg blir så snokete når jeg er på hytta til mamma og pappa. Skjønner ikke hva det er. Snoker i alle skap og kjøleskapet og putter ustanselig noe i munnen. Men en gang må jo det ta slutt også, så da passer det veldig bra at det er denne påsken.

 

Spent på vekta på tirsdag, men jeg har smugveid meg og jeg har nok gått ned en del.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Siden jeg ikke rekker det i morgen. Hold dere fast: den viste minus 1,4 kg! :-|

 

Jeg har vært syk i mange dager med lite mat. Nå må jeg bare sørge for at jeg ikke går på en smell de neste ukene. Skal veie meg i morgen tidlig på min egen vekt også. Uansett; 71,7 kg! Morgenvekta mi har bare vært 400 gram lavere enn det. Så faktisk tror jeg at jeg er på mitt laveste på mange, mange år nå.

 

Ja, ja, nå skal jeg strikke og se på farmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest HelleDudena

At det går an å være så ekstremt tjukk i hodet! Tror fettet jeg slanket bort havnet i hodet jeg. Nå har jeg gått opp igjen, til ca 73 kg. Opp og ned, opp og ned. Blir så sint på meg selv. Og skuffet og oppgitt.

 

Må jo bare sette meg nye mål da. Skjønner ikke hva det er med meg bare. Sprekker jo så det suser hver gang jeg er i nærheten av målet mitt. Tror jeg må være litt snillere med meg selv, og si at det å gå ned 200 gram i uka er bra.

 

Tok en kondis-sjekk her om dagen hos fysio, og han mener at to ganger en time kondisjonstrening i uka skal være nok til å få meg i bedre form. Og at 3 økter med kondistrening og en med styrke i løpet av to uker er strålende når man er i den livssituasjonen jeg er i. Så da så.... Når skal lille, store meg skjønne at av og til trenger det ikke være alt eller ingenting. Nå skal jeg sette meg fryktelig realistiske mål, og belønne meg selv for hvert eneste ett som jeg når. Setter mål for den neste måneden.

 

7 - 14. april: 73 kg samt å ha gjennomført to kondisøkter a 50 minutter

14. - 21. april: 72,8 kg samt ha gjennomført to kondisøkter a 50 minutter pluss 30 minutter styrketrening

21.-28. april: 72,6 kg samt to kondisøkter a 50 minutter og 1 rolig trilletur a 60 minutter

28.april - 5. mai: 72,4 kg samt to kondisøkter a 50 minutter og 30 minutter styrketrening

 

Sånn! For hver uke jeg klarer både vektmål og trimmål får jeg 2 poeng. 10 poeng er lik en hudpleietime eller lignende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gjest HelleDudena

Det positive er at jeg iallefall er på rett vei med vekta igjen. Puh, endelig går det nedover etter å ha gått litt oppover en stund. Uansett, vekta stoppet på 72,7 kg i dag:-) Så da får jeg fortsette å sakte, men sikkert bevege meg nedover.

 

Har hatt en tung periode, med ei skulder som har vært så vond at det har måttet lokalbedøvelse-sprøyter til innimellom:-( Ikke morro. Blitt masse trøstespising, så at vekta har gått oppover er ikke rart.

 

En liten sprekk i dag også. Malaco truely samt litt ekstra mat. Men men, i morgen er faktisk en ny dag med nye muligheter.

 

En litt tøff uke/helg med 17. mai og 1 års dag på søndag. Vurderte å lage meg en ny dagbok på ned under 10 kg siden minste sjarmisen min begynner å bli så stor. Men faktum er jo at jeg ammer. Og ikke bare litt. Klarer ikke å motstå gullet når hun smiler og sier: "Mamma pupp". Hadde ei natt på sykehuset med eldste prinsessa pga glass i foten, og pumpet meg to ganger i løpet av 8 timer der og det ble nesten en halv liter. Ergo har jeg massevis med melk. En del av meg kunne kanskje tenke meg å trappe ned enda mer på ammingen, mens en annen del synes at det er fryktelig egoistisk siden jeg har så masse melk. Et dilemma....

 

Pga skulderen min har det blitt mindre trim enn jeg håpet på de siste ukene, men prøver å gå en halv times tur hver dag.

 

Sitter med et halvt øye på hockeyen, og uff da, blir stor tap:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...