Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Sitter her med kaffekoppen, begge jentene sover.... Nå har det gått i ett siden torsdag kveld, så litt av ei slankeuke gitt. Spiser når jeg har tid, og det blir som regel noe lettvint. Og det har blitt litt sjokolade også... Men men, det er bare meg selv det går ut over og noen ganger er det verdt å heller gå litt saktere ned i vekt og heller nyte en sjokoladebit eller ti. Sjokolade var, er og blir min store svakhet. Og kaker. En skikkelig søtmons med andre ord. Men jo mindre jeg spiser av det, jo mindre blir også suget.

 

I morgen er det på vekta igjen. Krysser fingrene for at jeg har holdt meg på under 79 kg. Aner ikke. I går ble det i tillegg stekte middagspølser. Og ikke av den magre sorten. Orker ikke å ha dårlig samvittighet for hva jeg spiser heller. Igjen, bare meg selv det går ut over. Finnes så mye viktigere ting her i livet enn vekt og utseende. Kroppen min har tross alt gitt meg to nydelige barn, og de siste kiloene nå er mer kosmetiske enn medisinske.... Kroppen min hindrer meg ikke på noen måte i hverdagen. Jeg orker å leke og herje, trøste og kose ungene mine. (og kjæresten min og da selvfølgelig).

 

Men for all del, jeg er fortsatt motivert for å gå ned de der kosmetiske kiloene mine. Og å bli litt fastere her og der. Hodet mitt trenger bare en liten pause fra all kcal-telling akkurat nå når store er syk og trenger mammaen sin noe veldig. I tillegg er lille sutrete og sover dårlig om natta. Og i dag har jeg til min store skrekk oppdaget noen prikker i ansiktet hennes også. Babyer har jo titt og ofte prikker i ansiktet så krysser fingrene for at det ikke er vannkopper.

 

Om litt over en time kommer heldigvis sambo hjem. Så i dag skal jeg endelig få ta meg en lang, varm dusj alene! Skulle gjerne tatt et bad, men badekaret det kastet vi ut da vi flyttet inn. Savner det nå, særlig med to små.....

 

Stikker innom med en vektrapport i morgen tidlig. Håper på det beste, men forventer vel at vekten ikke har beveget seg så veldig mye. Selv om jeg tror målene har krympet for det ser sånn ut i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

Går det nedover. 79 kg. Helt greit.

 

I dag er sambo hjemme så da skal jeg få gått meg en lang tur, og få skrevet og veid maten litt bedre. Storesøster er dessuten mye bedre, så nå blir det bare å få aktivert henne. Og da må jeg jo bruke kroppen = gratis trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Å hoppe i senga er iallefall kondisjonskrevende:-)

 

Må bare fortelle at midjemålet mitt er redusert med seks centimeter! Og det på ca 2 kg. Ikke værst!

 

Vurderer å ta strømbehandlinger (tei), gjorde det etter forrige svangerskap og det var effektivt. Men det koster jo. Tenker jeg venter litt og ser om magen fortsetter å bli mindre. Og hofter og lår også selvfølgelig. I dag har jeg spist fryktelig riktig så langt, og det blir lapskaus med elgkarbonadedeig til middag. Nam-nam!! Jeg har forresten spist veldig mye god mat de siste ukene. Vi storkoser oss, og sambo har også gått ned et par tre kilo.

 

Jeg har fortsatt veldig mye melk også. Så her er slankingen bare positiv så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå har jeg endelig hentet meg litt inn igjen. Dvs det var ikke store utskeielser forrige uke heller, og jeg hadde jo gått ned. Men nå veier og skriver jeg igjen, siden jeg vet at det på sikt gir best resultat. På onsdag og i går lå jeg på rundt 2100 kcal. Litt lavt, men men....

 

Det har blitt veldig dårlig med trim. Men likevel så gikk jeg 7.500 skritt i går. Uten å trimme i det hele tatt. Aktivt liv med ei på snart 2 år og en baby:-) Jentene og jeg reiser bort senere i dag, og da skal jeg prøve å få til noen lengre trilleturer, sånn at jeg kanskje klarer 7 tp denne uka.

 

Jeg tror jeg klarer å være nede i vekta jeg hadde da jeg ble gravid med lille før hun er 4 mnd, det er jeg fornøyd med!

 

Lille er totalt avhengig av meg om dagen. Jeg har gjort et par forsøk på å reise på butikken, og hun har vært igjen hjemme sammen med faren. Men da skriker hun fra jeg drar til jeg kommer hjem. Ergo blir det ikke strømbehandlinger på meg riktig ennå. Det får bli når hun synes det går greit at mammaen er borte en times tid. Men det hjelper. Målene mine var mindre sist jeg veide det samme som nå..... Da hadde jeg 20 strømbehandlinger.

 

Jeg har vel forresten ikke fortalt at jeg har lovet meg selv 1000,- pr kg jeg går ned. Så da blir det shoppingtur, og bare til meg selv. Ikke til ungene.... Tar utgangspunkt i 82 kg, så så langt har det blitt 3000,-. Etter å ha gått gravid eller vært ammende på vei ned i vekt i 2 år og 8 mnd ca trenger garderoben å fornyes. Må vel selge unna litt gravidtøy også.

 

Nå blir det ikke noe dagbok innlegg fra meg før eventuelt søndag kveld. Så ha en fin helg alle dere som eventuelt leser dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi kommet inn i nytt hus og livet begynner å ikke bare dreie seg om å pakke ut av pappesker. Bodd her snart en uke og dermed er endelig internett på plass og vekten funnet fram. Veiingen ble gjort på onsdag og viste 83 kg. ALtså går det fremdeles rette veien til tross for dårlig med trim.

 

Bekkenløsningen min er blitt verre under flytteprosessen så jeg klarer ikke å ligge på ryggen og trene - f.eks. situps eller å gå på med vogna ute. Og jeg er såååååå dårlig til å gjøre øvelsene jeg har fått hos fysioterapeuten. Så dette må jeg gjøre noe med.

 

Flott at du klarer deg så fint tross alle hverdagens finurligheter som sukker opp når man har barn og som gjør at man setter seg selv til siden.

 

Mine resultater er:

Vekt: 83 kg (ned 1 kg på ca 10 dager)

Midjemål: 96 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

En kg er jo kjempe bra på 10 dager midt oppe i flytting og alt!

 

Jeg føler at jeg har kommet inn i en ganske god flyt når det gjelder maten, det er egentlig bare trimmen det har skortet litt på denne uka. Ble bare en kort trilletur i løpet av helga, dvs bare 1 trimpoeng. Men 1 er bedre enn 0.

 

I dag er det endelig hverdag igjen, og storesøster er i barnehagen. Så får vi se hvor lenge det varer, begge jentene begynner å bli snørrete. Jeg og lille skulle egentlig besøkt bestemoren min i dag, men pga hun er litt forkjølet tørr jeg ikke dra. Bestemoren min har svulst i lungen og holder på med cellegift. Ikke spesielt lurt å ta med en forkjølet baby dit.

 

Noen som vet om såkalte boyfriend-jeans fortsatt er in? Buksa som har vært min faste følgesvenn en stund nå begynner nemlig å ligne mistenkelig på et par slike. Rompa henger snart ned på knea. Men det er jo bare et hyggelig "problem":-) Men ikke noe shopping før jeg er i mål!! Hvor nå enn målet egentlig måtte være. Jeg fortsetter så lenge motivasjonen holder..... Jeg er jo snart nede i vekta jeg hadde da jeg ble gravid med lille. Og så er det litt over 5 kg til som kanskje skal bort, iallefall hvis jeg skal tilbake til vekta jeg hadde før jeg fikk barn.

 

Jeg skal etterhvert ta tei-behandlinger, men må vente til lille ikke blir illsint når mammaen er borte.....

 

Onsdager er det mor og barn trening på senteret her, men onsdager er også en veldig fin dag å ha storesøster hjemme så vi får se an litt.

 

Nå lurer jeg på om jeg skal gjøre noe jeg ikke har gjort på en evighet, nemlig ta meg en liten lur mens lille sover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå er det ganske nøyaktig 6 måneder til jeg blir 30 år. Da skal jeg være ferdigslanket!! Og jeg skal ønske meg penger som skal legges i bunad og den skal jammen ikke tas ut noe med det første!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - ganske fornøyd med at det går nedover til tross for svært korte og rolige trilleturer. Men tror jeg hadde følt meg enda mer vel om jeg hadde fåt langa ut litt. Drittbekken - måtte bare få det ut! Det gjør at jeg sier stopp etter dette siste knøttet.

 

Men, utrolig flott mål du har. Var du også en av de som synes bunad til konfirmasjonen var uaktuelt? Sånn var det med meg, og dermed drømmer jeg også om en flott bunad en gang. Det målet er jeg sikker på at du når!!!

 

Dagens veiing:

82,6 kg

 

Har ikke målt livet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Glemte jo helt å si det i går.

 

Du har en jevn og fin vektnedgang! Synes du er kjempeflink jeg. Håper dere begynner å slå dere til ro i deres nye hjem og at barna er friske.

 

Her er lille forkjølet, og store kastet opp da hun kom hjem fra barnehagen i går. Men var like blid og virket i fin form. Kanskje litt feber, for hun klaget over at hun var kald. Men jeg målte ikke, og hun begynte å mase om å dra i barnehagen med en gang vi stod opp i dag. Og vi dro. Halvveis hørte jeg at hun hostet og da ble hun helt stille etterpå. Ante meg hva som hadde skjedd. Og jo da, en unge full av oppkast. Så da var det bare å snu, og kose seg hjemme med begge to i dag og.

 

Slankingen går av seg selv, eller spisingen, så får vi se hva vekta sier i morgen. Spiller egentlig ikke så stor rolle bare jeg ikke har gått opp. Hormonspiralen gjør nok at kroppen min oppfører seg litt ulogisk. På samme måte som at lite søvn og trim ikke akkurat bedrer oddsen for den store vektnedgangen. Men men.... Dette får ta den tiden det tar. Jeg er i mye bedre rute enn sist iallefall, da hadde jeg igjen litt over 5 kg da store var 9 mnd. Forrige onsdag hadde jeg igjen 1 kg og da var lille 3,5 mnd.

 

Bunad ja, jeg var den eneste av jentene som konfirmerte seg i "min" kirke det året som ikke hadde bunad. Til gjengjeld hadde jeg hatt:-) Jeg hadde uansett ikke hatt noen bunad å bruke nå. Da var jeg en str 38 med en B eller C cup. Nå er jeg i beste fall str 42 og bh-størrelsen tørr jeg ikke tenke på en gang. E eller F kanskje.

 

Forresten Mummy, hvor høy er du? Jeg er 1.74 cm.

 

Begge jentene sover nå, så jeg får prøve å få gjort litt i huset, men først spise litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå har lille og jeg vært våkne en time. Jeg er nummeret før å bare innse at det er morgen. Lille er så tett stakkar.

 

Nåja, får vel uansett vente en time eller to med å gå på vekta. Veldig spent siden det kjennes ut som om kroppen min samler vann igjen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Herlige minus 900 gram denne gangen! Så deilig! Synes det var fortjent, selv om det var uventet. 3 kg på en måned er iallefall et resultat jeg er storfornøyd med:-). Første virkelige delmålet er 100 gram unna, og målet har hele tiden vært å veie like mye eller mindre enn 78 kg den 18. september når lille er 4 mnd. Med mindre jeg skeier helt ut denne uka så tror jeg nok jeg klarer det!!

 

En deilig start på morgenen var at sambo som vanligvis reiser hjemmefra klokka seks, ikke skulle dra før sju. Så han stod opp og lekte sammen med store, så jeg fikk tre kvarter ekstra søvn. Snille, snille samboeren min! (I går kommenterte han forresten at rompa mi begynner å bli passe liten og fin, sånne kommentarer som varmer så utrolig godt!)

 

Så på vekta, og den var jammen like snill. Og målebåndet viste et midjemål som var 1,5 cm mindre enn for ei uke siden. Og da er det jammen "bare" 78,5 cm. Så nå er det ingen økt helsefare pga magefett heller. Hvis noen skulle lure, jeg er pæreformet ja. Har brede hofter, tykke lår og enorme legger. Det siste er ikke en hang-up eller noe, jeg har faktisk legger som ikke egner seg i dagslys.

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at de ikke ringer fra barnehagen i dag og sier at store er syk. At prikkene i ansiktet til lille ikke er vannkopper. For da kan jeg reise på håndballkamp i kveld. Jeg har så lyst! Søsteren min som skal spille mot klubben som hun spilte ti sesonger for. Kjenner at jeg virkelig trenger å gjøre noe annet enn å være mamma i en time eller to selv om lille må være med. Lille kan ikke være uten puppen så lenge, siden hun ikke tar flaska. På kvelden er det kun mamma som er bra nok.

 

Ha en nydelig dag alle sammen! Her er det iallefall deilig høstsol selv om det fortsatt er ganske kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mine barn har heller ikke vært begeistret for flaske, men jeg kjøpte avent flasker og store MAM tåtesmokker, for tuppen på de tåtesmokkene er ikke så lange, og det var problemet for mine barn, de brakk seg når tåtesmokken på flaska ble for lang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei! Mine barn har heller ikke vært begeistret for flaske' date=' men jeg kjøpte avent flasker og store MAM tåtesmokker, for tuppen på de tåtesmokkene er ikke så lange, og det var problemet for mine barn, de brakk seg når tåtesmokken på flaska ble for lang......[/quote']

 

hei,

 

Vi har prøvd dr. brown, avent, mam og nuk... Hun tok smokken så vidt i går, så vi øyner håp. Hun har egentlig litt dårlig sugeteknikk, men siden jeg har overflod av melk og en vannvittig utdrivning får hun i seg det hun trenger når vi ammer. Flaska er vanskeligere å få melka ut av..... Men som dine, hun brekker seg hvis tåtesmokken kommer for langt inn i munnen hennes. Vi får bare fortsette og prøve, jeg skal nemlig egentlig jobbe hele november, og det er uaktuelt å begynne med fast føde før hun er 6 mnd med mindre vi absolutt må. Hun hadde nemlig veldig sensitiv mage de første månedene.

 

takk for tips uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også melk i overflod, har bestemt meg å slutte og amme når guttungen er 1 år (er 7mnd nå), men jeg pumper og fryser ned melk hver dag, ca 0,5l pr dag, for jeg har bestemt meg for at han skal ha morsmelk i tilegg til alt annet fram til han er 1 1/2 år.

Men han drikker heller av drikkekopp enn flaske nå så det er veldig greit, fant drikkerkopper med 1 hull og uten brems og de er populære:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hva slags merke er det?

 

I november blir hun 6 mnd, så da skulle det jo gå greit å drikke av kopp.

 

ammet storesøster til hun var nesten 13 mnd, og hadde egentlig tenkt å amme lenger. Men 4 mnd på vei med lillesøster begynte det å bli skikkelig vondt å amme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder da virkleig stø kurs nedover selv! Og så kult at du faktisk når delemålet ditt som du satte for mange uker siden. Ikke verst.

 

Lo litt da jeg leste beskrivelsen av kroppen din. Hørtes ut som meg selv faktisk. Jeg er 1,72 cm høy og har omtrent sånn kropp som du beskriver. Bare mindre pupper :-) Tror jeg ender tilbake med 80B etter denne fødselen også. Har alltid vært en kraftig men sterk jente, og alltid drømt om sylslanke legger. Har de siste 15 årene veid +/- 70 kg, men alltid følt at jeg har måttet passe på. Heldigvis er jeg veldig glad i sunn mat, men uheldigvis også sjokolade...... Mitt mål er 72 kg - klarte det ca 1 år etter sist fødsel og håper jeg klarer det igjen. ALtså ca 10 kg igjen!!!

 

Fikk også koselig kommentar fra samboeren min i dag. Hadde kjøpt ny bukse til en dåp vi skal i og da jeg viste meg frem sa han at jeg var blitt så fin og slank. Synes nesten jeg så litt slank ut selv :-)

 

Og til slutt - i dag har jeg gått tur i 45 minutter. Første ordentlige tur siden gudene vet når. Og det gikk faktisk veldig fint da jeg var blitt litt varm. Hurra for meg også!

 

Og lykke til med uheldige syke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Søsteren min og laget vant!! Jeg er visst fortsatt full av hormoner for her trillet gledestårene:-)

 

Men før i dag ringte de fra barnehagen, store hadde diare. Uff, synes det er så kjipt å si til søte jenta som står der i pysj, lue og støvler at hun ikke får dra i barnehagen. Det gjorde hun klokka sju i dag tidlig.

 

Kalori-inntaket i dag er så lavt at jeg virkelig bør skamme meg. 1500 kcal....

 

Så flink du har vært som har trillet så lang tur, Mummy! Jeg har sluppet unna bl, kjente bare så vidt til det under andre svangerskapet.

 

Jeg veide 72,6 kg på det minste før jeg ble gravid, og da mente faren min at det var på tide å slutte med slankingen. Og sambo begynte å ha litt ekstra olje ol i maten.... Men jeg er på ingen måte sylslank da heller.

 

Koselige gutter vi har;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Med å spise nok! Onsdag ble det kun 1500 kcal og i går 2000 kcal. Jeg vet at det er i minste laget, men oppe i alt styret med 2 syke barn glemmer jeg meg selv og spising. Prøver å huske på å spise, men.... Og når da i tillegg det blir veldig magre middagsalternativer så gjør det at det blir litt lite. Jeg får bare ta meg selv i øra.

 

I dag er det jo endelig fredag, og min kjære skal være hjemme hele helga. Mulig han må en tur på hytta i morgen og møte en entreprenør (vi startet med hytta rett før lille ble født, og sambo gjør utrolig mye selv). Men da tar han med seg store. Hun er så glad i å dra på biltur med pappaen sin, iallefall hvis de bruker hans bil. Hun blir dødelig fornærmet hvis de må bruke familiebilen (eller min bil som jeg sier;-)) Jeg må bare innse at jeg begynner å bli syk. Sår hals, rennende nese, hodepine og vondt i leddene. Men jeg sender en takk til h*n som fant opp paracet.

 

Magen til store er heldigvis litt bedre, selv om hun fortsatt har diare. Matlysten hennes har kommet mer tilbake også. Lille virker ikke så veldig plaget av vannkoppene. Enda..... På tre uker har store vært 4 dager i barnehagen. Man skulle jammen ha betalt pr time de er der;-)

 

I kveld skal vi kose oss med taco. Gleder meg, synes det er skikkelig nam-nam. Siden vi bruker uspedd karbonadedeig av elg er det skikkelig magert også, så lenge jeg ikke pøser på med ost og rømme. Men skal nok unne meg litt ekstra ja, siden inntaket de siste dagene har vært så lavt. Hvis jeg er heldig og lille sovner litt tidlig kan det hende det blir et glass øl på meg også. Skikkelig kosekveld:-)

 

Begge jentene sover nå, så jeg får nyte det så lenge det varer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

jeg synes det er så deilig med helg, og endelig en helg hvor sambo er hjemme og hjelper til med ungene! Dvs han og store reiste akkurat på hytta. De skal kjøre noen materialer, og han skal (litt optimistisk) prøve å gjøre litte grann.

 

Lille har endelig sovet godt ei natt. Jeg har ammet 2-3 ganger, men hun har sovnet igjen med en gang. Mot at jeg de siste nettene har ligget med puppen ute hele natta og i tillegg har vært opp og gått med henne på armen for å få henne til å sove.

 

Uthvilt tok vi fatt på dagen med en deilig familiefrokost. Store har virkelig fått tilbake matlysten, så nå ser det bedre ut for hennes del.

 

I går ble det taco og M&Ms. Det siste er en av mine virkelig store svakheter. Jeg spiste opp resten i posen. En pose som jeg har hatt i over en måned og som sambo også har spist av. Det er jeg stolt av. Før forsvant en sånn pose i løpet av en kveld. Uansett endte jeg på i underkant av 2400 kcal i går.... Og både i går og torsdag har det blitt noen korte trilleturer slik at jeg nå har halvannet tp så langt denne uka. Ikke så ille. Tenkte jeg skulle trille en tur når lille skal ha lur nr 2. Og trene litt med strikk etterpå.

 

Jeg er egentlig veldig glad i vekttrening/styrketrening. Elsker å bruke muskler jeg ikke ante jeg hadde og kjenne at jeg blir sterkere. Vurderer å få meg medlemsskap på treningssenteret her når lille tar flaska og jeg kan være borte en time eller to uten at det blir full skjærings.

 

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I dag blåste nesten hele trilleturen bort... Det ble bare en kort tur. Men litt er bedre enn ingenting

 

Sliter fortsatt med å spise nok. Merkelig at jeg plutselig ikke klarer å holde de gode rutinene mine.... Hmmm....

 

Når det er sagt må jeg vel nesten gå og lage meg litt kveldsmat. Banan, kesam og valnøtter tenker jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå er største jenta levert i barnehagen. Frisk og rask:-)

 

I går ble det jammen over ett trimpoeng på meg. trillet en rask tur og trente litt med strikk. Deilig. Uansett så er jeg veldig bevisst på å bruke kroppen litt mer i hverdagen. Løfter, tuller og herjer med ungene. Går frivillig ut med søpla osv. alle monner osv.

 

I går endte jeg på ca 2200 kcal. Men da var middagen stor.... Take away pizza. Med rømmedressing. Men det som til tider har vært flere ganger i uka, var nå første gang på over en måned. Spiste meg mett, og koste meg. Med vann til;) Vi drikker nemlig ikke brus så store ser det. På samme måte som vi ikke spiser godteri. Det hender hvis vi er sammen med andre unger på lørdagen at hun får lørdagsgodt, men det er kun for at de andre får.

 

Både søsteren min og jeg er skikkelige søtmomser, og vi hadde besteforeldre som var utrolig flinke til å gi oss godteri. I tillegg var vi i perioder hos de hver dag. I motsetning til meg har søs aldri slitt med vekta oppover. Hun har i perioder vært for tynn.... Hun er et par cm kortere enn meg, og nesten 20 kg lettere. Og jeg er ikke spesielt overvektig. Hun er veldig veltrent med six pack på magen. Akk, så forskjellige søsken kan være. I stedet for six pack har jeg en skrukkete vaskeball:-) Men inni vaskeballen min har det ligget to nydelige barn.

 

Så får vi se hva denne dagen bringer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultatet denne uken er ikke så verst det heller. -600 gram igjen! Som tidligere er jeg god på maten og dårlig på trimmen. Men det er ikke så mye stillesitting med to små og nytt hus, og som du sier så drar jo alle monn.

 

Til tross for godteri og 1 deilig glass vin på lørdag og dåpsfest med gode mektige kaker på søndag så går det altså ret vei nok en uke.

 

Resultat:

Vekt: 82 kg (ned 600 gr)

Midjemål: 89 cm (ned 6 !!!)

 

Nå må jeg jobe litt i huser. Håper du har en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...