Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest slankeklar

Hei på deg, keltisk! Hihi, dette begynner å bli som å komme tilbake til skolen etter ferien og ser alle de brune ferieansiktene og finner ut at en har savnet dem alle sammen.

 

Når det gjaldt kaloriråd til (blant annet) Merwell:

Grete Roede anbefaler følgende meny dersom du skal leve påca 1600 kcal:

"..

Frokost ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Lunsj ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Mellommåltid ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Middag ca 400 kcal

1 middagsrasjon - 150 gr kjøtt/fisk/fugl

1 potetrasjon - 150 gr potet/100 gr pasta/ 150 gr naturris

saus og annet tilbehør - 50 kcal

+ en porsjon med grønnsaker (kaloriene telles ikke med)

 

Kveldsmat ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Melk 200 kcal

= 3 melkerasjoner à 1,5 dl melk eller 125 ml yoghurt, spises drikkes når du ønsker, til frokost, kvelds eller som ekstra mellommåltid

 

Frukt 200 kcal

= tre frukter

 

Spis litt grønnt til alle måltider, disse teller vi ikke kalorier på.

 

Kosemerker

2 stk à 25 kcal, spar dem gjerne til helga, 14 stk = 350 kcal, gir deg nesten (5,25dl) ei flaske rødvin feks.

 

Husk å drikke nok vann, du kan også drikke te og kaffe, prøv å styr unna lightbrus og lightsaft.

 

Kos deg med maten og spis NOK!!

..."

 

 

Dette er klippet og litt redigert fra et innlegg skrevet av KristinHk i en tidligere tråd. Jeg synes det blir litt for mange kategorier å holde styr på , så derfor klippet jeg også med denne fra et tidligere innlegg jeg hadde skrevet om fordeling av kalorier gjennom dagen. Jeg tror det må ha vært fornuftig i sin tid, for jeg lever stort sett etter det fortsatt. Men merk: Jeg er flink til å belære og tror jeg kan en del, ikke fullt så flink til å etterleve (ergo fortsatt her... :()

 

 

"...

frokost: 350

lunsj: 300 - 350

mellommåltid: 200

middag: 450-500 (litt midre lunsj -> litt større middag)

kvelds: 200

+ kosemerker 50 kcal

 

Jeg prøver å tenke at hvert måltid skal inneholde proteiner (kjøtt, fisk, egg eller melkeprodukt), alle måltider skal inneholde enten frukt (maks tre enheter pr dag) eller grønnsaker, eks. 1,5 - 2 dl juice til frokost, frukt til mellommåltidet eller som ekstramåltid rett etter trening og grønnsaker til alle (andre) måltider. Jeg jeg tenker ikke spesielt mye på brødrasjoner og sånt lenger, fordi jeg ser at med et vanlig norsk kosthold blir det gjerne altfor mye brød og potet/ris/pasta allikevel så det kommer på en måte nok av seg selv. For meg er det viktigere å fokusere på proteinene så jeg ikke ender opp med altfor mye karbohydrater. Men der er jo alle forskjellige.

Bare min erfaring, om det kan hjelpe noen

..."

 

God natt! Ser at mine forsetter om tidlig til sengs og tidlig opp har gått dukken allerede. Ja, ja. Kan ikke være overmenneske bestandig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Her var det kommet masse bra tips og råd, og jeg skal svare, og regne ut, men holder på å lage wok med kyllingfilet nå, og skal ha fullkornspasta:)

Kommer inn igjen...

 

Skal bli spennende å se hvor mye jeg egentlig skal spise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da har jeg spist meg god og mett, og det var deilig..nam nam:)

 

Jeg har regnet ut nå hva jeg skal ligge på , og endte på 1432 kalorier.

Har spist alle 3 fruktrasjoner på jobb idag, så da skal jeg vel ikke ha mer frukt idag, hehe...

Nå har jeg havna på 1192 kalorier, så det er ikke stort mer jeg kan spise idag, og det er tidlig enda. :(

 

Brylluper er alltid en utfordring, og turer... ikke så lett å holde seg til skjema da, men man skal jo kunne kose seg også, bare man kan begrense seg litt...

 

Når det gjelder å ha ting i huset går det greit hos meg. Har jeg bestemt meg, klarer jeg det, men tyr gjerne til frukt istedet (som det kan bli litt vel mye av)

har en godtemoms av en mann, men det går greit.

Men, det avhenger endel av at jeg er flink til å registrere her, for da vil jeg gjerne klare å holde meg til skjema. Og, at vi er flere som skal avsløre vekta for hverandre er en utrolig stor motivasjon for meg!

 

Den kalorifordelinga du kom med slankeklar, skal jeg se litt på i forhold til hvordan jeg rasjonerer ut mitt. Vet at lunsjen inneholder endel kalorier pga spelt knekkebrød og makrell i tomat, men skal se på den. Takk for tipset:) Dette skal jeg prøve

c030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se "gamle kjente" her inne! Jeg tok meg en pause da jeg kom ned i 74 kg i januar (fra 82,5 som jeg starta på i november). Så har jeg prøvd å holde vekta, men gud hjelpe meg den alkoholen altså.. spesielt når det er utepils vær!!

 

Så, siste veiing på lørdag viste 77 kg. Ikke så aller værst, for jeg har jammen kost meg de siste månedene altså:( hehe. Men uansett, jeg skulle jo ned til 70 kg, så nå er det vel på tide å ta seg selv i nakkeskinnet igjen!

 

Litt om meg (for dere nye): 24 år gammel student, 175 cm. Som sagt så starta jeg på 82,5 kg. Driver aktivt med idrett og er i god form, men student livet er altså utfordringa for meg (da med tanke på litt for godt forhold til øl). Jeg har veiedag på lørdager (ev fredager dersom jeg er bortreist i helga).

 

Jess, da er det bare å stå på igjen alle sammen! Blir artig å henge med dere utover høsten;):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Endelig sol....Synes høsten er deilig med klar luft og kjøligere netter... :(

 

Har vært mye flinkere med maten i dag enn i går. Kom litt bedre ut fra morgenen. Nå har jeg faktisk ca. 300 kalorier igjen. I går hadde jeg fått i meg 1600 på dette tidspunktet. Jeg har holdt meg på ca.1600 kalorier hele "vårsemesteret", men når jeg bruker formelen nå så ser det ut til at jeg skal ha 1300. Tror jeg skal prøve meg på en mellomting og se hvordan det går. Blir helt deppa av å tenke på at jeg bare skal spise 1300. Jeg er veldig glad i mat og har aldri problemer med å oppnå dagens rasjon i motsetning til mange andre jeg leser om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bare noen tanker...

 

Skal man ikke egentlig ha i seg 2000 kalorier hvis man er dame og ikke slanker seg?

Noen som vet hvor mye man går ned pr uke hvis man reduserer til 1500 kalorier da?

 

Hørte fra ei at hvis man kutter 1 brødskive med pålegg hver dag, så mister man 0,5 kg pr uke... Hørtes mye ut syns jeg...

 

Arti, koslig å se deg, og flott at det er så mange som er med på denne tråden:)

Syns du har vært flink!!

 

Fridamor, Prøv på 14-1500 kalorier og se hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merwell,

Nå er jeg ikke den store matematikeren, men jeg skal se om jeg ikke greier å svare spørsmålet ditt :)

 

Først; hvor mange kalorier et menneske trenger pr dag for å holde vekta er avhengig av høyde, vekt og aktivitetsnivå. Det tallet du kom fram til via formelen tilsvarer det forbruker pr dag. Dersom du spiser like mye som du forbruker skal vekten stå stille (men dette gjelder ikke rett etter en periode der man har operert med kaloriuderskudd - -da må man trappe sakte opp, men la oss holde oss til teorien :() Men jo, for de aller fleste kvinner så ligger nok tallet et sted mellom 2000 og 2500 kcal per dag.

 

Etter å ha funnet ut hvor mange kalorier man trenger pr dag velger man et kaloriunderskudd. Hvis jeg ikke husker helt feil, så bør det ikke overstige 800 kcal.

 

Ett kilo fett = 7000 kalorier.

 

Dersom man trenger 2000 kcal og inntar 1500 kcal har man et underskudd på 500 kcal pr dag. På en uke tilsvarer det et underskudd på 3500 kcal... ergo en halv kilo fett. Skjønner?

 

Dersom man kutter 1 brødskrive med pålegg om dagen og skal gå ned en halv kilo i uka, så må det altså være en brødskive med pålegg som tilsvare 500 kcal, og da tror jeg vi snakker høyt smørrbrød :(

 

Jeg har hatt en fin dag. Registrert mat og kommet i gang med treninga! Jippi :) Deilig å se at det er så mye liv i tråden og at nye henger seg på.

 

Jeg heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti!!! Så utrolig kult å høre fra deg igjen! hehe, ja, ikke at jeg unner deg de kg du har gått opp igjen, men det er alltid gøy å høre fra "gamle kjente"

Du var jo så flink i vinter, så jeg kan ikke tenke meg at du vil ha noen problemer med å gå dette ned igjen!

 

Hatt en bra dag og føler at jeg er i siget. Har ikke fått spist frukt i dag da vi var tomme på jobb. Er bortskjemt med å få fruktboller inn på kontoret hver mandag og onsdag så jeg tenker ikke på å ha med meg noe.

Nå i kveld har jeg gått meg en fin tur.. Sovnet etter middag og da jeg våknet var jeg sulten igjen. Så istedenfor å hive meg over dagens siste matrasjon tok jeg på meg mine nye tursko (har endelig vært på löplabbet) og gikk en rask tur i 40 min - og SÅ kunne jeg spise kveldsmat :(

 

Vet noen av dere kanskje kommer til å steile nå, men for tiden prøver jeg å ligge på mellom 12 og 1300 kalorier.. Dette fordi jeg er ekstremt lat og ikke får trent noe særlig. og akkurat nå er det viktigere for meg å bli kvitt et par kg enn å få en trent kropp!! Så får jeg heller snu det når jeg blir kvitt de første fæle som henger rundt magen

 

Og du er ikke matematiker, Mimi??? :(

 

Høres ut som de fleste har kommet godt i gang og det er flott!! Har forresten helt glemt at jeg skal på seminar med jobben på torsdag så jeg får ikke veid meg da... skal jeg tørre å driste meg opp på vekta i morgen tidlig tro??? Jeg gruer meg så vannvittig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er ikke matematiker' date=' Mimi??? :) [/quote']

 

Hehe - nei, jeg pleier å overlate realfagsdelen til Slankeklar, men hun var ikke i nærheten, så jeg følte meg kallet. Vi lar det forbli en hemmelighet hvor lang tid jeg brukte på utregningen.

 

Ang. å stå på vekta; Jeg utfordrer deg og jeg heier på deg - kom igjen. Opp på vekta med deg :( Da får du en dag mer å forbrenne kalorier på til veiing neste torsdag... tenk på det du :) Med det kaloriunderskuddet du kjører for tida, så kan det jo hende at du får en flying start? ... hvis du klare å holde deg på matta til helgen vel og merke :(

 

Lykke til. Bare gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

I dag merket jeg at kondisen er blitt utrolig mye bedre. Jeg kom to runder rundt Sognsvann og løp hele veien! Fort går det ikke, det tok tre kvarter, men i forhold til sistgang jeg prøvde en litt kortere variant av samme runde var det mye mye bedre. Da måtte jeg gå mye mer for å holde pulsnivået på omtrent det samme som jeg hadde nå (og det tok lenger tid da) :-D Storfornøyd! Og pulsklokke er fortsatt utrolig gøy, hehe!

 

Forstår jeg er realfagsalibiet her :( Jeg satt og tenkte at dette var veldig enkelt og fint forklart da jeg leste innlegget ditt, Mimi. Jeg så innlegget til Merwell litt tidligere i kveld og tenkte jeg skulle svare på det da jeg kom inn her nå, men du kom meg i forkjøpet. Og skrev akkurat det jeg også hadde tenkt til å skrive, hihi. Så det må vel bety at vi enten er like feilinformert begge to eller at vi faktisk vet hva vi snakker om.

 

Jeg kan jo legge til angående det med å ikke trekke fra mer enn 800 kcal på det gjennomsnittlige kcal-forbruket at det skyldes at fettet på kroppen ikke er "dødt vev". Nå husker jeg ikke alle detaljene her, men poenget var i hvert fall at en tidligere har sagt at kroppen tror det er krise og går i sparemodus / setter ned forbrenningen når den får under 1100 kcal i døgnet. Det er fortsatt sant, men det er mer: Dersom en har et kaloriunderskudd på mer enn ca 800 kcal (selv om en spiser MER enn 1100 kcal i døgnet) settes det i gang motreaksjoner i kroppen. Du vil på kort sikt kunne få resultater, men kroppen vil "huske" at den har mistet mye fett på kort tid, og når du prøver å stabilisere vekta på et passende nivå, vil du ha vanskeligere for å holde deg der. Kroppen vil på et vis tilbake til "den trygge, gode fettprosenten" igjen. Dette var populærvitenskapsvarianten... Poenget er: Spis nok og tren - kondisjon for å styrke hjertet og holde forbrenningen igang og styrke for å bevare (og helst bygge sterkere) muskler som dessverre uungåelig vil forsvinne med slanking og etter hvert føre til lavere hvileforbrenning hvis en ikke gjør noe med det.

 

Arti! Hei på deg igjen. det var lenge siden. Velkommen tilbake. Jo flere vi er sammen osv (jo lenger holder vi ut - eller noe sånt..) Må slutte meg til Sans1 i at jeg selvfølgelig skulle ønske du ikke trengte å være her, men når situasjonen nå er som den er, er vi veldig glade for å ha deg med igjen. Og det har da ikke gått sååå gælnt. Tenk heller på hvordan det hadde vært om du ikke hadde begynnelsen av et nytt kosthold i bakhodet!

 

Sans1, jeg tror du gjør rett i å prøve noe litt drastisk nå. Få en pangstart og se noen resultater. Bare følg med på at du ikke går for lenge på det lave kaloritallet dersom du øker aktivitetsnivået ditt. Vil jo ikke ødelegge deg heller?

Men tror du at du klarer å spise såpass lite uten å gå sulten rundt? Det krever jo litt mer planlegging av måltidene? Stå på! Du klarer det nok.

Og kom deg på vekta. Ikke noe mere unnasluntring her nå :(. Hvordan har det forresten gått med de skadene du hadde tidligere?

 

Fridamor, jeg ville også prøvd en mellomting som Merwell foreslår.

 

Jeg har spist mye i dag, over 1800 kcal, men når jeg ser på det hele synes jeg sammensetning er ganske ok. Synderne er litt mye brød til kveldsmat og en iskaffe macchiato til mellommåltid (den er så god - og mye mindre søt og færre kalorier enn de andre iskaffene fra Tine). Men det ble bare 1400 kcal i går, og med 3,3 trimpoeng i dag tror jeg at det går seg til. Ny skjerpings i morgen.

 

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, tusen takk for veldig god info, og forståelsefull, hehe... Takk til slamkeklar også! Dere er virkelig flinke, og jeg skjønner at her er det bare å spørre, hehe

Så fint at du har kommet ordentlig igang også, nå går det bare en vei:)

 

Sans1 så heldige dere er som får frukt på jobb! Jeg bruker endel av tida mi på jobb til å 'lufte' noen elever, og da går runda innom butikken for å handle frukt. Får trimma og handla på en gang, det er ikke verst, i arbeidstida:)

Tror det kan være lurt å prøve det kalorinivået du legger deg på nå, en periode, men pass på at det du da spiser er riktig fordelt så du får i deg det du trenger, og slipper å sulte.

 

slankeklar, heia deg, du merker jo store resultater!! Grattis:) Alltid moro når man ser at ting går lettere og at formen blir bedre! Du er jo en racer til å trene, skulle gjerne hatt litt av det pågangsmotet.....

 

Ha en fin dag alle sammen, nå venter nok en arbeidsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig motiverende med så mange engasjerte mennesker. Man får virkelig lyst til å gi jernet. Jeg har vært flink denne uka, og snikveiing viser at det går rette veien.

 

Arti: Det var gjennom min studietid at jeg også la på meg. Det er søren meg ikke lett. Den gang skjønte jeg heller ikke hvor mange kalorier det faktisk er i øl. Men jeg tror ikke det hadde blitt mindre om jeg hadde visst det heller. Det er uansett viktig å kose seg i studietida...

 

Sans1: jeg lå også på 12-1300 kcal det første kurset mitt av redsel for at jeg ikke skulle ha nok nedgang. Jeg tok greit av. På det neste kurset la jeg meg på 1400 og hadde grei nedgang da også. Kanskje du iallfall skulle forsøke å spise 1300. Litt kjipt hvis du har mindre nedgang fordi du ikke spiser nok, og kanskje evt. stopper opp på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for oppmuntring og gode råd!

Joda, jeg klarer meg fint på 12-1300 kcal.. mye knekkebrød og salat, så det er ikke noe problem! føler ikke at jeg er sulten.

 

Tok utfordringen din mimi og det var som ventet nedslående! Men heldigvis innenfor "rammen" jeg ga dere her i forrige uke.. Men jeg visste jo at det var blitt ille, har jo nesten ingen klær som passer lenger :(

Så da er det vel bare å komme med det; vekten stoppet på 79,1 kg!!!!!

Jeg har ikke veid så mye på 7 år og det er nesten deprimerende. Heldigvis er jeg full av motivasjon til å gjøre noe med det. Så her er det ikke tid til å sette seg ned å grine.

 

Som jeg nevnte for noen av dere i vår så vurderer jeg sterkt å ta et kurs. Det er bare et spm om penger. Jeg vet jo hvordan jeg skal gjøre dette (info til nye - for 7 år siden gikk jeg ned 23 kg med GR over ett år) men tror kanskje at jeg vil holde meg litt mer i skinnet ved å følge et kurs. Jeg får se nå når jeg har flyttet om det er noen penger igjen :(

 

Ønsker alle en strålende dag og håper å vise dere 78 tallet i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for oppmuntring og gode råd!

Joda' date=' jeg klarer meg fint på 12-1300 kcal.. mye knekkebrød og salat, så det er ikke noe problem! føler ikke at jeg er sulten.

 

']

 

12-1300 kcal er altfor lite for deg. Det kan godt være at du går ned i vekt når du slanker deg, men så snart du sprekker, går du raskt opp i vekt igjen.

Jeg har selv vært på slank så lenge at jeg ikke husker hva det vil si å ikke slanke seg (med unntak av periodene hvor jeg koste meg stort og la på meg). Kiloene fortsatte å snike seg på. Helt til jeg begynte på GR. Da så jeg hvor lett det faktisk var å ta av. Oppdaget at når jeg tidligere hadde slanket meg så hadde jeg spist altfor lite.

 

Hvis du for eksempel ser vekten din det siste året- har du ikke lagt på deg da??? Og du har vært deler av dette året på slank, eller hur? Hodet ditt trenger en omprogrammering, så et GR-kurs hadde nok vært ganske smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer at jeg har vært stort sett siste året på slank.. MEN jeg fester så mye i helgene og litt i uken og ødelegger alt på det. også gir jeg opp og spiser alt jeg kommer over :(

 

Jeg ligger nok totalt sett på litt over 1300 kcal iom at jeg ikke legger inn grønnsaker og salat.

 

Da jeg begynte i fjor høst lå jeg på 1600 kcal - det var utregnet med ca 7 trimpoeng i uken. Gikk ned greit til å begynne med men så stoppet alt opp. Og dette skyldes nok alkoholen. Med denne alkoholen følger nattmat og snacks.

 

Da jeg gikk ned alle disse kg for 7 år siden fulgte jeg det gamle GR opplegget som var ca 1250 kcal pr dag. Det funket da for meg og er grunnen til at jeg prøver dette igjen. Jeg hadde heller ikke noe problemer med å holde meg der da jeg var ferdig slanket.

Jeg vet at dette ikke er det ultimate men må bare prøve det en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult å se at du endelig har tatt skrittet på vekta Sans1! Ser ikke noen grunn til at du ikke skal bruke litt tid på lavere kalorimengde hvis du har erfaring med at det har gått bra - om det mot all formodning ikke skulle å bra ( rent hypotetisk - skjer selvsagt ikke :( ) er det jo aldri noe problem å justere på mengden igjen. 1300 pluss grønnsaker er jo ikke så gæli alikevel.

 

Veldig kult å ha deg back in track Arti også! Jammen meg en livlig gjeng, og det må bli sagt med det samme, jeg føler meg allerede mye mer motivert for nedgang når jeg tenker på dere her inne!

 

Jeg har endelig trent idag, og nå sitter jeg med ett glass vin jeg ikke klarte å la være å ta meg :) ...opp i spinningen osv. Nåja, tror ikke det gjør det store utslaget idag, har vært en ellers OK dag spisemessig. Veiedagen imorgen blir kanskje litt mongo men. Det får bli startvekta! Gleder meg til en ny liste altså. Liker så godt å se på listene!

 

Jeg gjør motsatt av deg denne gangen Sans1, prøver å satse på treninga og kulærn litt med å være sulten på ting. Bare for å mykgjøre starten. En dag om gangen. Trening pleier å være det som gjør at jeg klarer å spise bra da, så forhåpentligvis vil det ordne seg selv. (kremt. kryss fingra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også motivsjonen stige i takt med stemningen her på tråden. Deilig!

 

Jeg har nulla ut alt her inne og satt ny startdato. Jeg kan ikke leve på gamle bragder og gullepler fra i fjor. Dessuten er det ikke noe motiverende å se på en gammel graf som går opp og ned.... Ny start for min del :(

 

Lykke til med veiinga folkens!

Ha en fortsett fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sans, gratulerer med veiing, nå har du noe å gå ut ifra, og som du selv vet, så vet du jo hvordan det skal gjøres. Du har gjort det før, og gjør det igjen. Se hvordan det går og se om du klarer det selv, eller se om du kan få samlet nok penger til kurs etterhvert...

Jeg har aldri gått kurs, syns det koster endel, og hvis jeg kan klare det selv så har jeg spart de pengene. Men, vi er forskjellige alle sammen, og noen trenger en ekstra dytt. Uansett, tror kursene er veldig nyttige, og at det er mye å lære.

 

keltisk, tror nok at du kan unne deg et glass vin og kose deg:) Trenger det innimellom, og du vet jo selv når det passer best. Veldig bra å trene, og gjør du det så kan du jo unne deg mer.

 

Syns også det er utrolig motiverende med så mye aktivitet her inne, og det gjør at jeg gleder meg til å komme innom og se all aktiviteten:)

Dere er en kjempeflott gjeng, og jeg håper vi blir godt kjent med hverandre

 

Ha en fin kveld alle sammen

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dere :( Ja, nå tror jeg motivasjonen stiger hos oss alle sammen og det er godt å se.. Tiltross for utsagn om lite trening har jeg faktisk fått 2 trimpoeng i dag og sitter nå og koser meg med 1,5 knekkebrød m egg.. så i dag er jeg faktisk oppe i 1380 kcal..

 

Allerede i morgen får jeg faktisk første utfordring. Vi skal ha en stor samling med jobben som innebærer en stor middag på kvelden med alskens viner og 5(!!) retter.. Har bestemt meg for å holde meg unna vinen (hjelp, nå skal viljestyrken testes) Får også prøve å ikke spise opp hver porsjon - og kanskje bare ta en smak av desserten. hehe, skriver om det her så det skal bli lettere å holde.. Nå vet jeg at jeg må "rapportere inn" hvordan det har gått på fredag :)

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Huff, så tidlig det er... Her er resultatene from the keltisk jury:

 

Startvekt 23/8: 69,5

 

Wohoo, starten på en ny liste! Føles godt å kunne stryke ut alt annet og starte her. Det er 4kg mindre enn jeg startet på ifjor, så noe har jeg da fått til. Flott!

 

Nytt mål:63 kg. Men det er langt ut i fremtiden. Minst 4 måneder tenker jeg, kjenner jeg megselv rett sikkert ett helt år. Men jeg skal holde ut til the end denne gangen!

 

Hm. En tanke falt meg inn. Hva med å teste ut et mål på å klare en kg pr måned? Det er jo fryktelig oppnåelig, selv om jeg faktisk må jobbe for det. Og det vil jo si at innen 6 måneder er målet nådd! Det var ikke så dumt. Kanskje jeg skal lage en målplan på det!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp...

 

Ja, dette er jo ikke noe reelt vekttap og de første kiloene sitter jo alltid løst, men noe riktig har jeg altså gjort siden mandag:

 

20.08: 71,3

23.08: 70,1

 

Det betyr at jeg helst skulle være på riktig side av 70tallet neste uke. Jippi :(

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.08.07: 61,8

16.08.07: 61,3

23.08.07: 61,0

 

Dette er egentlig helt greie resultater. Da jeg veide meg i morges og tenkte på at det bare var 300 gram på en uke, ble jeg litt mer fornøyd med tanke på at det er 800 gram på 2 uker. Er jo veldig nærme målet nå, så da går det jo saktere.

 

Er forkjøla akkurat nå, så det har ikke blitt noen trening, men jeg hoster og hoster, så det må det vel også bli forbrenning av.

 

Du får ha lykke til i kveld Sans1, dette kan ikke være en lett utfordring. Du får tenke på at alle søstrene dine her inne er med deg, og la det gi deg vilje til å stå i mot deler av fristelsene. :-) Husk at det er mye bedre å sprekke litt enn sprekke masse.

 

Mimi, det var iallfall en kjempestart, så når går det bare en vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...