Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Else, så moro å lese at det går så fint for deg!! Men, øk og se om du kan klare å stabilisere:)

 

Jeg ligger på 1400 kalorier, men de siste dagen, igjen, har jeg spist snop, og ikke registrert noe, så det går nok ikke bra. Skal være flink idag, og jeg skal registerere.... Må skjerpe meg!

 

Marsipan er det verste her med meg også, men har ikke smakt enda:) Bare masse annet...

 

Arti, gratulerer med nedgang, og bedre form!

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

haha, det er jo egentlig litt morsomt å se da Else... Tiltross for at du ikke vil mer ned. Da skal jeg huske det hvis jeg begynner å stå stille igjen ;)

 

Ja, da var det veiedag og jeg har ingen resultater. Forsov meg i morres og måtte stresse for å komme meg på jobb i tide. Dermed glemte jeg hele vekta. Men jeg kommer med resultat i morgen.. Regner ikke med at det er så mye å skryte av, men er ihvertfall godt i gang med å registrere alt jeg spiser igjen. Det er jo mye lettere å ha kontroll da..

 

Det er meldt strålende sol på Skeikampen i helgen, så da er det ingen grunn til at jeg ikke skal komme meg ut. Får ta med tursekken, lage en sunn lunsj og ta med en termos varmt vann (og options sjokoladedrikkk) Dette skal bli kos!

 

Lykke til resten av dere.. en stund siden jeg skrev denne nå, så hvis noen har kommet inn med knallresultater i mellomtiden så Grattis!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ARTI - jeg tror vi er cirka likt når det gjelder meny og trimpoeng. jeg har 36 trimpoeng i uken og har fått meny 3 (1900) synes selv det er ALT for mye, da jeg ikke er vant til å spise så mye til frokost og lunsj. Hvor lenge har du gått på kurs? Funker det for deg? :)

 

Er min første dag her idag, begynte på kurset igår, og håper virkelig at pilen går nedover snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hjertelig velkommen nusse, så flott at du er igang, og vil bli med oss:)

Du trenger nok så mange kalorier hvis du trener så mye, men prøv å se ihvertfall...

 

Sans, du må kose deg masse i helga, det høres ut som en flott plan, hehe

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det går opp og ned i livet og denne uka gikk heldigvis vekta ned. Har ikke vært inne her i det hele tatt den siste uka. Masse jobb, syk , ikke så mye trening, generelt sliten og i det hele tatt. Alt er skikkelig blææææh om dagen. Godt råd til alle: Ikke begynn å skrive doktorgrad med mindre du planlegger å være konstant deppa i tre år.

Et lite lyspunkt at vekta går nedover (Hurra? - eller var det en uke på sofaen og mindre muskler allerede?) og et enda større lyspunkt å lese alle de fine innleggene her inne.

 

Velkommen i gjengen, nusse89. Bare bli med her hos oss. Her er vi en etter hvert relativt stor gjeng som holder sammen i tykt og tynt. (Selv om vi foretrekker tynt, hehe :))

 

Gratulerer med resultater, Arti. Og også til Merwell og caffelatte for resultatene på mandag. Håper ikke jeg har glemt noen. Det står så mye her at jeg går litt i surr. Fortsatt morsomt med nedgangen din, Else. Tenk om det alltid var sånn? Men enig i at det er lurt å holde igjen litt. Det kan jo hende du kan flyte en stund på gamle bragder før det nye livet slår inn.

 

Sans1 og Mimi - mine våpensøstre! Godt å ha dere i ryggen når det butter imot.

 

Ha en fortsatt fin dag og helg alle sammen. Min helg ser ut til å bli et fyllekalas fra ende til annen. Går det an å få øl med grovbrødeffekt? (Fiberøl med redusert kaloriinnhold eller noe sånt?)

 

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, nusse. Jeg fikk meg en aha-opplevelse når meg begynte på kurs, og det var at grunnen til at jeg bare la på meg, og aldri tok av, på tross av at jeg syntes jeg var riktig så flink, var at jeg ikke spiste nok. Når en ikke spiser nok går forbrenningen ned, og når en da innimellom skeier ut, legger det seg rett på de feil plassene. Du må bare stole på at det er riktig at du faktisk skal spise mer. Jeg har gått på 2 GR-kurs hatt fin vektnedgang på begge kursene.

 

Slankeklar. Gratulerer med nedgang. Hadde kanskje vært best med en pille som gjorde at resten av kveldens kaloriinntak gikk rett gjennom? Det er vel ofte ikke bare ølet som er problemet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slankeklar, huff det høres slitsomt ut, men grattis med vektnedgang midt oppi alt sammen:)

Grovbrødøl? Hørtes veldig greit ut;)

 

Else, en enkel pille hadde vært tingen.... tenk om det kunne vært så lettvint:)

 

Ha en flott kveld alle sammen, hilsen ei som begynner å bli sulten og sjessen....

Spist 525 g ananas, 1 eple og en klementin og har havna på 1200 kalorier nå.

Har kjøpt bananer også, så det blir vel 1 banan og et par knekkebrød etterhvert:p (sikkert for mye frukt enda...? )

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusse: jeg har aldri gått på kurs, bare brukt vektklubben.no. Starta i fjor (november tror jeg), og gikk ned fra 82,5kg til 74 kg ila et halvår. Så holdt jeg vekta ganske greit, helt til sommern med grilling og øl kom;) Nå er jeg altså oppe i 76,2 kg, vil ned under 74, helst 72.

De første kiloen gikk veldig greit av, de siste nå er verre. Kan også ha noe med at jeg er relativt "fornøyd" med å ha tatt av endel i utgangspunktet, slik at det ikke er samme driven over meg lenger.. Men jeg prøver å holde meg selv i nakken! Målet er ned i 74 før jul, også gjelder det vel å holde seg der da (over jula..hehe).

Jeg er 175 cm høy og relativt godt trent, trener til vanlig 5-6 dager i uken. I tillegg så går jeg til og fra skolen hver dag (ca 1 times gange), pluss at jeg går til og fra trening hver dag, pluss til og fra jobb osv.. Generelt, GÅR jeg veldig mye.. hehe. Så jeg tror nok kaloriinttaket stemmer, godt å høre at du er oppe i like mye, for det føles jo så innmari masse sammenlignet med mange andre!

 

Gratulerer med nedgang, slankeklar, vi satser på at det er fett og ikke muskler! Så doktorgrad er tre år med depping..? Søren og, jeg går nemlig og snuser på en;) Får tenke meg godt om da skjønner jeg!

 

Så flink du er til å spise frukt, Merwell! Hos meg går det i epler og banan, men ser jo at det er mye annet spennende. Skal bli flinkere til å variere tror jeg!

 

Ja, også har jeg omsider prøvd meg på de berømte kesamplettene -NAM! Har tatt dem med på kaffeslaberas hos flere venninner, og høstet stor (og sunn) applaus. Så takk til den av dere som kom med den oppskrifta -var det Sans1? Eller slankeklar?

 

Nei, da er det natta snart. Lykke til med veiing i mårra, til dere som har det!

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen til en flott fredagsmorgen med litt kuldegrader og opphold, men de har melt at det kommer regn til kvelden.

Så det gjelder å nye dagen mens man kan :-) Jeg har fri i dag så denne dagen skal nytes etter et par uker med hardkjør.

Når det da er Kim Larsne konsert i kveld og middagsinvitasjon med gode venner i morgen så kan dette bli en flott helg.

 

Så var det ukas resultater:

14.09.07 - 63kg

21.09.07 - 62,8kg ( -0,2 )

28.09.07 - 62,4kg ( -0,4 )

05.10.07 - 62,4kg (.......)

12.10.07 - 62kg ( -0,4 )

19.10.07 - 61,6kg ( -0,4 )

26.10.07 - 61,1kg (-0,5 )

02.11.07 - 60,7kg ( -0,4 )

Sakte men sikkert:-) Er jo litt misunnelige på dere som går ned opptil kiloet i uka og vel så det, men jeg er fornøyd så lenge det ikke oppover. Er kansje litt på nivå med Arti med at jeg jo er relativt fornøyd.

 

Nå skulle jeg egentlig tatt meg selv i nakken og gjort noen øvelser for magen som ikke er så stram som jeg ønsker den. Noen gode tips???????

 

 

Ha en fortreffelig dag og til de jeg drøses med senere, ha en fin helg :-)

 

Fredagsklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

0,4 ned er jo kjempefint! Gratulerer.

 

Ang stramemre mage: Situps i masse forskjellige varianter. Det er viktig å variere, ellers blir du etter hvert ikke sterkere (og strammere), bare god på akkurat den øvelsen. Prøv å ligge på ryggen med bena i bakken og ta 10. Deretter kan du sette fotbladene sammen, fortsatt med føttene i bakken (x10).

Neste: bena i 90grader, ti situps.

Og så: ut fra stillingen over: fotbladene sammen (10x)

 

Til slutt: Bena rett til værs, ti situps og helt til slutt bena til værs og sprikende ut over ti situps.

 

= til sammen 60 situps

 

Her har du seks ulike varianter som gjør at du får litt ulik belastning. Du kan ta alle i ett (veldig effektivt) eller bare ta noen av gangen og rullere mellom dem.

Ta for eksempel 20-30 hver morgen eller kveld. Garanterer resultater! (Så lenge du bare vil ha strammere mage, og ikke flat og fettfri mage, for det kan ingen love :))

 

I tillegg har kan du variere med å ta sidene (vri mot en side av gangen) = skrå magemuskulatur eller ligge helt på siden og løfte deg opp sidelengs (mer for midje enn for stram mage)

 

I tillegg kommer alle varianter du kan gjøre på ball, ved hjelp av en venn, og variasjon i hvor høyt opp du går. De jeg har beskrevet øverst er tryggest å gjøre bare halvveis opp for å være sikker på at du ikke belaster korsryggen feil. Etter hvert som du blir sterkere kan du variere med å gå helt opp. (Husk da å tøye hofteleddsbøyerne etterpå)

 

Lykke til og god fridag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, da var endelig ukens beste dag her igjen :)

 

Jeg har vært på vekta idag og den viste heldigvis nedgang. Mulig vekten forrige uke ikke var helt reell, men uansett så er jo ned ned og det er jeg strålende fornøyd med. Mangler jo fortsatt litt til å være der jeg var før ferien, men det får heller være. Det viktigste er at jeg har fullt fokus igjen :)

 

Gratulerer med bra nedgang anne. 0,4 er jo tross alt nesten en halv kg og det er det som er det beste for kroppen. 0,5-1 kg pr uke.

 

Slankeklar - godt å se at du også er i steamen igjen!! Jeg har tenkt mye på sammensvergelsen vår forrige uke og var bekymret for at jeg ikke skulle ha gått ned noe :)

 

Her er dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3

6/9 : 77,3

13/9: 77,2

20/9: 76,1

27/9: 76,3 = totalt - 2,8 kg

----

25/10: 78,3

2/11: 77,5 = 0,8 kg denne uken!! :)

 

Godt du likte lappene, Arti.. Jeg syns de er helt fantastiske.

Ønsker alle en kjempefin helg!!

Klemmers fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Anne. Nå er det ikke lenge til du ser 50-tallet.

 

Jeg sverger til pilates for å få flatere mage. Har en DVD som jeg har kjøpt fra Amazon.com og flere på vei. Når en først har lært teknikken, så kan en gjerne enkelt gjøre en halv time pilates mens en har et halvt øye på et program på TV. Ikke stressfullt og en får resultater. Kos deg på konsert.

 

Sans1. Kjempebra. Nå er du på rett vei.

 

Jeg skal ha venninner på drink-mixe-kveld i morgen. Lover ikke godt for kaloriinntaket mitt. Mye kalorier i drinker og de går raskere ned en vin. Får prøve å drikke veldig sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Anne, gratulerer med flott nedgang!!! Du tar av jevnt og trutt, og det er det beste:) Prøv noen situps hver dag, det hjelper, slik som slankeklar beskriver;)

 

Sans, gratulerer til deg også!! Veldig bra:)

 

Else, kos deg med venninnene, det har du jammen fortjent!! :)

 

Ha en super helg alle sammen!!

 

Helgekos fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

4/11: 58,5 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Jaja, helgas utskeielser vises... Fest på lørdag med god mat og masse drikke, og pizza til kvelds igår.... men det får jeg leve med, og håpe denne uka går bedre:)

 

Håper dere andre også har hatt en flott helg!

Lykke til med vekta dere andre;)

 

Ha en fin dag!!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Du er ikke den eneste med utskeielser i helga, Merwell. Vi hadde pizza til lunsj på jobben i dag, men siden jeg har skeiet nok ut i helga, hadde meg med meg matpakke istedet. Uansett, så går jo dette rette veien for deg, så dette fikser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja, får håpe det Else, middagen idag ble litt risgrøt og litt pizza fra igår. Har fått i meg 1200 kaorier nå, så hvis jeg ikke blir for sulten ikveld så skal det vel gå...

 

Flink du, som klarte å la pizzaen være:)

 

Nå skal jeg legge meg litt på sofaen, formen er ikke helt på topp idag. Vært kvalm i hele dag, og det føles som om jeg får noe forkjølelse å slite med også... spørs om jeg har litt feber... men imorra må jeg ihvertfall på jobb, så får vi bare se....

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, da er vi ihvertfall flere som har kost oss, hehe....

Og, du har noen dager å stramme inn på:)

Verre når man veier seg på mandager, men det spiller jo ikke så store rollen....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, er det noen som har tips til hvilke selskap man burde reise med til Thailand? Vil reise i februar, og gjerne billig 2 voksne, og har aldri vært der før. 2 ukers tur... Hvor lønner det seg å bo f.eks?

Eller noe annet forslag?

 

Klemz:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry Merwell, har aldri vært i Thailand så der kan jeg ikke hjelpe deg..

 

Er så vannvittig middagslei for tiden.. eller jeg vil gjerne ha middag men kommer ikke på noe jeg vil ha. I tillegg skal det helst ikke ta noe tid å lage og det skal være godt og ikke det samme som jeg hadde i går..

Dette gjør at det er veldig lett å ty til fjordland.. men der også går man lei de variantene som er etterhvert.. Mange venner, både single og ikke single synes det er rart at jeg faktisk spiser ordentlig middag hver dag.. "gidder du virkelig det"?? Men jeg må lissom ha et varmt måltid hver dag..

 

så nå sitter jeg her da.. og pønsker på hva jeg skal spise i dag..

 

Utover det er alt bra.. i god steam igjen etter dårlig helg. Det hjelper virkelig å skrive opp, lettere å holde seg i skinnet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke noen tips, Merwell. Aldri vært i Thailand, selv om det er på listen min over steder jeg skal reise en gang.

 

Sans1. Har snakket før om min geniale løsning på middagsproblemet. Jeg har fryseren full av ferdige middager. Kyllingfilet, fisk, kjøtt med saus, supper, div. gryteretter. Trenger bare å fikse ris/pasta/potet og grønnsaker og så er det klart. Litt stress den helga det er tomt og jeg må lage opp mer, men utrolig herlig på ukedagene. Blir rimeligere også, da ingenting blir kastet.

 

Var på Hold Vekten- kurset i dag. Har gått opp igjen fra mitt laveste på sist torsdag (pga. utskeielse og mye trening de siste dagene), men har gått noe ned siden sist kurs, så jeg er fornøyd. Mange på kurset har fortsatt ikke økt kalorimengden noe særlig siden de begynte, og kurslederen brukte mye tid på å overbevise oss hvorfor dette er viktig. Når er er oppe i forbrenning, vil en liten utskeielse i helga ikke merkes på vekta på samme måte som det en gjør nå. Jeg gleder meg til det! Til nå har jeg vært veldig flink til å holde fokuset (med god hjelp fra dere), og føler at jeg er på rett vei. Etterhvert må jeg også slutte med å registrere alt jeg spiser. Akkurat nå totalt avhengig av det og blir lost hvis jeg ikke gjør det. Men et skritt av gangen! Først må jeg komme meg videre opp i kalorimengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det tipset til Else er nok ikke så dumt, men ellers så tror jeg det er lurt at du spiser middag hver dag, og helst poteter og grønnsaker også. På den tida det tar å koke poteter , rekker du stort sett å lage middagen. Koke fisk, steke kyllingfilet, hva som helst av kjøtt og fisk egentlig....

Eller putt poteter og grønnsaker i en form i ovnen, og gjerne f.eks fisk også.... Nydelig, og enkelt. Kjøp gjerne fiskefilet, eller findus torskefilet (gourmet er knallgod)

 

Else, du er virkelig flink!! Så moro å se at du har fått det til, og klarer det så bra:)

Du får nok bare bestemme deg for en uke uten registrering, og så ser du hva som skjer med vekta? Det er nok lurt... men skjønner deg godt, at du vil ha kontrollen...

 

Idag er jeg hjemme fra jobb. Første gang iår, men formen er elendig, feber og det føles som om jeg har fått influensa. Hatt feber hele uka, så får prøve med en dag hjemme og se om det hjelper....

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei alle sammen! En kjapp tur innom før jeg fyker av gårde til Roma. Og i og med at jeg regner med at det ikke er vekt på rommet tok jeg turen oppå i dag i stedet. Og dette har jo gått over all forventning. Ned 0,6kg! Og det etter en heisa-helg av de store. Mulig jeg er dehydrert etter spinningtrening i går, men det får ikke hjelpe, for dette ble jeg veldig glad for. Og så blir det spennende å se om fire dager med pasta, hvitt brød, olivenolje, rødvin og italiensk is ødelegger alt. Den tid den sorg.

 

Ha det fint alle sammen! Og god bedring Merwell!

Lykke til med middagsslitet, Sans1. Får heller komme tilbake med middagstips om jeg kommer på noe. Ellers er jo jeg også Fjordland-konsument av de store. Var i hvert fall helt til jeg oppdaget kantina ved jobben min. Men sliter altså med det samme som deg. MÅ ha middag hver dag, men synes det er vanskelig å finne på ting som går fort. Kan forresten anbefale kyllingfilet klippet i småbiter o stekt i panne, fullkornspasta (AXA eller dr. Lindbergs), enkel salat med tomater og dressing av olivenolje og balsamico. Enten kan du bare krydre kyllingen godt med salt og pepper. Hvis du har litt bedre tid kan du lage sennepsmarinade eller sitronmarinade (instruksjoner på det får evt komme senere om du er interessert - bare gi beskjed). Eller du kan bruke dolmio-glass med pastasaus til. Tar ca. ti min! Se der ble det middagstips allikevel.

 

Jeg må løpe!

Vi knottes!

 

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...