Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest slankeklar

Så gøy at det er så mange innlegg her. Og flere fine resultater. Else78 - jeg synes du skal være strålende fornøyd med 0,3 ned. Det er kjempebra når du har såpass lite igjen som du har nå. Og Mimi også, ned er ned. Hurra for deg.

 

Sans1: Supert at du kom deg på vekta, og at du tenker på hva som kommer til å skje under middagen er jo akkurat det en lærer på GR-kursene. Å tenke på hva en SKAL spise, og ikke på hva en IKKE SKAL spise. Når du planlegger på forhånd at du skal spise litt av alt og kose deg med det er det kanskje større sjanse for at du klarer det også. Men jeg skjønner godt at det kan bli litt av en utfordring med så mye god mat og vin.

 

Godt å ha et nytt startpunkt, keltisk, og er det ikke godt å se nedsiden av 70-tallet? Jeg vet det sikkert er lurt å starte på ny frisk, men jeg tror allikvel jeg tar med et par tidligere tall på lista mi, sånn at jeg har noe å se tilbake på når det går trått (for det vet vi jo at det sikkert kommer til å gjøre en eller annen gang utover høsten)

 

I dag sto vekta mi på 66,8 og det er overraskende bra. Det er riktignok 0,5 opp fra for tre uker siden, men med mye mat og vin de to ferieukene er det ikke så galt.

 

Min store utfordring i dag er at jeg skal på båttur med reker og hvitvin. Reker er jo supert, men problemet blir gjerne all loffen og majonesen og vinen. Og siden det er en av gutta på kontoret mitt som ordner mat og vin og jeg bare er medbrakt, regner jeg med at det ikke blir noe særlig lettmajones eller grovbrød å se. Men deilig blir det og helt fantastisk at alt bare blir ordnet og min jobb bare er å være med:D. Perfekt dag for båttur. Og det er jo en hel uke til neste veiing, hehe :(

 

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

02/08-2007 66,3 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei jenter! Ja, sant det er godt å komme i gang igjen?

Min vekt stoppet på 76 kg i dag, 1 kg ned fra forrige uke. Glad for det, men som tidligere nevnt her, så sitter de første kiloene løst. Regner med det blir tyngre "om et par kilo". Uansett er det en kjempemotivasjon da! Og det trenger jeg, for i morgen drar jeg på jentetur..juhuu!! men uffameg, så mye øl og vin det kommer til å gå med;) hehe.

 

Reker og hvitvin er jo SÅ godt da! Men når gutta handler, så blir det sjelden grovbrød. Sånn sett er det fornuftig med jentekvelder/turer, da er det ofte enklere å være på slankern uten å føle seg helt teit..:(

0,5 kg opp etter tre uker ferie er jo kjempebra, slankeklar! Jeg gikk opp iallfall 3 kilo i sommer..

Bra med nedgang til Mimi og og Else, enig med slankeklar, NED ER NED!!!!!!!

 

Dere får bare stå på i helga nå, så snakkes vi på mandag!!

Hei så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sans1, jeg håper du virkelig koooser deg på middagen ikveld, og ikke sprekker altfor mye. Herlig å få alt ferdig for en gangs skyld, og tilogmed slippe oppryddingen etterpå:(

 

Gratulerer til dere som har gått ned i vekt, og NED er NED, faktisk, hehe...sånn er den saken!

Jeg har også veiedag på mandag, og tror jeg vil holde på den.... da må jeg liksom holde meg litt i skinnet i helgene også, og det tror jeg nok er lurt for min del.

 

else, får virkelig håpe hosten din gir seg snart, det er utrolig slitsomt å holde på sånn, man blir jo helt utmattet... GOD BEDRING!!

 

slankeklar, du har jo vært virkelig flink!! Så liten oppgang i ferien kan du være stolt av:) Og kos deg maaassse på båttur, og nyt været og kosen. Spis masse reker ,og ikke fullt så mye loff, så går det nok bra!

 

Tenker du kommer til å få en herlig og topp jentetur arti, og det er vel ikke hver uke du drar sånn avgårde, så kos deg masse!!! GOD TUR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dagen min har bestått av tur med 9 trinn ut i det fine været, og det var deilig. Herlig å nyte sommeren litt til enda:)

Så var det hjem og lage lapskaus med kjøttdeig fordi jeg ikke hadde så god tid. Så ventet 4 timer samvær med bilogisk far til vår minstemann. Så, nå er jeg sliten og skal slappe av resten av kvelden:)

 

Ha en fin kveld alle dere andre også:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte og lurte på hva 9 trinn var. Det var jo ikke mange skrittene, men så kom jeg på at du jobbet på skolen. hihi. Da ble det jo litt annerledes. Jeg har bare sittet på jobb og sett ut på det fine været, så du er heldig.

 

Ellers så lurte jeg til meg litt youghurt-is i dag. Det må jo være lov i det fine været.

 

Jeg er sikkert på at det er en velfortjent slappings. Med 6 unger må det bli ganske travelt.

 

Jeg hoster og hoster enda. Hører mange skrekkhistorier om noe som går nå hvor folk hoster i ukesvis. Det har jeg slettes ikke orken til, så jeg håper at det snart går over. Skal også ha en barnefri helg (har bare en på 2,5 år), så jeg vil gjerne bli frisk til å kunne nyte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe... ikke så lett å bli klok på meg som snakker i gåter, hehe... og 9 trinn hadde ikke vært stort å juble over hvis det var alt jeg hadde gått idag:)

Føler at jeg er veldig heldig som kan være ute mens jeg er på jobb, og vi bruker endel tid ute... herlig:D

 

Hvis jeg har veldig lyst på is, pleier jeg å spise røde bær fra sans...knallgod!!!

Men, kanskje den isen du spiser er like kalorifattig, men jeg kjøper den innimellom og har i fryseren, bare til meg, hehe

 

Det er travelt med 6 barn, men det vet man jo, og må ta seg tid til. Må planlegge litt, og i tillegg kunne ta ting på sparket. Nå får heldigvis snart eldstemann lappen, så da kan han kjøre litt på de mindre hit og dit, hehe Det blir nok en stor hjelp.

 

Hvis du blir gående med hosten kan det være lurt å ta en tur til legen og få sjekket, før det blir lungebetennelse. Cosylan hjelper godt, men den er kun på resept.

Så deilig at du får deg en frihelg! Da kan du gjøre hva du vil, sove så lenge du vil, og bare tenke på deg selv:)

Her blir det fotballcup for minsten, og ellers har vi ingen planer.

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, så var det endelig helg igjen:)

Skal ha 3 timer på skolekjøkkenet først, så da går nok dagen fort.

 

Etter jobb skal jeg møte 16 åringen i byen, og så skal hun handle seg litt klær for noen bursdagspenger fra oss. 2 av mine barn skal til faren sin i helga, eldstemann på 18 er stort sett bare her. De 2 til mannen sin er hos moren sin den helgen mine er hos faren, så det blir stille og rolig med kun 2 i huset. Han eldste klarer seg jo selv, så det blir fotballcup og en rolig helg for oss.

Været er meldt som det har vært, så jeg håper vi skal få vært endel ute og finne på noe:)

 

Ha en kjempefin dag, og nyt helgen dere som skal på tur!

 

c060.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kommer helgen ja. Heldigvis skal jeg ikke ut med venninner denne helgen. Det er det som vanligvis ødelegger for meg. Når man er med venninner koser man seg ekstra. Selv om de alle er klar over at jeg er på slankeren, er det noen venninner som støtter opp og foreslår fruktsalat til kos. Mens på den andre siden har man de som liker å overspise og misliker å gjøre det alene. Når en er ute å spiser, så vil de alltid ha hvitløksbrød før maten og dessert etterpå og de maser at jeg også skal ha. Det er disse venninnene som ødelegger alt. Desverre så er jeg ikke alltid sterk, og lar meg lokke. Bare litt blir til mer....

 

Men denne helgen blir det rolig, så det lover jo bra for vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

En liten hilsen her fra meg før jeg går hjem fra jobb. Har hatt en deilig dag ute i det fri og fått ikke mindre enn over 8 trimpoeng bare i dag (og i tillegg trente jeg i går kveld). Det er rekord for min del, i alle fall på jobb! Jeg har rett og slett vært på tur i marka/fjellet, en ganske krevende en som sådan... angrer nesten på at jeg ikke hadde på pulsklokka, for det hadde vært moro å få det eksakte resultatet.

 

Keltisk, jeg tror du er inne på noe når du snakker om langsiktige mål. Selv om vi gjerne vil ned så fort så mulig, så er det aller viktigste jo å få dette til å vare. Jeg tror du tenker lurt...

 

Slankeklar; så fint resultat etterferien a gitt. Strålende. Håper du nyter reke- og hvitvinsturen! Apropos mat, hvordan gikk middagen din Sans1?

 

Flott resultat på deg også Else78. De siste kiloene sitter hardt, så det ser ut som om du gjør noe riktig i alle fall. Høres ut som om du går en stabil helg i møte. Venninner som stikker kjepper i hjulene derimot, hørtes ikke noe særlig ut.

 

Jeg må le litt av dere når dere skriver "ned er ned". For det er jo det jeg vil høre, men dere er bare så søte... for jeg vet også at når en av oss plutselig har lagt på seg 2 kg på en uke, ja da er det ikke sånn at "opp er opp", nei da snakker vi om vann i kroppen, og dette kan ikke være riktig :( Vi får se hvordan det går med neste uke Arti, det spørs om det ikke blir litt tøffere da!

 

Merwell, det høres ut som om du har en hektisk tilværelse. Nyt en rolig helg. Og det gjelder selvfølgelig dere alle sammen ; ha en strålende helg :)

 

Jeg får nok en utfordring i morgen, for da skal jeg i trippel bursdag, og i kveld skal vi også bort, men det ordner seg nok.

 

Ha det godt da folkens :)

Vinke, vinke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

 

Else, det er jo bra at du ikke skal ut med venninner i helga da, for det hørtes jo litt tøft ut hvis det blir mast på at du må spise... men du får prøve så godt du kan å holde igjen, og det hjelper jo også hvis det ikke blir for ofte.

Men, kjempekoslig og sosialt å ut å spise sammen da:)

 

 

Mimi, tilværelsen er hektisk, men jeg skal ikke klage. Legger jo opp til det selv, og er flink til å slappe av på kveldene og i helgene når det ikke skjer noe spesielt.

Du er jo råsprek, 8 trimpoeng allerede mens du er på jobb! Det må jeg si.... skulle ønske det var meg, hehe... Du kan jo virkelig si at du satser alt:)

Tenker nok at du kan kose deg litt, med god samvittighet i bursdager imorra, og når du skal ut ikveld! Du har jo trimmet bort nok for flere dager:)

 

Kos dere og ha en strålende kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg klarte det!!! Ble muligens bittelitt for mye mat totalt sett, men jeg holdt meg unna desserten og brød og enda bedre: jeg holde meg unna alkoholen! Utrolig stolt av meg selv nå! I tillegg var dagen veldig aktiv, så det er faktisk mulig jeg fikk et trimpoeng sånn helt uten å vite det :(

 

Men rett før denne middagen fikk jeg meg en kjip aha-opplevelse.. Jeg så hel-speilbilde av meg selv for første gang på leeeeeeeeeeenge.. og FY Fxxxx.. Nå SÅ jeg hvor mye jeg har gått opp og jeg ble kjempedeppa.. Forsto plutselig hvorfor klærne ikke passer lenger, hehe. MEN det eneste positive jeg klarte å tenke da er at jeg allerede ER i gang med å forandre dette!

 

Gratulerer til dere alle sammen med gode resultater. Fridamor - blir spennende å høre fra deg på mandag!

 

nå skal jeg lage meg en hamburger av karbonadedeig og grovt hamburgerbrød. De hadde hamburger til lunsj på jobb i dag, men den klarte jeg å holde meg unna. Så nå skal jeg heller lage min egen lille sunne variant og kose meg med den. Ble akkurat invitert ut på en øl med en venninne i kveld - og tiltross for at lysten er der takket jeg nei.

 

det ble mye meg, meg, meg, men dere har skrevet så mange innlegg at jeg vet ikke helt hvor jeg skla begynne å kommentere dem, haha

 

Ønsker dere en riktig god og sunn helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Grattis, virkelig!!!

Sans, dette står det virkelig respekt av!! :(

Nå må jeg si at du virkelig er motivert, og satser alt.

Du er kjempeflink:D

 

Ha en sunn helg, i tillegg til god du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Strålende, Sans1! Stjerne i boka:D

Jeg koste meg med alt som hører båt og reker til i går, men av en eller annen grunn hadde jeg spist ganske lite før på dagen at totalresultatet ble ikke så galt, og det ble en utrolig hyggelig kveld.

Men tror det er lurt at jeg er hytte-på-fjellet-menneske og ikke båt-og-hytte-ved sjøen-menneske. Det er litt lettere å holde seg i aktivitet på fjellet. Kanskje spesielt fordi det er så kaldt at en MÅ bevege seg for ikke å fryse.

 

Nå har jeg vært og trent og fått 3 trimpoeng, ser ut til at jeg bare får til tre økter denne uken men 10 poeng skal det bli.

 

Ha en nydelig helg alle sammen! Nyt sola mens vi har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ny på dette, men nå er nok nok. Fikk en datter for litt over ett år siden, og nå er jeg klar for matchvekt igjen. Har begynnt i full jobb igjen, og har virkelig problemer med å få logistikken til å gå i hop, så jeg trenger litt backup og motivasjon fra andre som er i samme båt som meg selv. Ønsker å gå ned 6-7 kilo, og ser at dette ikke går av seg selv som det gjorde før...sukk!!

 

Har aldri vært med på organisert slanking før, og er litt grønn på dette med telling av kalorier ol.

 

Hva er lov og ikke lov til å spise???

 

Hvor ofte skal jeg spise?

 

Hvordan bør jeg trene, og hvor ofte?

 

Håper jeg får noen gode råd, og jeg er steinklar for å få dette til i løpet av høsten! Kiloene skal overvinnes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nykommer på tråden, men erfaren vektkjemper... Hadde nesten nådd målet mitt (58 kilo) før sommeren, men etter en måneds venting på bedre vær, med mye stillesitting og lange rødvinskvelder, er vekten igjen forbaskede 62 kilo. Arrrgghhh!

 

Men, jeg vet jo så godt hva som skal til, masse trening og bare sunn mat...så det akter jeg å drive med fremover!

Håper på litt felles forpliktelse og drahjelp her på forumet, og dere virker som en kul og aktiv gjeng! Få være med, a! :-)

 

Jeg er 32, student, er 167 høy og veier altså nå 62. Mål: 58.

Begynner i morgen, he,he.. det blir sjokkis i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Vibbo og Feliz - her er det alltid plass til flere.

 

Vibbo - du har mange spm og å dra igjennom hele slankingens abc vil ta sin tid. Men et par tips til å begynne med;

litt lenger opp på siden her står det en formel der du kan regne ut hvor mange kcal du trenger om dagen. Så er du rett og slett nødt til å begynne å veie ting og legge inn i dagsrapportene her. Det kan være vanskelig og frustrerende å forandre for mye på en gang. så jeg vil anbefale deg å begynne med følgende:

1: spis frokost!! - Det får i gang systemet

2: drikke masse vann - hvis du ikke er vant til dette begynn i det små.. men det er anbefalt å få i seg 2-3 liter om dagen ved slanking

3: spis frukt, men for mye er heller ikke bra. f.eks druer inneholder mye druesukker.

4: Vær aktiv. prøv å få til en halvtime hver dag. (ta med deg barnevogna:) )

5: SPØR!! :(

Rundt omkring på forumet her er det masser av tips.. kikk litt rundt på gamle tråder så lærer du kanskje noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte legge inn en liten en til..

Denne helgen har jeg klart å holde meg heeeeeeeeelt alkoholfri og innenfor kcalgrensene. Veldig fornøyd med det!

 

Har i dag bestemt meg for at første mål nå er 75 kg. Når jeg når det målet skal jeg unne meg en ny olabukse!!

 

håper alle har en strålende søndag. Jeg skal snart ut og møte en venninne for å spise middag.. håper vi finner et sted der de har kylling el. lign :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

Velkommen vibbo og feliz, bare koslig at dere blir med her:)

Som sans skriver, så er de rådene viktige, og det er greit å ikke ha for mye å huske på med en gang. Noter ALT ned, og regn ut hvor mye det blir hver dag, så di ikke lurer deg selv.

Her har helga gått med til fotballcup for minsten, og det har vært et flott vær!

Idag har vi spist fiskegrateng til middag, med poteter og grønnsaker.

Skal på kamp etterpå og se på Odd mot Viking, og det blir spennende. Heier på ODD hehe:)

 

Sans, du har vært strålende flink i helga syns jeg, og jeg syns virkelig du skal unne deg en ny bukse når første mål er nådd. Viktig det, da har man litt ekstra å se frem til:p

Kos deg med maten ikveld, så snakkes vi senere!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har dere plass til meg? Jeg er 29 år, 163 høy og mellom 66 og 67 kg. Mitt mål er å nå 60 kg. Først skal jeg nå 65 kg. Jeg har til nå gått ned 9 kg, men sliter litt med å komme meg videre....

 

Jeg pleier å veie meg på tirsdager. Og nå skal jeg begynne å registrere hva jeg spiser. Legger meg på rundt 1300 kalorier per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi har plass til deg også Calo. Du har allerede gjort en kjempeinnsats, så du har sikkert både gode råd og erfaring vi andre kan nyte godt av. Velkommen til Feliz og Vibbo også. Det er bare å henge på - her er det bra å være :(

 

Godt å høre at middagen din gikk så bra Sans1 - flink pike!

 

Jeg har hatt en fin helg, og tross festligheter, god mat og vin endte jeg på 1800 kcal både fredag og lørdag, så det synes jeg ikke var så gærnt. Jeg har jo litt trim fra fredag å gå på håper jeg.

 

Imorgen begynner en ny hektisk uke. Jeg har blitt skikkelig forkjølet, men bare det ikke blir verre, så skal jeg nok komme meg på trening.

 

Håper dere har hatt det bra. Vi tastes i løpet av uke.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hu hei hvor det går... Her har det vært til dels svært fuktig i helgen. Ille når en legger inn og ser at 1000 kcal har gått bare på øl... Og med mitt hode i dag ble det ikke noe trening i dag heller, annet enn å hjelpe søsteren min med å vaske ned en bod som sikkert ikke hadde vært vasket siden 1883. Møkka datt ned i flak.

 

Så da ser kaloritabellen stygg ut og jeg har bare 6,6 trimpoeng for denne uka. I det hele tatt; blæææ. Men fy søren så hyggelig jeg har hatt det. Og i morgen er en ny dag, fastsatt treningsøkt og blank og fin uke med nye muligheter. Livet går ikke under av en øl eller fem. Eller var det sju? Men spørs om jeg kanskje kommer til å angre ørlite grann på torsdag.

 

Sov godt alle sammen, og velkommen til alle nye (det holdt jeg på å glemme oppi alt meg, meg, meg). Veldig hyggelig å ha med fler.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

 

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

 

Hei hei, dette går riktige veien igjen, - 1 kg første uka:)

Ergelig å se hvordan ferien har vært med hensyn til vekta, og det er der problemet ligger. Jeg må kunne klare å holde vekta når jeg har ferie og ikke registrerer alt jeg spiser også Håper det kommer etterhvert. Heldigvis er det lenge til ferie igjen, hehe:)

 

Hei til calo, og velkommen skal du være! Du er jo godt igang, så tenker nok at de siste kiloene kommer etterhvert jeg:)

Mimi, du har vært flink! Og i tillegg kost deg, sånn skal det være... men håper du snart blir bedre!

Slankeklar, idag er det en ny dag, og en ny uke. her kommer nye muligheter, og blanke ark:)

Flott at du koste deg, og noen helger bare blir sånn, hehe!

 

Ha en strålende dag alle sammen!! Snakkes ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at når man slanker seg så er man alltid glad når man ikke skal på fest, ikke er invitert i middag eller det er lenge til neste ferie...

 

Det gikk ikke så verst i helga, men ikke så bra heller. Det var så deilig å ha fri og kunne gjøre akkurat det en ville. Ikke noe mas. Det ble pizza til frokost på lørdag. Trengte å være litt ulydig mot meg selv.

 

Jeg er imponert over deg, Sans1. Når man begynner å bygge opp slik styrke til å stå imot fristelsene, så betyr det jo at man kanskje klarer å holde seg slank i det lange løp.

 

Velkommen klumpen63. Det var jo slettes ikke verst vektreduksjon du hadde i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Merwell med strålende nedgang - 1 på en uke er jo helt gull.

 

Velkommen til Klumpen og Calo - her er det alltid plass til flere!!

 

Slankeklar - innlegget ditt er som vanlig godlyd i mine ører. Ingen grunn til å deppe over en utskeielse eller to. Det er bare å komme i gang igjen.

 

haha, enig med Else. Jeg er strålende fornøyd for alle de helgene fremover som jeg ikke har planer!

 

tusen takk for all skryt og god tilbakemelding. Det er viktig for meg. Må si jeg er litt imponert over meg selv.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...