Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

klumpen, velkommen til deg! Du har vært superflink, og har sikkert mange gode råd å gi:) Og, sammen skal vi motivere hverandre til å bli kvitt de kiloene vi vil ha bort, og holde oss der.

 

Bra at du koste deg når du først hadde litt fri else, og det re ikke hver dag du spiser pizza til frokost, hehe

 

Slankeklar, du er jo flink, så da skryter vi! :)

 

Ha fortsatt fin dag jenter!! Får jobbe siste timen, så er det hjem å lage middag

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Her har det vært til dels svært fuktig i helgen. Ille når en legger inn og ser at 1000 kcal har gått bare på øl...

 

Hehe... Det er først når du ikke er i stand til å lage en delvis nøyaktig oversikt over kalori-inntaket at det virkelig har vært fuktig :(

 

 

 

 

Velkommen til alle nye for øvrig. Godt med liv i tråden. Og grattis til Merwell med en flying start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hadde veiing i går, jeg da! Litt i utakt med dere...Har lurt mange ganger på om jeg skal skifte veiedag til lenger ut i uka, for da hadde jeg hatt mulighet til å ta meg inn igjen etter helga (før veiing!) Men det er vel ikke noe hjelp i det!

Greit å konstatere at det er flere som har problemer med helgene.!

 

Men iallfall, jeg gikk ned hele 200 g forrige uke. Ikke mye å skrive hemmat om!

Veier 70,6 kg nå og vil ned til 65. Det er flere måneder siden jeg var under 70 kg, og er ganske klar for å komme dit igjen nå! Starta på 65,7 etter nyttår og hadde fin nedgang i løpet av våren. Helt til alt stoppet opp... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridamor: Det er ikke noe kjekt når vekta stopper opp. Hvis du ikke registerer hva du spiser, bør du kanskje gjøre det iallfall en uke for å se at du spiser korrekt mengde kcal. Hvis du har vært veldig flink må du kanskje sjekke at du spiser rett meny.

 

Men uansett- du har jo gått ned. Hvis du har holdt deg i skinnet og du fortsetter med det, ser du kanskje bedre resultater neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har vel regnet ut kaloribehovet mitt nå og det har endret seg. Jeg levde på 1600 i vår og det gikk bra, men nå ser det ut til at jeg må holde meg på 1300. Så jeg må nok stålsette meg! Synes det er lite og må virkelig ta meg sammen for å klare det!

 

Vi får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Gratulerer med pangstart, Merwell! Dette var vel motiverende. Og ingen grunn til å rynke på nesa du heller, Fridamor. Det ser kanskje lite ut, men jeg tror vårt motto her inne er blitt: NED ER NED :-D. Enhver seier er en seier, liten eller stor. Men kanskje det er rett å prøve å justere litt og se hva som skjer...

 

Og litt ordentlig velkommen til klumpen63, calo som har gjort en kjempeinnsats så langt, og til vibbo og feliz også, velkommen, velkommen.

Jeg vil bare slutte meg til Sans1 sine gode og konsise svar til dine spørsmål vibbo og legge til at du bør prøve å spise hver 3-4 time for å holde blodsukkeret nogen lunde jevnt gjennom hele dagen. Da får kroppen mest utbytte av maten du spiser og du unngår å bli så vanvittig sulten at du bare hiver i deg det første og beste.

Hvis du har mulighet bør du prøve å legge inn litte granne styrketrening, f. eks 1/2 - 1 time i uka. Når du slanker deg forsvinner gjerne en del muskelmasse. Det er i musklene du forbrenner kalorier, så det er viktig å opprettholde muskelmasse (eller gjerne øke den så du får høyere forbrenning = mere mat = namnam :(). Styrke er garantert viktig for deg med et lite barn også som skal løftes og bæres rundt stort sett hele tiden så du unngår belastningsskader. Hvis du vil ha treningstips, bare spør mer, men jeg tør ikke pepre deg med altfor mye her og nå.

 

Godt jobba, Sans1 og Else78. Det er noen som får det til... (eller er det sånn at bare en av oss to fikser det av gangen, Sans1?)

1800 kcal er vel helt OK til helg, Mimi? Håper forkjølelsen er blitt bedre.

 

Nå har jeg kommet godt i gang med min nye, sunne uke. Deilig å ha vært på trening. Nå gjenstår dusj, kveldsmat og senga, så nå må jeg logge av.

God kveld til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag for meg - og er veldig spent. Ligger vel på rundt 67 kg tenker jeg... Det er der jeg har ligget siden påske nå. Så da skjønner dere nok at her har det stoppa opp... Men jeg trøster meg med at jeg heller ikke går opp.

 

Har ikke vært superflink i dag. Men spist regelmessig. Ble en liten kakebit i bursdagsselskap. Og sånne ting unner jeg meg. Når jeg fra januar til april gikk ned hele 9 kg, så var jeg ikke så veldig streng med maten. Hovedsaken var å unngå snacks i ukedagene. Og trimme mye! Blitt dårlig med trim også den siste uken. Der må jeg ta meg sammen. Og jeg må ta meg sammen med snacks spisingen i ukedagene. Så kommer jeg tilbake med vekt i morra. Det blir startskuddet for de siste kiloene. Ideelt skulle jeg gått ned 7 kg til. Men er fornøyd om jeg klarer 3-4 kg også.

 

God natt alle sammen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, her har det vært liv, og det er BRA!

 

Fridamor, når det gjelder veiedag, spiller det nok ingen rolle hvilken dag det er, bare det er den samme. Du ser jo resultatet etter 1 uke uansett, og i tillegg tenker du nok enda mere på hva du spiser i helga

Og du har jo nedgang, og det er det viktigste. Vekta går rett vei, men kjedelig når det stopper opp.

Jeg har også lagt meg på 1300 kalorier denne uka, og hvis du spiser mye grønt og frukt så blir du faktisk mett, hehe..

 

Slankeklar, godt du føler at du har kommet igang, og er fornøyd med uka, og du har virkelig vært flink også! Det at du er flink til å trene, det har du masse igjen for. Jeg selv skal være flink å ut å gå meg en lang tur idag, og prøve å trene litt hjemme ikveld. Har fri idag (har for første gang fått fri 1 dag i uka, jippi:) ) så jeg skal prøve å få meg noen trimpoeng:)

Går tur hver dag, men helgene kan bli late her i huset hvis vi er uten barn... da har jeg liksom ikke noe futt...

 

Calo, lykke til med veiing idag, gleder meg til å høre resultatet:)

Du har jo vært flink som ikke har gått opp igjen, for du var jo kjempeflink i våres. 9 kg er bra! Som du sier, nå er det starten for de siste kiloene, og lurt å dele opp målet litt

 

Ha en fiin dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiaiiii... for ei helg. Jeg har ikke begrep om kalorier som følge av alkoholinntak. Men jeg husker noe om en kebab. Og muligens pizza. Thihih. Jaja, det var iallfall utrulig artig da!

Nå er jeg fryktelig fristet til å utsette veiinga ei uke. Men det er vel juks. Og som kjent så må den som har vært med på leken tåle steken.

 

Derfor: veiing som vanlig på torsdag. Skal være sjeleglad om jeg er på samme som forrige uke, dvs 76 kg.

 

Grattis til alle dere som klarte å oppføre dere i helga, dere er virkelig et eksempel til etterfølgelse;)

Og velkommen til alle nye, hyggelig at vi blir fler!

 

hei så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan livlige gjeng!

 

Flott å se nye navn! Og å se at det er humør og fremgang hos mange!

 

Jeg har hatt en travel, men utrolig morsom helg. En merkelig greie som har ligget i meg siden forrige uke er at jeg ikke har lyst på mat, så jeg tror jeg ligger langt under det jeg bør av antall kalorier. Sniktitter på vekta at det går fort ned. Og liker det. Vet alt om hvor ulurt det er, og er redd jeg kommer til det punktet hvor det blir til matfråtsing. Vi får se hvor det ender opp. Går kanskje fort over. Håper det.

 

Jeg lurer på en ting, hvor mange av dere trener på treningsstudio, hvor mange i naturen og hvor mange i stua hjemme?

Jeg tror jeg trenger litt ny input på andres treningsvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Arti og keltisk: skriving og veiing. Ikke noe unnasluntring, ellers kommer de strenge jentene og tar dere! :P

 

Når det gjelder trening, keltisk, vet jeg at jeg er litt nazi (men som sagt tidligere - kjører til og fra jobb og sitter på rumpa hele dagen på jobb). Jeg trener styrke én time i uka i studio, en time med kondisjon/styrke i form av SatsBootCamp eller SatsBox (mest kondisjon) og så prøver jeg å få til to ganger til i løpet av uka, enten løper jeg intervaller på tredemølle eller løper/går tur ute. Jeg har begynt å få sansen for å løpe, for da går det så mye fortere å få til et visst kaloriforbruk. Og det betyr jo mer tid på sofaen eller på kafé med venner. Eller på jobb som det gjerne blir på meg, dessverre. Men teori og praksis er gjerne to forskjellige ting, så om jeg får til tre økter (styrke pluss 2x kondis) er jeg som regel fornøyd med det.

 

Spent på hva andre her gjør med trening jeg også. Artig med nye tips og ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Arti, jeg lo da leg leste innlegget ditt, det høres ut som du har hatt en flott helg, hehe...

og som slankeklar skriver, her må det veies og skrives;)

 

keltisk, rart at matlysten plutselig er borte, men sånt skjer noen ganger. Du vet jo farene selv, så jeg sier ikke noe;)

Når det gjelder trening, så er ikke jeg på studio, men har vært det for noen år siden. Føler meg ikke motivert nok til å bruke så mye tid og penger på det. Så, jeg bruker for det meste naturen, og litt situps blir det hjemme, + litt sykling av og til. Jeg er ikke av de som trener mest, men sånn gjør jeg det:)

 

Slankeklar, du er helt rå på trening, skulle gjerne hatt litt av den motivasjonen, og lysten, men det har jeg definitivt desverre ikke:(

 

Nå er middagen fortært, wok med kyllingfilet og ris...

Så er det 3 fotballkamper som står for tur med minstemann før kvelden er her.

Kommer innom igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg som kunne være Amy Winehouse verdig har jeg virkelig begynt et nytt og bedre liv!

 

Har også lenge vært kaffeavhengig, og fått hodepine hvis jeg ikke drakk kaffe på morgenen...nå har jeg bestemt at jeg skal bestemme over kroppen og ikke omvendt. Kaffe er ut, grønn te er inn, og så skal kaffe heller være "godteri" -

dvs en gang iblant og ikke store mengder hver dag.

 

For å få kickstart på slankingen skal jeg bare spise veganermat et par uker -

da skal det godt gjøres å få i seg for mye mat... spiser litt nøtter for å få nok fett, men ellers går det i fruktsalat til frokost, salater til lunsj og en vegetar wokrett / curry / suppe eller sånt til middag. Er bare på andre dagen, men føles bra!

 

Skal ut på løpetur med en venninne i skogen etterpå - spent på hvordan formen er med lite kalorier på tanken..men det er jo så fint vær at man blir jo glad bare av å være ute!

Ut og fly, chicks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Håper alle er godt i gang med uka etter ymse helgeaktiviteter :P

 

Ang. treningsformer som Keltisk spør etter. Jeg er gammel fotballspiller, og hvis sjansen byr seg, så spiller jeg gjerne med venner og kjente søndag ettermiddag f.eks., men etter at jeg flyttet fra Oslo blir det sjelden noe av. Derimot trener jeg nå på Elixia. Jeg er typen som trenger en treningsform som jeg blir ordenlig FYSISK sliten av. Jeg blir sprø av aerobic og kompliserte trinnkombinasjoner. Det blir jeg kun sliten i hodet av. Derfor trener jeg spinning 2-3 ganger i uka. Da renner svetten av noe så enkelt som å tråkke rundt og rundt og rundt :) Dersom været er fantastisk velger jeg kanskje å jogge i stedet. Jeg bruker pulsklokke, det synes jeg er veldig motiverende, samtidig som den hjelper meg med å trene med riktig intensitet.

 

I vinter/vår var jeg flink til å trene styrke, og jeg må prøve å få inn en økt med det i uka nå også. Evnt bytte ut en spinning mot en runde på styrkerommet. I morgen har jeg veiledningstime og skal få satt opp et helt nytt program. Jeg har alltid hatt en bra rygg, men dessverre har jeg det siste halvåret hatt store problemer med nakken, så jeg håper jeg kan få noen forebyggende øvelser og gode tips.

 

Ellers får jeg litt gratis trim når det er fint vær, for da sykler jeg til og fra jobben. Det tar ca 20 min hver vei og jeg synes det er sååå deilig hvis bare jeg er riktig kledd - og det er jeg :) Det kunne fort blitt en kald fornøyelse i dag tidlig, for da var det bare 8 grader, men det er ikke fordi det står august på kalenderen at jeg ikke finner fram hanskene mine.

 

Ha en fortsatt fin kveld da jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Her var det mye arti' å lese! :P

 

Når det gjelder trening så er jeg flinkest til å trene på Elixia. Faller ut noen ganger og blir borte en stund, der også, men det er den måten jeg lettest får trent på. Jeg liker godt total med mye hopp og styrke, men begrenser meg så det ikke blir noen belastningsskader. Fort gjort å få en strek eller noe. Tar også gjerne en spinning-time i uka. Det synes jeg er kjedeligere, men hvis jeg ikke har trent på en stund så starter jeg der. Ellers så prøver jeg litt andre timer noen ganger også.

 

Hjemme har jeg joggeløype utenfor huset ogjeg tenker ofte at jeg skal sykle en tur, men jeg er ikke så flink til å gjennomføre det. I vinterhalvåret synes jeg også det er veldig deilig å dra i svømmehallen en gang i blant.

 

Ellers så blir det trimpoeng av plenklipping, maling, vasking, og mye annet som jeg driver med jevnlig. Gir mer mening å slite litt fysisk med kjedelige ting nå som jeg får trimpoeng for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, her var det mange som var flinke å trene. Selv er jeg volsomt flink hvis jeg en uke faktisk klarer 7 trimpoeng. Jeg trener 10 minutter styrketrening hver morgen før jeg går i dusjen for å få kroppen i gang. Det er virkelig deilig. Har masse forskjellig treningsutstyr hjemme- fitnessball, stepmaskin, vekter, matte, strikker og treningsvideoer. Det skulle nok vært brukt mye mer.

 

For et par uker siden kjøpte jeg noen skikkelige aerobic-dvder, og det synes jeg var veldig gøy. 60 minutter gikk i en fei. Har vært forkjølet den siste uken, så da har det ikke blitt noen trening. Alltid vanskelig å komme i gang igjen når man har hatt en pause. Skal forsøke å få gjort en halv time i dag iallfall.

 

Uansett er trening noe jeg lover meg selv hver uke at jeg skal bli flinkere til å få gjort noe med, uten at jeg får gjort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Kjenner meg litt igjen med deg jeg else, hehe... har ofte store planer som er vanskelige å komme igang med. Hvor kjøpte du den dvd'en da? Kanskje den hadde vært noe for meg?

Har forresten kjøpt meg situps benk idag, må bare få montert den. Liker å ta situps, så skal gjøre det hver dag!

 

Feliz, spennende å være vegetarianer et par uker da, og det er jo så mye godt å lage, så man trenger jo ikke kjøtt. Men jeg er såå glad i fisk, at jeg ville ikke klart så mange dagene uten det tror jeg... men kroppen har sikkert godt av en sånn 'kur'

 

Nå er minsten i seng, etter kamper, og jeg har akkurat laget vaffelrøre. Den er grov og sunn, og jeg skal prøve mitt nyinnkjøpte dobbelt-vaffeljern. Kun datra på 11 og jeg skal kooose oss:) Jentekveld, hehe...

 

Ha en flott kveld jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

En liten vaffelrapport, hehe;)

De ble kjempegode, sunne og grove! Uten fett og sukker, men med litt vaniljekesam på toppen og bittelitt syltetøy så utgjorde 'kveldsmaten' ca 360 kalorier, og jeg er stappmett!

Noe må man unne seg innimellom, og jeg hadde masse kalorier tilgode idag, siden jeg manglet et mellom-måltid, og ikke har spist så mye frukt som vanlig.

 

Joho... hun har bestilt vafler til helga for å se om 'de andre' merker at de er sunne, hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ja, mye folk som er flinke til å aktivisere seg her!!

 

Selv spiller jeg volleyball, tre treninger i uka, også er det endel kamper i helgene innimellom. I tillegg er jeg trener for et lite jente lag to ganger i uka, så det blir da litt løping og oiing der også:P Svømmer èn gang i uka for å forebygge strekkskader og div, samt få litt fart på kondisjonen. Jeg er så "heldig" å ikke ha parkeringsplass på skolen, og det går ikke noen buss, så da blir det 25 min gange hver vei hver dag. Sammenlagt så blir det da noen trimpoeng, men jeg tror jeg er heldig, for ingenting av det er noe "ork" i og med at jeg syns det er så gøy;)

 

Har vært ganske flink i dag, og skal være knallhard i morgen.. vurderer å ta en ekstra svømmetur for å forebygge litt til veiinga på torsdag.. Vi får se!

 

Sov godt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Arti, du er jo virkelig aktiv, og så flott at du trives så godt med det!

Veiing torsdag går sikkert fint, du har sikkert kvittet deg med restene etter både kebaben og pizzaen tenker jeg;)

 

Ha en fin kveld og sove godt alle sammen

 

a015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så mange flinke treningsfolk det er her! Dere er jo superaktive :-)

 

Feliz: Jeg håper du passer på å få i deg nok kalorier og spesielt nok proteiner om du skal leve på veganerdiett. Særlig om du skal trene, ellers bryter du bare ned muskler uten å ha noe å bygge dem opp igjen med, og da blir ikke forbrenningen din noe bedre i hvert fall. Fram med soya og bønner;)! Ellers hørtes det deilig ut å løpe ute i dag, friskt og fint.

 

Jeg har vært på besøk hos en venninne og spist taco, og det er jo faktisk kjempesunt. Har brent meg på burritos et par ganger der tortillaene har helt enormt mange kalorier. Men tacosjell er jo nesten ingen ting. Tenker ikke så mye over det, for jeg spiser det så sjelden (litt upraktisk mat til bare en person). Og vi sto over kaker og snop. Så nå må jeg faktisk spise enda mere kveldsmat fordi middagen var så mager. :P

 

God natt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell, jeg kjøper DVDene på amazon.com. De har mange å velge mellom. Husk å ikke kjøpe for mer enn 200 kr, for da må man betale moms og fortolling i tillegg, da blir det plutselig en del mer. Det er et hav av utvalg av forskjellige treningsDVDer på amazon.com, og mange av dem har også kommentarer fra folk som har kjøpt dem. Jeg har kjøpt flere- 2 tidligere som går på trim med fitnessball. En av dem var bra, mens den andre ikke. Sist kjøpte jeg 3, 2 aerobic og 1 pilates (betalte 180 kr + frakt). Veldig fornøyd med de 2 aerobic, men har ikke forsøkt den med pilates enda. Jeg pleide å trene aerobic før, og det var nesten som å være på studio og trene.

 

Ellers har jeg ikke vært så flink denne uka med maten. Siden jeg har vært ganske så forkjøla har piffen gått litt ut av meg. Små utskeielser, men det gjør sikkert at jeg står på stedet hvil i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slankeklar, så moro å oppdage at det man spiser faktisk ikke er så ille som man trodde:)

 

Else, jeg skal sjekke ut siden og se hva det blir til:) Takk for tipset, det er greit å høre med andre, for da vet man jo om de er noe å ha.

har forresten kjøpt meg pulsklokke idag, men ikke sett på den neda;)

 

Varmer wok fra igår, men koker ny ris, så nå skal det bli godt med middag!

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, jeg var innom der, litt raskt, men det er jo SÅ mange å velge mellom...

Og, hvordan betaler man? Alt står jo i dollar. Husker du hvor mye det er i frakt for 1-2 dvd'er?

Det går vel an å få tak i noen her også?

 

Masse spørsmål her, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, slankeklar, jeg kommer opp i 12 - 1300 kalorier, og det må jeg ligge på for å gå ned. Etter utallige variasjoner over "den perfekte slankekuren" har jeg funnet ut at min basalforbrenning er lav, og at jeg må ligge på ca 16-1800 kalorier for å holde stabil vekt. Derfor må jeg lengre ned enn mange andre når jeg skal gå ned. Jeg er absolutt ikke overvektig, det er bare jålekilo jeg kjemper med, og de sitter jaggu godt fast!

Spiser endel nøtter for å få kalorinntaket opp på riktig nivå.

 

Jeg løp 1,2 mil igår med god driv i beina, så jeg får nok energi.

Dessuten har jeg bare tenkt å bruke denne veganergreia som en kur...det er bare lettere å slanke seg med et stregt "regime" synes jeg. Er ellers generelt imot kurer og lettvintløsninger! Har engang for mange år siden prøvd en latterlig kur med blant annet vaniljeis, egg og rødbeter på menyen hele tiden...pffføyy!

Sånt virker bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...