Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Takk jenter!!

 

Hatt en veldig fin 17 mai helg.. Holdt meg hjemme fredag og lørdag for å ikke skeie ut for mye.. i går ble det litt for mye alkohol og litt for lite mat, så kanskje det gikk opp i opp :) Holdt meg unna kakene som ble servert, veldig fornøyd med det!

I dag sliter jeg skikkelig med dagen-derpå-matlyst.. Jeg har lyst på burger!! En skikkelig feit dryppende burger. Venninna mi forslo å lage selv, men det er ikke det kroppen vil ha i dag. Men hun hadde rett da hun sa at hun ikke var bekymret for valget mitt. Hun visste at jeg ikke ville ha samvittighet til å spise det på en mandag. Og hun hadde rett gitt. haha. Så det ble toro fiskegrateng i mikro (orker jo ikke lage mat i dag) med 1 ss vita hjertego flytende margarin. Sistnevnte ble utskeielsen.. Problemet med dette er at jeg har nådd kalorigrensa mi, klokken er 2030 og jeg er sulten! Det eneste som står i hodet mitt nå er 700 gram.. 700 gram :D

Jeg vil så inderlig gjerne nå målet mitt på torsdag.

 

Hei på meg jenter, jeg trenger det! Og jeg heier selvfølgelig på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ja, her var det ikke mye liv.. Er det sommeren som har kommet og tatt dere?

Håper ihvertfall alt er bra med dere.

 

Var på vekta på torsdag, men glemte å rapportere her. Det var vel som vanlig fordi jeg ikke hadde de helt store tallene å komme med. Ble veldig skuffet da jeg så ynkelige 0,1 ned.. så istedenfor å bite tennene sammen tulla jeg det litt til i helgen med godis og litt ekstra mat.. Tok ikke helt av, men akkurat nå MÅ jeg holde fokus for å komme i mål.. Det er akkurat som jeg ikke vil nok.. Kanskje jeg er redd for det som venter på etter målstreken. På den annen side er jeg jo heller ikke fornøyd enda.. Generelt ser jeg nå ut som en vanlig slank person, helt til du ser meg fra siden.. Jeg har fortsatt noen gode kilo mage igjen og tiltross for at jeg nå begynner å bli fryktelig sliten, har jeg heller ikke lyst til å gi meg før jeg blir kvitt litt mer av den. Er redd jeg aldri blir fornøyd hvis jeg gir meg nå.

haha, det var noen forvirrede tanker fra en som ikke klarer å endre hodet i takt med kroppen. Inni hodet er jeg nok fortsatt den overvektige jenta som er redd for å ikke være bra nok. Men jeg skal komme etter med hodet også.. Litt ferie nå så blir det nok bra. Kanskje jeg kommer hjem igjen med motivasjon for å gå på 5 kg til (djeeeeeeeeeeeezuz, haha)

 

Dagens tall:

16/4: 73,1

22/4: 71,9

30/4: 72,3

7/5: 72

14/5: 70,7

21/5:70,6 = 12,5 totalt :)

 

Håper dere gir lyd fra dere snart :)

 

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sommeren har hatt meg... med mye jobbing, lite fokus og jeg har gått opp!!!!!!!!

 

Jeg får det ikke til denne gangen. Det er akkurat som om jeg har bevist én gang at jeg KAN gå ned, så da "gidder" jeg ikke bevise det noe mer.

 

Jeg skuffer meg selv... ingen tvil om det. Ingen dårlige unnskyldninger heller. Dette er kun min egen skyld.

 

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay da, én dårlig unnskyldning:

 

Vi prøver egentlig å få barn. Det er visst ikke så lett det heller, men i tillegg så tar det fokus og det er nesten som om jeg er mer opptatt av å legge på meg enn av å ta av...

 

Teit, men sant!

 

Og jeg har nesten allerede har begynt å tenke at jeg får ta av de kiloene etter at jeg har født. Og kjære vene - det blir nå litt patetisk da, når jeg ikke en gang er gravid (tror jeg da... men uansett: det er like patetisk)

 

Uansett burde jeg ha fokus på sundt kosthold og trening. Så det er som sagt verdens dårligste unnskyldning. Om ikke annet så er jeg dønn ærlig. Kanskje det svir litt å se det svart på hvitt?

 

hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi - beklager at jeg kommer med pekefingeren her, men den kommer likevel. Ta det i beste mening da.

 

Overvekt gjør det vanskeligere å bli gravid.

http://www.medicus.no/hvordan-oke-fertiliteten/index.php

http://www.kvinneguiden.no/magasin/graviditet/hold_deg_slank_-_bli_gravid_/37418

 

Jeg vet ikke om du er i risikosonen, men det er iallfall noe å ha i bakhodet.

 

Lykke til! Jeg ønsker deg, dine og dine kommende et sunnt og friskt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi - beklager at jeg kommer med pekefingeren her' date=' men den kommer likevel. Ta det i beste mening da.

 

Overvekt gjør det vanskeligere å bli gravid.

http://www.medicus.no/hvordan-oke-fertiliteten/index.php

http://www.kvinneguiden.no/magasin/graviditet/hold_deg_slank_-_bli_gravid_/37418

 

Jeg vet ikke om du er i risikosonen, men det er iallfall noe å ha i bakhodet.

 

Lykke til! Jeg ønsker deg, dine og dine kommende et sunnt og friskt liv.[/quote']

 

Det er ingen fare - selv om jeg synes jeg har noen kilo for mye har jeg fortsatt en BMI på under 25... og det vet dem jeg "deler tråd med". Ang graviditet så har jeg en helt annen sykdomshistorie som spiller inn enn overvekt. Bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi, da skjønner jeg at du har mistet litt fokus. Men vi heier på deg uansett vi :) Om du ihvertfall klarer å holde deg til et noenlunde sunt kosthold er jo det sikkert bare supert i forhold til å bli gravid.

haha, skjønner at vi har fulgt hverandre lenge nå.. flytte sammen, gifte seg og nå prøve å få barn :) Håper uansett du stikker innom fremover!

og masse masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare - selv om jeg synes jeg har noen kilo for mye har jeg fortsatt en BMI på under 25... og det vet dem jeg "deler tråd med". Ang graviditet så har jeg en helt annen sykdomshistorie som spiller inn enn overvekt. Bare så det er sagt :)

Da ønsker jeg lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada Sans1 - jeg kommer nok innom her uansett. Skulle treneånden komme over meg, så kommer jeg inn og skryter av meg selv, hehe.... Dessuten må jeg jo følge med på hvordan det går med deg og Mamsen.

 

Du må jo uansett ha kommet dithen at det er på tide å skifte nick fra Sans1 til Snasen :) Er du seriøs med de 5 kg til du snakker om?

 

Takk for lykønskninger.

 

Vi tastes :)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Før denne tråden "avgår ved døden" må jeg bare spørre en siste gang hvordan det går med dere jenter.

 

Sans1, du var jo nesten i mål og skulle til å stabiliserer.. hvordan har det gått med ferie og sommerens fristelser? Jeg håper SÅ at du er i like god modus som sist vi "prata" og at du klarer å fortsette med den nye, sunne livsstilen din.

 

Mamsen, deg er det lenge siden vi har hørt fra. Hvordan går det med den store familien med "dine, mine og våre barn", mannen og vektprosjektet? Håper du er ved godt mot og at sommen gjør deg vel :(

 

Etter en lang nedtur uten fokus og energi og med enda et par kilo på baken har jeg nå vært flink og er godt i gang med å jobbe med nedover på vektskalaen, så få vi se hvordan det går med "prosjekt-fruktbar" etterhvert, i mellomtiden er det i alle fall ingen grunn til at jeg ikke kan kvitte meg med de 6-7 kiloene som jeg har for mye.

 

Ønsker dere en flott sommer.

Kanskje "vi prates" i en tråd en eller annen gang...

 

Klem

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi,

 

Dette er vel første gang jeg er innom tråden vår siden før ferien.

Jeg har nok sklidd ut litt, men er klar for å sette i gang igjen. Skal bare, skal bare.

Det har nok desverre sneket seg på et par feriekilo, har ikke turt å veie meg, hehe.

 

Mitt problem er at jeg aldri mister matlysta. Om det så er +/-30 grader, som det har vært på østlandet de siste ukene, så er jeg like sulten. Hovedproblemet da er at jeg ikke orker å lage mat, så det blir mange lettvinte løsninger - desverre.

 

Men så godt å høre at du er i gang igjen :( Selv om det evnt bare blir for en periode så slipper du ihvertfall den dårlige følelsen som gjerne kommer når kiloene smetter på.

 

Ser du spurte for en stund siden om jeg var seriøs med 5 ekstra kilo.. og jeg er nok det.. Merket godt i ferien at selv om jeg nå er veldig fornøyd med selve kroppsfasongen så har jeg fortsatt en relativt god mage som jeg ikke er fornøyd med. Men skla prøve å komme i gang med vekttreningen igjen nå, da det var der jeg merket størst nedgang på cm - og heller spise litt mer. Tror ikke kroppen min orker ny runde på 1200 kcal.

 

Da blri det spennende å se om vi hører noe fra mamsen. Hadde vært kos å høre hvordan det går der.

 

Ha en riktig god sommer, Mimi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Sans1

 

Så hyggelig å høre fra deg. Håper du har hatt en fin sommer.

 

Her går det bra. Har hatt noen fine ferieuker, både av det aktive slaget og av de mer sløve... med regnet silende ned ute, men med en bok på fanget.

 

Var så vidt på vekta forrige uke og har i alle fall ikke lagt på meg i ferien.

 

Hvordan har du hatt det og hva er planen rent kilomessig fremover?

 

Jeg er litt usikker på om jeg skal være her, starte en ny tråd/henge meg på en, eller "pusle" for meg selv...

 

Vi får se. I morgen begynner jobben i gjen, så da er det bare å finne frem alle gode rutiner.

 

Lykke til!

 

MiMi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi,

 

Da er "høsten" her og jeg er skikkelig igang igjen (håper jeg) Denne sommeren har jeg rotet det skikkelig til for meg selv. Jeg hadde en liten skjerpings midtveis, da jeg skrev forrige innlegg, og klarte å holde meg sånn noenlunde i ukedagene. Men vi vet jo alle at det ikke er godt for noe annet enn å holde vekta. Så nå MÅ jeg finne de gode vanene igjen.

 

Vektmessig vet jeg ikke helt enda. Før sommeren sluttet jeg jo 600 gram unna hovedmålet mitt, nå tørr jeg ikke tenke på hva jeg veier. tipper nærmere 75!

 

Hvis du slenger deg med på en ny tråd setter jeg pris på om du sier hvor her. Følger deg gjerne videre. Det blir litt kjedelig her med bare et par få, og ihvertfall når vi ikke er mer aktive. Vi trenger nok litt nytt blod.

 

Lykke til uansett :)

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...