Gå til innhold
Gjest aviendha

aviendha skal ned 16kg..

Anbefalte innlegg

Gjest aviendha

.. og da tror jeg at jeg trenger ett sted å skrive ned alt som faller meg inn angående dette.

Det blir litt sånn på an igjen, for selv om jeg er bare 19 år, så har jeg jo forsøkt før å kvitte meg med disse kiloene.

Men nå skal jeg ikke bare prøve å få de bort, nå SKAL de bort! Jeg er iallefall kjempemotivert :)

 

Jeg begynte egentlig sist mandag, og her er målene fra da:

 

20/8-07:

Høyde: 168cm

Vekt: 75,7kg

Drømmevekt: 60kg (15,7kg igjen)

Hals: 33cm

Overarm: 33cm

Bryst: 102cm

Mage: 95 cm

Rygg: 97cm

Rumpe: 108cm

Lår: 65,5 cm

Legg: 39cm

 

Så det er nok og ta tak i.

 

Vel, grunnen til at jeg begynner nå er at jeg, sist mandag, flytta sammen med kjæresten. Det blir liksom en ny livssituasjon uansett, så planen er å la de dårlige vanene ligge igjen, også begynne ett nytt og bedre liv :( Denne høsten skal jeg jobbe hardt. Etter jul er nemlig planen å starte med klatring, og DET har jeg hatt lyst til lenge. Men da må en god del kilo av, og en del muskler på. Skal, mener jeg. Kiloene SKAL av, musklene SKAL på!

 

 

Så må jeg bare ønske meg selv lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

Kanskje jeg skal skrive litt om mine fabelaktige treningsplaner og.

 

Hver dag fram til jul kommer jeg til å sykle til jobben. Uansett vær. (og dette kommer jeg sikkert til å angre på, når det regner, blåser og er mørkt og guffent :() hehe.

Er ca ei mil hver veg, så blir bra trening ut av det.

Ellers er planen minst to ganger på treningssenteret i uka, og en tur i svømmehallen. Tror det skal gå greit.

 

Uka som var ble iallefall sånn:

 

Mandag: sykla til/fra jobb, og trente 1t krønsj move

Tirsdag: her ble det lite trening.. skylder på at sykkelen ikke ville starte :)

Onsdag: sykla til/fra jobb, og trente 1t spinning

Torsdag: sykla til/fra jobb, og svømte i 1t

Fredag: sykla til/fra jobb

Lørdag: gikk tur i 1,5t

Søndag: I dag blir det en tur ute, og ei økt på treningssenteret med samboern.

 

Jeg har ikke langt inn trimpoeng på dette, men tror nok det er litt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest queen

Hei aviendha,

Jeg vil ønske deg lykke til. Skikkelig bra treningsopplegg du har:D Nå må du huske å spise nok også da, så du ikke går på sparebluss!

 

klem fra queen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

Takk takk queen :(

 

Jeg er skikkelig a-menneske, så alltid ordentlig frokost om morgenen før jeg gjør noe som helst. Også holder jeg det gående med mat ca hver tredje time, så jeg tror det skal gå greit!

Eller, jeg merker det vel på vekta etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

først, så har jeg veid meg i dag (tiiiiidlig):

 

2/78-07:

Høyde: 168cm

Vekt: 75,2kg (-0,5kg)

Drømmevekt: 60kg (15,2kg igjen)

Hals: 33cm

Overarm: 32cm (-1cm)

Bryst: 102cm

Mage: 94cm (-1cm)

Rygg: 96cm (-1cm)

Rumpe: 108cm

Lår: 64cm (-1,5cm)

Legg: 38,5cm (-0,5cm)

 

Tilsammen -5cm :)

 

Ellers så er jeg kanskje ikke 100% fornøyd med siste uka. Eller, fram til og med fredag ettermiddag gikk det fint. Da hadde jeg liksom strukturen i hverdagen å støtte meg på, jeg fikk sykla siden jeg skulle på jobb, og hadde noen treningsavtaler i løpet av uka.

Dessverre sklei det ut i helga. Jeg var alene hjemme, sambo på jobb, og jeg hadde vel ikke mye planer hverken lørdag eller søndag. Det endte jo med at jeg satt her med enormt godtesug i hele går, og ga inn for fristelsen. Og det i TILLEGG til at jeg bare måtte ha lørdagsgodt på lørdag og. Ikke bra.

 

Så, denne uka skal jeg gi jernet. Spise sunnere og trene hardere, noe jeg helt sikkert ikke er den første som har sagt :(

 

Tenkte jeg skulle lage meg noen ukemål:

 

-minst 20 trimpoeng i løpet av uka (og gjerne fler)

-mageøvelser hver dag

-drikke nok vann (også i helga)

-helt 110% godtefri uke

-ta en coopertest på ellipsemaskin

 

Det med coopertesten tenkte jeg at jeg skal prøve annahver uke eller noe. Er jo litt kjekkere å drive med kondistrening når jeg faktisk ser at det går framover! Det er jo først da jeg egentlig gidder å ta i noe særlig og.

 

Også skal vekta krype under 75 neste uke. Basta bom. Tror jeg skal tenke på det neste gang jeg får godtesug. Hvor deilig det blir å se 74-tallet på vekta. Så skal jeg nok klare å holde meg.

 

Nei, det ble vel nok morgentanker for i dag. Nå skal jeg ut å sykle!!

 

Optimistisk morgenklem fra aviendha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

Gårsdagen ble.. så som så. Jeg tok sykkelen til og fra jobb, akkurat som jeg skulle, og selv om pilatestimen jeg egentlig skulle på ikke ble noe av, kom jeg på treningssenteret. Det ble en halvtime på crosstrainer, og styrketrening av overkroppen. På treningsfronten er jeg fornøyd.

 

Og kostholdet var ikke gærnt det heller, bortsett fra at sambo hadde kjøpt nøtter. Som jeg er litt for svak for. Det endte jo med at jeg spiste ganske mange, mange flere enn jeg trenger. Håper jo at dagen gikk ca i null da jeg trente en del og, men vi får se. I dag bare fortsetter jeg. Ingen skade skjedd.

 

Men i går, kort oppsummert:

-5,6 trimpoeng (og godt i rute med dem)

-nesten 4l vann :(

-gjorde øvelser for hele magen (øvre, nedre og skrå muskler)

-også later jeg fint som om nøtter ikke regnes som godteri.

 

I dag tenkte jeg meg en tur i svømmehallen etter jobb. Det er så godt å trene i vann, spesielt etter å ha traska en hel dag på betonggulv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

også lurte jeg på en ting.. Jeg drikker mye te. MYE te, både grønn, rød (roiboos) og svart. Skal jeg regne dette med i vannregnskapet? Og noen som vet noe om antioksidantinnhold og sånt? Har bare fått med meg at det er sunt og smaker godt jeg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

Jeg smugveide meg i akkurat. Jeg vet det er fy skam.. og jeg skulle ønske jeg ikke hadde gjort det. Vekta viste 75,7kg, akkurat der jeg begynte forrige mandag. Og det er litt demotiverende, og jeg vet ikke hva det kommer av. Æsj.. :P

 

Uansett, gårsdagen kort oppsummert:

-7,1 trimpoeng*

-3l vann

-mageøvelsene er gjort

-og jeg spiste ikke godteri eller noe sånt (litt bær med vaniljekesam, men det regnes jo ikke)

 

*Det ble 1t på sykkel, og 1t brystsvømming. Uansett, den trimpoengtelleren påsto at jeg forbrenner over 750kcal på 1t brystsvømming, men jeg mener å ha lest et sted at svømming forbrenner bare rundt 300 i timen. Og jeg skjønner jo såpass at det kommer an på intensitet, men jeg stoler ikke helt på det.

 

Nå skal jeg la vær å veie meg til mandagen, og heller trene mye fram til da. Og holde meg i nakken når det gjelder kostholdet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anto

Hvis du bare har trent moderat eller ikke i det hele tatt på veldig lenge, og nå plutselig begynner å legge inn DE treningsøktene med 7 trimpoeng om dagen osv.. tror jeg du skal regne med at du kommer til å gå opp i vekt til å begynne med. Den PTen jeg har, sier at de ber folk om å IKKE veie seg i det hele tatt de første 6 ukene etter at man har begynt å trene, og det er 2 grunner til det. For det første øker muskelmassen, for det andre trekker musklene vann. begge deler fører til vektoppgang selv om fettmassen går ned.

 

:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

Takk antonia.

 

Da tror jeg at jeg satser på målebåndet som referanse framover :P

Jeg prata såvidt med kjæresten om det i går og, og han sa at jeg ikke skulle tenkte sånn på vekta. Jeg ble iallefall veldig sunn, og deilig var jeg nå uansett. Sånt varmer :)

 

Nå begynner jeg å bli vant med å sykle om morgenen, og det er herlig!! Herlig og komme seg opp og ut før jobb, får liksom en kickstart på dagen! Tre dager denna uka unnagjort allerede, og jeg er klar i dag.

Jeg kjenner på meg at i dag blir en bra dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest aviendha

I går kom "svigermor" (er jo ikke gift..) på besøk, og hun hadde selvfølgelig med seg en stooor pose med mat, og oppi der var det nok litt sånne ting som jeg ikke skal spise ja.. Men, det gikk ikke så alt for galt likevel. En berlinerbolle gikk ned på høykant, men sambo holdt meg lenger enn en armlengde unna potetgullet. Og det er jeg jammen glad for!!

 

Uansett, 3,2 trimpoeng i går, på sykkel til og fra jobb. Ellers hadde jeg litt "hviledag".

Også glemte jeg vel å nevne at jeg hadde 5,5 trimpoeng dagen før det igjen.

 

Ellers så langt i uka:

* det går strålende med trimpoengene

* jeg har gjort mageøvelser hver dag (det merkes!)

* over 3l vann i går og

* men coopertest har jeg ikke kommi til ennå, og vet ikke om jeg får gjort det. Har akkurat begynt å trene på et anna treningssenter, og kondisjonsmaskinene der måler på en veldig rar måte. Jeg må vel forstå det først..

 

Ellers, god morgen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...