Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Vi er veldig like i høyde og trimpoeng, min ønskevekt er 65 kg og veier nå 72. En venn av meg, som har GR boken, regnet ut hvor mange kcal jeg skulle ha i løpet av dagen og jeg skal egentlig opp i 1900kcal. Jeg har to hunder som jeg går mye tur med, det blir mange turer i skogen på opptil 1 1/2 time pr gang og da går jeg fort.

 

De siste årene har jeg spist mindre og mindre, men ikke gått ned i vekt, kroppen har nok tviholdt på maten for den har jo ikke visst når det kommer mer. Jeg var veldig mistroisk til at det å spise mer skulle få meg til å gå ned i vekt, men de to første ukene gikk jeg ned 3 kg. Kroppen tør slippe kcal'ene for den vet at det snart kommer mer mat.

 

Trener man mer enn vanlig må man øke matinntaket, jeg har problemer med å få i meg 1900 kcal så jeg bruker ikke lettvarianter, men kjører på med vanlig gulost, lettmelk, vanlig middag osv osv og ligger på ca 1400 - 1600 kcal om dagen. Med fem måltider om dagen er jeg heller ikke så sulten til hvert måltid.

 

Kanskje du trener for mye og spiser for lite, men som du sier så veier muskler mer enn fett, målebåndet er jo en fin indikator på nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Takker igjen for svar til dere der ute...

 

Glemte å si at den uken som jeg har registret,har jeg gått opp 200gr, men minsket 5 cm i midjemål......og det er vel noe. Ønsket er jo også å bli litt "strammere" i fisken, har tross alt gjennomgått 2 svangerskap, hvor ett var med tvillinger, og kroppen blir nok aldri den samme igjen etter det.

 

Millemie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg henge meg på jeg også?

Jeg er en godt voksen dame på 55 fra vestlandet - har 2 voksne barn og 3 barnebarn - og har savnet en tråd for oss som har levd en stund.

 

Jeg gikk på GR kurs for 1 år siden - og var fast bestemt på å fortsette flere kurs. Men tid, tidspunkt og avstand ble litt vanskelig å forholde seg til - og jeg måtte kutte.

Gikk ned 10 kg - kg har klart det "kunststykke" å gå opp 5 igjen.

Men jeg gir ikke opp - og satser stekt denne høsten.

Jeg er 165 cm høy og veide i dag 92 kilo. Har en altfor høy BMI - og satser på å få den ned på normalen. Med diabetes og hjerte/kar sykdom i familien er jeg nødt til å endre livsførsel.

Skal sette meg ned i dag og regne ut og telle opp og notere delmål.

Veie og måledag blir mandager ( grei startdag!). Kommer tilbake med mål senere.

 

Da er jeg igang - lykke til alle sammen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til Cathy49 og fettmot. Er klar over at det er mye kalorier i roseiner og nøtter, men det var det som var litt av poenget. Hadde problemer med å få i meg nok kalorier i løpet av en dag, og kursleder ba meg spe på med det. Det ble visst imidleetif for mye, for det ble nesten hver dag. Har nå kuttet det ut helt, og skal heller ligge på 1400 kalorier.

 

Synes dette er veldig vanskelig, for som det blir skrevet over skulle jeg også egentlig ligget langt over det i kalorier, da jeg har mellom 20 og 30 trimpoeng hver uke. Problemet er at jeg har lavt stoffskifte i tillegg, så er vanskelig å beregne. Får se på veiedagen til torsdag.

 

Ellers vil jeg anbefale å lage skinkesnurrene. Synes de ble veldig gode, og er lettvint å ta opp fra fryseren ved behov.

 

Lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, opp 600 gram denne uken, men det ble litt for mye i helgen. Klarte meg bra i selskapene, men resultatet ble at jeg ble kjempesulten etterpå fordi jeg spiste for lite antagelig.

 

Men pyttsan det blir 1,7 på to uker, så det er jo ikke så værst allikevel, ingen cm.

 

 

Velkommen til dere nye! Til deg som har gått ned cm og ikke vekt, det kommer bare vent og se ikke gi opp.

Det har jeg vært med på før, det er derfor veldig godt å ha målt i tillegg, for da vet man noe skjer selv om vekta står stille.

 

Og for å opprettholde forbrenningen må man spise nok og ofte nok. Er det ikke max 3 timer imellom? Derfor man skal ha mellommåltider!

 

Stå på i neste uke alle,;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så still det var på denne tråden da...

 

Jeg har i hvert fall vært på kurs i dag, og gått ned akkurat 1 kilo siden sist. Da hadde jeg bare gått ned 200 gram. Til sammen er det nå 1,7 kg på 3 uker. Ikke det helt store, men siden jeg har lavt stoffskifte er jeg veldig fornøyd. Har aldri spist så mye mat før jeg, føler meg stappmett bestandig, til og med ubehagelig til tider...

 

Jeg har måttet kutte ned litt på vannet. Prøvde å få i meg nærmere 2 l, men det gikk på bekostning av maten, så nå er jeg fornøyd med 1,2 l + ekstra mens jeg trener. Hadde forresten 28 trimpoeng denne uka. Målet var å komme over 30, men måtte hjelpe ei venninne i dag, så da ble det ikke noe trening. Har ikke tenkt å trene så mye fremover, er fornøyd med alt som er over 15...

 

Håper flere skiver snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....og hurra for dere alle sammen! Synes dere er kjempkeflinke jeg. Om vekta står stille en uke, ja, og så da...? Neste uke skjønner dere; da får dere takken! Slik som dere tråkker i vei, spiser sunt, utveksler oppskrifter og bakker hverandre opp på alle vis, så vil dere lykkes. Så for all del - ikke mist motet!

 

Artig å se at flere "voksne" henger seg på - så takk til deg Cathy49 som startet denne tråden. Har kan så mangt skje.

 

Veiing i dag - fredag - og vekta viste 71,7 gitt! Det betyr 1,4 kg ned fra forrige fredag, så hipp hurra!! Men uka før jeg skrev innlegget på tråden så gikk jeg ned bare 400 gram så alle uker er ikke som denne.

Om jeg skal være ærlig - og det skal man jo - tror jeg også det virker litt at jeg på en måte skal veie meg så dere "ser" og det skjerper sansene ytterligere for å spise riktig og nok alle dager....

 

...så fra meg blir neste ukes stå-på-motto til dere: Husk minst fem om dagen - nei ikke epler, men måltider. Det blir som med fyring i ovnen: glemmer du å legge i ved så går det heller dårlig med "forbrenningen" der også.

 

Ønsket om ei kjempefin helg og uke kommer fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er, både 200 gram og 1,4 kg er BRA!

 

tenk deg 200 gram smør, det er litt det!

 

Nå har vi helgen foran oss igjen, har kjøpt inn grønnsaker og lager en dipp

med 1% kesam og gresk krydderblanding, litt snop om kvelden når gubben spiser peanøtter

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå sitter jeg og venter på middagen, gubben steker kjøttkaker av kyllingdeig, og jeg klarte å stappe i meg 2 hveteboller med rosiner, de er av det sunne slaget, men nå er jeg faktisk kvalm. Har nesten ikke spist søtt og hvetemel på 4 uker.

Nå prøver han også å lure meg ut på rødvinsgaleien og jeg tror at jeg vil la meg lure i kveld, det er jo både hyggelig og godt med litt vin en gang i blandt.

 

Må innrømme at jeg har smugveiet meg og det ser ut til at det blir nedgang denne uken, og det er fint for jeg sto stille i forrige uke.

 

Men, over til noe annet - vekten min viser forskjellig utifra hvor den står på gulvet, vekten varierer med 3 kg og det er mye. Så spørsmålet mitt er da, veier jeg egentlig 3 kg mer eller er vekten gammel og ubruklig, skal jeg veie meg der hvor jeg veier mest eller der hvor det er hyggligst.

 

Jaja, noe skal man jo ha å tenke på.

 

God helg til dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... og til vitsen din Fettmot: slikt blir det skikkelig fyr i "ovnen" av. Tipper en kan vinne noen ekstra trimpoeng også......

 

Og til Gobolla om vekta di: Hvis den er gammel så kan jo det være årsaken og da anbefaler jeg at du kjøper en digital vekt. Men - også den må stå på flatt gulv (ikke teppegulv), men du får garantert ikke 3 kg i forskjell. Noe skal en da unne seg - en vekt for eksempel... samt rødvin fra gubben!

 

Forresten slår jeg meg med på fredagskosen. Her ble det en salat med rød pesto på og rødvin jeg også....

 

God fredagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, oj, oj, her raste kosemerkene unna gitt! 2 glass rødvin, 100 gram melkesjokolade og ikke minst sikkert 100 gram chilinøtter, men jeg fikk et hjerte ved chilinøttene da ;)

 

Frokosten i dag var havregrøt, det blir også litt jobbing både innendørs (husarbeid) og utendørs (busker og trær skal vekk) så trimpoengene får gjøre opp for all kosingen.

 

Det er som du sier krepsedama, det er viktig med litt kos innimellom.

 

Tror jeg skal unne meg en ny vekt også, den jeg har er sikkert 20 år gammel.

 

Veiedag på mandag, da kommer jeg tilbake med ukesresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her har det ikke vært mange i løpet av natta, sa jenta....

 

Jeg synes så absolutt at du skal bevilge deg ny vekt Gobolla - det blir nok en ny giv skal du se. Lykke til med shoppinga og veiinga på mandag (som jeg tipper blir på nyvekta :-)

 

Ellers er jeg i gang ved komfyren!

 

Skal ha en liten italienskinspirert jentekveld, og det blir nok noe pasta, tomatsaus og pesto blant annet. Ja, og så litt rødvin selvfølgelig! Nei ikke nå - til kvelden.

Ellers så var det stille på tråden her nå som noen bemerket også tidligere. Hvor er dere da? Er spent på å høre hvordan det går med dere nå som det er helg og all ting. Ta tråden fatt og nøst ivei!

 

Vi "snakkes" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Hei.

Denne gruppa så spennende ut, Jeg vil å være med her.

Jeg er 41, har 2 voksene barn og skal bli mormor om 14 dager:-)

 

Begynte på kurs for 1 uke siden og var så heldig at jeg fikk "hoppe"inn på et som hadde gått 2 ganger allerede. Har veiedag på torsdager og første veiing hadde jeg gått ned 1,7 kg.

 

Har gått Rode kurs før og gikk ned 19 kg, Men som et matvrak kom de kg jammen tilbake. Denne gangen skal jeg klare å holde vekta. Jeg er 160 og veide 77,9 da jeg begynte på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fin tegning på kjøleskapet med teksten;

 

Husk fem om dagen og sex om natten:)

 

 

Den likte jeg, får prøve å etterleve den framover, så forsvinner vel de overflødige kiloene i rakettfart tenker jeg ;) ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen alle sammen

 

Ja, da var det veiedag igjen og vekten viste 71 kg, det betyr 1 kg ned, midjen hadde også gått ned 1 cm så nå måler jeg 80 cm rundt livet.

 

Helgen gikk med til mye kos, les: rødvin, sjokolade, chilinøtter og potetgull.

Jeg fikk meg en del trimpoeng, turer med hundene og 2 1/2 time med hagejobbing, masse busker, grener og trær som skulle ned og ryddes bort.

 

Jeg fikk ikke kjøpt meg ny vekt, den jeg så på kostet så mye at jeg får lete etter en litt billigere, så veiingen ble foretatt på den gamle svikefulle.

 

Nå er det ny uke og nye muligheter, jeg får vel redusere kosingen litt, det er lett å falle tilbake til gamle vaner når nyhetens interesse (slanking) faller litt bort.

 

Håper dere har hatt en fin helg og at det er nedgang i vekt og/eller cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...... Gobolla! Du har nok jobbet bra i hagen også tipper jeg. Det viser at det går an å unne seg en kosestund også når en bare spiser fornuftig sånn ellers i uka. Forresten - hvordan får du ført opp hagearbeidet? Hva velger du som nærmest det når det ikke står noe "samlepott" for den slags aktivitet?

 

Nei, vi får nok trimme litt i uka som kommer også - det gir jammen resultater. Og friskt og godt er det også. Hørte på radioen i dag at det til og med er godt for psyken. Å være værsyk er visst en diagnose eller noe og det er derfor viktig å komme seg ut i dagslyset en time pr. dag selv om været er absolutt aller verst.

 

Og alt har noe positivt for seg; tenk bare på hvor godt det er å komme inn i varmen igjen.

 

STÅ PÅ - Ut å gå tur folkens - 10 km pr. dag eller.......:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagearbied, ja det ble bilvask det ;)

 

Forøvrig så syns jeg at det burde vært et alternativ som heter husarbeid, for når jeg tar huset så holder jeg på ca 2 1/2 - 3 timer.

1. Støvsuging - 2 etasjer

2. Gulvvask - 2 etasjer

3. Vask av bad - 2 bad

4. Støvtørking

 

Så kommer det jo gjerne litt rydding, inn og ut av vaskemaskiner, kanskje det er en dørkarm som trenger litt vask, noen lister her og noen lister der, sofaen som var full av smuler må jo også støvsuges, kanskje man tilogmed skifter på sengene.

 

Jo, så husarbeid burde absolutt være en aktivitet, syns nå da jeg!!

 

Men, er det ingen av dere andre som har veiedag på mandager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Beklager - glemte å ønske velkommen :-) til de som har hengt seg på tråden i det siste.

Jo flere vi er sammen..... Det blir spennende ut over høsten!!

 

Men, ja, hvor er alle sammen! Og Cathy49 - hvor er du og hvordan går det med deg. Du har vel ikke gitt deg nå som vi har kommet i siget..

 

Har vært ute og gått tur - 8 km og 3 trimpoeng - og belønningen lå i enden på den turen: en halv time i solsenga!! Det gjelder å være snill med seg selv. Og gubben var snill han også for han kom og hentet. Ikke noe særlig å gå hjem igjen nå som det begynner å bli mørkt ute.

 

Ha en fortreffelig kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NED 600 gram, så da ligger totalen på ned 2,3 kg igjen, på 3 uker, fornøyd med det.

 

 

Gobolla, skjønner tanken om husarbeid, men jeg tror dette ligger i hvor aktiv du er når du regner ut kalorimengden din pr. dag, hverdagsaktivitet. Det er jo forskjellig grader på det.

 

Det er det ekstra som teller! Så hvis du en dag tar i ekstra og føler det er trim nok, så før det opp, finn noe som passer, som bilvasken!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, henger eg på der Krepsedama, hvor er dere? Blir ikke noe å lese hvis ingen skriver.

Som rundt kaffebordet vet dere, om ingen sier noe, så intet å høre.La skravla gå her.

 

Sammen er et godt sted å være!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...