Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Jeg syntes denne tråden var så interessant at jeg har lyst å henge meg på også.

Jeg startet på internettkurs her inne den 20/08, men skal fortsette når det er ferdig.

Startvekt 20/08: 91,2 kg

vekt 24/09: 87,0 kg

Jeg har gått sakte ned, men det er det jeg har lyst til så ikke kiloene skal "rase" på igjen. Målet mitt er å nå 75 kg til våren ;)

 

Jer er 46 år(blir 47 i desember), 173 cm høy og jeg er samboer. Har ikke egne barn, men samboeren min har to voksne barn, og vi er fosterforeldre til en gutt på 14 år.

 

"Barna" mine er hunden og hesten min, og katten vår. Jeg liker å være mye ute, og jeg går mye turer, og har fjellet rett bak huset. Skulle trent på treningsstudio fordi jeg har fibromyalgi, men det blir aldri tid til det. Døgnet har for lite timer ;) Så forleløpig holder jeg med til turene og ridingen.

Jeb bor på Sunnmøre.

 

Hilsen Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

....... så sant, så sant Fettmot og grattis med flott resultat: 2,3 kg på 3 uker det er no' det du :-)

Og så Sheba da - velkommen til "oss over de 40"! (Jøss det føltes litt artig å si du - lenge siden, men ikke desto mindre...) 4,2 kg på 5 uker - kjempebra! Ikke går det så sent heller synes jeg.

 

Med denne farta så blir det nok ikke tråder til oss skal dere se, he-he ..

 

Tror ikke jeg har presentert meg nevneverdig utenom at jeg er over de 60 og har en gubbe: Er gift og har 3 voksne barn og 8 barnebarn i alderen 2-17!! Det familiebildet skulle dere se: ble kidnappet på 60-årsdagen av mine barn og dratt med til fotografen. Resultatet ble flott.

 

....og nå venter vi bare på et livstegn fra alle dere andre som også har vært innom tråden tidligere: Ikke pin oss lengre! Vi er såååå spent på hvordan det går med dere.

 

Trykk en tast da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg følt meg som en kjempeblubb, oppblåst og kjempevondt i magen, buksen som var litt vid i forrige uke strammer, bh'en strammer også, når jeg sitter så siger jeg fremover slik at magen virkelig presser seg utover buksekanten. Føler meg nesten som det jeg var for fire uker siden, like blubb som da. Blæh

 

Jeg har helt sikkert gått opp de kiloene som jeg har gått ned, går jeg på vekta nå så sprenges den sikkert:( Uff for en dag, blir nesten sprø i hodet.

 

 

Nei, nå kan jeg bare gå å legge eg for humøret er absolutt kke på topp, håper på en bedre dag i morgen, fy flate, har magekramper her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle.

 

Ja, nå regner, og blåser det jammen - igjen. Ikke lenge vi fikk varme og glimt av sol her på Sunnmøre.

 

I dag har jeg ikke fått gått mye tur, men skal en laaaaaaang tur ut i regnet nå. Hunden og jeg ;)

 

Dagen ellers har vært en forholdsvis sunn dag, og har klart å holde meg unna fristelser. Skeiet bare ut med noe nøtter og tørke frukt på formiddagen, for vi får fruktkurv på jobb hver tirsdag. Da er det en pose med sånt oppi :D

Spiste torsk, poteter og masse gulrøtter til middag(med litt smelta smør på). Ble så trøtt og slapp etterpå at jeg sovna på sofaen og ble vekket av samboeren min som lo av meg - jeg snorket!!!! He, he, he ..... Ja, ja det er jo så lett at vi alltid kritiserer dem for snorking, og så viser det seg at vi ikke er bedre selv ;)

 

Gobolla:

Kan det være at du er oppblåst pga noe du har spist? Er det noe grønnsaker eller annet du spiser nå som du ikke har vært vant til? Da er det lett for å bli oppblåst.

Og du har helt sikkert ikke lagt på deg alle kiloene du har gått ned.

Ang. vekt og priser så kjøpte jeg meg vekt da jeg begynte på kurs her den 20/08. Den kjøpte jeg på Clas Ohlsson til 199,-kr, og det er en fin vekt som viser hva du har tatt av/gått opp når man har veid seg :)

 

Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Velkommen du nye og ubrukte dag...... :-)........med så mange nye muligheter...... Det kjennes bedre ut i dag Gobolla - gjør det ikke? Av og til kjennes det verre ut enn hva det faktisk er. Og vi to er jo ganske lik i vekt nå, og det er soleklart at vi er i mål i løpet av høsten! Var det ikke 65 du hadde som mål? Det er bare 6 kg unna det - tenk på det du :-) :-)

 

Ja, det regner her også - eller rettere sagt det renner! Men Vestland, Vestland, jeg bor her ganske frivillig og det er mye en kan ta seg til i ruskeværet.

Slik som du gjør Sheba; går tur med hunden. Det er bra!

 

Selv skal jeg gå tur med kolleger i dag 17:30 - onsdagsturen vår - så klesvalget for turen er selvskreven.....

 

Stå på folkens - klart vi skal nå målet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på østlandet er det et nydelig høstvær, klar blå himmel med en strålende sol. Magen er kommet i lage igjen og jeg fant vel ut hva det var, "glemte" bare at jeg ikke tåler gummigodterier med kunstig søtningsstoff.

 

Jeg har jo egentlig sluttet å spise godterier med kunstig søtningsstoff, men noe bare måtte jeg ha i går og kjøpte en pose med noe rart i. Kunstig søtningsstoff og for mye hvetemel som boller, loff osv det tåler ikke min mage og jeg spiser det egentlig ikke, men ......

 

Har noen av dere noen tips til søtgodt som det ikke er så mye kalorier i som man kan kose seg med når man bare MÅ ha det?

 

Neste uke reiser til til fjellet for å jakte, da hagler nok trimpoengene inn og det blir nok en del mer mat og kanskje litt rødvin, jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har ikke tips til godis uten sukker og godis med kunstig søtningsstoff får en bare mageproblemer av :-( Derimot har jeg hørt at krom-tabletter skal hjelpe mot søthungeren? Har noen av dere prøvd det?

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krom, CLA, citosan osv osv you name it! Jeg har prøvd dem alle og mer til, og ingenting hjelper, hjelper bare på gjøre lommeboken lettere og produsentene rikere.

 

Men, håpet er jo stadig tilstede, kanskje det finns noe som hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke godis, men jeg spiser ferske eller opptinte bær( uten sukker) med vaniljekesam eller lettyoghurt naturell.

Er bærene litt frosne blir det litt isfølelse med vaniljekesam.

 

Eller et knekkebrød med Heistad syltetøy uten sukker, blåbær er favoritten.

 

Men nå er jeg helt avvent sukker, så dette er søtt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder søtbehov, synes jeg Heistad har flere produkter som er kalorifattige: gele, himmelsk lapskaus, sjokoladepudding og vaniljesaus. Dette synes jeg fungerer godt hvis jeg er sugen på noe søtt. Jeg er egentlig mer sugen på salt, er verre å finne noe der synes jeg. Noen som har tips?

 

Ellers er jeg spent på veiedagen i morra. Gikk jo ned 1 kilo forrige uke, så skal være fornøyd bare ikke jeg har gått opp noe. Har trent veldig masse denne uka, med planlagt trening i morra er jeg faktisk oppe i 32 trimpoeng. Kursleder sa det var vanlig å gå noe opp i denne perioden av kurset, så har tgrent masse for å prøve å forhindre det.

 

Det store problemet mitt på denne kuren er å få i meg nok vann. Hvis jeg presser meg til å drikke mer, går det på bekostning av maten. Der sliter jeg med å få i meg nok kalorier, så er ikke lurt det heller. Blir en del vann mens jeg trener, men ikke så mye utenom det. Ikke særlig annen drikke heller, er bare ikke tørst...

 

Lykke til videre alle sammen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Cathy49

Jeg har også fått en mistanke om at bruk av astmamedisinen Symbicort som jeg tar daglig virker inn på forbrenningen - vet noen av dere noe om dette?

 

Cathy49: Astmamedisinen du bruker skal ikke ha noe å si for vekta di, eller forbrenningen."

 

 

 

 

Hei alle sammen.

 

Gobolla: Hvis jeg får veldig lyst på noe søtt spiser jeg Läkerol pastiller, eller jeg kjøper diverse frukter(honningmelon, druer, pære o.l) skjærer i biter og legger på et fat. Får da tilfredsstillt søtbehovet på den måten, det er godt og ser veldig innbydende ut :)

 

Drizella: Hvordan gikk veiingen? Ble det mye ned? Når du trener mye kan du stå stille eller gå opp på vekta. Fordi musklene du får veier, men det vet du sikkert

fra før.

 

Fettmot: Hørtes kjempegodt ut det med bærene :)

 

Krepsedama: Jeg har også prøvd krom tabletter, men hjalp ikke på meg. Og som Gobolla - lommeboken "slanket" seg og produsentene ble rikere.

 

Her på Sunnmøre har vi en kjempeflott dag i dag. Endelig skinner sola fra en, nesten, skyfri himmel. Sitter på jobb og ser ut vinduet og skulle ønske jeg hadde fri så jeg kunne gått laaaaaang tur på fjellet. Håper det holder seg for fredagene har jeg fri, og i helga skal jeg på fjellet. Skal ha klassefest/tur for oss som gikk ut fra ungdomsskolen for 30 år siden. Det kan bli moro - og interessant. :rolleyes:

Blir vel noen utskeielser da i matveien, men det er jeg som skal lage maten da så det blir ikke den "feteste" kosten(bacalao og Irsk lammegryte) - he he. Verre blir det vel med kakene, snacksen og alkoholinntaket. Men, men - de er lov å kose seg også.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det skal ikke være lett - er det ikke det ene så er det det andre.

 

Et kjempegodt alternativ til salt som virker utrolig bra for meg, er å bruke krydder og urter. Det lurer mine sanser til å tro at det er salt i maten selv om saltet mangler totalt. Med litt øvelse funker dette veldig bra, og det har blitt mange "nye" og spennende retter utav det også.

Sterke smaker som chili, sitron, jalapenos o.l. er også verdifulle til dette bruk. I tillegg har slike sterke smaker den egenskapen at de er med på å heve forbrenningen. Med hot mat bli det hot også "i ovnen" :-)

 

Lykke til :-)

 

PS! Og i morgen fredag har jeg veiedag og jeg er spent som en felestreng .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Etter sist torsdags veiing har jeg kun vært på do 2 ganger. Jeg spiser masse grønsaker,frukt, grovt brød og frokostblanding. jeg er oppblåst som bare søren (har masse matallergi)og jeg vet ikke hva som hjelper. Man skal vel ikke slutte å gå på do selv om man intar mindre mat. Er det noen som har noen råd til meg?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Hei, jeg har akkurat samme problem som deg. du nevner ikke vann, jeg drikker 3liter hver dag, men det går like treigt...Spurte legen og hun anbefalte Vi-siblin. har kjøpt det på apoteket men ikke prøvd det enda. Kanskje det hjelper , for deg også!? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kurs idag med kjemp-hotell lunchbord dere vet, men jeg vspiste mine tilmålte mengder og sto over pausekaken til kaffen. følte meg superflink idag, men var skrubbsulten til middag da!

Men vi hadde noe og feire idag sp det ble en god biff til middag, uten og gå over kalorigrensen.

Synes jeg har begynt å få en god gli her nå, måtte det bare vare!

 

Jeg bruker også krydder i maten, ikke salt, savner det ikke! Blir en vane etter den første overgangsperioden. Salt binder jo vann, og det igjen øker vekten så...........

 

Vi har vel alle våre ting å fkjempe med, min er å knaske på noe til kvelden. har gjort det på den måten at jeg har et mellommåltid til lunsj og tar lunsjen til kvelds. Kanskje fordi jeg er b-menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....skal hjelpe mot treg mage. Spis sviskegrøt eller sviskeyoghurt. Ellers så har jeg hørt at linfrø er bra.

 

Men kanskje det må sterkere lut til? Da må dere sikkert ta en tur på apoteket :rolleyes:

 

Lykke til!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Tusen takk for råd. Drikker så mye vann at jeg snart lurer på om det finnes mer igjen i springen:-)

Jeg tror det blir apoteket i morgen:-) Svisker fikser jeg dårlig:-( grøss

 

Det er godt å høre at det ikke er bare meg som sliter med mageproblemer.

Har foresten vært på veiing i dag og ned 0,9 kg. Er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....og veiedag! I dag viste vekta 70,8 kg og det vil si 0,9 kg ned siden forrige fredag :-) :-) Jeg har nå en BMI på 23,9 og er innom verdiene for sunn/normal vekt. Jeg startet med 28,4 så det går framover!!

Jeg er selvfølgelig - som du Krampetrekk - kjempefornøyd :-) med meg selv!

 

I går ble det nydelig høstvær (derfor solbriller) her og jeg gikk en tur på halvannen time i marka. Flotte høstfarger og god luft. Har skaffet meg nesten 12 trimpoeng så langt denne uka, men satser på å gå hjem fra jobb i dag i det samme fine været. Det er en tur på 4,8 km så det får være det før fredagskvelden.

 

Lykke til med veiinga dere andre også - og ha en kjempefin dag - og kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt på "galeien" denne uka. Har blitt litt sjokolade, litt for mange nøtter osv.

 

Jeg sloss jo også med vekta, den viser litt forskjellig, kommer an på hvor den står. Her om dagen tok jeg to melkekartonger à 1,5 liter og veide dem og de veide 3 kg. Så nå skal vekten stå på parkettgulv på soverommet, på den samme streken hver gang. Resultatet av denne beslutning medførte en "oppgang" på 3 kg. Jeg veier altså 73 kg på soverommet mot 71 på badet.

 

I går spiste jeg smågodt og i dag spiste jeg en dobbel daim, ummm, kjempedeilig.

 

Men nå er det nakketak igjen, reiser på fjellet i morgen og da blir det mye gåing i bratt terreng med mye vierkratt så kroppen får kjørt seg.

 

Tror også jeg skal gå ned til meny 2 (1600 kcal), jeg har finregnet på aktivitet og har nok vært litt raus med å føre opp hverdagsaktivitet som ekstra aktivitet og vica versa, jeg har prøvd å spise meny 3 (1900 kcal).

 

Jeg får ikke veid meg på mandag og det nok like greit, men kommer sterkt tilbake med fjellreferat og vektrapportering neste mandag.

 

Jeg har også sjekket værmeldingen, det skal regne lør- og søndag, men etter det blir det sol og litt sky, men oppholdsvær.

 

Ønsker dere alle sammen en flott helg, regn eller ikke regn. Det er noen som sier at det ikke finns dårlig vær bare dårlige klær, jeg er litt ening, men må innrømme at det er hyggligere å være ute hvis det er oppholdsvær.

 

Ha det bra så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett at jeg har blitt etterlyst i denne tråden som jeg selv startet, og det forstår jeg godt! Nei da, jeg har ikke gitt opp, men ble slått ned igjen av høy feber og magesmerter. Det jeg trodde var influensa for 3 uker siden har vist seg å være en salmonella-infeksjon! Så da forstår jeg jo hvorfor magen har slått seg vrang, og alt har, mildes talt, vært litt motbakke! Og, det er ikke slutt ennå - jeg må vist være tålmodig, og ta en dag ad gangen, for det kan gå uker og måneder å bli helt bra.

 

Så det ble ikke veiing på kurset for meg denne uken. Men jeg har veid meg hjemme, og vekta viser nå 76 - d.v.s. at jeg har gått ned 5,5 kilo på 4 uker! Så det er jeg fornøyd med, for så vidt. Alt i kjøleskapet er byttet ut med magre varianter, og motivasjonen der ihvertfall!

 

Jeg hadde en drøm her forrige natten at jeg spiste et helt Marsipanbrød! Jeg hadde helt panikk da jeg våknet og tenkte at "....der røyk kosemerkene mine for 1 mnd. fremover!" Så lettelsen over at det kun var en drøm var stor! Kosemerkene mine bruker jeg helst på noe som gir litt lengre glede, som litt god drikke til maten. Jeg - som er en selvoppnevnt sjokaholiker - har ikke rørt sjokolade på 4 1/2 uke, og det er nesten litt utrolig! Men, det frister meg ikke, og det er jo bra!

 

Jeg vet forresten hvor den drømmen om Marsipanbrødet kom fra... Jeg satt og så på programmet om Tor Milde, og der skulle jentene snakke med ham ut fra et tema. Programlederen satte frem stettfat med kaker og sjokolader av ymse slag, og på toppen lå en lekker sjokolade som minnet om Marsipanbrød!

 

Da ønsker jeg dere alle en god helg - vi får håpe på litt fint høstvære over hele landet!

 

Cathy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathy, håper du kommer på bedringens vei snart!

 

Ang. marsioanbrødet så spøker nok bakohodet med oss og lurer på hva som skjer, hehe. Husker jeg hadde lignende drømmer da jeg sluttet å røyke i sin tid. Var jammen ikke sikker på hva jeg hadde gjort da jeg våknet!

 

Som sagt, fortsaatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen på torsdag gikk fint den, ble 400 g til ned, så til sammen er det 2,1 på 4 uker. Er fornøyd med det jeg, er jo mett hele tiden...

 

Er klar over at muskler veier mer enn fett osv, men jeg har trent like mye de siste 5 årene, så har ikke noe med det å gjøre. Er forresten veldig spent ang vekt fremover, for nå må jeg kutte ned på treningen pga tiden. Skal starte egen bedrift, og må da prioritere det. Har nå trent 6 dager i uka, så får prøve å gå gradvis nedover til jeg havner på 3. Kommer til å savne treningen veldig, og er redd for at jeg skal legge på meg igjen.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...