Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og vel overstått helg.

 

Har klart å gå ned 0,5 kg siste uka, og oppnådd 16,5 trimpoeng. Så nå er treet mitt snart fullt med gullepler :rolleyes:

 

Må si meg veldig fornøyd med uka som gikk siden helga har vært en eneste stor utskeielseseshelg med klassesfest lørdag og barnedåp søndag, men heldigvis spiste jeg fornuftig og klarte å stå imot kakene begge dager :)

Det ble vel en del hvitvin lørdagen da, og noen Irish Coffe, men jeg drakk heldigvis MASSE vann ved siden av.

 

Ha en flott dag alle sammen. Flott du er på beina igjen Cathy49.

 

Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Jeg er en kvinne i min beste alder 44 år, gift for andre gang 2 barn nr1= 22 år og nr2= 7 år. Jeg har gått på GR kurs før å tok da av menge kilo. Har nå komt halveis i nytt kurs som jeg er veldig mottivert for. Har gått ned 3 kilo og inn 10 cm i midjen. Utfordringen min er å få i meg all maten, ser jo nå hvor jeg datt av fra sist kurs. Det er veldig fint at noen som er 40 + vil lage en tråd, og jeg ønsker å logge meg på.

NB jeg bor på Vestlandet Bergen.

Start vekt 108

midje: 118

 

Kurve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått ned 3 kg, 700 gram siste uke. Hurra!

 

Klapp for Drizella og Sheba, vi holder oss inennfor det som er "riktig"; ,5 til 1 kg i uka:) Må jo være lov og være fornøyd da!

 

Velkommen Kurve, 10 cm inn i midjen! Tar du sit ups`? :)

 

Ny uke med friskt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godt å se at du er med igjen Cathy49. Håper du snart er restituert.

Og så artig med så mange nye. Det blir mange kilo og cm som forsvinner på denne tråden tipper jeg. Grattis med resultatene dere :-) :-)

 

Det ble 15,6 trimpoeng på meg også forrige uke, og i dag har jeg gjort et stort jafs; en skikkelig tur på 1,6 mil på 2 timer!! Tror jeg trenger det attpå helga. Først vennelag på lørdag med mat og drikke og familiebesøk på sønad med viltgryte. De måtte ut på tur først da forstås - en må jo slite litt for maten. Det var kjempekjekt både for store og små :-)

 

Og i morgen er en ny dag med nye muligheter ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

God morgen alle sammen!

Tenk en ny dag å utforske og med de muligheter og overraskelser det kan gi! Nå gjelder det å gripe dagen - bruke den til å komme ut i naturen og få inn luft og lys i massevis. Dette tror jeg lagrer seg i kroppen som "gode biter" du kan ta frem og nyte til vinteren.

For de som er i jobb gjelder det å finne tid så tidlig en bare kan på ettermiddagen for snart er det mørkt etter jobb og uten gatelys!!?? eller lysløyper blir det verre. Men det finnes hodelykter :-) :-)

I går tok jeg med fem kolleger og gikk opp til et vann i nærheten der jeg bor. Det var nyyyydelig...... og det ble også trimpoeng ut av det.

Men i morgen er det veiedag for meg - ååååå .... Er det flere som har hatt en treig uke når det gjedler veiinga?

 

Stå på folkens - nyt høsten - vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Ja, da er enda en uke gått og det er veiing i dag. Må jo fortelle dere at denne uka har vært meget spesiell, jeg ble mormor på lørdag,12 dager føre termin, så matinntaket har blitt redusert denne uka og det er jo ikke bra og spise i hytt å pine ,så jeg er lettere nervøs for vekta i dag.

Ønsker dere alle her inne en flott helg og da er det ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnebarnet Krampetrekk, gutt eller jente? Det er så koselig og være mormor og farmor, for nå er jeg begge deler, 3 år og 0 år, bare kos!

 

Lykke til med veiingen idag , og til deg også Krepsedamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....som mormor Krampetrekk !! Godt det er over - du har sikkert vært spent.

Lykke til med barnebarnet :-) var det gutt eller pike?

 

Det går nok bra med vekta skal du se! Det er jo heldigvis ikke du som skal amme så... du kan bare konse om hva som er sunt for deg selv og da blir du sunn for alle andre også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

......for veiinga i dag: Gått ned 0,4 kg! Det er no' det å! :-) Kan ikke forvente like bra resultat hver uke. Har ingen cm å fortelle om jeg, for det begynte jeg aldri med. Men bukselinningene taler for seg selv, så da så....

 

Så nå er det nytt delmål for meg: Satser på å komme under 70-tallet til neste fredag; 69,9 høres da flott ut eller hur?

 

Lykke til med veiinga dere andre også - og ha ei fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Tuset takk Fettmot og Krepsedama.

 

Det ble en flott liten jente på 2655g og 50 lang:-) Og veiinga i går gikk så fint. ned 0,8 og da har jeg gått ned 3,4 siden 21.9 Det er kjempe bra. Jeg blir enda mer motivert og jeg syntes det er trygt og godt å ha dere her inne.Vi er jo her for en felles ting. Og foresten Krepsedama så er 0.4 kg bra. Nå er det ny uke og fler muligheter.

 

Ha en strålende helg, og ikke glem å kos dere litt i helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å bli bestemor, og du har mange gleder foran deg! Jeg hadde aldri trodd det skulle bli så moro, men nå kan jeg føye meg inn i kategorien "mormor/farmor" som har tatt heeeelt av!!! Så kos deg med den lille jenta, og nyt det!

 

Ellers har den siste uken min vært litt traurig, og det ser ikke ut til at jeg skal bli frisk med det første. Har fått forbud av legen mot å omgås barnebarna fordi smittefaren er for stor, og det er ikke lett for ei engasjert bestemor! :-(

 

Men vekta går jevnt nedover, og nå har jeg gått ned 7 kilo på 6 uker! YES! Det er jeg veldig fornøyd med - da er jeg halvveis til målet! Og i den anledning tok jeg meg en tur til frisøren og spanderte på meg ny hårsveis! Tror det er viktig å gi seg selv "belønninger" langs med veien, slik at motivasjonen opprettholdes. Mannen min har også gått ned 3 kilo, så han er også fornøyd!

 

Da ønsker jeg dere alle en fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det Cathy, 7 kg på seks uker wow, mer enn en klesstørrelse det! Jo små belønninger må vi ha, jeg tenkte jeg skulle spandere på meg moen nye klær når mitt første delmål er nådd,- nemlig 79,9 :( 10 kilo over deg Krepsedama, men målet er lenger fremme for meg enda, men jeg kommer-neste sommer hehe

 

 

Men så leit at du er så smittefarlig og ikke blir frisk Cathy, sender et ønske om god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Tusen takk Cathy49. Dette var bedre en å få barn. Merklig. Men gjett om det blir mye kos:-)

 

Men gratulerer med så stor vekt reduksjon. 7 kg på 6 uker er mye og da blir man enda mer engasjert:-) Du får gi deg en skikkelig premie etterhvert, et nytt plagg er ikke å forakte. Men frisør og andre ting er å en flott innvestering i hverdagen.

 

Men dere som leser tråden her inne, kan dere hjelpe meg med svar på dette spørsmålet?

Jeg har regnet ut at jeg forbruker 1862 kalorier om dagen, Jeg er desverre så treg ( les lat) at jeg ikke har begynt å trene, men jeg går trappene på jobb opp og ned 4 egt, flere ganger daglig og går mye ellers.

Jeg har da funnet ut at meny 1 på 1300 kalorier da er riktig for meg. Stemmer dette?

 

Har ikke problemer med sult eller noe bare jeg spiser ca hver 3 time. Jeg drikker ikke melk og spiser da brød eller liknende for å kompansere med de 200 kaloriene i melk.

 

Jeg har gått ned 3,4 kg siden 21.09.07 og har nok 12 kg igjen å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krampetrekk, jeg la inn tallene dine og kom til en meny på 1600 pr. dag, med middels hverdagsaktivitet- og den trappegåingen er ihvertfall det:)

 

Hva sier kurslederen din, du går på kurs gjør du ikke?

 

Hvis det går for fort, så går du bare fort opp igjen, har du gått ned 3,4 på to uker, eller regner jeg feil? Riktig er 0,5 - 1 kg pr uke, ellers begynner du å ta musklene istedet for fett. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krampetrekk

Hei fettmot.

 

Jeg går på kurs og kursleder sier 1600 kalorier om dagen, men når jeg begynte å regne på det i boka kom jeg fram til 1300 kal.

Jeg har ikke regnet med at jeg går en del men kansje jeg skulle ha gjort det.

har gått ned 3,4 kg siden 22.09 og frem til sist torsdag 04.10.

 

men din utregning er sikkert mer riktig en min uten mosjon:-)

 

Ønsker der en flott ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest california

jeg har en lang vei og gå men er motivert til tusen og har merket meg at energinivået har gått opp og at jeg føler meg lettere selv om kiloene ikke akkurat raser av. Er i min første uke.Det å spise så mye ofte er noe og venne seg til men etter utallige slankekurer siden ungdommen så er det nok det jeg ikke har prøvd og som virker?

Har gått på Grete R før ,gått ned og opp etter på men har da lurt meg selv og raskt gått tilbake til uvaner og inaktivitet.Men så noen hun på dagsrevyen som hadde slanket seg hele livet og blitt tyngre og tyngre etter hver libra og gr kurs..????Hun feirte jo kurslutt med 2 napoleonskaker så da har hun jo egentligt resignert..Nei nå er det nok for min del iallefall og jeg skal ned naturlig og ikke med pulver og tabeletter eller slankeoperasjoner. Håper det iallefall..

Men ser at det er vanskeligere nå som en er over 40,(er 44 snart), er det alderen og forbrenningen mon tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

California hit il oss!

 

Her kan vi hjelpe hverandre på veien.

 

Når det gjelder å gå opp etter endt slankekur, er det nok som du sier, man går tilbake til gamle vaner, og da sier det seg selv.

 

jeg ser på dette som en livstilendring og varig kostomlegging, ikke bare slankekur, men for alltid. Tror det er den eneste måten for varig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en lang vei og gå men er motivert til tusen og har merket meg at energinivået har gått opp og at jeg føler meg lettere selv om kiloene ikke akkurat raser av. Er i min første uke.Det å spise så mye ofte er noe og venne seg til men etter utallige slankekurer siden ungdommen så er det nok det jeg ikke har prøvd og som virker?

Har gått på Grete R før ' date='gått ned og opp etter på men har da lurt meg selv og raskt gått tilbake til uvaner og inaktivitet.Men så noen hun på dagsrevyen som hadde slanket seg hele livet og blitt tyngre og tyngre etter hver libra og gr kurs..????Hun feirte jo kurslutt med 2 napoleonskaker så da har hun jo egentligt resignert..Nei nå er det nok for min del iallefall og jeg skal ned naturlig og ikke med pulver og tabeletter eller slankeoperasjoner. Håper det iallefall..

Men ser at det er vanskeligere nå som en er over 40,(er 44 snart), er det alderen og forbrenningen mon tro..[/quote']

 

Alderen skal ikke stoppe oss! Jeg er 46 og

holder på med min første slankekur ,(er for amatør og regne)

er snart ferdig med G.R. kurs. Skal på veiing i mårra... Har hittil tatt av 2.9 kg , så det er et stykke igjen av de 10- 15 kg jeg har som mål.Har da en uke igjen av kurset.

Håper å få og gi støtte her.

Har (flaut å si det) litt problem med å finne frem på sidene her enda , men håper det går seg til etterhvert.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 47 år - 2 voksne gutter, ingen barnebarn, men et gudbarn som jeg er kjempe glad i - en herlig gutt på 5 mnd. :) Jeg er fra Oslo.

 

Har gått ned og opp med jevne mellomrom. Nå forsøker jeg tappert igjen å gå ned noen kilo :(

 

Vekt: 84 ,3

Ønsket vekt: 75 kg i første omgang - ikke tidfestet når jeg skal nå dette.

 

Når det gjelder Kcal inntak, så skal jeg ha i meg ca 1900 pr. dag. Jeg trener nesten hver dag så jeg er meget aktiv. Hovedgrunnen til at jeg ikke har gått ned er nok at jeg har fått i meg for lite :D

Er nok også kommet i overgangsalderen. Har noen hetetokter innimellom og har ikke hatt mens siden mai iår :) men helt greit det, savner det ikke. Er det noen andre av dere som har noen erfaring med "ned i vekt i overgangsalderen?"

 

Håper vi kan gi hverandre noen råd og motivasjon.

 

Ha en god uke.

 

Hilsen

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg iler også til for å ønske nye hjertelig til stede på denne tråden!

Jeg tenkte i dag når jeg så at så mange nye hadde hengt seg på at - du verden for en gjeng vi er! Dette hadde blitt litt av et julebord... :-)

Men vi er nok for spredd til det.

 

Hemulen; for egen del hadde jeg ikke problemer med vekta før overgangsalderen. Spiste hva jeg ville og var vel heller litt for tynn. Men da jeg nærmet meg 50 ble det litt verre.

Jeg sluttet i tillegg å røyke for 3 år siden så.... skjønner? Men i slutten av juli startet jeg på 82 kg og nå er det like før jeg går under 70 - så inne på denne tråden er vi veldig STAndhaftige.

 

Jeg tror kanskje det har litt med alderen å gjøre jeg - ja, at vi er STA på egne vegne! Har vi bestemt oss for noe, så skal vi jammen greie å komme i mål! Og sammen er det jo både lettere og morsommere også!

 

Så velkommen til alle som har valgt denne tråden og gratulerer til alle; - her går det nedover eller går det framover....?

Åkke som: Til lykke med et stadig lettere liv :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen for meg, og det er min siste på dette kurset. Hadde gått ned 0,5 kg og det er jeg veeeeeldig fornøyd med siden jeg var i bursdag på torsdagsettermiddag(barnebursdag), og vi har vært på hoteltur hele helga. Så nå veier jeg 86 kg, og er fornøyd med det så langt. Totalt har jeg tatt av 5,1 kg de åtte ukene på internettkurset, og det er jeg fornøyd med siden vi har vært på noe omtrent hver helg siden kursstart :( Jeg skal fortsette på kurs her på nettet, men til det begynner kommer jeg til å fortsette på egenhånd.

 

Dere er veldig flinke dere også damer :D

 

Målet mitt er å "lande" på 75 kg til pinsa neste år.

 

Ha en flott dag alle sammen.

 

Klem fra Sheba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg tilbake etter en uke på fjellet. Været var flott og det ble mange, lange og ikke minst harde turer. Med det resultat at jeg har gått opp 2 kg, slå den. I mitt naive hode så trodde jeg at med så mye gåiing så kunne jeg kose meg med mye godt.

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter. Målet er 10 kg før jul, det er de samme 10 kg som har vært målet de siste årene :(

 

Så hyggelig å se så mange nye folk på tråden, vi skal nok backe hverandre opp tenker jeg. Dere er så flinke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan henge seg på her??

Jeg er 42 og har to barn,mann, hund og katt og bor i akershus.

Har vært med i vektklubben fra starten av, gått ned en god del kilo, kommet noen på igjen og går nå på internett kurs nr.1. har vel to uker igjen på det.

Men har ikke gått ned mere enn 1,7 kilo.. ligger på ca.80 og vil ned til ca 68:-)

så her er det bare og stå på..

 

har veiedag tirsdager, så imorgen er det til pers igjen..

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra møte. Yesss hadde gått ned 1.5 denne uka .Veldig godt fornøyd med meg selv. Har gått ned 4.4 så langt. Håper å runde 5 kg. på siste veiedag.Håper alle mine medsøstre på 40+ er like fornøyde.Har planer om å fortsette på egen hånd etter kurset .Håper å kunne hente motivasjon her.

Deilig å kunne spise kveldsmat med god samvittighet og likevel gå ned i vekt.

Lykke til med kommende uke alle sammen.Stå på før julebordsesongen setter inn .

Hilsen en glad Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært sebra, gratulerer med nedgang. jeg kan ikke skryte av det samme.. vekta mi ville ikke mere idag, sto på en kilo opp også kuttet den ut..håper det var feil:-( får meg en ny og håper på bedre resultat neste uke..

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...